Betere spelers/selectie, zoals Co Adriaanse aangaf is dat wat anders dan een beter team.Rishi schreef:Ronald vindt dat PSV een beter team heeft dan Ajax
Samuel Eto'o
Moderator: mods
Re: Samuel Eto'o
Afwachten. Ze zijn bij Ajax goed met de calculator. De exposure die het 'brand' Eto'o in Ajax-shirt mondiaal oplevert (ROI), zal Ajax een fors tekengeld en salaris waard zijn.Yopi schreef: Dit gevoegd bij de inschatting van R. de Boer: het gaat niets worden.
Ik geloof er wel in. Je komt niet tot een persoonlijk gesprek met Eto'o, zonder dat je daarvoor door een uitgebreide intake met z'n zaakwaarnemer komt. Die intake zal vooral over muntjes gaan, dus Ajax zal aangegeven hebben dat het in de buurt kan komen van de eisen van kamp Eto'o.
Dat lees ik al een jaar of vijf, maar ik geloof er niet zo in. Anders hadden ze in de tussentijd wel een keer de titel gepakt. Als ik de lijst erbij pak lees ik de naam van een keeper die geen punten pakt; twee CV's die er gevaarlijker uitzien dan ze zijn; twee wankelmoedige vleugelbacks; een technisch redelijk begaafde middenvelder die helaas op de cruciale momenten kansen mist; een hopeloos gehypt, lui talent; een hardloper die aardig kan voorzetten maar niet meer dan dat; een in Duitsland geflopte spits, en een supertalent met zelfs in Nederland weinig rendement. Ben ik nog iemand vergeten? O nee, ik heb nog een plekje overgelaten voor de tattoo-Messias uit Belgisch Limburg.Rishi schreef:Ronald vindt dat PSV een beter team heeft dan Ajax
Natuurlijk kan ik van Ajax ook zo'n lijstje maken. Maar ik vind: de selectie van PSV biedt geen enkele garantie. Zeker niet met Phillip de Hoorndrager langs de lijn.
Wat Eto'o betreft, hij was er vandaag niet. Dat is een veeg teken.
bron: ANFrank de Boer wil graag in gesprek met de spits om zijn motivatie te horen. 'Ik wil van hem graag weten waarom hij naar Ajax wil. Hij hoeft op zijn leeftijd niet elke training mee te doen. Maar hij moet een voorbeeldrol vervullen voor de jeugd. Of er voor hem privileges kunnen gelden? Privileges verdien je op het veld. Ik denk dat hij dat heel goed begrijpt.'
Wel vindt de coach dat het salarisplafond voor Eto'o opgerekt kan worden. "Voor sommige spelers moet je een uitzondering maken. Hij is bovendien transfervrij, dus we kunnen misschien wel iets doen. Zijn komst is niet afhankelijk van het vertrek van Sigthorsson. Met Milik en Zivkovic hebben we twee jonge spitsen. We kunnen nog wel wat ervaring gebruiken. In de breedte kunnen we er nog wel een spits bij gebruiken.'
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

- Ajaciedjuh
Telesport
Steraanvaller geeft Amsterdammers uiterlijk woensdag uitsluitsel
AJAX schat kans op Eto’o op fifty-fifty
AMSTERDAM – Ajax krijgt uiterlijk woensdag uitsluitsel van Samuel Eto’o (33), die volgens zijn zaakwaarnemer nog steeds heel positief tegenover een overstap naar Ajax staat. Na het gesprek in Parijs schatten algemeen directeur Michael Kinsbergen en directeur voetbalzaken Marc Overmars de kans op de komst van de wereldspits op fifty-fifty.
Hoewel Eto’o de uitnodiging van Ajax om het duel met Vitesse bij te wonen in principe accepteerde, schitterde de Kameroener in de Amsterdam ArenA door afwezigheid. De onthulling in Telesport dat de Amsterdammers serieus werk maken van het aantrekken van de voormalige topschutter van FC Barcelona, Internazionale, Anzhi en Chelsea, zorgde voor zoveel (sociale) media-aandacht, dat Eto’o het verstandiger achtte in Parijs te blijven. En dus speurden de fans, fotografen en cameramensen tevergeefs naar hem.
