Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Demosthenes

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Demosthenes » za apr 19, 2014 7:53 pm

Jinne schreef:Gelijkspel tegen City was nog van de week. Bizar. Sunderland moest zelfs 2x uit. Gaat er nu goed uitzien voor Liverpool als ze morgen winnen.
Eerlijk gezegd interesseert mij het totaal niet wie er kampioen wordt in Engeland, ware het niet dat Suarez bij Liverpool speelt. Wat een talent, wat een drive, wat een genot om hem te (mogen) zien, Wat een genot was het ook hem bij Ajax te zien, wat een vreemde discussies kan ik me nog herinneren met Wimpey, die vond Suarez echt helemaal niets, Huntelaar was de echte wereldster, klasse dat Wimpey wat Suarez betreft daar voor een groot deel op is teruggekomen. Jammer dat Ajax weigert op die manier te voetballen. Zo lang Ajax de huidige manier van voetballen (Hallelujah TH) handhaaft zal het Europees gezien niets worden met Ajax.

Suarez voetbalt zoals Ajax dat had kunnen doen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za apr 19, 2014 9:03 pm

Ik gun het Liverpool van ganser harte. Wel grappig dat in zowel Engeland als Spanje een relatieve outsider op titelkoers ligt.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo apr 20, 2014 9:52 am

Suarez was een topaankoop van MVG, waarvoor hulde. Maar zo'n speler is natuurlijk onhoudbaar. En zal je maar bij hoge uitzondering kunnen aantrekken.

Niemand die hem bij Groningen zag spelen zal gedacht hebben dat die jongen zo ver zou komen. Onvoorstelbaar wat hij presteert.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo apr 20, 2014 11:12 am

GangstaRiB schreef:
InnerHarbour schreef:Nou, ik zou er graag bijzijn als GangstaRiB dat John recht in zijn gezicht zegt. :hypocrite.gif:
Zou ie het snappen? :smallgrin.gif:
Ik wil wel een ontmoeting voor je regelen hoor, dan merk je dat vanzelf wel. :hypocrite.gif:
YNWA

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo apr 20, 2014 12:12 pm

Liverpool al 2-0 voor na 10 mins. Suarez met z'n 30ste goal.

Liverpool gaat het redden hoor. Volgende week die Mourinho aan het kruis nagelen.
Whitey on the moon.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo apr 20, 2014 12:20 pm

Wat heeft iedereen opeens met Liverpool? :confused.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo apr 20, 2014 12:44 pm

De gunfactor.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo apr 20, 2014 12:57 pm

Cruijff schreef:De gunfactor.
Mjah, ik vind dat ze vooral erg goed voetbal spelen onder Rodgers. Terwijl ie geen onbeperkte middelen heeft en een vrij beperkte bank. Het geraamte heeft ie staan met Skrtel, Jonhson (wat is die goed), Stevie G, Lucas en voorin heeft ie zoveel beweeglijkheid met SAS. Echt geweldig om te zien. Verdedigers zijn constant in verwarring. Ik wil eigenlijk de vergelijking met Ajax niet maken, maar zo zou ik Ajax ook willen zien spelen.
Whitey on the moon.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo apr 20, 2014 1:04 pm

Ja, dus daarom gun je ze de titel toch een stuk meer dan dat je het Chelsea en Manchester City gunt? Vooral Chelsea is niet om aan te gluren, hoop dat ze niet alleen de PL verspelen maar ook een pak op de broek krijgen van Atletico Madrid.

Le T.

Bericht door Le T. » zo apr 20, 2014 2:17 pm

Yopi schreef:Suarez was een topaankoop van MVG, waarvoor hulde. Maar zo'n speler is natuurlijk onhoudbaar. En zal je maar bij hoge uitzondering kunnen aantrekken.

Niemand die hem bij Groningen zag spelen zal gedacht hebben dat die jongen zo ver zou komen. Onvoorstelbaar wat hij presteert.
Na een samenvatting van een oefenwedstrijd met hem heb ik een FC Groningen-supporter gefeliciteerd met de aankoop die het nog ver zou gaan schoppen. Hij begon meteen te zeuren dat Ajax er wel op zou zitten azen, maar ik gaf aan dat ik hem ook nog wel bij Man U terecht zag komen. Hij was het daarmee eens.

Zo moeilijk is het helemaal niet om potentieel te onderkennen en daarop in te kopen. Voor Van Geel was dan misschien een toevalstreffer, het hoeft geen toeval te zijn.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo apr 20, 2014 3:20 pm

Yopi schreef:Wat heeft iedereen opeens met Liverpool? :confused.gif:
Het is in de eerste plaats een "Traditionsverein", mooie shirts, authentiek stadion, dito supporters. Ik heb al eens een wedstrijd op Anfield road mogen bezoeken en dat was de enige keer dat ik naast een breiende vrouw in het stadion zat (met Liverpool shawl om, de rest van haar gezin zat de wedstrijd intens te beleven).

Met mijn groepje vrienden waarmee ik Europese uitwedstrijden van Ajax bezoek, zit ik te hopen en te bidden op Liverpool in de CL groepsfase. Lijkt me geweldig om ein-de-lijk de tijden van Cees de Wolf te herbeleven! Met of zonder mist!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 20, 2014 4:48 pm

Het is bij mij inderdaad het verhaal van een traditieclub die sinds lange tijd eindelijk weer eens voor de titel kan gaan. Dat is een scenario dat ik in elke competitie behalve de Nederlandse erg kan waarderen. :666.gif:

En hoewel Liverpool natuurlijk ook gewoon een forse zak met geld heeft is het bij hun toch een slagje minder dan bij clubs als Chelsea en Manchester City. Die laatste twee zijn gemaakte topclubs. Liverpool heeft dat in de loop der jaren zelf afgedwongen. Niet door het budget van een toevallige passant die ook zomaar bij een andere club naar binnen had kunnen lopen.

Verder gaat het niet. Ik ben maar supporter van één club en dat is Ajax.
Nil volentibus arduum

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo apr 20, 2014 6:18 pm

Liverpool koopt ook spelers voor miljoenen en heeft af en toe een koopje zoals Suarez, want zou Suarez niet voor Liverpool spelen, dan was er misschien ander commentaar geweest.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 20, 2014 7:49 pm

Dat zeg ik toch ook? Het is bij Liverpool voor mij alleen nog wel van een iets ander niveau dan bij clubs als Chelsea en Manchester City.
Nil volentibus arduum

Arthur

Bericht door Arthur » zo apr 20, 2014 10:23 pm

Ik zie liverpool dit jaar nauwelijks spelen, maar de afgelopen jaren vond ik het maar een vervelende, Feyenoordachtige ploeg. Daarom kan ik er ook nu nog weinig sympathie voor opbrengen.

Daar staat tegenover dat ik Engelse clubs sowieso over het algemeen niet veel vind en Suarez alle goeds gun, dus wat dag betreft mogen ze van mij wel een keertje kampioen worden.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo apr 20, 2014 10:27 pm

Arthur schreef:Ik zie liverpool dit jaar nauwelijks spelen, maar de afgelopen jaren vond ik het maar een vervelende, Feyenoordachtige ploeg. Daarom kan ik er ook nu nog weinig sympathie voor opbrengen.

Daar staat tegenover dat ik Engelse clubs sowieso over het algemeen niet veel vind en Suarez alle goeds gun, dus wat dag betreft mogen ze van mij wel een keertje kampioen worden.
Het is bij mij ook de Suarez-gun factor. Wat een genot was dat om hem te zien spelen (bij Ajax) Ik snap dat hij niet in het TH-systeem past, hij voetbalt vanuit zijn hart, doet iets "dat niet in de boeken van de JC-Universiteit staat".

Arthur

Engeland en Schotland

Bericht door Arthur » zo apr 20, 2014 10:34 pm

Ja, nu weten we het wel hoor. Het TH is de verpersoonlijking van alles wat mis is met Ajax, alles wat er ooit mis is gegaan en alles wat er ooit mis zal gaan.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo apr 20, 2014 10:50 pm

Liverpool al sinds jaar en dag en favoriete Engelse club van mij, leuk voor ze dat het nu eindelijk weer eens gaat lukken.
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo apr 20, 2014 10:54 pm

Arthur schreef:Ja, nu weten we het wel hoor. Het TH is de verpersoonlijking van alles wat mis is met Ajax, alles wat er ooit mis is gegaan en alles wat er ooit mis zal gaan.
Nee, waarom? Denk je dat Suarez zijn eigen spel had kunnen spelen onder het TH?

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo apr 20, 2014 11:04 pm

Liverpool en Suarez zijn dit seizoen weergaloos. Spelen voetbal zoals het bedoeld is, altijd de kortste weg naar het doel zoekend. Wat mij betreft veel attractiever dan Barcelona en Bayern. Ben wel benieuwd hoe ze het in de CL gaan doen, of ze daar hetzelfde spel kunnen spelen tegen de grote teams. Ik hoop het.
Ajax!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo apr 20, 2014 11:07 pm

Giacomo Puccini schreef:Liverpool en Suarez zijn dit seizoen weergaloos. Spelen voetbal zoals het bedoeld is, altijd de kortste weg naar het doel zoekend. Wat mij betreft veel attractiever dan Barcelona en Bayern. Ben wel benieuwd hoe ze het in de CL gaan doen, of ze daar hetzelfde spel kunnen spelen tegen de grote teams. Ik hoop het.
Teams veranderen ieder jaar van samenstelling, we zullen zien. Het zou wat zijn: Liverpool en Ajax in dezelfde poule.

Arthur

Bericht door Arthur » ma apr 21, 2014 7:22 am

Demosthenes schreef: Nee, waarom? Denk je dat Suarez zijn eigen spel had kunnen spelen onder het TH?
Uiteraard had een speler met zoveel rendement zijn eigen spel mogen spelen. Je kunt niet tegelijk beweren dat De Boer teveel naar het resultaat kijkt en dat hij een speler die in zijn eentje voor betere resultaten zorgt niet in zijn team wil.

Le T.

Bericht door Le T. » ma apr 21, 2014 8:42 am

Arthur schreef:
Demosthenes schreef: Nee, waarom? Denk je dat Suarez zijn eigen spel had kunnen spelen onder het TH?
Uiteraard had een speler met zoveel rendement zijn eigen spel mogen spelen. Je kunt niet tegelijk beweren dat De Boer teveel naar het resultaat kijkt en dat hij een speler die in zijn eentje voor betere resultaten zorgt niet in zijn team wil.
De Boer wil balbezit en dus geen balverlies, Suarez legde zeker toen nogal wat risico in zijn acties, en was de bal nogal eens kwijt, terwijl hij op slechte dagen vaak meer dan 20 keer onnodig balverlies had.

Suarez was plotseling ook wel erg snel weg. Elk halfjaar werd er druk gespeculeerd maar bleef hij gewoon lekker bij Ajax, De Boer zat er een maandje en hij wist niet hoe snel hij moest vertrekken naar de eerste club die zich meldde met een concreet bod. Een niet zo heel erg aansprekende club. Als nou een echt hele grote club zich meldt om hem een van de grote aankopen te laten zijn voor het nieuwe seizoen en dat hij dan ja zou zeggen lag in de lijn der verwachting. In de wintertransfer naar een Noord-Engelse subtopper duidt erop dat er iets veranderd was.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 21, 2014 10:11 am

De voornaamste reden dat Suárez er in januari 2011 vandoor ging was een kansloze 3-0 nederlaag van Ajax in en tegen Utrecht. Gespeeld terwijl hij zijn schorsing nog aan het uitzitten was.

Luis dacht toen 'mijn grote droom is weer voorbij, opnieuw wordt Ajax GEEN kampioen'. Terwijl het in veel seizoenen ook niet voor een gering deel zijn schuld was dat we telkens de landstitel misliepen.
Laatst gewijzigd door Cruijff op ma apr 21, 2014 10:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur

Bericht door Arthur » ma apr 21, 2014 10:12 am

Ja, hij voelde zich verraden dat Ajax hem niet steunde na het bijtincident.

Plaats reactie