Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Demosthenes

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Demosthenes » di aug 05, 2014 1:57 pm

Dat kunnen ze allemaal in de top.

Voorbereiding zegt niets. Dat zijn de wittebroodsweken. Nu kussen de spelers zijn voeten nog in de hoop dat ze in de basis komen.
Eens.

Bij Ajax hebben ze soms (als het tempo iets omhoog gaat) nogal wat tijd nodig, is je conclusie dat Ajax geen "top" is?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

columbus

Bericht door columbus » di aug 05, 2014 2:48 pm

Yopi schreef:Dat kunnen ze allemaal in de top.

Voorbereiding zegt niets. Dat zijn de wittebroodsweken. Nu kussen de spelers zijn voeten nog in de hoop dat ze in de basis komen.

Engeland is op zich geschikter voor LVG dan Spanje of Duitsland. De manager heeft er alles te zeggen en het zit er vol buitenlanders. Alleen die pers... je kunt hem zo heerlijk pesten, hij hapt altijd, de vader van God. :smallgrin.gif:
Voorbereiding wel of niet, je kan niet ontkennen dat er een aantal heerlijk lopende aanvallen tussen zitten.

Le T.

Bericht door Le T. » di aug 05, 2014 3:10 pm

Demosthenes schreef:
Dat kunnen ze allemaal in de top.

Eens.

Bij Ajax hebben ze soms (als het tempo iets omhoog gaat) nogal wat tijd nodig, is je conclusie dat Ajax geen "top" is?
De trainer is dan in ieder geval geen top, want die heeft meer dan 3 jaar nodig voor wat Van Gaal in 3 weken doet. Sowieso kunnen niet alle trainers in de top dit, en zeker niet zo snel. Sterker nog, Van Gaal kon het tot voor kort ook niet zo snel.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di aug 05, 2014 3:39 pm

Wat kan hij dan zo snel? Die wedstrijden gaan nergens over, hoor.

LVG is ongetwijfeld een betere trainer dan FdB, maar je vergelijking vind ik niet eerlijk. FdB moet het doen met jonge spelers van wie er een paar goed kunnen worden. Manchester United heeft alleen peperdure sterren onder contract.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di aug 05, 2014 4:10 pm

De voorbereiding (en de daar aan gekoppelde oefenduels) zijn natuurlijk wat lastig te vergelijken. De Serie A begint op 30 augustus, Real start op 25 augustus, ManU start 16 augustus en Ajax start 10 augustus. Als er dan op 31 juli een potje wordt gespeeld, dan mag je verwachten dat de ene club 'verder' is dan de ander.

Ik kijk overigens wel uit naar de PL. Louis van Gaal heeft redelijk/goed materiaal, maar in principe moet hij van heel goede huize komen wil hij City en Chelsea verslaan.

Le T.

Bericht door Le T. » di aug 05, 2014 4:20 pm

Yopi schreef:Wat kan hij dan zo snel?
Een systeem, automatismen en aanvallende patronen erin krijgen.
Die wedstrijden gaan nergens over, hoor.

LVG is ongetwijfeld een betere trainer dan FdB, maar je vergelijking vind ik niet eerlijk. FdB moet het doen met jonge spelers van wie er een paar goed kunnen worden. Manchester United heeft alleen peperdure sterren onder contract.
Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat spelers van elkaar weten waar ze zijn en wie waar de bal moet krijgen, dan kunnen ze sneller speler omdat ze niet met de bal aan de voet op zoek moeten naar een medespeler, laat staan een idee. Dat werkt op alle niveaus, sterker nog, De Boer zou het daar juist makkelijker mee moeten hebben met al die spelers die al jaren in hetzelfde systeem spelen dan Van Gaal met zijn Britse spelers aangevuld met buitenlanders.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di aug 05, 2014 4:47 pm

peter schreef:De voorbereiding (en de daar aan gekoppelde oefenduels) zijn natuurlijk wat lastig te vergelijken. De Serie A begint op 30 augustus, Real start op 25 augustus, ManU start 16 augustus en Ajax start 10 augustus. Als er dan op 31 juli een potje wordt gespeeld, dan mag je verwachten dat de ene club 'verder' is dan de ander.
Wanneer start PEC Zwolle? :ajaxsmiley.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » di aug 05, 2014 6:17 pm