Aan zijn afzegging voegde Eto’o wel toe dat hij Ajax nog steeds als een uiterst serieuze optie ziet en binnen enkele dagen een beslissing neemt. Frank de Boer zou het aantrekken van de topspits toejuichen. „Eto’o?”, luidde het sms-berichtje dat Overmars hem stuurde. „We zoeken een spits en kunnen ervaring gebruiken. Het zou fantastisch zijn”, aldus de trainer die in Barcelona-dienst zelf nog tegen de toenmalige Real Mallorca-speler Eto’o uitkwam. „Hij speelde me door mijn benen en ik zag hem niet meer terug’’, weet de oud-verdediger nog. „Ja, volgens mij scoorde hij toen.”
Ajax hanteert de laatste jaren een salarisplafond van 1 miljoen euro. „Maar voor sommige spelers moet je een uitzondering maken”, vindt De Boer. „Hij is bovendien transfervrij, dus we kunnen misschien wel iets doen.”
In de ArenA werd hartelijk gelachen om de ‘onthulling’ van technisch directeur Marcel Brands bij FOX Sports dat Eto’o ook bij PSV zou zijn aangeboden. Vooral het feit dat de PSV’er eigenlijk niet wist wie de spits begeleidde en geen van de tafelgasten daarop in ging, zorgde voor gefronste wenkbrauwen.
Zolang er geen ’nee’ volgt van Eto’o koesteren de Ajax-spelers hoop binnenkort met de ’Gazelle uit Kameroen’ op het trainingsveld te staan. „Dat zou een droom zijn”, aldus Anwar El Ghazi, die zijn competitiedebuut opluisterde met de schitterende assist voor de 4-1 tegen Vitesse.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Yopi schreef:Zeker niet met Phillip de Hoorndrager langs de lijn.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
http://www.interglot.nl/woordenboek/fr/nl/vertaal/cocu
Wist je dat niet? In dit geval: nomen est omen.
In Frankrijk noemen ze hem Cocou, omdat Cocu té gênant is.
Wist je dat niet? In dit geval: nomen est omen.
In Frankrijk noemen ze hem Cocou, omdat Cocu té gênant is.
Nee, wist ik niet. Ik snap ook niet goed wat het hiermee te maken heeft.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
FIFA zegt dat er niks is, maar die wedstrijd terugkijkend met de wetenschap van matchfixing zegt alles.
er is in Singapore gewed op een rode kaart in tweede helft. vervolgens die actie van Kameroen.
(uit het niets een opzichtige elleboog)
edit: was tegen Kroatië
Tel daarbij op dat ze voor het WK al niet tevreden waren over hun inkomen.
Ze wilden niet eens naar Brazilië toe. En dan die wedstrijd tegen Mexico.
er zijn gewoon spelers geweest die hebben hun salaris aangevuld!
100%
zit Eto'o erbij? Denk van niet.
er is in Singapore gewed op een rode kaart in tweede helft. vervolgens die actie van Kameroen.
(uit het niets een opzichtige elleboog)
edit: was tegen Kroatië
Daar heeft speler hoop geld mee verdiend.Er zouden volgens Der Spiegel liefst zeven spelers aan het bedrog hebben meegedaan. Zij zouden moedwillig hebben meegewerkt aan een ruime nederlaag én een rode kaart in de eerste helft. Alexandre Song werd in de desbetreffende wedstrijd nog voor rust met rood naar de kant gestuurd voor een klap op de rug van Mario Mandzukic.
Tel daarbij op dat ze voor het WK al niet tevreden waren over hun inkomen.
Ze wilden niet eens naar Brazilië toe. En dan die wedstrijd tegen Mexico.
er zijn gewoon spelers geweest die hebben hun salaris aangevuld!
100%
zit Eto'o erbij? Denk van niet.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
In deze rol geloof ik dus echt niet.Zuidema schreef:bron: ANFrank de Boer wil graag in gesprek met de spits om zijn motivatie te horen. 'Ik wil van hem graag weten waarom hij naar Ajax wil. Hij hoeft op zijn leeftijd niet elke training mee te doen. Maar hij moet een voorbeeldrol vervullen voor de jeugd. Of er voor hem privileges kunnen gelden? Privileges verdien je op het veld. Ik denk dat hij dat heel goed begrijpt.'
