Webb hangt fluit aan de wilgen
6-8-14 - 14:41 bron: ANP
© afp.
Howard Webb stopt met fluiten. De 43-jarige scheidsrechter uit Rotherham wordt technisch directeur bij de Engelse scheidsrechtersbond. Met het accepteren van de nieuwe functie komt een einde aan een carrière van ruim 25 jaar als scheidsrechter.
Sinds 2003 floot Webb in de Premier League en vanaf 2005 was hij ook internationaal actief. In 2009 floot hij de finale van de FA Cup, internationaal kwam hij onder meer in actie op het EK 2008, WK 2010, EK 2012 en WK 2014. In 2010 floot hij de finale van de Champions League tussen Internazionale en Bayern München (2-0) en later dat jaar de WK-finale Nederland-Spanje (0-1).
Engeland en Schotland
Moderator: mods
- InnerHarbour
Re: Engeland en Schotland
Goed nieuws
YNWA
Ik tel er zes die de opleiding hebben doorlopen, en dan zal ik niet flauw doen en Moisander buiten beschouwing laten. Denswil tel ik dan wel weer mee.
Ik geloof er geen zak van dat De Boer de spelers opdraagt de bal tergend langzaam rond te spelen. Dat deed hij zelf namelijk nooit.
OT: Van Gaal heeft Kagawa niet nodig. Ruilen tegen Blind?
Ik geloof er geen zak van dat De Boer de spelers opdraagt de bal tergend langzaam rond te spelen. Dat deed hij zelf namelijk nooit.

-
Nu weet ik hoe jij Ajax en FdB beziet. Als je zo blind bent voor de rol van FdB lijkt me verdere discussie overbodig.Yopi schreef:In de voorbereiding clubs van niets verslaan, dat zegt me niets. Galaxy, poeh.![]()
Ik heb genoeg wedstrijden gezien, maar ik heb nooit iets gemerkt van een neiging tot verdedigend spelen. Het is meer dat veel spelers de oplossing niet weten. Ze lijken ook bang om fouten te maken. Voor de zekerheid grijpen ze dan terug op wat ze in de opleiding hebben geleerd: vooral geen balverlies, geen risico.
De Boer zag zelf het moment als geen ander, hij zit zich ongetwijfeld vaak rot te ergeren. Maar wat kan hij doen als zijn spelers het níet zien? Of niet durven?
Ajax heeft geen Robben, dus alle ballen blind naar voren knallen gaat niet werken.
Whitey on the moon.
Is dat even lekker gemakkelijk!
Ik heb al een keer of honderd op AT geschreven dat ik FdB geen tactisch wonder vind. Moet ik dat nog honderd keer doen?
Vergelijk de spelers van nu eens met eerdere lichtingen. De Boertjes, Witschge, Bergkamp, Davids, Seedorf, Kluivert, ze hadden branie. Ze peinsden er niet over om de bal af te schuiven als ze er ook iets leuks mee konden doen. De spelers van nu zijn heel anders. Hun spel is plichtmatiger, braver,voorzichtiger. Iedereen die al een tijdje meeloopt kent het verschil, denk ik.
Niet voor niets zijn de supporters enthousiast over Kishna. Dat is er eindelijk weer eentje die zich nergens iets van aantrekt. Die uitstraalt waar Ajax ooit befaamd om was: bluf.
Het zijn wel lieve jongens, die spelers van nu. De een nog liever dan de ander.

Ik heb al een keer of honderd op AT geschreven dat ik FdB geen tactisch wonder vind. Moet ik dat nog honderd keer doen?

