Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Lionel

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » di jul 22, 2014 2:52 pm

Natuurlijk kan iedereen dit bedenken. Maar dat betekent niet dat het niet waar is/kan zijn.

Is hij goed genoeg?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 22, 2014 2:55 pm

Rishi schreef: Is hij goed genoeg?
Ik vind het een goede speler voor Ajax.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 22, 2014 4:58 pm

Rishi schreef:Natuurlijk kan iedereen dit bedenken. Maar dat betekent niet dat het niet waar is/kan zijn.

Is hij goed genoeg?
Dat iets waar kan zijn, betekent nog niet dat het nieuws is. Maar goed, we dwalen inderdaad af.

Ik denk dat Mokotjo goed genoeg is (al is de kans natuurlijk aanzienlijk dat ook hij, zoals vrijwel iedere nieuwkomer, zal moeten wennen). Op het gebied van het positiespel, de snelheid op de eerste meters, de felheid, de handelingssnelheid en de passing behoort Mokotjo tot de beste middenvelders in Nederland. Daarnaast is hij tactisch vrij ver en ik verwacht dan ook dat hij zich op dat aspect zal aanpassen. Ik zie in hem primair een controleur, maar ik zie ook wel potentie als rechtshalf. De vraag is vooral of hij de opvolger is van Blind (nu of over een jaar) of dat hij samen met Blind zal moeten spelen. Gaat Blind dan naar achteren? Of spelen ze samen op het middenveld?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » di jul 22, 2014 5:41 pm

Rechtshalf in een systeem met een controlerende middenvelder of met 2 controlerende?
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo aug 03, 2014 7:01 pm

Hopelijk word het in deze topic de komende weken wat actiever.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 03, 2014 7:47 pm

brigade zuid schreef:Hopelijk word het in deze topic de komende weken wat actiever.
Je wilt er nog een Van der Hoorn bij? Een Milik? Wat met Duarte? Hij is voor een paar miljoen (Wist ik niet, las ik nog niet zo lang geleden) gehaald, maar waar is hij gebleven? Hoe hoog (of laag) staat hij in de pikorde? Een nieuwe Sana? Hoesen? Bojan is al naar Engeland, maar Barcelona zal toch wel een speler willen lozen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 03, 2014 10:53 pm

brigade zuid schreef:Hopelijk word het in deze topic de komende weken wat actiever.
Dat is en blijft een vraagteken. :hypocrite.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo aug 03, 2014 11:13 pm

Ja! Laten we nog eens kopen, kopen, kopen! Dat beviel in het verleden zo goed... :hypocrite.gif:

DelToro

Bericht door DelToro » zo aug 03, 2014 11:17 pm

Soms wel ja, soms ook niet. Maar dat het in het verleden niet goed ging, betekent niet dat het Ajax het niet goed kan doen op de transfermarkt.

columbus

Bericht door columbus » zo aug 03, 2014 11:22 pm

Yopi schreef:Ja! Laten we nog eens kopen, kopen, kopen! Dat beviel in het verleden zo goed... :hypocrite.gif:
Ajax hoeft helemaal niet te kopen kopen kopen... Dat is weer overdreven.

Neemt niet weg dat Ajax best wat geld had kunnen investeren in 1 of 2 echt goede spelers. Jongens als Dijks, Ligeon horen niet bij Ajax maar lopen nog wel rond.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo aug 03, 2014 11:32 pm

Dus? Geen enkele Nederlandse club heeft een selectie met uitsluitend goede spelers. Simpel, omdat goede spelers niet bereid zijn op de tribune te gaan zitten.

Ajax kan, mits compleet en fit, een voor Nederlandse begrippen goed elftal op de been brengen. Internationaal is het minder, maar dat is al twintig jaar zo. Wil je internationaal verder, dan moet je opleiden en niet kopen.

Baseman

Bericht door Baseman » ma aug 04, 2014 7:10 am

Yopi schreef:Wil je internationaal verder, dan moet je opleiden en niet kopen.
Wat een onzin, 1995 is ondertussen al 'even' geleden...

Wil je financieel enorm gezond worden/blijven, dan moet je vooral opleiden en niet kopen.
Wil je echter prijzen winnen en internationaal indruk maken, dan moet je vooral kopen.

Of je pakt de huidige tussenweg van Ajax, je koopt heel veel spelers die nog 1 à 2 jaar in de opleiding rondlopen voordat ze de stap naar de selectie maken. Dat werkt nationaal in een afgeroomde competitie, internationaal vegen ze je nog steeds redelijk eenvoudig aan de kant.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma aug 04, 2014 8:10 am

Yopi schreef:Ja! Laten we nog eens kopen, kopen, kopen! Dat beviel in het verleden zo goed... :hypocrite.gif:
@Yopi,
Valt het je niet op, dat je de enige (of met Wimpey) poster bent die het steeds heeft over kopen, kopen, kopen? Ik lees dat echt alleen maar in jouw berichten.