Wel vindt de coach dat het salarisplafond voor Eto'o opgerekt kan worden. "Voor sommige spelers moet je een uitzondering maken. Hij is bovendien transfervrij, dus we kunnen misschien wel iets doen. Zijn komst is niet afhankelijk van het vertrek van Sigthorsson. Met Milik en Zivkovic hebben we twee jonge spitsen. We kunnen nog wel wat ervaring gebruiken. In de breedte kunnen we er nog wel een spits bij gebruiken.'
Mijn oordeel is natuurlijk gebaseerd op verhalen die je her en der voorbij ziet komen. Ik ken 'm niet persoonlijk. Maar het lijkt me sterk dat hij ineens de verstandige ervaren speler uit gaat hangen om onze talenten te begeleiden in hun ontwikkeling. Eto'o komt op mij over als een egocentrische spits. Dat is ook niet zo gek. Veel goede spitsen hebben een groot ego en hij hoort al jarenlang van alles en iedereen dat hij geweldig is. Blijf dan maar eens gewoon.
En stel dat hij komt. Hoe ziet de toekomst van iemand als Zivkovic er dan uit? Die gaat vooralsnog van Eredivisie met Groningen naar Jupiler league met Jong Ajax. Ik weet dat het seizoen pas net gestart is maar met iemand als Eto'o erbij in de groep gaan zijn kansen op speeltijd niet stijgen. Dan kan hij misschien vol bewondering naar Eto'o kijken maar wel vanaf de tribune. Dat is ook geen goed signaal naar andere jonge talenten die misschien interesse hebben om zich bij Ajax te ontwikkelen.
Nil volentibus arduum
Ik geloof ook niet dat hij die rol kan gaan vervullen.
De Boer wil twee vliegen in één klap slaan, terwijl hij al blij moet zijn met één vlieg.
Maar ach, hij komt toch niet.
De Boer wil twee vliegen in één klap slaan, terwijl hij al blij moet zijn met één vlieg.
Maar ach, hij komt toch niet.
Eto'o kan ook op de vleugel eventueel. Daarnaast is al vaker aangegeven dat dit jaar een overgangsjaar is voor Zivkovic. Zal me niks verbazen als ze de wedstrijden voor hem van ondergeschikt belang zijn. Hebben ze vorig jaar ook gedaan met AEG.
Als je Eto'o kunt halen moet je dat gewoon doen. Heel simpel. Alleen al door met hem te trainen worden spelers beter. Weerstand voor de verdedigers wordt groter. Aanvallers leren van hem.
Bovendien boezemt hij angst in. Kishna-Eto'o-Schone... prima voorhoede voor in de CL.
Als je Eto'o kunt halen moet je dat gewoon doen. Heel simpel. Alleen al door met hem te trainen worden spelers beter. Weerstand voor de verdedigers wordt groter. Aanvallers leren van hem.
Bovendien boezemt hij angst in. Kishna-Eto'o-Schone... prima voorhoede voor in de CL.
IK GELOOF!!!!!!
Zivkovic heeft al eredivisie ervaring. Als het doorgaat op de huidige lijn dan had hij beter nog een seizoen daar kunnen blijven.
Ik zou deze transfer echt een slecht signaal vinden naar jonge spelers. Zowel de huidige als toekomstige talenten. Wij staan ons er op voor dat jonge spelers hier de kans krijgen om zich te ontwikkelen. En dan zouden we nu iemand van het kaliber Eto'o voor hun neus zetten. Dat strookt toch niet met het beleid dat Ajax wil voeren? Het zou veel logischer zijn als we gaan voor een talent dat er nog moet komen. Zivkovic zou zo iemand kunnen zijn maar dan moeten we hem wel de ruimte geven.
Ervaring kan ook heel nuttig zijn. Maar die zie ik dan liever op een andere positie in het elftal en ook bij een andere persoonlijkheid. Gaat Eto'o straks de jeugd op sleeptouw nemen? Of zit hij met enige regelmaat in Parijs zoals hij bij Anzi graag mocht doen? Met dat wagenpark van hem is hij er zo.
