De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%

Totaal aantal stemmen: 36

Le T.

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » di jul 01, 2014 10:58 am

Doe nog eens 3 van die voorspellingen van je.
Wollt ihr den totalen Mensch?

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr jul 04, 2014 9:05 am

Overigens:

http://www.vi.nl/nieuws/van-der-wiel-ho ... gskamp.htm

Kan die discussie over 'fit genoeg voor WK' ook weer de ijskast in.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr jul 04, 2014 9:32 am

Raymon schreef:Overigens:

http://www.vi.nl/nieuws/van-der-wiel-ho ... gskamp.htm

Kan die discussie over 'fit genoeg voor WK' ook weer de ijskast in.
Vrees van niet, het "met modder gooien" zal gewoon doorgaan (niet vandaag en morgen, dit bericht van PSG moet even in de vergetelheid raken)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

elliquido

Bericht door elliquido » za jul 05, 2014 8:47 pm

René van der Gijp 'legt bom onder VI' vanwege Johan Derksen
René van der Gijp twijfelt door de instelling van Johan Derksen aan het huidige format van het televisieprogramma Voetbal International.

Foto: NU.nl/Danny van den Berg
Dat zegt hij zaterdag tegen Trouw.
"Johan Derksen rijdt tien seconden na de uitzending - als ik met het publiek op de foto ga - alweer over de Utrechtse Baan, op weg naar huis", aldus Van der Gijp.

De voormalig international zegt dat 'best pijnlijk' te vinden. "Het contact met het publiek een wezenlijk onderdeel van ons succes is. Ik heb soms het idee dat geld verdienen voor Johan belangrijker is dan plezier beleven aan het maken van zo'n programma", vervolgt de ex-international."
Dronken
"De lol gaat er zo wel vanaf", aldus Van der Gijp, die zelf wel te spreken is over zijn rol aan tafel bij de WK-editie van Voetbal International, VI Oranje. "Voor mij is dit vooral goed vol te houden doordat ik af en toe met (Wilfred - red.) Genee zo dronken als een aap kan worden", vertelt hij.
Van der Gijp laat aan de krant weten na het WK in Brazilië met de RTL-directie om de tafel te willen om te praten over hoe het programma anders kan worden ingericht.
"Leg ik een bom onder het programma? Ja, misschien, maar iemand moet het toch doen? Bovendien: nu kijken er nog een miljoen mensen naar ons programma; het zou toch veel erger zijn als we ons pas gaan afvragen wat er aan de hand is als er straks nog maar 100.000 kijkers zijn?"
Kritiek
Op het RTL-programma, dat al jaren op televisie te zien is, is regelmatig kritiek te horen, omdat de toon te negatief zou zijn.
Zo had bondscoach Louis van Gaal vorig jaar geen goed woord over voor de manier waarop hij inVoetbal International werd neergezet. Met name Johan Derksen haalde destijds hard uit naar Van Gaal, die hij onder meer 'een idioot', 'een walgelijke man' en 'gevaarlijk mens' noemde.
Door: NU.nl
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo jul 06, 2014 10:06 am

Kijk eens aan. De ratten verlaten als eerste het zinkende schip. De Telegraaf is ook ineens in de 'Louis van Gaal overdrive' gegaan. Tsja... het was niet voor niets een NSB-bode.

On-topic: Van Gaal roemt de teamspirit en als je ziet hoe Robben tekeer gaat in de rust bij de verlenging... Robben wil echt met een prijs terugkomen. LvG, Robben, RVP en Sneijder zitten met elkaar op één lijn. Voor die 3 spelers geldt dat dit hun laatste WK is. Die zien het nut van het fit zijn in, waar LvG zo prat op gaat. Terwijl ie in de media daarover beschimpt wordt. Kortzichtige lui.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jul 06, 2014 10:21 am

GangstaRiB schreef: LvG, Robben, RVP en Sneijder zitten met elkaar op één lijn. Voor die 3 spelers geldt dat dit hun laatste WK is. Die zien het nut van het fit zijn in, waar LvG zo prat op gaat.
3 van de 4 doen hun werk uitstekend. De 4e doolt in de KO-fase van het toernooi KO over het veld.

Heel erg vervelend dat Nigel niet beschikbaar is. Zijn kwaliteiten hadden nét het verschil kunnen maken.

zeux

De nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » zo jul 06, 2014 10:27 am

Dat laatste vrees ik ook wel ja. Tegen CR werd zijn gemis gemaskeerd, omdat die Costaricanen geen aanvallende intenties hadden, maar tegen Argentinië vrees ik echt heel erg.

Waar ik benieuwd naar ben, is of Van Gaal het lef heeft om Van Persie in de rust te wisselen voor KJH als het de eerste helft tegen de Argentijnen weer niet loopt met Robin.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jul 06, 2014 10:35 am

GangstaRiB schreef:Kijk eens aan. De ratten verlaten als eerste het zinkende schip. De Telegraaf is ook ineens in de 'Louis van Gaal overdrive' gegaan. Tsja... het was niet voor niets een NSB-bode.
Van der Gijp heeft het niet over de benadering van Derksen naar van Gaal, hij heeft het over zijn betrokkenheid nadat de camera’s uit zijn en het format. Die link naar van Gaal wordt door de stukjesschrijver van Nu.nl gelegd.
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo jul 06, 2014 10:54 am

De Telegraaf is ook ineens in de 'Louis van Gaal overdrive' gegaan.
Zal online eens kijken, maar als Nederland verliest, wordt er afgerekend, is een kwestie van tijd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo jul 06, 2014 10:59 am

InnerHarbour schreef:
GangstaRiB schreef:Kijk eens aan. De ratten verlaten als eerste het zinkende schip. De Telegraaf is ook ineens in de 'Louis van Gaal overdrive' gegaan. Tsja... het was niet voor niets een NSB-bode.
Van der Gijp heeft het niet over de benadering van Derksen naar van Gaal, hij heeft het over zijn betrokkenheid nadat de camera’s uit zijn en het format. Die link naar van Gaal wordt door de stukjesschrijver van Nu.nl gelegd.
Ik denk dat Gijp op deze manier voorzichtig wil zeggen dat VI veel te ver gaat. Veel te ver met commercie, te ver met het aanprijzen van eigen waar en te ver met de demonisering van bepaalde personen.

Maar goed, Derksen en z'n groep staan nu toch al eeuwig voor lul. Die man kan je niet serieus nemen. Het wordt tijd die vooringenomen babyboom generatie eens voor eeuwig oprot van de TV. Vroeger was alles beter enzo.... stelletje fossielen. En ja, je hoeft niet te kijken. Maar de manier waarop de media elkaar napraten en de manier waarop LvG is aangepakt is echt ongekend. Zelfs in de UK maken ze het niet zo bont.
Whitey on the moon.

zeux

Bericht door zeux » zo jul 06, 2014 11:09 am

Demosthenes schreef:
De Telegraaf is ook ineens in de 'Louis van Gaal overdrive' gegaan.
Zal online eens kijken, maar als Nederland verliest, wordt er afgerekend, is een kwestie van tijd.
+1
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jul 06, 2014 11:24 am

GangstaRiB schreef:
InnerHarbour schreef:
Ik denk dat Gijp op deze manier voorzichtig wil zeggen dat VI veel te ver gaat. Veel te ver met commercie, te ver met het aanprijzen van eigen waar en te ver met de demonisering van bepaalde personen.

Maar goed, Derksen en z'n groep staan nu toch al eeuwig voor lul. Die man kan je niet serieus nemen. Het wordt tijd die vooringenomen babyboom generatie eens voor eeuwig oprot van de TV. Vroeger was alles beter enzo.... stelletje fossielen. En ja, je hoeft niet te kijken. Maar de manier waarop de media elkaar napraten en de manier waarop LvG is aangepakt is echt ongekend. Zelfs in de UK maken ze het niet zo bont.
En hier ben ik het niet met je eens, Derksen heeft van het eerste moment aangegeven dat hij het een geweldige trainer vindt, een vakman, het gaat hem puur om zijn gedragingen in de pers, zijn walgelijke zelfverheerlijking, zijn totaal onmogelijkheid om een om zichzelf te kunnen lachen enz. enz.. Ik ben het daar volledig mee eens en voeg daar zijn achterbaksheid aan toe maar Derksen heeft nooit zijn trainerscapaciteiten in twijfel getrokken, hooguit zijn prestaties in het verleden wat relativeren.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » zo jul 06, 2014 11:27 am

Derksen is als de racist die een kneiterracistische zin begint met, 'ik ben geen racist, maar...' .

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo jul 06, 2014 11:31 am

Derksen heeft Van Gaal gewoon afgemaakt op de Nederlandse TV. Niks meer, niks minder. Schaamteloos en respectloos. Het Nederlandse volk laat zich graag mennen door van die blaaskaken zonder verstand, kijk maar naar de politiek. Derksen is, in mijn ogen, veel te ver gegaan. Het schijnt allemaal te mogen, maar die man heeft zich onsterfelijk belachelijk gemaakt.
Whitey on the moon.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jul 06, 2014 11:35 am

zeux schreef:Derksen is als de racist die een kneiterracistische zin begint met, 'ik ben geen racist, maar...' .
Sta je weer op het spreekwoordelijke kansel met je (s)linkse vingertje te zwaaien vriend............ :smile-ajax.gif:
YNWA

Le T.

Bericht door Le T. » zo jul 06, 2014 12:38 pm

InnerHarbour schreef: En hier ben ik het niet met je eens, Derksen heeft van het eerste moment aangegeven dat hij het een geweldige trainer vindt, een vakman, het gaat hem puur om zijn gedragingen in de pers, zijn walgelijke zelfverheerlijking, zijn totaal onmogelijkheid om een om zichzelf te kunnen lachen enz. enz.. Ik ben het daar volledig mee eens en voeg daar zijn achterbaksheid aan toe maar Derksen heeft nooit zijn trainerscapaciteiten in twijfel getrokken, hooguit zijn prestaties in het verleden wat relativeren.
Dat is niet waar. Telkens als ik er toevallig een flard van opvang dan is het "die spelers nemen die man toch niet serieus?" en onlangs beklaagde hij zich er nog over dat Van Gaal Sneijder iets aan het uitleggen was, terwijl die Sneijder alles al had meegemaakt blabla.

Dan is het constant doen alsof het niks gaat worden omdat de persoon van de bondscoach dat onmogelijk maakt. Tussendoor zeggen dat het 'een best goede trainer' is, zoals er nog een tiental in Nederland rondlopen, dient dan slecht om te kunnen roepen 'ik heb altijd gezegd dat het een goede trainer is' wanneer diezelfde bondscoach het onmogelijke mogelijk maakt. Het geheugen van zijn publiek valt toch in de categorie goudvis.
GangstaRiB schreef:Derksen heeft Van Gaal gewoon afgemaakt op de Nederlandse TV. Niks meer, niks minder. Schaamteloos en respectloos. Het Nederlandse volk laat zich graag mennen door van die blaaskaken zonder verstand, kijk maar naar de politiek.
Klopt, het zijn ook altijd dezelfden die zich laten mennen, door vaak dezelfde krant.
Derksen is, in mijn ogen, veel te ver gegaan. Het schijnt allemaal te mogen, maar die man heeft zich onsterfelijk belachelijk gemaakt.
Het zou natuurlijk fantastisch zijn als Van Gaal nog even tussendoor het einde van Derksens melkkoe inluidt. Maar eigenlijk vind ik dat de KNVB zijn werknemers moet beschermen tegen goedkope scoringsdrift en commercieel geinspireerd onfatsoen. Ik vind het helemaal niet zo logisch dat een bond mensen uitnodigt om die dan vervolgens hun werknemers te laten beschimpen. Daar moet je natuurlijk mee uitkijken, want je mag geen rem zetten op kritische journalistiek, maar je mag in mijn optiek wel vragen dat een zender die uitgenodigd wordt om beelden te komen maken het gebruik daarvan dan ook beperkt tot sportjournalistiek. Cabaretiers hoef je niet een perskaart te geven, ook niet als ze heel slecht zijn en moeten meeliften op andermans werk om geld te verdienen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Iniesta

De nieuwe Bondscoach

Bericht door Iniesta » zo jul 06, 2014 12:43 pm

InnerHarbour schreef: En hier ben ik het niet met je eens, Derksen heeft van het eerste moment aangegeven dat hij het een geweldige trainer vindt, een vakman, het gaat hem puur om zijn gedragingen in de pers, zijn walgelijke zelfverheerlijking, zijn totaal onmogelijkheid om een om zichzelf te kunnen lachen enz. enz.. Ik ben het daar volledig mee eens en voeg daar zijn achterbaksheid aan toe maar Derksen heeft nooit zijn trainerscapaciteiten in twijfel getrokken, hooguit zijn prestaties in het verleden wat relativeren.
Dat zegt ie er altijd bij om niet op z'n bek te gaan, maar dat is inhoudelijk natuurlijk flauwekul. Hoe kun je tegelijkertijd beweren dat de spelers iemand niet serieus nemen en alleen maar bang zijn om hun echte mening te ventileren, en tegelijk beweren de trainer van Gaal niet ter discussie te stellen?

Ze lachen hem vierkant uit als hij Huntelaar iets voordoet, omdat je een speler van dat kaliber niks meer zou kunnen leren. Toch vreemd terwijl in elke sport op topniveau de sporter krijgt aangegeven wat hij technisch beter kan doen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jul 06, 2014 12:49 pm

Ik heb hem nog nooit horen beweren dat de spelers van Gaal niet serieus nemen, wel dat volgens hem de spelers niet het achterste van hun tong laten zien omdat ze anders zouden afvallen voor de WK en ja en denk ook dat als Sneijdertje echt zou zeggen hoe hij het vindt hoe hij behandeld is je, terecht, een niet zo vrolijk verhaal zou horen.
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo jul 06, 2014 1:00 pm

GangstaRiB schreef:Derksen heeft Van Gaal gewoon afgemaakt op de Nederlandse TV. Niks meer, niks minder. Schaamteloos en respectloos. Het Nederlandse volk laat zich graag mennen door van die blaaskaken zonder verstand, (...). Derksen is, in mijn ogen, veel te ver gegaan. Het schijnt allemaal te mogen, maar die man heeft zich onsterfelijk belachelijk gemaakt.
Heb wel een paar woorden weggelaten, met de rest ben ik het eens. :ajaxsmiley.gif:

Derksen heeft Van Gaal tientallen keren afgemaakt, ook als trainer (zie de uitleg aan Huntelaar, dan maak je de trainer belachelijk) en alles wat hij over Van Gaal zegt voor het woord "maar" kun je schrappen. de kern staat na "maar".

De "goudvissen" (Je bent in vorm Le T) weten wat ze moeten doen, lachen en klappen, rond blijven zwemmen in dezelfde gedachte.

zeux

Bericht door zeux » zo jul 06, 2014 1:18 pm

InnerHarbour schreef: als Sneijdertje echt zou zeggen hoe hij het vindt hoe hij behandeld is je, terecht, een niet zo vrolijk verhaal zou horen.
Ik denk dat je zeer verrast zal zijn.

Misschien niet van harte, maar ik denk dat Sneijder niet anders kan dan toegeven dat Van Gaal gewoon gelijk had.

En als hij werkelijk zou vinden van niet, zou hij ook niet naar die Turkse bokser zijn gegaan, want had hij die extra inspanning onzin gevonden.

Volgens mij was het ook overduidelijk dat Sneijder te dik en matig tot slecht in vorm was. Sneijder moet Van Gaal dus dankbaar zijn dat hij hem op tijd wakker heeft geschud.
Van Gaal was zo bezig met dit WK en de fitheid die hij nodig achtte (en achteraf blijkt hoe terecht), dat hij de route daar naartoe twee jaar geleden al in is gezet.

Of hij nu een lul is of niet, Van Gaal heeft rond dit WK een aantal dingen gewoon heel goed gedaan, zowel in de voorbereiding als tactisch.

Dat je haat zo diep zit, zo is geïnternaliseerd, dat je dit niet meer toe kunt geven, is heel spijtig.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jul 06, 2014 1:59 pm

Flauwekul, Sneijdertje wist echt wel dat hij fitter moest worden, maar die inconsequente hork, ja ja als er toch eens een speler zo over hem praten, moest hem publiekelijk vernederen. In alles wat de man doet belichaamd hij hetgeen waar jij normaal van walgt maar van Gaal wordt alles vergeven.

Interessant. :hypocrite.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » zo jul 06, 2014 2:10 pm

Ik denk (vrees) dat bij het ego Sneijder geen enkele andere remedie zou hebben geholpen.

Interessant vind ik wel wat Van Gaal nu met Van Persie gaat doen. Of hij daar nu ook doorpakt. Het was duidelijk dat Robin geen sterke pot heeft gespeeld. Van Gaal moet dus serieus gaan nadenken over KJH als alternatief. En Van Persie in ieder geval nu wél wisselen in de rust als het de eerste helft tegen Argentinië zo gaat als tegen Costa Rica.

Kortom: zonder aanziens des persoons coachen. Als bij Sneijder.

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo jul 06, 2014 3:00 pm

InnerHarbour schreef:Flauwekul, Sneijdertje wist echt wel dat hij fitter moest worden, maar die inconsequente hork, ja ja als er toch eens een speler zo over hem praten, moest hem publiekelijk vernederen. In alles wat de man doet belichaamd hij hetgeen waar jij normaal van walgt maar van Gaal wordt alles vergeven.

Interessant. :hypocrite.gif:
als Sneijder dat zo goed door had, waarom was ie dan niet gewoon fit? Lijkt me een basisbeginsel voor een topsporter.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo jul 06, 2014 3:09 pm

zeux schreef: Interessant vind ik wel wat Van Gaal nu met Van Persie gaat doen. Of hij daar nu ook doorpakt. Het was duidelijk dat Robin geen sterke pot heeft gespeeld. Van Gaal moet dus serieus gaan nadenken over KJH als alternatief. En Van Persie in ieder geval nu wél wisselen in de rust als het de eerste helft tegen Argentinië zo gaat als tegen Costa Rica.
Lastig inderdaad. RVP is in goede doen zowel te gebruiken in de counter als in de pressing, alhoewel hij zich inderdaad wel meer als een meevoetballende spits mag gaan opstellen (dynamiek vanuit het centrum voor anderen, een dreh- und angelpunkt voorin). Maar RVP is duidelijk niet in goede doen, lijkt zelfs alleen maar slechter te worden naarmate het WK vordert. Huntelaar is echter een wezenlijk andere spits, die je volgens mij alleen goed kan gebruiken als NL pressing speelt. Bovendien zijn RVP en Van Gaal overduidelijk dikke maatjes. Zal Van Gaal de confrontatie aandurven om RVP na weer een zaadhelft al vroegtijdig van het veld te halen? Hij moet immers ook nog verder met die jongen bij Man Utd. Er zal in ieder geval dan heel wat uitgelegd moeten worden aan RVP. Tot dusver houdt Van Gaal met die uitleg bij de afvallers/reservisten de rust vrij goed in het team, maar RVP lijkt me met zijn grote ego een wat andere klus. Die zal die confronterende spiegel als vedette niet graag voorgehouden willen hebben. Ik denk dat Van Gaal daarom toch voor een compromis blijft kiezen. Dus RVP die langdurig in de wedstrijd mag blijven falen (?) en Huntelaar die pas laat voor hem ingebracht wordt als NL pressing moet gaan spelen. Het Mexico-scenario dus. Hopelijk gaat NL dat compromis niet opbreken. Het is immers te verwachten dat in de laatste 2 wedstrijden de kansen erg dun gezaaid zullen zijn.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo jul 06, 2014 3:23 pm

zeux schreef:Ik denk (vrees) dat bij het ego Sneijder geen enkele andere remedie zou hebben geholpen.

Interessant vind ik wel wat Van Gaal nu met Van Persie gaat doen. Of hij daar nu ook doorpakt. Het was duidelijk dat Robin geen sterke pot heeft gespeeld. Van Gaal moet dus serieus gaan nadenken over KJH als alternatief. En Van Persie in ieder geval nu wél wisselen in de rust als het de eerste helft tegen Argentinië zo gaat als tegen Costa Rica.

Kortom: zonder aanziens des persoons coachen. Als bij Sneijder.
Ik denk dat ie RVP uitstekend vind presteren. RVP maakte gisteren 13 km, met Sneijder de grootste afstand. Dus ja.. mensen die zeggen dat ie niet beweegt en geen ruimte probeert te maken worden met dit soort cijfers op hun plek gezet. Het enige dat je RVP kan kwalijk nemen dat ie de kansen niet volledig benut. De enige echte 100% kans gister was in de eerste helft dat ie tegen de keeper schiet. Bij die anderen werd ie gehinderd.
Whitey on the moon.

Plaats reactie