Vergelijk de spelers van nu eens met eerdere lichtingen. De Boertjes, Witschge, Bergkamp, Davids, Seedorf, Kluivert, ze hadden branie. Ze peinsden er niet over om de bal af te schuiven als ze er ook iets leuks mee konden doen. De spelers van nu zijn heel anders. Hun spel is plichtmatiger, braver,voorzichtiger. Iedereen die al een tijdje meeloopt kent het verschil, denk ik.
Niet voor niets zijn de supporters enthousiast over Kishna. Dat is er eindelijk weer eentje die zich nergens iets van aantrekt. Die uitstraalt waar Ajax ooit befaamd om was: bluf.
Zes jeugdspelers in de (basis)opstelling? Ik kom echt niet verder dan Veltman, Blind, Klaassen en Van Rhijn. Eventueel kan je dan nog Denswil erbij nemen, maar die speelde voornamelijk in het begin van het seizoen.Yopi schreef:Ik tel er zes die de opleiding hebben doorlopen, en dan zal ik niet flauw doen en Moisander buiten beschouwing laten. Denswil tel ik dan wel weer mee.
Volgens mij wil De Boer gewoon winnen en bouwt hij daarom zekerheden in. De selectie is namelijk niet zo goed, dus moet Ajax het hebben van een solide team, waarin het risico beperkt wordt tot een minimum. Ik kan hem geen ongelijk geven, want hij behaalt er resultaten mee, maar aantrekkelijk is het niet.
Maar we kunnen inderdaad ook geloven dat de - mede door hem samengestelde - selectie na ruim 3,5 jaar nog altijd het tegenovergestelde doet van wat De Boer wilt.
-
4 seizoenen heeft FdB inmiddels de tijd gehad om zijn team te laten spelen zoals hij dat wil. Dus je moet vrezen dat FdB het huidige lieve, brave en plichtmatige spel en spelers van Ajax gewoon voor ogen heeft als eindresultaat.Yopi schreef:Is dat even lekker gemakkelijk!![]()
Ik heb al een keer of honderd op AT geschreven dat ik FdB geen tactisch wonder vind. Moet ik dat nog honderd keer doen?![]()
LvG (we zitten immers in het Engeland en Schotland topic) heeft na 3 weken ManU al met meer flair en snelheid laten spelen dan FdB in 4 jaar. De man is buitencatergorie.
Whitey on the moon.
Uitstekende veldtrainer, inderdaad. In dat opzicht een van de besten. Jammer genoeg zit zijn ego hem in de weg. Hij kan niet omgaan met andersdenkenden, dat nekt hem steeds weer.
Zolang het goed gaat, is hij de Keizer van Manchester. Maar bij geen enkele club gaat het altijd goed.
Verder- dat blijf ik zeggen - zijn de spelers altijd en overal het belangrijkste. Zij moeten het doen. LVG slaagde er bijvoorbeeld niet in om Oranje tijdens het WK behoorlijk positiespel tet laten spelen. Daarvoor had hij domweg niet de spelers. Het kostte zoveel energie om de verdediging dicht te timmeren dat naar voren voetballen er niet meer van kwam. Dus bleef het bij lange halen op Robben. LVG kennende heeft hij zich daar behoorlijk aan geërgerd, maar het was niet anders. Het resultaat was even heilig voor hem, anders was hij verkeerd binnengekomen in Manchester.
Denken jullie trouwens dat hij Daley nog gaat halen? Zou me niet eens verbazen. Volgzamer vind je ze niet.
Zolang het goed gaat, is hij de Keizer van Manchester. Maar bij geen enkele club gaat het altijd goed.
Verder- dat blijf ik zeggen - zijn de spelers altijd en overal het belangrijkste. Zij moeten het doen. LVG slaagde er bijvoorbeeld niet in om Oranje tijdens het WK behoorlijk positiespel tet laten spelen. Daarvoor had hij domweg niet de spelers. Het kostte zoveel energie om de verdediging dicht te timmeren dat naar voren voetballen er niet meer van kwam. Dus bleef het bij lange halen op Robben. LVG kennende heeft hij zich daar behoorlijk aan geërgerd, maar het was niet anders. Het resultaat was even heilig voor hem, anders was hij verkeerd binnengekomen in Manchester.
Denken jullie trouwens dat hij Daley nog gaat halen? Zou me niet eens verbazen. Volgzamer vind je ze niet.
Misschien probeert hij zijn eigen eeuwige foutje te voorkomen? We zien wel vaker dat frivole ongedisciplineerde spelers voorzichtige trainers met de nadruk organisatie worden. Het zegt allemaal niks, het idee dat goede spelers goede trainers worden slaat al nergens op, het idee dat ze dan gaan trainen zoals ze zelf speelden al helemaal niet.Yopi schreef: Ik geloof er geen zak van dat De Boer de spelers opdraagt de bal tergend langzaam rond te spelen. Dat deed hij zelf namelijk nooit.
Ze hebben ook een heel andere trainer. Van Gaal laat altijd scherp aanvallen, en dus met risico op balverlies.Yopi schreef:Is dat even lekker gemakkelijk!![]()
Ik heb al een keer of honderd op AT geschreven dat ik FdB geen tactisch wonder vind. Moet ik dat nog honderd keer doen?![]()
Vergelijk de spelers van nu eens met eerdere lichtingen. De Boertjes, Witschge, Bergkamp, Davids, Seedorf, Kluivert, ze hadden branie. Ze peinsden er niet over om de bal af te schuiven als ze er ook iets leuks mee konden doen. De spelers van nu zijn heel anders.
Dat is dan ook wat De Boer heeft doorgeselecteerd en wat hij aan spelers heeft gehaald. Ze moeten zo onder de indruk zijn van het stadion dat ze niet meer over hun salaris durven onderhandelen. Dan komen de mannetjes met bluf dus niet, sowieso hebben speler die niet zo goed kunnen voetballen wat minder bluf. Die met bluf zullen dus uit de eigen jeugd moeten komen, en dan maar zien wat daar van over blijft.Hun spel is plichtmatiger, braver,voorzichtiger. Iedereen die al een tijdje meeloopt kent het verschil, denk ik.
Wollt ihr den totalen Mensch?
-
Wat de jeugdspelers betreft: eindeloze discussie, meten met twee maten enz. Ik houd me aan wie ik in de B1 heb zien spelen en dan kom ik Van Rhijn, Veltman, Boilesen, Klaassen, Kishna, Fischer. Moisander was volgens mij iets ouder toen hij kwam (achttien), Denswil staat niet in de basis.
FdB voetbalde inderdaad zelf anders, maar dat zegt niets over hem als trainer; ooit Mourinho zien voetballen, Gullit? Het huidige Ajax heeft niets te maken met de speelwijze van Ajax onder JC, niets te maken met het spel onder LvG. FdB zal precies doen wat het TH wil, anders wordt hij ontslagen of is het TH te bang voor de gevolgen? Stel dat Ajax zonder FdB geen kampioen wordt, moet het TH dan opstappen? Wacht het TH op het moment dat Ajax ook geen punten meer haalt en wie komt er dan?
FdB voetbalde inderdaad zelf anders, maar dat zegt niets over hem als trainer; ooit Mourinho zien voetballen, Gullit? Het huidige Ajax heeft niets te maken met de speelwijze van Ajax onder JC, niets te maken met het spel onder LvG. FdB zal precies doen wat het TH wil, anders wordt hij ontslagen of is het TH te bang voor de gevolgen? Stel dat Ajax zonder FdB geen kampioen wordt, moet het TH dan opstappen? Wacht het TH op het moment dat Ajax ook geen punten meer haalt en wie komt er dan?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Daarom noem ik het huidige spel ook Condoomvoetbal. Alles op safe.Yopi schreef:Is dat even lekker gemakkelijk!![]()
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
-
Als een team niet functioneert haal je niet de halve finale en wordt je uiteindelijk ook geen derde. Waarom maak je nou een karikatuur van z'n bondscoachschap?Yopi schreef:
Whitey on the moon.
Nog los van de hoeveelheid verschillende spelers die scoorden. Dus echt niet alleen Robben.GangstaRiB schreef:Als een team niet functioneert haal je niet de halve finale en wordt je uiteindelijk ook geen derde. Waarom maak je nou een karikatuur van z'n bondscoachschap?Yopi schreef:
Welke andere landen hadden zoveel doelpunten door zoveel verschillende spelers?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- InnerHarbour
Ik had gelijk al voorspeld dat het Engeland topic druk zou worden nu MU een Nederlandse trainer heeft. 