Ik zou deze transfer echt een slecht signaal vinden naar jonge spelers. Zowel de huidige als toekomstige talenten. Wij staan ons er op voor dat jonge spelers hier de kans krijgen om zich te ontwikkelen. En dan zouden we nu iemand van het kaliber Eto'o voor hun neus zetten. Dat strookt toch niet met het beleid dat Ajax wil voeren? Het zou veel logischer zijn als we gaan voor een talent dat er nog moet komen. Zivkovic zou zo iemand kunnen zijn maar dan moeten we hem wel de ruimte geven.
Ervaring kan ook heel nuttig zijn. Maar die zie ik dan liever op een andere positie in het elftal en ook bij een andere persoonlijkheid. Gaat Eto'o straks de jeugd op sleeptouw nemen? Of zit hij met enige regelmaat in Parijs zoals hij bij Anzi graag mocht doen? Met dat wagenpark van hem is hij er zo.
Nil volentibus arduum
Ach, dit loopt zeer waarschijnlijk met een sisser af. Wel weer een leuke klucht in deze transferperiode, kan er altijd wel van genieten.
Eto'o.... Is dit een grap? Kansloos, zeg. Ik lees op AS dat hij aanbiedingen heeft liggen van Roma, Tottenham en nog tien tot twintig andere clubs.
PS: volgens Brands hoefde PSV maar 'ja' te zeggen, en hij had Eto'o binnen gehad. Hoe serieus moeten we dat nemen?
PS: volgens Brands hoefde PSV maar 'ja' te zeggen, en hij had Eto'o binnen gehad. Hoe serieus moeten we dat nemen?
Totaal niet, natuurlijk. Brands wil een wit voetje halen bij de achterban.
Zivkovic zal het waarschijnlijk beter begrijpen dat Eto'o speelt ipv een Milik
Kans is klein dat Eto'o komt maar het gerucht is mooi.
en als het wel gebeurd, ben ik enorm benieuwd wat hij nog kan brengen.
Zal me verbazen als hij als een soort van Laudrup komt ballen en jonkies op sleeptouw neemt.
Had ik een Seedorf wel zien en ook hij is er niet aan begonnen.
ik lees over: de 33jarige
daar tel ik als Afrikaan dan maar 4jaar bij
Kans is klein dat Eto'o komt maar het gerucht is mooi.
en als het wel gebeurd, ben ik enorm benieuwd wat hij nog kan brengen.
Zal me verbazen als hij als een soort van Laudrup komt ballen en jonkies op sleeptouw neemt.
Had ik een Seedorf wel zien en ook hij is er niet aan begonnen.
ik lees over: de 33jarige
daar tel ik als Afrikaan dan maar 4jaar bij

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Brands is een idioot.Yopi schreef:Totaal niet, natuurlijk. Brands wil een wit voetje halen bij de achterban.
IK GELOOF!!!!!!
Eto'o niet naar Ajax. Gaat naar prince Albert... Volgens... iemand die het kan weten.
James Rodriquez weg, Falcao naar ...??? liverpool???wimpey schreef:Eto'o niet naar Ajax. Gaat naar prince Albert... Volgens... iemand die het kan weten.
dan is het halen van een Eto'o wel een goed makertje voor de fans (die 127man)
Daar zal hij dan ook ongetwijfeld heen gaan om tegen een bescheiden vergoeding hier en daar wat jonge talenten te begeleiden. 

Nil volentibus arduum
- InnerHarbour
Wat een verrassinggggggggggggg dat hij niet komt.wimpey schreef:Eto'o niet naar Ajax. Gaat naar prince Albert... Volgens... iemand die het kan weten.

YNWA
En dan grepen ze er nog bijna naast ook. Monaco heeft geluk dat PSV hem niet hoefde.Mano schreef:James Rodriquez weg, Falcao naar ...??? liverpool???wimpey schreef:Eto'o niet naar Ajax. Gaat naar prince Albert... Volgens... iemand die het kan weten.
dan is het halen van een Eto'o wel een goed makertje voor de fans (die 127man)