Het verleden: enig idee hoeveel spelers het TH al heeft gehaald? Een tijdje geleden heb ik een lijst gepost, kwam ik tot zeven volwassen spelers per jaar, over kopen gesproken. De laatste jaren is het vooral kopen. Geen extreem dure spelers (wel duur voor binnenlandse transfers), maar alles bij elkaar toch veel geld voor niveau-Wang.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma aug 04, 2014 8:37 am

Demosthenes schreef:@Yopi,
Valt het je niet op, dat je de enige (of met Wimpey) poster bent die het steeds heeft over kopen, kopen, kopen? Ik lees dat echt alleen maar in jouw berichten.
Meer lezen Demo, o.a. Zeux is er zo een en als je hem dan vraagt welke directe versteking voor een salaris van een miljoen in de Nederlandse competitie komt voetballen verschuilt hij zich achter " ik ben de scouting niet"/

Ook daar word ik moe van.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » ma aug 04, 2014 9:27 am

Dan word je vaak moe op dit forum. Volgens mij heb ik zelfs Wimpey zien schrijven dat er versterkingen moeten komen. Stel je hem de vraag ook?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma aug 04, 2014 9:51 am

Meer lezen Demo
Oké, ben een paar weken met vakantie geweest. :ajaxsmiley.gif:

Wat ik net las van Le T. is dat er beter moet worden ingekocht, dat is iets anders dan kopen, kopen, kopen.

Een gerichte aankoop, dat gebeurt nu toch ook? Er worden twee spitsen gehaald, omdat Bojan en Hoesen vertrekken. dat reken ik niet tot "kopen, kopen, kopen". Waarom Bojan en Hoesen zijn gehaald, dat kan een vraag zijn, want beiden hebben Ajax niet beter gemaakt (De vraag is aan wie dat ligt)

Een rechtsbuiten? Muric is gehaald, ken hem niet, maar uit beelden maak ik op dat hij linksbenig is. Voor hem zijn Sana en Cuenca gehaald voor die plaats, Sana speelde links op het middenveld in Zweden! Ajax heeft dus bewust linkspoten gehaald, waar velen een rechtsbuiten willen, een rechtspoot. Ajax koopt Muric, ik mag aannemen dat het TH er een versterking in ziet (sommige AT'ers zijn al overtuigd, denk ik): geen probleem, alleen de vraag waarom weer een linkspoot op rechts en nu maar hopen dat het dit keer wel raak is, dat het niet een gevalletje-Meleg wordt, eerst een jaar Jong Ajax en dan een jaar(?) uitlenen, want dan zit Ajax nog met hetzelfde probleem.

Tot nu toe heeft Ajax wel erg veel spelers gehaald, maar er zijn er maar een paar die een basisplaats hebben kunnen afdwingen.

@Zeus,
Kopen, kopen, kopen?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma aug 04, 2014 10:33 am

Het hoeft helemaal geen 'kopen, kopen, kopen' te zijn alleen Ajax slaat een beetje door in hun ingeslagen weg. Hoe jonger hoe beter is het nieuwe motto van Ajax. Een stuk of 2 absolute kwaliteitsinjecties zou echt geen overbodige luxe zijn.

zeux

Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » ma aug 04, 2014 10:44 am

Demosthenes schreef: Oké, ben een paar weken met vakantie geweest. :ajaxsmiley.gif:

Wat ik net las van Le T. is dat er beter moet worden ingekocht, dat is iets anders dan kopen, kopen, kopen.

Tot nu toe heeft Ajax wel erg veel spelers gehaald, maar er zijn er maar een paar die een basisplaats hebben kunnen afdwingen.

@Zeus, Kopen, kopen, kopen?
Wie mijn posts een béétje heeft gevolgd, weet dat ik helemaal niet wil 'kopen, kopen, kopen'.

Ik probeer slechts vat te krijgen op de transfercondities van Ajax.
- is het de scouting?
- speelt het salarisplafond een rol?
- het niveau van de competitie?

Ajax heeft meen ik 80 miljoen of zo op de bank staan - recent bericht rtlz. Kun je daar nu echt niets mee?
Ajax heeft een kleine Armada aan oud-topspelers in de (trainer)staf rondlopen. Kun je daar echt niets mee als incentive voor spelers die een tussenstap naar de top willen maken? (wetende dat Ajax voor veel spelers zo'n tussenstop is geweest)

IH heeft zich neergelegd bij het feit dat Ajax nooit meer een club op Europees niveau zal zijn (waarmee hij aangeeft ook niet te geloven in het project dat Cruijff met zijn 'revolutie' initieerde).

Ik zou het nog niet zo snel op willen geven.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma aug 04, 2014 11:11 am

Ja daar is hij weer 80 miljoen op de bank, kopen! :smallgrin.gif:

WIE DAN ? Geef nou eens antwoord op die vraag, welke internationale speler van 27 die Ajax direct beter maakt komt in de Nederlandse competitie spelen voor minder dan een miljoen, liefst 3 stuk want we kunnen er een en elke linie gebruiken. :biggrin.gif:
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma aug 04, 2014 11:29 am

[quote="

IH heeft zich neergelegd bij het feit dat Ajax nooit meer een club op Europees niveau zal zijn (waarmee hij aangeeft ook niet te geloven in het project dat Cruijff met zijn 'revolutie' initieerde).

Ik zou het nog niet zo snel op willen geven.[/quote]

Het heeft niets met opgeven te maken maar alles met realisme. Het laatste transfernieuws nog een beetje gevolgd? Alles maar dan ook alles wat ook maar een beetje kan voetballen wordt weggekocht door Engeland Frankrijk Duitsland Italië of Spanje. Door de jaren heen was alles wat er ook maar een beetje boven uitstak zo weg bij Ajax. En nu is het zelfs zo erg dat een middelmatige voetballer als DeLay Blind in de belangstelling staat.

Het is volkomen onrealistisch te denken dat Ajax of welke Nederlandse club dan ook terugkeert aan de Europese top. Zelf opleiden jong kopen en kampioen worden, derde worden in je cl groep of een keer met heel veel mazzel doorgaan, meer zit er echt niet in als de financiële verhoudingen in Europa zo blijven.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op ma aug 04, 2014 11:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma aug 04, 2014 11:30 am

InnerHarbour schreef:Ja daar is hij weer 80 miljoen op de bank, kopen! :smallgrin.gif:

WIE DAN ? Geef nou eens antwoord op die vraag, welke internationale speler van 27 die Ajax direct beter maakt komt in de Nederlandse competitie spelen voor minder dan een miljoen, liefst 3 stuk want we kunnen er een en elke linie gebruiken. :biggrin.gif:
Waarom moeten wij daar antwoord op geven? Ajax heeft toch een TD en een hele reutemeteut aan scouts lopen. Je hoort mij niet zeggen dat ze Ronaldo of Neymar wel ff binnenhalen maar je maakt me ook niet wijs dat er nergens een speler rondloopt die wel haalbaar is en Ajax direct sterker maakt.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma aug 04, 2014 11:34 am

Oh jij denkt dat Ajax ze wel kent maar zoiets heeft van, we kennen ze wel, ze willen wel komen maar we doen het lekker niet, we willen niet sterker worden............ :drecul.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » ma aug 04, 2014 11:44 am

InnerHarbour schreef:Ja daar is hij weer 80 miljoen op de bank, kopen! :smallgrin.gif:

En weer die suggestie dat ik 80 miljoen uit zou willen geven...

Helaas ben je vooral goed in verbaal rammen, maar minder goed in het zien van nuances.

zeux

Bericht door zeux » ma aug 04, 2014 11:45 am

InnerHarbour schreef:
Het heeft niets met opgeven te maken maar alles met realisme. Het laatste transfernieuws nog een beetje gevolgd? Alles maar dan ook alles wat ook maar een beetje kan voetballen wordt weggekocht door Engeland Frankrijk Duitsland Italië of Spanje. Door de jaren heen was alles wat er ook maar een beetje boven uitstak zo weg bij Ajax. En nu is het zelfs zo erg dat een middelmatige voetballer als DeLay Blind in de belangstelling staat.

Het is volkomen onrealistisch te denken dat Ajax of welke Nederlandse club dan ook terugkeert aan de Europese top. Zelf opleiden jong kopen en kampioen worden, derde worden in je cl groep of een keer met heel veel mazzel doorgaan, meer zit er echt niet in als de financiële verhoudingen in Europa zo blijven.
Niemand zegt dat het makkelijk is.

Maar je gelooft dus uiteindelijk ook niet in de missie van Cruijff.
En daar is de heisa vier jaar geleden wel mee begonnen: de missie om terug te komen aan de Europese (sub)top.

zeux

Bericht door zeux » ma aug 04, 2014 11:46 am

InnerHarbour schreef:Oh jij denkt dat Ajax ze wel kent maar zoiets heeft van, we kennen ze wel, ze willen wel komen maar we doen het lekker niet, we willen niet sterker worden............ :drecul.gif:
Jij vindt de scouting van Ajax goed functioneren dus?

Plaats reactie