Yopi schreef:Dat kunnen ze allemaal in de top.
Dat zouden ze allemaal in de top moeten kunnen, maar het gebeurt zeker niet bij allen. Kennelijk heb je ook een coach nodig die de heren daarin wegwijs moet maken. De ploeg van die video's was een stel dooie vogeltjes vorig seizoen met een veel te lichte en te slappe coach aan het roer en een historische 7e plaats in de PL na een ronduit dramatisch seizoen. En moet je kijken wat ze nu in drie weken tijd op de mat leggen. Het verschil is te groot om dat te bagatelliseren. Dezelfde spelers, een andere coach. Reken maar uit waar dat aan ligt. Ja, het moet allemaal ook nog in het eggie gebeuren en Man Utd laat dit spel beslist niet de hele wedstrijd zien. Maar er staat wel weer een elfkoppig monster op het veld dat met lef en met hersens speelt. ik kan me levendig voorstellen dat de supporters daar enthousiast zijn over wat er ineens allemaal gebeurt met hun favorieten.

Teruggekoppeld naar Ajax: een uitvoering op dat niveau mag en kan je niet verlangen van onze spelers. Ander kaliber en andere budgetten inderdaad. Hard, maar waar. Alleen zien we bij Ajax nog geen glimp van dergelijk positiespel, drang naar voren, techniek enz. Integendeel, de ploeg speelt vrijwel voortdurend met de rem erop. Safety-first, kassie-an want dan breekt het lijntje niet. Liever breed en terug dan vooruit. Want stel je voor dat we balverlies lijden, dan krijgen we de furie van Frank over ons heen. En vooruitspelen? Waar naar toe dan? Waar zijn de afspeelpunten, waar worden de gaten getrokken, enz? Alles rommelt vaak maar wat aan en denkt 1, hooguit 2 zetten diep. Samenhang, balans, positiespel, techniek, drive, gogme, branie. Het is allemaal te vaak van een wel erg bedenkelijk niveau. Net als vorig seizoen, toen de kluit wel compleet was en voor het eggie speelde en we al ploegend en ploeterend de 4e op rij binnenhaalden. Het schiet echt voor geen ene sodemieter op zo. Ik vind dat je dát Frank en/of het TH zeker mag aanrekenen, ondanks de 3e en 4e garnituur waar ze zich mee moeten behelpen. Ook met deze spelers moet dat alles toch echt beter kunnen.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di aug 05, 2014 7:22 pm

Ik vind dat je dát Frank en/of het TH zeker mag aanrekenen, ondanks de 3e en 4e garnituur waar ze zich mee moeten behelpen. Ook met deze spelers moet dat alles toch echt beter kunnen.
Derde of vierde garnituur? Hoe schat je PEC dan in? PSV en Feyenoord hebben ook nog niets laten zien. Ajax heeft verreweg het meeste geld, kan iedere Nederlandse speler (niet allemaal tegelijk, voordat iemand weer eens iets verkeerd leest) kopen (of ze willen is iets anders).

MU zal het zwaar krijgen, die competitie is zwaar met ploegen als MC, Chelsea, Arsenal en Liverpool. Kijk eens naar Tottenham, met al die aankopen, Everton betaalt zo maar € 35.000.000 voor Lukaku, het seizoen is nog niet eens begonnen.

Supporters zijn tevreden over het spel van MU, zal wel; er zijn ook supporters tevreden over het spel van Ajax.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Zuidema

