Supporterszaken...

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Supporterszaken...

Bericht door Marillion » za jan 25, 2014 11:12 am

Inderdaad een slechte beurt. Zo'n reactie van Van der Sar is namelijk voeding voor de "Ja maar zei..." cultuur. Voor je het weet gaat de discussie dan ineens over een spandoek of liedje van een paar jaar geleden en worden de meest kromme vergelijkingen van stal gehaald.

Nee, dan was in dit geval de reactie van Michael van Praag veel beter. Nooit gedacht dat ik dat nog eens ging zeggen want hij is bepaald niet mijn favoriete bobo.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr feb 07, 2014 5:55 pm

RKC Waalwijk - Ajax wordt verplaatst naar donderdagmiddag 3 april, 15.45 uur....

Ik vind het persoonlijk echt een grof schandaal. Wat zijn dit voor tijden?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 07, 2014 6:29 pm

WTF! Dat is toch geen tijd voor een voetbalwedstrijd???? :1evil.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr feb 07, 2014 8:39 pm

Waar is dat nou goed voor dan? Het is wat mij betreft al onzin dat die wedstrijd naar een andere datum moet. Hier is namelijk echt geen politie bij nodig. Maar als het dan op een donderdag moet dan kan het toch gewoon 's avonds? Nu moet je minimaal een halve dag vrij nemen als je als supporter naar de wedstrijd toe wil. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Nil volentibus arduum

ferry

Bericht door ferry » vr feb 07, 2014 9:16 pm

Ajax protesteert er niet tegen:
Gijs de Jong, de manager competitiezaken van de KNVB, noemde de wijzigingen 'bijzonder teleurstellend', maar benadrukte ook dat het niet anders kan. Op Ajax na namen de betrokken voetbalclubs daar geen genoegen mee. Heracles Almelo, Go Ahead Eagles en RKC Waalwijk lieten direct al weten bezwaar aan te tekenen, net als AZ dat wel gewoon in actie kan komen in het weekeinde voorafgaand aan de nucleaire top. De club uit Alkmaar is echter vooral boos omdat het enkele dagen later tegen Ajax speelt in de halve finale van het bekertoernooi. 'Wij spelen drie duels in 8 dagen en Ajax niet', zei een woordvoerder. 'We moeten óf allebei spelen óf allebei niet spelen, op basis van sportieve gronden.'
AD (hele artikel)

beelzebub

Bericht door beelzebub » za feb 08, 2014 12:43 am

Lul toch op AZ met je jankgedrag. Als AZ of Ajax een rondje langer in de EL zit gaat een van beiden toch ook niet piepen?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » za feb 08, 2014 1:40 pm

RKC gaat in beroep:
RKC WAALWIJK heeft officieel bezwaar aangetekend bij de KNVB en de gemeente Waalwijk tegen de nieuwe datum waarop de thuiswedstrijd tegen Ajax is ingepland. Dat duel zou gespeeld worden op zaterdag 22 maart om 19.45 uur, maar is nu vanwege een politieke top in Den Haag en de daarvoor vereiste politie-inzet verzet naar donderdag 3 april, 15.45 uur.

“Het is een schande dat de wedstrijd RKC WAALWIJK-Ajax door deze verplaatsing wordt afgepakt van tal van onze supporters en sponsoren”, vertelt algemeen directeur Remco Oversier van RKC WAALWIJK. “Op donderdagmiddag is het voor velen, vanwege werk- en studieverplichtingen, simpelweg niet mogelijk een wedstrijd bij te wonen. Om over de praktische problematiek nog maar te zwijgen. Vrijwilligers zijn het cement tussen de stenen van onze wedstrijdorganisatie. Maar vele van hen zullen op donderdagmiddag, ook vanwege werk- en studieverplichtingen, niet aanwezig kunnen zijn. Wij voorzien op het gebied van wedstrijdorganisatie dan ook grote problemen.”

RKC WAALWIJK vreest daarnaast door dit onorthodoxe speelmoment meer dan honderdduizend euro aan inkomsten mis te lopen. Inkomsten die, na ook halfvolle tribunes tegen Feyenoord en PSV wegens scherpere veiligheidsmaatregelen, voor de club, zeker in deze economisch uitdagende tijden, van vitaal belang zijn. “Door invloed van derden die het speelprogramma en de wedstrijdorganisatie niet op orde hebben – iets wat al lang voorzien had kunnen worden – wordt RKC WAALWIJK nu de dupe en komt de club in financieel flink in de knel. Ongelooflijk dat instanties dit zonder enig begrip voor de clubs, communicatie en oplossingsgerichtheid doorduwen. Daarbij kopen onze supporters een seizoenkaart voor minimaal zeventien thuiswedstrijden en missen zij nu mogelijk een topwedstrijd. Ook zij krijgen dus een financiële tik te verwerken.”

De club gaat dan ook niet akkoord met het nieuwe speelmoment dat voor de thuiswedstrijd tegen Ajax is ingepland en eist dat, in samenspraak met alle betrokken partijen, wél een supportersvriendelijk speelmoment kan worden uitgezocht, in het belang van de supporters en het spelen van professioneel voetbal in Waalwijk.
Begrijpelijk.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za feb 08, 2014 1:50 pm

Het is misschien een beetje vergezocht, maar stel dat Ajax het goed doet in de EL en de kwartfinale haalt, dan zouden we op 16 april op een doordeweekse middag in Waalwijk kampioen kunnen worden. Dat zou bizar zijn.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za feb 08, 2014 2:02 pm

Iemand al een argument gezien voor dat vreemde tijdstip? Doordeweeks is al vervelend genoeg. Dit kan toch gewoon naar de avond toe?
Nil volentibus arduum

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za feb 08, 2014 2:11 pm

Van de UEFA mag je niet op dezelfde tijd voetballen als de Europacup wedstrijden. En omdat er nog Russische clubs inzitten met hun 2 uur tijdverschil krijg je deze rare tijden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za feb 08, 2014 2:15 pm

Huh?!? Wat is dat nou voor een idiote regel. Alsof dat ook maar één kijker scheelt.
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » di feb 11, 2014 9:03 am

's-middags vanwege kwartfinales EL? Dan kan Ajax zo en zo niet tegen RKC. :ajaxscarf.gif:
KNVB vraagt UEFA om dispensatie voor RKC - Ajax om 20.00 uur

De KNVB heeft aan de UEFA dispensatie gevraagd om het duel RKC - Ajax, en enkele andere duels van die speelronde, niet om 15.45 uur maar om 20.00 uur af te laten werken. Dat meldt De Telegraaf dinsdagmorgen. Vanwege de kwartfinales in de Champions League en Europa League mogen competitieduels die dag niet 's avonds worden afgewerkt. De KNVB beroept zich op overmacht en voor de fans onwezenlijke tijden om een wedstrijd te bezoeken.

Bron: AN
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di feb 18, 2014 1:38 pm

Ik ben op zoek naar zo'n klassieke AFCA vest, alleen in het wit-rood-wit met het oude logo op de borst. Die zie ik nog steeds geregeld gedragen worden in het stadion, alleen kan ik hem op het internet niet meer vinden.

Weet iemand waar ik het over heb en of die nog te verkrijgen is?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma apr 21, 2014 8:20 am

Gisteren zei Arno Vermeulen in Studio Voetbal iets waar ik ook wel een beetje bang voor ben, dat ze bij Ajax geen grip hebben op de nieuwe generatie 'hooligans'. Wat begon als een sfeervak, is in korte tijd uitgegroeid tot een drugsdealende vrijstaat volgens mij. Ze eisen van alles (ze mogen staan in hun vak, andere supporters worden niet geacht het vak te betreden etc etc) en maken er misbruik van. Ik weet niet of diezelfde gasten ook het vuurwerk gisteren op het veld gooiden, maar het zal me weinig verbazen als het wel zo is.

Die gasten van 410 vinden de geschiedenis van de F-side reuze interessant en willen dat graag dunnetjes overdoen heb ik het idee.
Whitey on the moon.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 21, 2014 8:26 am

Naar Arno Vermeulen moet je sowieso niet luisteren. Die man heb ik nog nooit op een zinnige uitspraak betrapt. Zou hij ooit een voet hebben gezet in een staanvak?

Zolang ik me kan herinneren gaat het al op en neer. Een tijdje rustig, een uitspatting, een tijdje rustig, etc.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma apr 21, 2014 8:28 am

Yopi schreef:Naar Arno Vermeulen moet je sowieso niet luisteren. Die man heb ik nog nooit op een zinnige uitspraak betrapt. Zou hij ooit een voet hebben gezet in een staanvak?

Zolang ik me kan herinneren gaat het al op en neer. Een tijdje rustig, een uitspatting, een tijdje rustig, etc.
Ik heb niks tegen een staantribune, maar meer over de randzaken. Het begon als een gesubsidieerd vakje, maar volgens mij is Ajax nu redelijk de controle kwijt. Het begon als een vakje voor 15-jarigen die zelf hun postertjes knipten en plakten, maar die gasten worden ook wat jaartjes ouder en kijken teveel naar het buitenland waar veel rottigheid is.
Whitey on the moon.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 21, 2014 8:52 am

Ajax heeft nooit grip gehad op de harde kern. Met de Staaf niet, met Beverwijk niet, en nu ook niet. Het is geen kleuterschool. Er zit niemand bij als die jongens zoiets als dat van gisteren bedenken.

Er is natuurlijk wel een reden waarom ze die bom hebben gegooid in de Kuip en niet in de Arena. In de Arena zijn ze er meteen bij, daar hangen zoveel camera's. En blijkbaar konden ze dat spul zonder problemen het vak in krijgen.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma apr 21, 2014 9:15 am

Yopi schreef:Ajax heeft nooit grip gehad op de harde kern. Met de Staaf niet, met Beverwijk niet, en nu ook niet. Het is geen kleuterschool. Er zit niemand bij als die jongens zoiets als dat van gisteren bedenken.

Er is natuurlijk wel een reden waarom ze die bom hebben gegooid in de Kuip en niet in de Arena. In de Arena zijn ze er meteen bij, daar hangen zoveel camera's. En blijkbaar konden ze dat spul zonder problemen het vak in krijgen.
en lekker hun eigen keeper ermee lastig vallen, de functionerende hersencellen waren ingesteld om "Gooien op 18.00 uur" en de leider ervan kan klokkijken.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 21, 2014 9:21 am

Slim is het niet, nee.

Reactie van Van der Sar was trouwens uitstekend. Geen parlementaire taal maar recht uit het hart.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 21, 2014 10:02 am

GangstaRiB schreef:uitgegroeid tot een drugsdealende vrijstaat volgens mij. Ze eisen van alles (ze mogen staan in hun vak, andere supporters worden niet geacht het vak te betreden etc etc)
:confused.gif: :confused.gif:

Wat bedoel je hier precies mee?

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma apr 21, 2014 10:24 am

Er is en evident verschil tussen het optreden van gisteren en vroegere optredens van de F-Side (waarvan ik kan zeggen dat ik er een aantal jaar heb mogen staan, voordat ik naar vak G en weer wat jaren later naar vak O verhuisde); want niet eerder zag ik een "harde kern" brandbommetjes op de eigen doelman mikken.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma apr 21, 2014 1:19 pm

Er wordt gesuggereerd dat dit een bewuste aktie was om de wedstrijd te vertragen omdat nog niet iedereen binnen was?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma apr 21, 2014 1:29 pm

Yeah right. "Laten we vuurwerk meenemen en proberen Vermeer ermee in de hens te zetten, mochten er wat jongens te laat zijn. En als we 1-0 voorkomen gooien we het weer, voor degenen die helemaal te laat zijn".

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma apr 21, 2014 1:32 pm

Naja, fakkels meenemen is natuurlijk niet hetzelfde als fakkels op het veld gooien. Die beslissing kan op het laatste moment genomen zijn. Ik keur het uiteraard niet goed en zie het ook zeker niet als excuus. Ik laat alleen weten wat ik gelezen heb. :)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma apr 21, 2014 1:46 pm

Cruijff schreef:
GangstaRiB schreef:uitgegroeid tot een drugsdealende vrijstaat volgens mij. Ze eisen van alles (ze mogen staan in hun vak, andere supporters worden niet geacht het vak te betreden etc etc)
:confused.gif: :confused.gif:

Wat bedoel je hier precies mee?
Dat ze een aparte status hebben die door Ajax zelf is geïnitieerd. In eerste instantie leek het goed te gaan, alleen komen die gasten van 410 in aanraking met de 'oude garde' en dan zijn de bandieri en verzonnen liedjes niet echt stoer te noemen. Je ziet gewoon dat die groep zich gaat spiegelen aan het zwaardere werk. En voordat je het weet, zit je met een soort F-side. Diezelfde soort groepering waar Ajax hard voor heeft moeten werken om die gasten in te tomen.
Whitey on the moon.

Plaats reactie