YNWA
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Yopi zegt hier toch niet raars? Louis van Gaal had niet de spelers om goed voetbal te spelen en leunde daarom op een compleet dichtgetimmerde verdediging en een Robben in bloedvorm. Gevolg is een halve finale en dat is met het materiaal een prima resultaat.
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Daarom noem ik het huidige spel ook Condoomvoetbal. Alles op safe.

Wij begrijpen elkaar, denk ik. Hoop ik.
Je kunt honderd keer tegen een verdediger zeggen dat hij snel moet inspelen, en op de training zal hij het misschien ook doen, maar wat als hij tijdens de wedstrijd denkt: o help, straks gaat het mis, laat een ander het maar oplossen? Dat risico mijden zit er bij sommige jongens zo ingebakken.
LVG zit bij MU in een zetel, hij kan zich permitteren uitstekende spelers te vervangen door andere uitstekende spelers die hem meer aanstaan. Frank de Boer moet het doen met wat hij heeft.
Over het WK: het is geen karikatuur, het is hoe het ging. Toen Robben het niet meer kon brengen was het meteen afgelopen met het feest. Robben camoufleerde de tekortkomingen, en dat waren er nogal wat. Het voetbal van Oranje was niet om aan te zien.
- InnerHarbour
Catenaccio in zijn ergste vorm, elke andere trainer zou door de Evangaallisten volkomen zijn afgeschoten.
YNWA
Natuurlijk is het een karikatuur. Ik snap wel waar het vandaan komt, maar het is een eenzijdig negatief beeld dat een bewuste framing is.peter schreef:Yopi zegt hier toch niet raars? Louis van Gaal had niet de spelers om goed voetbal te spelen en leunde daarom op een compleet dichtgetimmerde verdediging en een Robben in bloedvorm. Gevolg is een halve finale en dat is met het materiaal een prima resultaat.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Is het negatief? Je kunt moeilijk roepen dat Oranje de pannen van het dak speelde met frivool en aanvallend voetbal namelijk. Het was natuurlijk niet des van Gaals hoe er gespeeld werd. Niet voor niks zag je hem zo vaak al tierend en schreeuwend in beeld, want van enige opbouw was namelijk geen sprake. Van Gaal heeft het maximale eruit gehaald op een wijze die hijzelf nooit kiest/lief heeft. Dat doet niets af aan de prestatie natuurlijk, want een halve finale is een fraai resultaat (al is dat natuurlijk ook weer geen doel op zich).
Ik denk dat hij bij ManUtd bijvoorbeeld weer wel in staat is om op z'n 'van Gaals' te spelen. Als liefhebber is dat in ieder geval een stuk aantrekkelijker om naar te kijken.
Ik denk dat hij bij ManUtd bijvoorbeeld weer wel in staat is om op z'n 'van Gaals' te spelen. Als liefhebber is dat in ieder geval een stuk aantrekkelijker om naar te kijken.

-
Had me al publiekelijk afgevraagd waarom die term, nu ik weet, heb ik mijn twijfels over het begrip "condoomvoetbal", want zo safe is het niet en het zou safe voor twee partijen moeten zijn, zo'n condoom (Is er sprake van een tegenstander?)Daarom noem ik het huidige spel ook Condoomvoetbal. Alles op safe.
Bekend zal misschien zijn dat een condoom een grote rol heeft gespeeld in het leven van Julian Assange, de man die wordt beschuldigd van verkrachting van twee Zweedse dames:
Zo "safe" is het niet; voor meer informatie uit de NRC: http://www.nrc.nl/nieuws/2010/12/19/gel ... n-assange/‘Gewelddadige seks’
In één geval zou een van de vrouwen, in het rapport Mevrouw A genoemd, in een vrijpartij met Assange zijn terechtgekomen nadat zij hem in haar woning liep overnachten. Hij zou na tegenstribbelen akkoord zijn gegaan met condoomgebruik, maar “iets met het condoom hebben gedaan” waardoor het scheurde. Assange zou zonder terugtrekken in de vrouw hebben geëjaculeerd. Volgens het rapport zou A de seks tegen een vriendin als “gewelddadig” hebben bestempeld.
Verder over Engels voetbal:
FdB moet het doen met wat hij heeft! Zielig voor Frank, hij moet met de internationals Cillessen, Van Rhijn, Veltman, Moisander, Boilesen, Serero, Klaassen, Vermeer, Viergever, Fischer, Schöne, Milik, Sghtorsson en Sana opboksen tegen Willem II, Dordrecht vul maar aan tot tien zwakke teams.LVG zit bij MU in een zetel, hij kan zich permitteren uitstekende spelers te vervangen door andere uitstekende spelers die hem meer aanstaan. Frank de Boer moet het doen met wat hij heeft.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
-
Het WK is voorbij en de geschiedenis wordt alweer herschreven. Wat zal die 5-1 tegen Spanje je doen hebben schrikken.InnerHarbour schreef:Catenaccio in zijn ergste vorm, elke andere trainer zou door de Evangaallisten volkomen zijn afgeschoten.

On-topic: het zal druk worden in dit topic omdat het niet vaak zal voorkomen dat een Nederlandse trainer een dergelijke grote club onder z'n hoede heeft. Het is helemaal mooi om te zien dat z'n vakmanschap direct komt bovendrijven. Hij wordt met de jaren alleen maar beter.
Whitey on the moon.
- InnerHarbour
Die 5-1 was de perfecte uitvoering van het Catenaccio. Helenio Herrera was er trots op geweest. 

YNWA
Man Utd. wil zowel Cuadrado als Di Maria binnenhalen, dat zouden beide uitstekende aankopen zijn!
Bron?gaizka schreef:Man Utd. wil zowel Cuadrado als Di Maria binnenhalen, dat zouden beide uitstekende aankopen zijn!
Dat zouden wel echt 2 gruwelijke aankopen zijn. Ik vind Di Maria echt geweldig. Top 10 beste voetballers ter wereld.
IK GELOOF!!!!!!
Bij Madrid zijn ze geschift.
Blessure van Di Maria is Argentinië opgebroken tijdens het WK.
Blessure van Di Maria is Argentinië opgebroken tijdens het WK.