FC Twente

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Demosthenes

Re: FC Twente

Bericht door Demosthenes » di aug 05, 2014 7:16 pm

columbus schreef:Goede speler, jammer dat hij uit de competitie vertrekt. Zag er altijd wel een versterking in voor Ajax
Bron Wikipedia:
Promes verruilde in 2008 de jeugdopleiding van Ajax voor die van HFC Haarlem. Toen die club in 2009 failliet ging koos hij uit meerdere aanbiedingen voor FC Twente. In 2011 tekende hij een opleidingscontract bij de club.[1] In seizoen 2011/12 werd Promes aanvoerder van Jong FC Twente, dat onder leiding stond van Patrick Kluivert.
Hij heeft al bij Ajax gespeeld, maar werd blijkbaar niet als versterking gezien of er moet iets anders gebeurd zijn, waardoor hij zes jaar geleden vertrok.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

columbus

Bericht door columbus » di aug 05, 2014 9:43 pm

Goh! Dat wist ik dus niet. Jammer. Misschien zagen ze het destijds verkeerd, misschien begon hij zelf het licht te zien. Al met al zonde dat zo'n speler uit de eredivisie vertrekt

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di aug 05, 2014 10:41 pm

Jep, zonde. Had in mijn ogen eigenlijk ook gewoon een plekje in de WK selectie verdiend. Vooral omdat de lichtvoetigheid en het extreme gemak waarmee hij doelpunten maakt net datgene was waarmee je de defensie van Argentinië een keer had kunnen kloppen. Clasie, Sneijder en Wijnaldum hebben lang niet elke wedstrijd even functionele techniek als Promes.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 06, 2014 8:37 am

columbus schreef:Al met al zonde dat zo'n speler uit de eredivisie vertrekt
Absoluut, erg snel weg en ook niet naar een traditioneel grote competitie of club. Daar heb ik dan zelf altijd nog wat meer moeite mee. Want laten we eerlijk zijn, naar Moskou ga je toch vooral voor een mooi contract.

Ik snap ook niet zo goed dat je als jong talent die kant op gaat. Je raakt volledig uit beeld. Als je dan weg wil uit Enschede is er vast ook een plekje te vinden op een plek waar je betere vooruitzichten hebt voor je loopbaan.
Nil volentibus arduum

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo aug 06, 2014 8:55 am

Ik snap ook niet zo goed dat je als jong talent die kant op gaat. Je raakt volledig uit beeld. Als je dan weg wil uit Enschede is er vast ook een plekje te vinden op een plek waar je betere vooruitzichten hebt voor je loopbaan.
Je gaat voor het geld, maar is dat anders bij iemand die naar Portugal gaat of naar de reserves van Newcastle (gechargeerd, weet ik, maar Newcastle mag er ook maar elf opstellen) Er vertrekt volgens mij wel af en toe iemand uit Rusland, Willian, afgelopen seizoen, schiet me nu te binnen, maar er zullen er ongetwijfeld meer zijn. Vanuit Nederland vertrek je ook niet meer zo maar naar een topclub, tenzij je Lazio, Porto, Southampton, Newcastle, Tottenham tot de top rekent.

De eredivisie lijkt er inderdaad niet sterker op te worden als Feyenoord vier spelers kwijtraakt, Twente drie en PSV nog "steeds bezig is". Wie moet er kampioen worden?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo aug 06, 2014 9:53 am

Simpel, het is lucratief voor Twente, voor Doyen en voor die jongen zelf. In Rusland zit veel geld.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo aug 06, 2014 10:21 am

Yopi schreef:Simpel, het is lucratief voor Twente, voor Doyen en voor die jongen zelf. In Rusland zit veel geld.
Begrijp ik het goed dat je alleen maar winnaars ziet? De Russische competitie wordt toch hoger aangeslagen dan de eredivisie?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 06, 2014 4:20 pm

Demosthenes schreef:
Yopi schreef:Simpel, het is lucratief voor Twente, voor Doyen en voor die jongen zelf. In Rusland zit veel geld.
Begrijp ik het goed dat je alleen maar winnaars ziet? De Russische competitie wordt toch hoger aangeslagen dan de eredivisie?
Lijkt me wel inderdaad. In de Premjer Liga lopen betere voetballers dan hier. Garay, Valbuena, Witsel, Hulk, Danny, Jurado, Doumbia zijn toch jongens die ik wat hoger aan sla dan Veltman, Depay, Guttierrez, Blind, Fischer, Luuk de Jong, Ziyech (om maar eens wat namen van toppers te noemen).

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo aug 06, 2014 4:28 pm

Je kunt je wel afvragen of dit goed is voor de ontwikkeling van die jongen. Maar ja, Twente heeft zijn talenten aan Doyen verpatst.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo aug 06, 2014 5:12 pm

Yopi schreef:Je kunt je wel afvragen of dit goed is voor de ontwikkeling van die jongen. Maar ja, Twente heeft zijn talenten aan Doyen verpatst.
Je vraagt je niet af of bij Twente blijven goed is voor die jongen? Excelsior, Willem II, Dordrecht enz. enz. enz.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do aug 07, 2014 8:35 am

Met wie gaat Twente nu voorin spelen nu Tadic en Promes weg zijn?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do aug 07, 2014 8:39 am

Jinne schreef:Met wie gaat Twente nu voorin spelen nu Tadic en Promes weg zijn?
Castaignos.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do aug 07, 2014 4:56 pm

Mokotjo naar FC twente... Hoe kan dat nou??? Zijn onze jongens weer eens kroketten gaan eten of hadden we hem bij nader inzien toch niet nodig?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 07, 2014 5:45 pm

Ajax is nooit concreet geworden volgens de zaakwaarnemer van Mokotjo.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr aug 08, 2014 12:27 pm

Bij de tegenstander van Twente speelt Leroy George; ik heb die ploeg onlangs één helft mogen aanschouwen (op tv) tegen Salzburg; stelt niets voor.

peter

Bericht door peter » za aug 09, 2014 8:20 pm

Twente maakt wel een hele zwakke indruk. Ongelooflijk.

zeux

Bericht door zeux » za aug 09, 2014 8:25 pm

peter schreef:Twente maakt wel een hele zwakke indruk. Ongelooflijk.

Als ik de commentaren van de afgelopen weken optel, krijg ik:

Ajax zwak en machteloos tegen Zwolle
Feijenoord vernederd door Besiktas
psv met moeite langs Sankt Pölten
Twente 'heel zwak' in eerste competitiewedstrijd.

Wordt een leuke competitie. Eenoog (éénbeen) koning!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

peter

Bericht door peter » za aug 09, 2014 8:31 pm

Twente maakt op erg gelukkige wijze 1-1.

Dit is echt heel slecht, hoor.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 10, 2014 8:26 am

Twente heeft net als feyenoord de beste spelers verkocht. Logisch dat dit soort ploegen moeite krijgen om wedstrijden te winnen.
Ajax!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 10, 2014 9:15 am

Giacomo Puccini schreef:Twente heeft net als feyenoord de beste spelers verkocht. Logisch dat dit soort ploegen moeite krijgen om wedstrijden te winnen.
De spelers die zijn gebleven moeten toch in staat zijn niveau-Cambuur te verslaan? Dordrecht wint uit bij Heerenveen. Hoeveel spelers van Dordrecht ken de gemiddelde supporter? Ik kan een naam, Van Haaren, noemen, zal er misschien nog een paar (her)kennen, meer niet.

Deskundigen zullen wel zeggen dat het "leuk is voor de competitie", aan "leuk" heb je niet veel in de CL/EL.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo aug 10, 2014 9:28 am

Vorig seizoen hadden de 'topclubs' het ook al lastig in Leeuwarden. Wij wonnen ook pas in de blessuretijd. Dus zo slecht is het gelijkspelletje nog niet.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo aug 10, 2014 9:47 am

peter schreef:Twente maakt wel een hele zwakke indruk. Ongelooflijk.
Maar zij hebben Mokotjo! :hypocrite.gif:

Mano

Bericht door Mano » ma aug 11, 2014 12:57 pm

Twente maakt werk van Ziyech
In tegenstelling tot eerdere berichten, gaat FC Twente toch serieus werk maken van de komst van Hakim Ziyech. Een matig optreden tegen Cambuur (1-1) heeft de clubleiding volgens RTV Oost in doen zien dat een directe versterking noodzakelijk is. De Tukkers verloren deze zomer sterspelers Dusan Tadic (Southampton) en Quincy Promes (Spartak Moskou). Deze week hoopt Twente de 21-jarige Ziyech aan de selectie toe te voegen. De spelmaker zou zo'n 4 miljoen euro moeten kosten. Mogelijk wordt Robbert Schilder of Jesus Corona betrokken in de deal.
Hm,
interessant
Zou bij Ajax ook niet misstaan, beetje creativiteit op middenveld
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 11, 2014 1:20 pm

Zou ook nog op de vleugel komen. Goede speler. Stuur je Andersen en Bazoer een jaartje richting Heerenveen.
IK GELOOF!!!!!!

Mano

Bericht door Mano » di aug 12, 2014 2:59 pm

Hakim Ziyech traint vandaag niet mee bij sc Heerenveen volgens Omrop Fryslân.
Dat kan duiden op een transfer van de creatieve middenvelder naar FC Twente.
De clubs hebben gisteren gesproken over een overgang van Ziyech naar Enschede. Hij moet in Enschede de vervanger worden van Quincy Promes. Overigens lijkt ook Feyenoord in de markt te zijn voor Ziyech.
Tweet van Omrop Fryslan
Ziyech ontbreekt op de training van Heerenveen nu. Dat kan duiden op een a.s. transfer. Zeker is dat #FCTwente gisteren onderhandeld heeft.
Goeie aankoop van Twente :biggthumpup.gif:

Jammer, zo'n type had Ajax wel kunnen gebruiken. :confused.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie