Nee, dan kan je inderdaad 100x beter Sigi in de spits hebben rondlopen. Betekent weliswaar met deze ideale, altijd goedgekapte schoonzoon inclusief guitig kuifje, dat we in 8 van de 10 keer balverlies lijden door zijn erg matige techniek, maar wie maalt daarom? En het steekt ook niet op een dag voordat hij een bal onder controle heeft, laat staan dat ie daar een zinvolle voortzetting aan geeft. Wat het aanvalsspel van Ajax vaak ernstig doet stagneren, maar wat geeft het.Yopi schreef: Ik mis hem beslist niet. Vond hem bloedirritant met zijn maniertjes.
Speelt verder met meer geluk dan wijsheid zeer, zeer incidenteel een verdediger uit. Komt sowieso in duels ernstig tekort, vooral door de lucht, wat met zijn fysiek best wel opvallend is. Zelfs als een bal op maat is, komt ie wel verdacht vaak een kop- of voetlengte te laat. Om over het afmaken maar te zwijgen. Schijnt met zijn doelpunten in belangrijke wedstrijden toch nog 11 punten voor Ajax gepakt te hebben, maar hoeveel gemakkelijker hadden we onze punten misschien wel niet naar binnen geharkt met aanmerkelijk vloeiender aanvalsspel, als we een wat normale spits hadden gehad.
Blijkt trouwens ook een feilloos gevoel voor positie te hebben: komt geregeld in de bal waar ie diep moet gaan en gaat diep waar ie in de bal moet komen. En blijft anders graag hangen, waar hij juist een gat in de breedte zou kunnen trekken voor een inkomende middenvelder. Het is maar een idee. Tot slot wil ik nog het plichtmatige gesokkebol noemen waarmee hij doorgaans zogenaamd een keeper of een verdediger 'opjaagt.
Nee, ik kan het me heel goed voorstellen dat FdB voor onze IJslandse viking indertijd 5 miljoen euri heeft neergeteld en hem al enkele seizoenen lang vrijwel altijd boven alle twijfel verheven vindt voor een basisplaats. Waar dan ook voorin, want Sigi schijnt van alle markten thuis te zijn als aanvaller. Het blijft toch steeds hetzelfde gepruts. Heel erg complementair ook aan de rest van de Ajacieden. Die krijgen prompt een egoboost als ze Sigi weer eens zien stuntelen. "Ze kunnen veel klagen over een gebrek aan kwaliteit bij ons, maar zo slecht als Sigi zijn we gelukkig nog niet."
Inderdaad, dat is allemaal te verkiezen boven die verlopen hippie van een Pantelic. Want dan ben je goddank af van die talloze irritante keren kruisjes slaan en handjeklapperij. Het is maar wat je belangrijker vindt. En natuurlijk maakt Sigi vanmiddag het doelpunt, waardoor Ajax dan toch weer het broodnodige puntje voor die historische titel mee pakt. En is iedereen weer dik tevreden.