Bericht door Zuidema » di aug 05, 2014 8:03 pm

Demosthenes schreef: Derde of vierde garnituur? Hoe schat je PEC dan in?
Nog lager dus. Leuke ploeg, maar ik sla Ajax' potentieel toch wel een fors stukkie hoger in. Moet je dat er alleen nog wel uit zien te halen. Pec kon een spelletje spelen dat uitstekend geschikt was tegen een tandenloze tijger als Ajax zondag. De boel achterin dichtplempen, omdat we toch niet de creativiteit en inventiviteit hebben om dat te doorbreken. En dan lekker uitbreken in die zeeen van ruimte op het middenveld en in de verdediging van Ajax. Ik vrees dat we dat vaker te zien zullen krijgen dit seizoen.
PSV en Feyenoord hebben ook nog niets laten zien. Ajax heeft verreweg het meeste geld, kan iedere Nederlandse speler (niet allemaal tegelijk, voordat iemand weer eens iets verkeerd leest) kopen (of ze willen is iets anders).
Alsjeblieft, als P. en F. al onze meetlat moeten zijn, pffff... Zijn we al zo diep gezakt? En ja, Ajax wil zoals bekend iets anders. Sowieso zie ik bitter weinig in NL rondlopen dat van een toegevoegde waarde voor Ajax zou kunnen zijn.
MU zal het zwaar krijgen, die competitie is zwaar met ploegen als MC, Chelsea, Arsenal en Liverpool. Kijk eens naar Tottenham, met al die aankopen, Everton betaalt zo maar € 35.000.000 voor Lukaku, het seizoen is nog niet eens begonnen.
Mee eens, ik denk ook wel dat het pittig wordt bovenin. Maar poen zegt niet altijd alles. Je hebt wel meer ploegen die godsonmogelijk met geld smijten en dan nog geen succesvol team hebben. Ik denk dat daar de kans voor Van Gaal ligt, met zijn capaciteiten om een team neer te zetten en dat in een concept uit te kristalliseren, zowel individueel als kollektief. Alhoewel ik wel verwacht dat hij hier en daar nog gaat saneren en versterkingen gaat aantrekken.
Supporters zijn tevreden over het spel van MU, zal wel; er zijn ook supporters tevreden over het spel van Ajax.
De supporters daar hebben een seizoen lang spitsroeden moeten lopen met Moyes. Ik kan me dan goed voorstellen dat ze enthousiast zijn over de progressie die Man Utd nu al in vrij korte tijd laat zien en dat ze zeer te spreken zijn over de bezielende rol van Van Gaal daarin. Sommigen slaan zelfs al door in complete adoratie voor hem. Maar ook daar wordt toch wel bij de nodige forumleden een slag om de arm gehouden: "Dit is zondermeer mooi en prachtig, maar laten we nog even afwachten hoe het straks in het eggie gaat."

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di aug 05, 2014 8:28 pm

Er zijn supporters tevreden over het spel van Ajax? Waar vind ik die?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Zuidema

Bericht door Zuidema » di aug 05, 2014 8:56 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Er zijn supporters tevreden over het spel van Ajax? Waar vind ik die?
Dat zijn vermoedelijk de supporters die het resultaat boven alles heilig verklaren, no matter how or what. Ik dacht dat je dat type voornamelijk in Eindhoven tegenkwam, maar kennelijk komen ze tegenwoordig ook steeds vaker in A'dam voor. Je zult ze vooral bij die 4 schalen op een rij aantreffen. Waar ze tevergeefs als een soort Danaiden op die doffe dingen zitten te poetsen en te boenen om ze toch nog van wat glans te voorzien.

gaizka

Bericht door gaizka » di aug 05, 2014 10:02 pm

Man Utd. zou een bod van € 40 miljoen hebben uitgebracht op Cuadrado, Fiorentina wil echter € 50 miljoen voor hem hebben. Zou de rechterkant moeten gaan bestrijken in het nieuwe 3-5-2 systeem. Maakte wel een prima indruk op de WK, ik vind het echter erg veel geld.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo aug 06, 2014 7:25 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Er zijn supporters tevreden over het spel van Ajax? Waar vind ik die?
Op AT, AN; niet iedereen op AT heeft kritiek op het spel van Ajax, er zijn er die niet meer posten, omdat er kritiek is, maar er zijn er ook die het voetbal dan misschien niet altijd even mooi vinden, maar langzaam maar zeker het gevoel krijgen dat Barcelona thuis niet het incident was, maar de regel, dat Salzburg thuis het incident was.

De verloren Supercup? Ach, dat is in augustus, telt niet mee, is oefenen. De verloren bekerfinale? Ach dat was na het kampioenschap, dat telt niet mee, dat was "uitlopen", een "cooling down".

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo aug 06, 2014 10:13 am

Yopi schreef:Wat kan hij dan zo snel? Die wedstrijden gaan nergens over, hoor.

Buiten RvP, Mata en Rooney hebben ze niet echt sterren hoor. Vorig jaar is zo'n Fellaini voor weet-ik-hoeveel gekocht, maar die is grandioos geflopt. Vandaar ook de 7de plek in de PL.

LvG doet zijn oefencampagne met dezelfde spelers die vorig jaar als 7de eindigden en voor brandhout werden aangezien en ook nog eens zonder RvP die met vakantie is. Tel daarbij op dat ervaren verdedigers als Rio en Vidic ook zijn weggegaan/gestopt.

Maar je ziet gelijk patronen ontstaan en vertrouwen. De bal wordt één keer geraakt omdat de oplossing aanwezig is.

Fletcher speelt ineens als een vorst op het middenveld... dat is echt geen hoogvlieger hoor.
Whitey on the moon.

Arthur

Bericht door Arthur » wo aug 06, 2014 10:22 am

Hoho, ze hebben deze zomer Herrera gehaald voor een schamele 36 miljoen. Die is al vrij belangrijk gebleken in hun huidige spelletje.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo aug 06, 2014 10:47 am

Van Gaal gaat Van Persie tijdens de start van de Premier League nog niet inzetten omdat Van Gaal van mening is dat Robin nog niet helemaal fit is. :blush.gif:

Had hij die conclusie vlak voor Nederland-Argentinië getrokken dan was Oranje in Brazilië 2e of zelfs 1e geworden. :confused.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo aug 06, 2014 11:30 am

GangstaRiB schreef:Buiten RvP, Mata en Rooney hebben ze niet echt sterren hoor.
Nee? Zullen we de transferwaarde van MU eens vergelijken met die van Ajax?

Hoeveel sterker zou Ajax zijn met Herrera, met Van Persie, zelfs met Fellaini erbij? Kom op, zeg!

Het belangrijkste bij zulke clubs is om al die sterren te laten samenwerken en degenen die buiten de boot vallen tevreden te houden. Voetballen kunnen die jongens wel. Verder moet er gewonnen worden, wat niet altijd vanzelfsprekend is, aangezien er in Engeland nog meer poenclubs zijn die tientallen miljoenen kunnen neertellen voor spelers.

Met Ajax presteren is natuurlijk tien keer moeilijker. Zeker als je geen 5-3-2 gaat spelen, maar probeert in de CL iets te laten zien met aanvallend voetbal.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo aug 06, 2014 11:59 am

Met Ajax presteren is natuurlijk tien keer moeilijker. Zeker als je geen 5-3-2 gaat spelen, maar probeert in de CL iets te laten zien met aanvallend voetbal.
Tien keer moeilijker? Ajax speelt niet tegen MU, maar tegen PEC, Cambuur, Excelsior, Willem II, Dordrecht, Go Ahead, Heracles, ADO, Groningen (verliest van Aberdeen), Utrecht, dat zijn bij elkaar al 20 van de 34 wedstrijden. Jij ziet Ajax die wedstrijden winnen, met aanvallend voetbal? Heeft Ajax al 60 punten te pakken.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo aug 06, 2014 12:00 pm

Yopi schreef:
GangstaRiB schreef:Buiten RvP, Mata en Rooney hebben ze niet echt sterren hoor.
Nee? Zullen we de transferwaarde van MU eens vergelijken met die van Ajax?

Hoeveel sterker zou Ajax zijn met Herrera, met Van Persie, zelfs met Fellaini erbij? Kom op, zeg!

Het belangrijkste bij zulke clubs is om al die sterren te laten samenwerken en degenen die buiten de boot vallen tevreden te houden. Voetballen kunnen die jongens wel. Verder moet er gewonnen worden, wat niet altijd vanzelfsprekend is, aangezien er in Engeland nog meer poenclubs zijn die tientallen miljoenen kunnen neertellen voor spelers.

Transferwaarde heeft niet zoveel te maken met kwaliteit. Kijk maar naar die Carrol die Liverpool ooit kocht bijvoorbeeld. ManU heeft geen ubersterke selectie, maar LvG laat die gasten spelen met vertrouwen en met een idee. Je ziet het gewoon gelijk terug. Let wel he, ze zijn 3 weken bezig. Frankie mag al 4 seizoenen niets laten zien.

Wat mij betreft mag Ajax 5-3-2 spelen als ze een dergelijk voetbal op de mat kunnen leggen. Die 5-3-2 van LvG is aanvallender dan FdB ooit gedurft heeft. FdB kan iedere opstelling bedenken die hij wil, de eerste gedacht is toch "terug op de keeper".
Whitey on the moon.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo aug 06, 2014 12:09 pm

Aanvallender? Alle ballen op Robben, bedoel je zeker. :biggrin.gif:

Het voetbal dat Oranje speelde zal in Manchester niet worden gepruimd. LVG zal het daar anders moeten doen.

Het pleit voor Frank dat hij er niet over piekert om resultaatvoetbal te spelen. De intentie is duidelijk: domineren, aanvallen. Dat het er vaak niet uitkomt is een ander verhaal.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo aug 06, 2014 12:44 pm

Yopi schreef:Aanvallender? Alle ballen op Robben, bedoel je zeker. :biggrin.gif:

Het voetbal dat Oranje speelde zal in Manchester niet worden gepruimd. LVG zal het daar anders moeten doen.

Het pleit voor Frank dat hij er niet over piekert om resultaatvoetbal te spelen. De intentie is duidelijk: domineren, aanvallen. Dat het er vaak niet uitkomt is een ander verhaal.
Ik heb het niet over Oranje, ik heb het over ManU. Want nu heeft ie wel de beschikking over meer aanvallende spelers. Je ziet het terug in de oefenwedstrijden. Galaxy verplettert met 7-0.... speelt je dan verdedigend? De rest ook allemaal gewonnen. En ik denk dat wedstrijden winnen wel degelijk wordt gepruimd bij ManU.

Frank de Boer speelt volgens mij louter resultaatvoetbal, ik vraag me af of je de laatste 3 seizoenen een wedstrijd van Ajax hebt gezien. Een incidentele uitschieter dat leek op aanvallend voetbal, daar red ie het niet mee. De intentie van FdB is damage control. De eerste gedachte is de oplossing achteruit te vinden ipv vooruit.
Whitey on the moon.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo aug 06, 2014 1:01 pm

In de voorbereiding clubs van niets verslaan, dat zegt me niets. Galaxy, poeh. :smallgrin.gif:

Ik heb genoeg wedstrijden gezien, maar ik heb nooit iets gemerkt van een neiging tot verdedigend spelen. Het is meer dat veel spelers de oplossing niet weten. Ze lijken ook bang om fouten te maken. Voor de zekerheid grijpen ze dan terug op wat ze in de opleiding hebben geleerd: vooral geen balverlies, geen risico.
De Boer zag zelf het moment als geen ander, hij zit zich ongetwijfeld vaak rot te ergeren. Maar wat kan hij doen als zijn spelers het níet zien? Of niet durven?

Ajax heeft geen Robben, dus alle ballen blind naar voren knallen gaat niet werken.

zeux

Bericht door zeux » wo aug 06, 2014 1:16 pm

Yopi schreef: Of niet durven?
En jij denkt niet dat De Boer zelf een rol heeft in dat 'niet durven'?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

DelToro

Bericht door DelToro » wo aug 06, 2014 1:17 pm

Yopi schreef:In de voorbereiding clubs van niets verslaan, dat zegt me niets. Galaxy, poeh. :smallgrin.gif:

Ik heb genoeg wedstrijden gezien, maar ik heb nooit iets gemerkt van een neiging tot verdedigend spelen. Het is meer dat veel spelers de oplossing niet weten. Ze lijken ook bang om fouten te maken. Voor de zekerheid grijpen ze dan terug op wat ze in de opleiding hebben geleerd: vooral geen balverlies, geen risico.
De Boer zag zelf het moment als geen ander, hij zit zich ongetwijfeld vaak rot te ergeren. Maar wat kan hij doen als zijn spelers het níet zien? Of niet durven?

Ajax heeft geen Robben, dus alle ballen blind naar voren knallen gaat niet werken.
Meen je dit nu serieus?
De basis van vorig jaar erbij halend:

---Fischer---------Sigthorsson---------Schone---
----------Serero----------------Klaassen-----------
--------------------Blind-----------------------------
--Boilesen----Moisander----Veltman---Rijn-----
-------------------Cillessen--------------------------

Met als eerste invallers:
Poulsen
Bojan
Duarte

Vier spelers hebben de opleiding doorlopen, waarvan Veltman het meeste risico in zijn passing legt van alle selectiespelers. Moisander, Boilesen en Fischer hebben ook in de jeugd gespeeld maar heb ik niet meegerekend, want zij hebben er maar één jaar gespeeld. Als de lafheid er in vier jaar niet uit te rammen is, dan is dat er natuurlijk ook niet binnen een jaar in te krijgen.
Ook hebben deze vier jeugdspelers jaren onder F. De Boer getraind in de opleiding en spelen ze inmiddels al jaren onder hem in Ajax 1. En dan nog zou het risicoloze spel niet aan F. De Boer liggen, maar aan andere mensen in de opleiding?

Plaats reactie