De nieuwe Bondscoach
Moderator: mods
-
Re: De nieuwe Bondscoach
Ze moeten die 'kleine finale' serieus afschaffen. Dat is een belediging voor de landen en het toernooi.
Whitey on the moon.
De NOS heeft ook wel beelden waarop dat iets duidelijker te zien is, maar die worden natuurlijk niet getoond.Demosthenes schreef:Dacht ook dat het geen assist was tegen Mexico, maar een bal die op zijn gezicht kwam, ben dus niet de enige die dat denkt.De ballen die Huntelaar in zijn gezicht krijgt die dan toevallig een assist worden zullen nog dunner gezaaid zijn.
Hoe bedoel je? Als je de tegenstander vastzet in eigen zestien en daar ballen in mikt dan krijg je afvallende ballen, of het nou een verdediger is die hem op zijn hoofd krijgt of een spits die op goal wil koppen en hem helemaal verkeerd raakt, Sneijder lette gewoon goed op en kan met rechts nog steeds heel goed schieten. En Huntelaar veroorzaakte de penalty toch niet? Er stonden ongeveer 8 Nederlanders in het veld die een betere penaltynemer zijn dan Huntelaar, dus dat weer een kadootje in de categorie gun het kneusje ook wat dan dat hij nodig was om een penalty te verzilveren. Voor hem is het heel bijzonder om een penalty erin te schieten, en hij ging dan ook op zijn Van Nistelrooijs alle aandacht naar zich toe trekken voor zijn grootse prestatie dat hij een keer niet faalde, maar de wedstrijd was gewonnen met de actie van Robben.wimpey schreef: Ik pleit niet voor Huntelaar ten koste van Persie. Maar zonder Huntelaar was het toernooi voor Oranje history geweest.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Met het schetsen van een extreme karikatuur win je niet meteen het pleit. Sterker nog: het verzwakt wat mij betreft, want je moet in de overdrive om je punt te maken.Le T. schreef: Hoe bedoel je? Als je de tegenstander vastzet in eigen zestien en daar ballen in mikt dan krijg je afvallende ballen, of het nou een verdediger is die hem op zijn hoofd krijgt of een spits die op goal wil koppen en hem helemaal verkeerd raakt, Sneijder lette gewoon goed op en kan met rechts nog steeds heel goed schieten. En Huntelaar veroorzaakte de penalty toch niet? Er stonden ongeveer 8 Nederlanders in het veld die een betere penaltynemer zijn dan Huntelaar, dus dat weer een kadootje in de categorie gun het kneusje ook wat dan dat hij nodig was om een penalty te verzilveren. Voor hem is het heel bijzonder om een penalty erin te schieten, en hij ging dan ook op zijn Van Nistelrooijs alle aandacht naar zich toe trekken voor zijn grootse prestatie dat hij een keer niet faalde, maar de wedstrijd was gewonnen met de actie van Robben.
Dat KJH in de basis een mindere speler is dan Van Persie, dat geloof ik ook wel, maar de nutteloze kneus die jij van hem maakt slaat naar de andere kant door.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ik vind het een slechte penaltynemer, als er nou één ding is waarbij een simpel statistiekje wel het hele verhaal vertelt dan zijn het wel penalty's, en dan is volgens mij tamelijk objectief vast te stellen dat KJH een opvallend slechte penaltynemer is. Het is een trend dat spitsen de penalty's opeisen om aan hun doelpuntenstatistiekje te werken, maar dat gaat dan vaak ten koste van het team omdat ze maar de helft of zo ervan verzilveren. Dan kun je nog een fase hebben, maar bij KJH was dat bij Ajax al zo, en nu ook weer bij Schalke.zeux schreef:Met het schetsen van een extreme karikatuur win je niet meteen het pleit. Sterker nog: het verzwakt wat mij betreft, want je moet in de overdrive om je punt te maken.Le T. schreef: Hoe bedoel je? Als je de tegenstander vastzet in eigen zestien en daar ballen in mikt dan krijg je afvallende ballen, of het nou een verdediger is die hem op zijn hoofd krijgt of een spits die op goal wil koppen en hem helemaal verkeerd raakt, Sneijder lette gewoon goed op en kan met rechts nog steeds heel goed schieten. En Huntelaar veroorzaakte de penalty toch niet? Er stonden ongeveer 8 Nederlanders in het veld die een betere penaltynemer zijn dan Huntelaar, dus dat weer een kadootje in de categorie gun het kneusje ook wat dan dat hij nodig was om een penalty te verzilveren. Voor hem is het heel bijzonder om een penalty erin te schieten, en hij ging dan ook op zijn Van Nistelrooijs alle aandacht naar zich toe trekken voor zijn grootse prestatie dat hij een keer niet faalde, maar de wedstrijd was gewonnen met de actie van Robben.
Dat KJH in de basis een mindere speler is dan Van Persie, dat geloof ik ook wel, maar de nutteloze kneus die jij van hem maakt slaat naar de andere kant door.
Een penaltynemer kan het eigenlijk alleen fout doen, maar nu gaat het om KJH en dan gaat die regel ineens niet meer op. Dat kneus slaat er op dat hij het kadootje krijgt, anders is het zo zielig voor hem dat hij niet op het scorebord komt.
Die bal in zijn gezicht is gewoon iets wat kan gebeuren, hij ziet hem immers heel laat omdat er zoveel mensen in de zestien staan. En daarmee is de schietmogelijkheid voor Sneijder ook gewoon het gevolg van al het harde werk daar, inclusief KJH. Alleen moet je dan niet doen alsof hij hem gecontroleerd en vrijwillig teruglegt, toeval hoort er ook bij.
Aan de ene kant "maakt het niet uit wie de bal het laatste zetje geeft". Aan de andere kant wordt de aard en wijze waarop KJH de bal bij Sneyder brengt onder de microscoop gelegd.zeux schreef: Dat KJH in de basis een mindere speler is dan Van Persie, dat geloof ik ook wel, maar de nutteloze kneus die jij van hem maakt slaat naar de andere kant door.
Maar ik vind die rants aan het adres van Huntelaar en Sneyder vermakelijk leesvoer. Het pleit niet voor de bondscoach dat die jongens speeltijd krijgen...

Hij brengt hem niet bij Sneijder, hij valt toevallig voor Sneijder.wimpey schreef:Aan de ene kant "maakt het niet uit wie de bal het laatste zetje geeft". Aan de andere kant wordt de aard en wijze waarop KJH de bal bij Sneyder brengt onder de microscoop gelegd.zeux schreef: Dat KJH in de basis een mindere speler is dan Van Persie, dat geloof ik ook wel, maar de nutteloze kneus die jij van hem maakt slaat naar de andere kant door.
Het pleit niet voor de bondscoach dat een slechte penaltynemer een belangrijke penalty mocht nemen. Dat is dan niet helemaal goed voorbereid geweest. Verder is Huntelaar prima om er in de laatste minuten bij te zetten als de tegenstander alleen maar verdedigt, hij kan goed schieten, loert alleen maar op zijn eigen kans en verlaat dus de zestien niet. Dan verhoog je dus ook de kans op afvallende ballen en schoten uit de tweede lijn.Maar ik vind die rants aan het adres van Huntelaar en Sneyder vermakelijk leesvoer. Het pleit niet voor de bondscoach dat die jongens speeltijd krijgen...
Zijn nummer 10 was geblesseerd, dus moest Van Gaal het met Sneijder doen. Eerst was het nieuwe systeem hem op het lijf geschreven, maar toen hij daarin constant balverlies leed, zich vastdraaide en de combinaties niet liepen zou hij beter tot zijn recht komen in een aanvallender systeem. Dat was ook niet zo, maar als hij alle ruimte krijgt in de tweede lijn van de omsingeling of in de omschakeling, kan hij leuk schieten en mooie passjes versturen. Meer dan De Guzman of Clasie waarschijnlijk. Maar qua spelniveau is hij wel erg vaak rijp voor een wissel geweest.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Wordt nog verdomde lastig om dit te overtreffen door Holle Bolle Guus. 

De speler met het laatste balcontact voor het doelpunt krijgt nu eenmaal de assist op z'n naam. Learn to live with it... Een lullig balletje van Blind op Robben, voorafgaand aan de 1-0 tegen Australie werd in de NL media breed uitgemeten als assist. Dus waarom het balcontact van KJH niet?Le T. schreef: Hij brengt hem niet bij Sneijder, hij valt toevallig voor Sneijder.
Ik heb daar gerede twijfel over. Van Gaal wil winnen. En ploegen met VDV winnen nu eenmaal niet veel. Ja, play offs tegen de nummer 3 van de 2e BuLi. Krap aan... Van Gaal is niet van gisteren, die kent het track record van VDV bij eindtoernooien. Leuke speler wanneer je tegen IJsland speelt, maar een liability wanneer het om het eggie gaat.Zijn nummer 10 was geblesseerd, dus moest Van Gaal het met Sneijder doen.
Hij stond afg. woensdag trouwens alweer in het veld namens HSV, in een oefenpotje. En tegen een Chinese ploeg afg. weekend ook. De vraag is dus in hoeverre - en of ie überhaupt geblesseerd was. Hoe was het ook al alweer: 0,3 graad verhoging en 'geblesseerd' geraakt tijdens een individuele training?
Wanneer Robben of Persie zo'n 'blessure' zou hebben gehad, waren ze er gewoon bij geweest in Brazilie. Sterker nog, Wijnaldum was 90% van het seizoen niet beschikbaar en is nu basisspeler. Het lijkt erop dat Van Gaal VDV heeft gewogen en te zwaar heeft bevonden. En dat beide partijen een sjieke oplossing voor het probleem hebben gevonden.
Die indruk krijg ik ook. Hebben ze sjiek gedaan.wimpey schreef: [Het lijkt erop dat Van Gaal VDV heeft gewogen en te zwaar heeft bevonden. En dat beide partijen een sjieke oplossing voor het probleem hebben gevonden.
Wel interessant dat Van Gaal wel Sneijder prikkelde om fit te raken (en blijven), maar niet V.d. Vaart. De twijfel moet er dus al (veel) langer zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Sneijder was te zwaar, Wijnaldum geblesseerd. Maar beide spelers zijn van oudsher goede lopers. De verdedigende discipline in die loopacties ontbrak, dat heeft Van Gaal er prima ingebeukt.zeux schreef: Die indruk krijg ik ook. Hebben ze sjiek gedaan.
Wel interessant dat Van Gaal wel Sneijder prikkelde om fit te raken (en blijven), maar niet V.d. Vaart. De twijfel moet er dus al (veel) langer zijn.
In de gehanteerde tactiek is die verdedigende looparbeid criterium 1, 2 en 3 voor een middenvelder... Hetgeen trouwens nogmaals de vraag oproept wat Clasie bij de 23 te zoeken heeft. En Anita bijv. niet...
Dat lopen krijg je er bij VDV, met zijn zwaartepunt, natuurlijk nooit in. Er zijn wat leuke stats die laten zien dat VDV zoveel loopt. Maar het gaat natuurlijk niet om de kwantiteit van die loopacties. Van Gaal is perfect voorbereid en weet ongetwijfeld dat VDV bijv. bij de 1-2 van Rusland in 2008 zijn man liet lopen en scoren.
Hij werd voor de vorm nog effe uitgenodigd in Noordwijk, maar was na een paar dagen alweer in HH. Knap staaltje management van Van Gaal: conflictpotentieel en reuring in de media rond het afdanken van een veelvoudig ex-international voorkomen.
Nog even en je gaat hem écht waarderen.wimpey schreef: Knap staaltje management van Van Gaal: conflictpotentieel en reuring in de media rond het afdanken van een veelvoudig ex-international voorkomen.

Belangrijk verschil was dat VdV goed speelde in het Nederlands elftal, en Sneijder heel slecht, wat ook wel eens te maken kon hebben met het feit dat hij hartstikke vet was. De 'prikkeling' bestond dan ook in het afpakken van de aanvoerdersband. Het pleit voor Sneijder dat hij er een signaal in gezien heeft, maar dat was het natuurlijk niet. De situatie was gewoon zo dat als Sneijder in mei 2014 nog op dat niveau zou zitten, hij niet mee zou gaan, en dus zinloos was om hem aanvoerder te laten spelen.zeux schreef:Die indruk krijg ik ook. Hebben ze sjiek gedaan.wimpey schreef: [Het lijkt erop dat Van Gaal VDV heeft gewogen en te zwaar heeft bevonden. En dat beide partijen een sjieke oplossing voor het probleem hebben gevonden.
Die kuitblessure was niet nieuw voor VDV, terwijl hij al net uit een blessure kwam en dus al niet in conditie was. Dan kan het een lichte blessure zijn, in de tijd dat dat moet genezen kan hij natuurlijk niet conditioneel groeien. Dus dan wordt de tijd gewoon te kort. In de seizoensvoorbereiding kan hij dan wel weer een half wedstrijdje spelen, zes weken later of zo, dat is helemaal niet raar.
Als er nog tijd genoeg was geweest om VdV conditioneel op niveau te krijgen, dan ben ik ervan overtuigd dat die gespeeld had. Dan heb je de slimmigheid in de passing om de vrije man op het middenveld te vinden, en heb je een spelmaker die de spits vaker dan 1 keer per wedstrijd aanspeelt.
Ik hoop niet dat Louis de geschiedenis in zal gaan als de man het WK verknalde door te verzuimen Vurnon Anita mee te nemen (ten faveure van de oogappel van zijn kakkerlaklikkende echtgenote) en daardoor de drol Clasie ging posteren op Lionel Messi. Dat zou jammer zijn voor hem.
De trainer heb ik altijd enorm gewaardeerd. Die poespas eromheen niet. Zonde dat een man met zulke kwaliteiten zoveel energie in het randgebeuren steekt. Dat heeft er m.i. voor gezorgd dat hij het optimale er niet uit gehaald heeft. Mannen als Hitzfeld en Ancelotti hebben de discipline om zich ten allen tijde op het wezenlijke te concentreren en staan niet 10 jaar droog qua prijzen.zeux schreef:Nog even en je gaat hem écht waarderen.wimpey schreef: Knap staaltje management van Van Gaal: conflictpotentieel en reuring in de media rond het afdanken van een veelvoudig ex-international voorkomen.
Dat gezegd hebbende: hij is on top of his game deze weken. Alles is tot in de puntjes voorbereid. Als trainer, coach en manager maakt hij op mij heel veel indruk. Z'n mediaoptredens blijven een verhaal op zich. Die man hoeft niemand ook maar iets te bewijzen. Ga zitten en straal dát uit, denk ik dan. Maak je niet druk. Maar dan wordt het na CR met Jack, de zelfgeilende Oranje-tifosi in persoon, toch weer effe ongemakkelijk.
Hij hoeft zich voor anderen niet anders voor te doen dan ie is. Maar ik zou denken: doe 't dan voor jezelf. Steek geen energie in het corrigeren van mensen die niet tot je directe Umfeld behoren.
Yes, zag het ook. Open zenuw, aangetast door jarenlang afgezeken zijn. Gaat nooit meer helen en blijft dus zijn zwakke plek, waar met de minste kracht op geduwd kan worden voor een reactie.wimpey schreef: Maar dan wordt het na CR met Jack, de zelfgeilende Oranje-tifosi in persoon, toch weer effe ongemakkelijk.
Het was een lieve poging van Jack om hem de kans te geven gracieus iets van de eer te incasseren, maar het was te vroeg. Heeeel misschien na een gewonnen finale, maar ik vrees nooit. Die zenuw ligt te ver open.
- InnerHarbour
Tja als je knulletjes selecteert ipv mannen moet je wel met 5 verdedigers en countervoetbal spelen. Geholpen door een volkomen ingezakt Spanje en zwakkere tegenstanders dan verwacht kan je het zelfs tot de halve finale schoppen waar hun Waterloo wacht.Dubbel schreef:Ik hoop niet dat Louis de geschiedenis in zal gaan als de man het WK verknalde door te verzuimen Vurnon Anita mee te nemen (ten faveure van de oogappel van zijn kakkerlaklikkende echtgenote) en daardoor de drol Clasie ging posteren op Lionel Messi. Dat zou jammer zijn voor hem.
YNWA
Leugen. En itt Derksen ben je niet doortrapt genoeg om af en toe te beginnen met 'het is een best goed trainer hoor, maar....' zodat je je voor het domste deel van je publiek hebt ingedekt.wimpey schreef: De trainer heb ik altijd enorm gewaardeerd.
O jee, het werd even ongemakkelijk! Met Jack nog wel, de man die meent dat hij zijn vorstelijk betaalde publieke functie vervult door op menig zondagavond te kijker te informen over het feit dat hij de grootste trainer ooit niet zo mag. Wie kan zich nou niet op het wezenlijk concentreren maar laat zich afleiden door het randgebeuren? Jack van Gelder, of Wimpey?Die poespas eromheen niet. Zonde dat een man met zulke kwaliteiten zoveel energie in het randgebeuren steekt. Dat heeft er m.i. voor gezorgd dat hij het optimale er niet uit gehaald heeft. Mannen als Hitzfeld en Ancelotti hebben de discipline om zich ten allen tijde op het wezenlijke te concentreren en staan niet 10 jaar droog qua prijzen.
Dat gezegd hebbende: hij is on top of his game deze weken. Alles is tot in de puntjes voorbereid. Als trainer, coach en manager maakt hij op mij heel veel indruk. Z'n mediaoptredens blijven een verhaal op zich. Die man hoeft niemand ook maar iets te bewijzen. Ga zitten en straal dát uit, denk ik dan. Maak je niet druk. Maar dan wordt het na CR met Jack, de zelfgeilende Oranje-tifosi in persoon, toch weer effe ongemakkelijk.
-
Ronald de Boer, hij zegt het echt, wat hieronder staat! Is dit zijn einde bij Ajax? Hoorde hij niet bij de groep die via een of andere rechtszaak Van Gaal wilde wegwerken? Het wordt steeds leuker, uiteraard tot de nederlaag, dan volgt de afrekening.
http://talksport.com/football/exclusive ... 0707100275
Ronald de Boer beluisteren? Bovenstaand fragment is na ± 7 minuten:“Van Gaal is the best coach I ever worked with. He is the best chance for a team to have success.
“Nobody really believed in this [Netherlands] team, but I said, 'if one man can change this team, it is Louis van Gaal'. It is the same for Manchester United.
"Sometimes you need a bit of luck, of course, like we have had in this tournament and it will be the same at Manchester United.
“In the long term you will have success with him, but do you have the patience? He could win the Premier League title, or maybe the Champions League, but it is not really realistic, of course.”
http://talksport.com/football/exclusive ... 0707100275
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
-
Kijk eens aan. De terugtrekkende beweging is al ingezet.wimpey schreef:De trainer heb ik altijd enorm gewaardeerd. Die poespas eromheen niet. Zonde dat een man met zulke kwaliteiten zoveel energie in het randgebeuren steekt. Dat heeft er m.i. voor gezorgd dat hij het optimale er niet uit gehaald heeft. Mannen als Hitzfeld en Ancelotti hebben de discipline om zich ten allen tijde op het wezenlijke te concentreren en staan niet 10 jaar droog qua prijzen.zeux schreef:Nog even en je gaat hem écht waarderen.wimpey schreef: Knap staaltje management van Van Gaal: conflictpotentieel en reuring in de media rond het afdanken van een veelvoudig ex-international voorkomen.
Hij hoeft zich voor anderen niet anders voor te doen dan ie is. Maar ik zou denken: doe 't dan voor jezelf. Steek geen energie in het corrigeren van mensen die niet tot je directe Umfeld behoren.
De man veranderd niet meer. Hij heeft een eigen wil en dat heeft em zover gebracht. Begrijp dat nou eens. Hij heeft geen boodschap aan het Polderen. Hij leidt en wie daarin niet mee wil heeft dikke pech. De fossielen der Nederlandsche media en demente oud-voetballers kunnen er met de pet niet bij. Dat is nog wel het mooiste. Ze hebben zelden zo voor lul gestaan.
Whitey on the moon.
Ik zat nog een beetje terug te bladeren in dit topic. Was wel nieuwsgierig wat er in retrospectief is gezegd met de wetenschap van nu. Erg vermakelijk soms.
En hoewel ik vind dat Wimpey meermaals over de schreef is gegaan in zijn rants over Van Gaal (mijn persoonlijke mening), wil ik deze toch niet onthouden van september 2013:
En hoewel ik vind dat Wimpey meermaals over de schreef is gegaan in zijn rants over Van Gaal (mijn persoonlijke mening), wil ik deze toch niet onthouden van september 2013:
Waarvan acte.wimpey schreef:
Hij heeft een fitte Nigel, Sneijder, Persie en Robben nodig. De generaties daarna zijn gewoon matig.
Met deze selectie is Ludwig veroordeeld tot het spelen van reactievoetbal, lijkt me. Ze missen de kwaliteit om het spel te maken.
Toch denk ik dat Ludwig o.b.v. zijn tactisch vermogen en de individuele kwaliteiten van bovengenoemden wel wat klaar kan spelen met Oranje in Brazilie.
- InnerHarbour
Wederom een verdraaiing van de waarheid, nogmaals het gaat bij die mensen waarover jij het hebt over zijn stuitende manier van doen, niet over zijn trainerscapaciteiten. Die worden op waarde geschat en nee niet alles wat hij heeft aangepakt als trainer is een succes en daar werd dan ook op gewezen. Maar de karrevracht van kritiek die op hem neerdaalt gaat over zijn ronduit walgelijke gedrag als er ook maar iemand een vraag durft te stellen die hem niet bevalt.GangstaRiB schreef:Kijk eens aan. De terugtrekkende beweging is al ingezet.
De man veranderd niet meer. Hij heeft een eigen wil en dat heeft em zover gebracht. Begrijp dat nou eens. Hij heeft geen boodschap aan het Polderen. Hij leidt en wie daarin niet mee wil heeft dikke pech. De fossielen der Nederlandsche media en demente oud-voetballers kunnen er met de pet niet bij. Dat is nog wel het mooiste. Ze hebben zelden zo voor lul gestaan.
YNWA
Nou nee. Veel mensen kunnen dat niet scheiden, die mogen hem niet en gaan dan ook maar verzinnen dat het niet zo'n goede trainer is en zijn beslissingen belachelijk maken, hard blatend dat het helemaal niks gaat worden met de kwalificate, oeps, de wedstrijden tegen grote landen, oeps, de chemie met de spelers, oeps, de 1e ronde van het WK, oeps, de achtste finale, oeps de kwartfinales, oeps, en de halve finale.InnerHarbour schreef:Wederom een verdraaiing van de waarheid, nogmaals het gaat bij die mensen waarover jij het hebt over zijn stuitende manier van doen, niet over zijn trainerscapaciteiten. Die worden op waarde geschatGangstaRiB schreef:Kijk eens aan. De terugtrekkende beweging is al ingezet.
Daar ben jij er ook een van, en jij staat dan ook flink voor lul.
Le T. ik zal hier even een column van Youp posten die je ongetwijfeld erg aanspreekt:
Column: Urinevlekken
5 juli 2014
Welke zender je ook kijkt: ze zitten er. De voetbalbejaarden. Hees van hun eigen gelijk schudden ze ontstemd hun quasi wijze hoofden waardoor er steeds meer roos op hun schouders dwarrelt. Ze beheersen alle zenders. De publieke en de commerciële. Uitwijken naar de Belg helpt niet. Testbeelden zijn het. Ze gaan tekeer over romantiek, Hollandse scholen en wel of niet te spelen systemen. Ze proberen de alsmaar winnende bondscoach op oude uitspraken te vangen. De gloriërende Louis, die er in hun door beroepsstaar verblinde ogen eigenlijk niks van kan. Hij is een onhebbelijke eikel waarmee ze allemaal nog een boomgaard appeltjes te schillen hebben en voor wie ze hopen dat hij zo snel mogelijk wordt uitgeschakeld. Als Nederland scoort dan juichen ze niet omdat dat iets voor het gepeupel is, maar als Nederland verliest vrees ik dat ze voor de laatste keer in hun leven met een oerkreet klaarkomen van genot. Louter omdat Louis verliest. Ze bidden op dit moment elke nacht tot de Heilige Johan of hij iets voor ze kan regelen. Louis moet verliezen. De haat zit zo diep. Een van de bejaarden heeft zelfs een heel boek aan de bondscoach besteed. En dat boek is weer uitgegeven door het vroegere bedrijf van een van de andere oudjes. Een geur van doorgekookte spruitjes walmt uit mijn televisie. Alle pakken moeten nodig naar de stomerij. Er zitten urinevlekken rond de gulp. Ze zien het zelf niet. Wijkzuster, houdt u een oogje in het zeil?
Ik kijk al weken naar één grote omroep MAX op alle zenders en geniet me ondertussen suf van de bondscoach, die zich niet uit zijn dug-out laat lokken. Hij blijft kalm en lacht ze voorlopig met zijn resultaten allemaal vierkant uit. Alleen al voor hem hoop ik dat Nederland wereldkampioen wordt. Dat zou geweldig zijn. En smeek hem om ook dan superieur te blijven zwijgen. Hoop zo dat hij dan niet als een buiten zinnen geraakte führer gaat staan schreeuwen vanaf een balkonnetje, maar dat hij ze vermorzelt met een superieure glimlach.
Al die boze Waldorfjes en Statlers avond aan avond op de televisie. Waarom eigenlijk? Omdat de gemiddelde leeftijd van de kijkers naar dit soort programma’s ver boven de vijftig is? Ik denk het. Alle generaties daaronder kijken uitsluitend naar de wedstrijden en de rest zal ze worst wezen. Zij weten wie Depay is. En Cillesen. En Kuyt. En Van Persie! Maar de namen van die murmelende gebitsprotheses, die in 1978 ook al hun uiterst kritische licht op het WK in Argentinië lieten schijnen, zal ze toch jeuken. Snurk. Snurk Hupsakee.
Of Nederland wereldkampioen wordt? Voor Louis hoop ik het, maar of het lukt? Er spelen te veel factoren mee. Waar staat de paal? Rensenbrink wordt er na vijfendertig jaar nog steeds over lastiggevallen. Hoe laag ligt de lat? De Chileen Pinilla weet dat na de laatste wedstrijd tegen Brazilië heel goed en heeft dit drama zelfs op zijn lijf laten tatoeëren. Hij is trouwens een van de weinige voetballers die nog een stukje vel voor een vers plaatje over had. Wat een wandelende stripboeken. En de belangrijkste factor om wel of geen wereldkampioen te worden mogen we absoluut niet vergeten: hoe blind is de scheids? Robben vindt het toch niet raar dat hij in Mexico sinds zondag de bijnaam Hölzenbein heeft? Bij ons thuis lachen we Arjen al jaren uit. Als er iemand bij ons gaat slapen zei hij vroeger: “Ik ga liggen”, maar sinds een jaar of tien roept iedereen steevast: “Ik ga Robben!”
Heerlijke WK tot nu toe. Stel er zelfs steeds mijn vakantie voor uit omdat ik de finale absoluut met mijn vrienden en familie wil kijken. En de bejaarden? Die horen er gewoon bij. Elk dorp heeft zo’n bankje.
Of voetbal oorlog is? Als ik de beet van Suarez vergelijk met het huidige geweld in het Midden Oosten, dan valt het in Brazilië nogal mee. Waarom gaan ze daar eigenlijk niet voetballen in plaats van dat verschrikkelijke vechten wat ze daar al jaren doen? Zou zoveel ellende schelen. Is dat een slecht idee. Nee, absoluut niet. Niet: voetbal = oorlog, maar: voetbal in plaats van oorlog. Waar ze het moeten houden? Er schijnen in Qatar een paar prachtige stadions te staan. En er willen vast wel wat bejaarde tulbanden commentaar geven. Nu al zin in.
Ik vind niet dat IH voor lul staat hoor. Hij moet LVG niet om moverende redenen. Dus zet hij zich tegen hem af ook wanneer sommige anderen ineens fan worden vanwege verondersteld succes. Respect! Ik wil maar zeggen; lever je nooit omwille van geld of succes over aan figuren die je als mens niet kunt velen.Le T. schreef:Nou nee. Veel mensen kunnen dat niet scheiden, die mogen hem niet en gaan dan ook maar verzinnen dat het niet zo'n goede trainer is en zijn beslissingen belachelijk maken, hard blatend dat het helemaal niks gaat worden met de kwalificate, oeps, de wedstrijden tegen grote landen, oeps, de chemie met de spelers, oeps, de 1e ronde van het WK, oeps, de achtste finale, oeps de kwartfinales, oeps, en de halve finale.InnerHarbour schreef:Wederom een verdraaiing van de waarheid, nogmaals het gaat bij die mensen waarover jij het hebt over zijn stuitende manier van doen, niet over zijn trainerscapaciteiten. Die worden op waarde geschatGangstaRiB schreef:Kijk eens aan. De terugtrekkende beweging is al ingezet.
Het gaat er mij ook niet om dat hem niet mag, daarin is hij in ieder geval duidelijk. Ik betoog hier juist al heel lang dat als je succes wil, je de zoektocht naar spelers, trainers en bestuurders niet moet beperken tot degenen waarmee je het liefst een biertje zou drinken, want dat is wat anders dan wie goed is in zijn werk.Dubbel schreef:Ik vind niet dat IH voor lul staat hoor. Hij moet LVG niet om moverende redenen. Dus zet hij zich tegen hem af ook wanneer sommige anderen ineens fan worden vanwege verondersteld succes. Respect! Ik wil maar zeggen; lever je nooit omwille van geld of succes over aan figuren die je als mens niet kunt velen.Le T. schreef:Nou nee. Veel mensen kunnen dat niet scheiden, die mogen hem niet en gaan dan ook maar verzinnen dat het niet zo'n goede trainer is en zijn beslissingen belachelijk maken, hard blatend dat het helemaal niks gaat worden met de kwalificate, oeps, de wedstrijden tegen grote landen, oeps, de chemie met de spelers, oeps, de 1e ronde van het WK, oeps, de achtste finale, oeps de kwartfinales, oeps, en de halve finale.InnerHarbour schreef:
Wederom een verdraaiing van de waarheid, nogmaals het gaat bij die mensen waarover jij het hebt over zijn stuitende manier van doen, niet over zijn trainerscapaciteiten. Die worden op waarde geschat
Wat hij en anderen dan gaan doen is zijn prestaties bagatelliseren, wat zij van hem persoonlijk vinden belangrijk maken (en daarmee zichzelf) en doen alsof hij daardoor een mindere trainer is, en constant onheilsscenario's voorspellen op basis van het hem niet mogen. Als je er twee jaar lekker werkelijk met élke voorspelling naast hebt gezeten sta je behoorlijk voor lul ja.
Dank je. Ik vind hem wel leuk ja, er komen ook meer van dit soort stukjes her en der. Maar wat mij betreft wordt er net zo lang tegen die mensen over doorgedramd als er over sommige van Van Gaal's uitlatingen gedramd is, dus nog een jaar of 20. Maar over een een paar maanden gaat dit soort journalistiek weer gewoon door alsof er niets gebeurd is.Cruijff schreef:Le T. ik zal hier even een column van Youp posten die je ongetwijfeld erg aanspreekt: