Richairo Zivkovic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Dubbel
AT EC 2012 winner

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Dubbel » do apr 10, 2014 9:14 pm

Duke schreef:http://11tegen11.net/wp-content/uploads ... tieken.pdf

Aardig stukje over onze nieuwe aanwinst.
Volgens het staatje heeft Sigtorsson 1753 minutes gespeeld en daarin 10 goals gemaakt. "Score van 227 minuten per goal". Castanjos heeft veel meer minutes gespeeld (2477) en ook 10 goals maar heeft beduidend minder tijd nodig per goal: 175 minuten p/goal. Hoe werkt die berekening precies?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 14, 2014 1:54 pm

Ontzettend goede zaak dat Richairo gisteren 90 minuten naast Sjakie heeft zitten meekijken:

Afbeelding

Volgens mij hebben die twee wel een klik. En voetbal kijken met Sjaak die regelmatig reageert met 'Tyfus tering takke, dat ziet zelfs een Blinde!' :smile-ajax.gif: is toch net wat onderhoudender dan op de hoofdtribune of in een box met lieden met een hete aardappel in de keel die halverwege de wedstrijd aan elkaar vragen: 'speelt Krajicek ook mee?'

Alexander

Bericht door Alexander » ma apr 14, 2014 2:32 pm

Die jongen ernaast is dat andere talent van Groningen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma apr 14, 2014 2:33 pm

Jan Peter Balkenende is wel flink aangekomen de laatste tijd.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 14, 2014 2:52 pm

Cruijff schreef:Ontzettend goede zaak dat Richairo gisteren 90 minuten naast Sjakie heeft zitten meekijken
Als hij dat heeft overleefd, is hij in elk geval mentaal sterk. :smallgrin.gif:

Rednose

Bericht door Rednose » ma apr 14, 2014 6:04 pm

Jöhnk schreef:Jan Peter Balkenende is wel flink aangekomen de laatste tijd.
:smile-ajax.gif:
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 14, 2014 10:31 pm

:smallgrin.gif:

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » di apr 15, 2014 10:47 am

:biggrin.gif:
Jöhnk schreef:Jan Peter Balkenende is wel flink aangekomen de laatste tijd.

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo apr 16, 2014 10:01 am

Bij Groningen wordt-ie nog even te grazen genomen door Nick van der Velden

Nick van der velden ‏@Nikinho23 2 u
Hij weet het nog niet maar de schoenen van Zivkovic zijn ingevroren haha
vanuit Groningen, Groningen

Afbeelding
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr aug 22, 2014 8:53 pm

Vanavond rood gekregen, scoort niet zo vaak, ik vrees dat hij wat teleurgesteld is en dan zal ik het klappen voor een gemiste strafschop van Bakker (paar weken geleden, staat niet op ajax.nl e.d.) maar als kwaadsprekerij zien. Hij zal zich iets anders voorgesteld hebben van spelen bij Ajax. Had hij niet beter nog een jaar kunnen worden gestald bij Groningen? Had hij eredivisie gespeeld i.p.v. Jupiler League.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 22, 2014 8:59 pm

Goed dattie dit soort ongein in Jong Ajax uithaalt. Voor Ajax-1 is ie blijkbaar nog niet klaar. Dat maakt niet uit, het mannetje is 17.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 22, 2014 9:01 pm

Ik heb de overtreding niet gezien. Maar een rode kaart voor een aanvaller bij 0-4 is vaak uit frustratie.

En hoewel dat natuurlijk nooit goed is kan ik me er wel wat bij voorstellen als hij teleurgesteld is. Van Eredivisie met Groningen naar Jupiler League met Jong Ajax. Dat kan toch echt de bedoeling niet zijn. Hij zal nu eerst een schorsing krijgen maar met het definitief afketsen van de transfer van Eto'o is het wellicht een mooi moment om hem gewoon bij het eerste elftal te gaan betrekken. Als hij goed genoeg is komt hij daar echt wel aan speeltijd toe.
Nil volentibus arduum

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr aug 22, 2014 9:03 pm

Een demotie werkt meestal demotiverend. Dit is dus het logische gevolg.
Ajax!

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 22, 2014 9:13 pm

Giacomo Puccini schreef:Een demotie werkt meestal demotiverend. Dit is dus het logische gevolg.
Nou logisch... FdB heeft hem een versterking voor de toekomst genoemd. Die jongen wordt niet binnen een paar maanden van counterspits van Groningen tot de spits van een ploeg die een paar treedjes hoger en vooral op de helft van de tegenstander speelt. Hij moet zich ontwikkelen. Ook mentaal, blijkbaar.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr aug 22, 2014 9:29 pm

Ik begrijp wat je zegt maar bij FC Groningen kun je ook ontwikkelen. Zie Suarez, Tadic, etc. Het niveau van FC Groningen ligt beduidend hoger dan in de Jupiler League. Ik heb daarom mijn twijfels over de loopbaanplanning die Ajax in gedachten heeft voor Zivkovic en met name de mentale uitwerking hiervan.
Ajax!

Lionel

Bericht door Lionel » vr aug 22, 2014 9:30 pm

Hij speelt er pas 2 maanden. Hij moet niet ouwehoeren.
IK GELOOF!!!!!!

columbus

Bericht door columbus » vr aug 22, 2014 9:32 pm

Precies. Die jongen moet je gewoon bij het eerste houden. Hij zal dondersgoed begrijpen dat hij nog geen basisklant is. Laat hem zo nu en dan invallen... Af en toe een basisplek.

Rooie

Bericht door Rooie » vr aug 22, 2014 9:33 pm

Heb niet precies gezien wat er gebeurde: werd bij de zijlijn met 3 man fel druk gezet op speler van Volendam, blijkbaar kwam Zivkovic daarbij te hard in. Zag er niet ernstig uit, maar zoals gezegd, wie weet zaagde hij die Volendam-speler wel op kniehoogte doormidden :smallgrin.gif:

Maakt op basis van z'n spel absoluut geen aanspraak op een plek bij het eerste, toont weinig. Heeft duidelijk moeite met het in de bal komen in plaats van de diepte inrennen.

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 22, 2014 9:45 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik begrijp wat je zegt maar bij FC Groningen kun je ook ontwikkelen. Zie Suarez, Tadic, etc. Het niveau van FC Groningen ligt beduidend hoger dan in de Jupiler League. Ik heb daarom mijn twijfels over de loopbaanplanning die Ajax in gedachten heeft voor Zivkovic en met name de mentale uitwerking hiervan.
Zeker kun je je daar ontwikkelen. Maar het eisenpakket dat Ajax stelt aan een spits leert ie in Groningen dus niet. Ik heb er alle begrip voor dat ie het zwaar heeft en dat soms op een verkeerde manier tot uitdrukking brengt. Dat jong is 17. Aan zijn omgeving, de club en hemzelf om dat in goede banen te leiden...

Suarez, Tadic waren geen 17 toen ze Groningen verlieten. Ziv ging vroeg naar Ajax, hij investeert in zichzelf. Ajax investeert ook, vnl. in zijn ontwikkeling om van hem de spits van Ajax-1 te maken. Dat is eerst effe een in-house proces. Daar moet ie doorheen. Trainen en vlammen in Jong Ajax dus. Die pakt dit seizoen bovendien nog plenty speeltijd in Ajax-1. In de beker, in lichtere competitiewedstrijden.

Komt goed met die jongen. Over 2 jaar lacht ie als spits van Ajax-1 om z'n eerste maanden bij Ajax. Voor de goede orde: over 2 jaar is ie 19.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 22, 2014 9:51 pm

Ja, we moeten ook niet te ongeduldig zijn. Dat is ook wel weer waar.

Ik hoop dat Ajax hem goede begeleiding geeft. Van te voren is het soms makkelijk gezegd dat je wel even in Jong Ajax zal beginnen. Maar in de praktijk kan het tegenvallen. Misschien heeft hij zelf wel bedacht dat hij toch gewoon direct bij het eerste zou aansluiten. Hij komt zelfverzekerd over dus dat zou me niet verbazen.

Nu krijgt hij op een regenachtige vrijdagavond een pak slaag van Volendam terwijl zondag PSV naar Amsterdam komt. Dat is toch wel even vervelend.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr aug 22, 2014 11:40 pm

Woont hij eigenlijk in een gastgezin, bij zijn eigen ouders of op zichzelf?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za aug 23, 2014 6:24 am

Ja, we moeten ook niet te ongeduldig zijn.
Dat is ook niet het probleem, ik heb nergens gelezen dat hij er al zou moeten staan o.i.d. Iedere Ajacied weet dat hij fouten zal maken enz. enz.

Het ging mij om Zivkovic, het gaat erom hoe hij ermee gaat met, denk ik, de teleurstelling. Las las nog een kop van een artikel (en daarna het artikel), de kop ging over meedoen in de CL. Voor hem zal het de juniorversie worden, iets waarop hij niet zal hebben gerekend. Hij hoopte op "een invalbeurt en dan in de laatste minuut de winnende maken tegen Barcelona waardoor Ajax zich plaatst voor de tweede ronde", zoiets zal een zeventienjarige dromen (Voor alle duidelijkheid, ik ken hem niet) Nu speelt hij voor een paar honderd toeschouwers, het is nu Top Oss i.p.v. Chelsea enz. Hoe gaat hij daarmee om, iemand die zich zo laat gaan zit meestal niet goed in zijn vel.

Hij zal weten dat hij fouten zal maken, maar krijgt voor zijn gevoel de kans (in Ajax 1) niet om die fouten te maken. Ik kan me voorstellen dat hij denkt niet slechter te zijn dan Milik, maar Milik speelt wel in Ajax 1.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za aug 23, 2014 8:25 am

Wacht even, ik ben nog altijd van mening dat hij bij het eerste elftal zou moeten aansluiten hoor. Alleen is er voor de door Wimpey geschetste kant van het verhaal ook wel iets te zeggen. Via training en speeltijd bij Jong Ajax jezelf de speelstijl eigen maken en zo ontwikkelen richting het eerste elftal. Het is geen héél vreemd traject.

Ik denk alleen dat het in de praktijk niet werkt om deze jongen met Eredivisie ervaring en drang om te slagen eerst bij Jong Ajax neer te zetten. Je kunt als speler van een flink pak rammel genoeg leren. Maar het risico zit er in dat hij gedemotiveerd raakt. Zeker omdat spelers die in dat elftal een meerwaarde zouden moeten zijn kennelijk niet thuis geven. Anders kan Ajax met jongens als Denswil en Duarte niet met 0-5 van Volendam verliezen. Is het klimaat om te ontwikkelen dan wel goed? Hij zet nu een flinke stap terug in de hoop er straks meerdere vooruit te doen. Maar dat werkt natuurlijk niet altijd zo.

Mijn strategie zou zijn om hem altijd bij het eerste elftal te houden. Daar kan hij dan door middel van invalbeurten wennen aan het spel en het niveau. Doet hij het goed dan gaat het misschien snel. Moet hij even wennen dan neemt hij meer tijd. Komt hij bij een wedstrijd niet aan spelen toe dan kan hij in de week daarna altijd alsnog spelen bij Jong Ajax om ritme te houden. Voorwaarde daarvoor is dan wel dat Jong Ajax op maandag speelt en niet al op vrijdag.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » za aug 23, 2014 9:26 am

Dat laatste is dus vaak het probleem. Liever 90 minuten in JA dan misschien 5 in Ajax 1.

Neem aan dat ze dit scenario vooraf hebben besproken. En een rode kaart 'kan' natuurlijk altijd wel een keer.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za aug 23, 2014 9:29 am

Neem aan dat ze dit scenario vooraf hebben besproken.
Neem ik ook aan, maar een zeventienjarige interpreteert en hoopt en denkt dan aan de CL, wie zou dat niet doen op die leeftijd?

Plaats reactie