PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Mano

Re: PSV

Bericht door Mano » ma aug 11, 2014 8:06 am

PSV kwam gratis op voorsprong maar stond daarna te wankelen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma aug 11, 2014 8:12 am

Mano schreef:PSV kwam gratis op voorsprong maar stond daarna te wankelen.
Er hoeft maar een beetje druk gezet te worden en die verdediging van PSV gaat onderuit. Bruma had het zwaar tegen die Andrade enzo... Tsja... als je dat al moeilijk vind....
Whitey on the moon.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma aug 11, 2014 8:31 am

GangstaRiB schreef:
Mano schreef:PSV kwam gratis op voorsprong maar stond daarna te wankelen.
Er hoeft maar een beetje druk gezet te worden en die verdediging van PSV gaat onderuit. Bruma had het zwaar tegen die Andrade enzo... Tsja... als je dat al moeilijk vind....
Van der Hoorn had het gisteren ook moeilijk, liet zich wel erg gemakkelijk foppen door een ex-Ajacied (Was Matic toen zijn achternaam? Hij is het toch?)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Baseman

Bericht door Baseman » ma aug 11, 2014 9:42 am

Bruma speelde een prima wedstrijd :biggthumpup.gif:
Hij had wel weer zijn standaard fout, maar het tegendoelpunt mogen De Jong en Hendrix zich veel meer aanrekenen.

PSV speelde heel redelijk, tot het tegendoelpunt. Daarna begon het onbegrijpelijke achteruitlopen weer en dus ook het vragen om problemen, die ze bijna kregen.
Dit PSV speelde exact zoals vorig seizoen...het middenveld liet weer te makkelijk tegenstanders lopen, de aanval maakte het weer niet af en de verdediging kwam weer te veel onder druk.

Het zal veel schelen als Willems, Arias en Rekik achterin staan, maar iemand als Defour is keihard nodig op het middenveld. Hiljemark kan redelijk mee, maar niet als enige VCM. Maher en Wijnaldum speelden redelijk, maar ze laten teveel ruimte aan hun tegenstanders. Dat moet echt beter.
Cocu is nu 11 wedstrijden achter elkaar ongeslagen, maar er zit nog te weinig verbetering in het spel.

Mano

Bericht door Mano » ma aug 11, 2014 9:58 am

Iemand interview gezien met Depay? :drecul.gif:

Vraag: Hoe lang blijf jij nog, heel Europa trekt aan je?
"hakkel, hakkel, euh, op zo'n antwoord ga ik natuurlijk niet antw... " hoort zichzelf en stopt
begint opnieuw:
"hakkel, hakkel, euh, op zo'n antwoord ga ik natuurlijk niet antw... " doet gewoon hetzelfde....
:biggrin.gif:

deze man kan leuk ballen hoor maar zet hem aub niet voor een camera.
en het antwoord was alles zeggend; Geef me een goed bod en ik ben weg
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma aug 11, 2014 10:00 am

Baseman schreef:Bruma speelde een prima wedstrijd :biggthumpup.gif:
Hij had wel weer zijn standaard fout, maar het tegendoelpunt mogen De Jong en Hendrix zich veel meer aanrekenen.

PSV speelde heel redelijk, tot het tegendoelpunt. Daarna begon het onbegrijpelijke achteruitlopen weer en dus ook het vragen om problemen, die ze bijna kregen.
Dit PSV speelde exact zoals vorig seizoen...het middenveld liet weer te makkelijk tegenstanders lopen, de aanval maakte het weer niet af en de verdediging kwam weer te veel onder druk.

Het zal veel schelen als Willems, Arias en Rekik achterin staan, maar iemand als Defour is keihard nodig op het middenveld. Hiljemark kan redelijk mee, maar niet als enige VCM. Maher en Wijnaldum speelden redelijk, maar ze laten teveel ruimte aan hun tegenstanders. Dat moet echt beter.
Cocu is nu 11 wedstrijden achter elkaar ongeslagen, maar er zit nog te weinig verbetering in het spel.
Gisteren kon Andrade heel makkelijk scoren tegen Bruma en daarna kregen 2 Willem 2'ers nog levensgrote kansen door simpel weg te draaien bij Bruma. Dus als je zegt dat ie prima speelde ondanks 1 fout... het waren 3 fouten waar gelukkig voor hem maar 1 doelpunt uit kwam.

Je kan tevens aan een aantal spelers zien dat ze op de auto-piloot aan het spelen zijn. Maher moet geprikkeld worden, die lijkt het allemaal wel best te vinden. Depay en Wijnaldum moeten oppassen voor roofbouw. Tevens is het zeer de vraag of Depay blijft. Dan kan het nog wel eens lastig worden voor PSV. De Jong viel me ook niet bepaald mee. Wat een stijve hark is die geworden.

De selectie is op zich redelijk sterk, maar Cocu lijkt ze niet te kunnen prikkelen. Het komt allemaal zo plichtmatig over zonder idee.
Whitey on the moon.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma aug 11, 2014 10:08 am

Mano schreef:Iemand interview gezien met Depay? :drecul.gif:

Vraag: Hoe lang blijf jij nog, heel Europa trekt aan je?
"hakkel, hakkel, euh, op zo'n antwoord ga ik natuurlijk niet antw... " hoort zichzelf en stopt
begint opnieuw:
"hakkel, hakkel, euh, op zo'n antwoord ga ik natuurlijk niet antw... " doet gewoon hetzelfde....
:biggrin.gif:

deze man kan leuk ballen hoor maar zet hem aub niet voor een camera.
en het antwoord was alles zeggend; Geef me een goed bod en ik ben weg
Geen slimmerik, maar hij kan wel aardig voetballen.

Lijkt me duidelijk, PSV en hijzelf hopen op aanbiedingen.

Baseman

Bericht door Baseman » ma aug 11, 2014 10:13 am

GangstaRiB schreef:en daarna kregen 2 Willem 2'ers nog levensgrote kansen door simpel weg te draaien bij Bruma.
Je haalt Bruma en Hendrix door de war.
Hendrix heeft de neiging meteen heel kort te dekken, waardoor een slimme tegenstander makkelijker weg kan draaien. Dat deed gisteren met name Andrade enkele malen, waarna Bruma het gelukkig oploste. Zoals Bruma gisteren veel oploste voor zowel Brenet als de middenvelders.
Maher moet geprikkeld worden, die lijkt het allemaal wel best te vinden.
Vorig seizoen wel, nu juist niet.
Ik zie dit seizoen eindelijk een Maher die beseft dat er meer komt kijken bij een topclub, hij verdedigt mee en hij werkt hard. Het kan nog veel beter, maar dat is al een hele verbetering met vorig seizoen.
Depay en Wijnaldum moeten oppassen voor roofbouw.
Waarom?
Ze hebben 3 weken vakantie gehad.
Tevens is het zeer de vraag of Depay blijft. Dan kan het nog wel eens lastig worden voor PSV.
Klopt, hij is veruit de beste speler van PSV en hij is erg belangrijk.
Hopelijk blijft hij nog een seizoen.
De Jong viel me ook niet bepaald mee. Wat een stijve hark is die geworden.
De Jong speelde gisteren ongelukkig, maar hij is een flinke verbetering voor PSV.
In de voorbereiding heeft hij laten zien een aanspeelpunt te zijn, die meevoetballend ook zijn waarde heeft. Daarbij is hij kopsterk en werkt hij keihard. Een verademing vergeleken met Matavz.
De selectie is op zich redelijk sterk, maar Cocu lijkt ze niet te kunnen prikkelen. Het komt allemaal zo plichtmatig over zonder idee.
Dit ben ik met je eens, helaas.
Yopi schreef:Lijkt me duidelijk, PSV en hijzelf hopen op aanbiedingen.
Man man, echt waar.
Wat is er in hemelsnaam met jou gebeurd??? Je was ooit kritisch, nuchter, realistisch en objectief. Nu zie je overal complotten, denk je precies te weten wat spelers en trainers denken, voelen en bedoelen, zijn open zaken alleen voor jou duidelijk en mag en kan alles bij Ajax nu Cruijff (lees God) zijn mannetjes heeft geïnstalleerd. Doodzonde.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma aug 11, 2014 10:26 am

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... ap___.html

De feiten spreken voor zich, Baseman.

PSV kan een mooie slag slaan. Je weet maar nooit hoe Depay er over een jaar op staat. Nu levert hij de WK-bonus op.
PSV kampt al jaren met geldtekort. Daarom wil Brands wat graag verkopen. Liefst Wijnaldum natuurlijk, maar anders Depay. Alle twee is ook best. Zo werkt het toch? Alle Nederlandse clubs, op Ajax na, hebben af en toe een klapper nodig.

Baseman

Bericht door Baseman » ma aug 11, 2014 10:35 am

Welke feiten?
Ik zie alleen maar open deuren...elke speler in de Eredivisie staat open voor een mooi avontuur, dus ook het grootste Nederlandse talent, zoals elke Nederlandse club er geen moeite mee heeft om spelers voor een goede prijs te laten gaan, al helemaal voor een hoofdprijs.

columbus

Bericht door columbus » ma aug 11, 2014 10:40 am

Wat mij vooral opviel bij PSV gisteren. Ze krijgen 2 goals in de schoot geworpen en na een minuut of 20 nemen ze gas terug en gaan achteruit lopen. Waarom geven ze niet nog even gas en prikken er nog 2 bij? Willem II was rijp voor de slacht. Door dat tegendoelpunt gaat het publiek er weer achter staan en komen ze in de 2e helft nog erg dichtbij de gelijkmaker.

Moet trouwens altijd wel glimlachen als ik op de bank de technische staf van PSV zie. Kwik, Kwek en Kwak... Sorry hoor maar vind Cocu verder een sympathieke gast en was een prima voetballer maar zo als trainer heeft hij wel een uitstraling van een doperwt.

Hoop overigens dat Depay en Wijnaldum gewoon bij PSV blijven, zijn toch spelers die graag zie spelen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma aug 11, 2014 10:58 am

Baseman schreef:Welke feiten?
Ik zie alleen maar open deuren...elke speler in de Eredivisie staat open voor een mooi avontuur, dus ook het grootste Nederlandse talent, zoals elke Nederlandse club er geen moeite mee heeft om spelers voor een goede prijs te laten gaan, al helemaal voor een hoofdprijs.
Meer kan Depay niet zeggen, anders krijgt hij de supporters van PSV op zijn dak. Maar zijn standpunt is overduidelijk: liever vandaag dan morgen naar het buitenland.

'Er geen moeite mee hebben', een fraai eufemisme. In werkelijkheid zit PSV te springen om pecunia, om meer te kunnen doen op de transfermarkt. Brands houdt niet voor niets de onderhandelingen over Defour gaande.

De meeste Nederlandse clubs hebben transferinkomsten bikkelhard nodig. Al die mooie woorden ('Wij hopen dat hij blijft, maar als er een bod komt dat we niet kunnen weigeren...' blabla) zijn alleen voor de bühne.

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 11, 2014 11:36 am

Baseman schreef: Het zal veel schelen als Willems, Arias en Rekik achterin staan, maar iemand als Defour is keihard nodig op het middenveld.
Dan heb je dus de defensie van vorig seizoen (die lek was). Dan moet Defour wel top-top-top zijn om van psv een titelkandidaat te maken.
Ik moest de zin een paar keer lezen om de lading te begrijpen. Onder Faber verloor psv immers 3 keer op rij.

Anyway, Cocu sneuvelt. Die man is geen trainer / leider / inspirator. Tactisch ben ik evenmin onder de indruk. Als je het al loodzwaar hebt tegen Willem II... :excited.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » ma aug 11, 2014 12:02 pm

columbus schreef:en na een minuut of 20 nemen ze gas terug en gaan achteruit lopen.
Dat viel wel mee, PSV bleef redelijk voetballen tot het tegendoelpunt.
Ze hadden ook de kansen voor 1 à 2 goals extra.
Maar na het tegendoelpunt liep PSV inderdaad achteruit, onbegrijpelijk.
Sorry hoor maar vind Cocu verder een sympathieke gast en was een prima voetballer maar zo als trainer heeft hij wel een uitstraling van een doperwt.
Mee eens.
wimpey schreef:Dan heb je dus de defensie van vorig seizoen (die lek was).
Spelers leren bij...daarbij horen bij verdedigen niet alleen de verdedigers.
De aanval en het middenveld zijn hierin ook belangrijk. Dus het zou prettig zijn als Wijnaldum en Maher meer en beter druk zetten, waarbij een VCM nodig is die weet wat er gevraagd wordt en die anderen neer kan zetten. Defour is zo iemand, en hij kan ook nog heel aardig voetballen.
Ik moest de zin een paar keer lezen om de lading te begrijpen. Onder Faber verloor psv immers 3 keer op rij.
Sorry, dat moet je inderdaad net weten :icon_biggrin.gif:
Anyway, Cocu sneuvelt. Die man is geen trainer / leider / inspirator. Tactisch ben ik evenmin onder de indruk. Als je het al loodzwaar hebt tegen Willem II...
Dat laatste zegt niets, kijk alleen maar waar Ajax vorig seizoen punten heeft laten liggen.
Maar Cocu zal PSV stukken beter moeten laten voetballen, het lijkt nu op weinig. Hij begon uitstekend, maar het verval was groot. Daar lijkt nu echter maar nauwelijks verbetering in te zitten, teleurstellend en het voorspelt weinig goeds.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma aug 11, 2014 12:23 pm

En nu is er geen Hiddink die dingen influistert (althans... dat neem ik aan). Cocu, VD Weerden en Faber... ze zijn allemaal aan het zwemmen. Het lijkt wel het PSV-equivalent van Bassie, Witsche en Schip. Beetje aanrommelen. PSV heeft een goede zet gedaan met Gerbrands, maar waarom ze ooit Cocu rijp hebben gevonden voor het eerste elftal.... Cocu zelf was er volgens mij niet helemaal klaar voor.
Whitey on the moon.

Mano

Bericht door Mano » ma aug 11, 2014 1:01 pm

Tottenham: 19 miljoen voor Depay
Tottenham Hotspur is van plan om een bod van 15 miljoen pond (bijna 19 miljoen euro) uit te brengen op Memphis Depay. Dat schrijft de kwaliteitskrant The Guardian. Depay heeft al bij mede-international Robin van Persie geïnformeerd naar de Engelse club. Bij de Spurs kan Depay een veelvoud van zijn huidige salaris (3 ton per jaar) kunnen gaan verdienen.

Volgens de Daily Mirror heeft PSV een bod van 10 miljoen pond (12,6 miljoen euro) plus Nacer Chadli geaccepteerd. De voormalig aanvaller van FC Twente zou Depay moeten opvolgen in Eindhoven.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma aug 11, 2014 1:40 pm

Oud bericht. Chadli wil niet.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 11, 2014 2:19 pm

Als ze er nou met Bakkali alsnog uitkomen zou ik hem doorschuiven bij een vertrek van Depay. Dan pak je gewoon een dikke transfersom en kun je een ander talent laten spelen. Dat ventje kan toch prima uit de voeten op links of vergis ik me?
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » ma aug 11, 2014 2:54 pm

Bakkali is beter op links dan op rechts.
Maar iemand die 9 maanden lang weigert een nieuw contract te tekenen, kan niet zomaar weer meteen belangrijk gemaakt worden zodra hij dan eindelijk tekent. Dat is een boodschap van niets. Hij zal zich eerst moeten bewijzen in Jong PSV, al is hij daar al aardig mee bezig. Nu nog daadwerkelijk bijtekenen.

Mocht Depay vertrekken dan zal PSV wel iemand moeten aantrekken.
Anders heeft PSV alleen Bakkali, Narsingh en Jozefzoon.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 11, 2014 3:21 pm

Als ze er onderling uitkomen zou hij weer een normaal lid van de selectie moeten zijn. En is hij dan op die positie de beste speler dan speelt hij toch gewoon?

PSV heeft dan De Jong en Locadia voor in het centrum. Bakkali op links en Narsingh op rechts. Jozefzoon is dan een backup en er lopen nog twee jonge talenten achter (Boljevic en Cmiljanic). Dat is wat mager maar iemand als Wijnaldum kan natuurlijk ook prima aan de zijkant spelen.

De vraag is wat voor een type je zou willen halen. Een korte termijn oplossing voor de basis of een backup. In dat laatste geval haal je waarschijnlijk middelmaat ala Jozefzoon. In het eerste geval blokkeer je wellicht Bakkali weer.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 11, 2014 3:29 pm

Ja perfecte aankopen die Jozefzoon en Narsingh. Beide trajecten lopen al maanden dood en ik denk stiekem dat jij die mening nu ook wel deelt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma aug 11, 2014 10:30 pm

Thijs Slegers zit ook in het complot. Hij meldde bij VI dat de interesse van Atletico Madrid en Benfica voor Wijnaldum via Doyen loopt.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma aug 11, 2014 10:51 pm

Bij Atletico loopt bijna alles via Doyen. Dat geven ze ook toe.

http://www.doyensports.com/en/atmadrid.html

Atletico zit zwaar in de schulden en heeft zichzelf uitgeleverd.

http://www.bloomberg.com/news/2014-05-1 ... -team.html

Maar dat is natuurlijk niet waar. Net zo min als het waar is dat Brands graag zaken doet met clubs waar Doyen een belangrijke rol speelt: de Portugese clubs, Atletico, enz.

Baseman

Bericht door Baseman » di aug 12, 2014 7:17 am

Yopi schreef:Maar dat is natuurlijk niet waar.
Zo af en toe post je zowaar iets dat klopt, zoals dat oa de grote Portugese clubs en Atletico Madrid ontzettend afhankelijk zijn van Doyen en Jorge Mendes.
Net zo min als het waar is dat Brands graag zaken doet met clubs waar Doyen een belangrijke rol speelt: de Portugese clubs, Atletico, enz.
En dan kom je hier weer mee aan...
Brands doet zaken met clubs waar hij transfers mee kan doen, dat houdt vanzelfsprekend in dat daar clubs bij zitten die te maken hebben met Doyen, zoals er ook clubs bij zitten die te maken hebben met schimmige oliemiljardairs en soortgelijk volk..

Maar je wil dus zeggen dat Ajax ook bij Doyen hoort, want Ajax wilde Ola John halen?
En Qatar speelt een belangrijke rol bij Ajax, want Vd Wiel werd verkocht aan PSG?
:excited.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di aug 12, 2014 7:21 am

Ajax is niet roomser dan de paus, deed zaken met louche zaakwaarnemers die Meleg begeleidden, de zaak Muric is misschien ook niet 100% helder. Wil Ajax een speler halen, dan wordt er gesproken met de vertegenwoordigers van die speler, of het nou Doyen is of niet, zie inderdaad het trekken aan Ola John.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie