PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Alexander

Re: PSV

Bericht door Alexander » di apr 15, 2014 11:13 am

Ik vind Denswil helemaal niet zo slecht als hier nu wordt beweerd. Die jongen moet absoluut nog stappen maken, maar heeft dit jaar absoluut progressie gemaakt. Ik vond hem afgelopen zondag ook een prima partij spelen. Die goal was ongelukkig, maar verder was er niks mis mee.

Iemand toevallig Viergever vorige week donderdag zien spelen in Portugal? Die kan er echt helemaal niks van hoor.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di apr 15, 2014 12:41 pm

Appels met peren vergelijken, ik vind persoonlijk dat als je onze defensie vergelijkt met die van de 4 concurrenten PSV, Feyenoord, Twente en AZ dat Ajax er heel best uit komt. Met Moisander, Denswil en Veltman 3 capabele spelers die met elkaar kunnen concurreren voor 2 plekken en dankzij een schorsing gaan ze alle drie 90 minuten spelen in de wedstrijden dat de 2 prijzen kunnen worden opgehaald.

Denswil zijn goals tegen AC Milan en Twente waren heerlijk, zijn eigen doelpunt oogde erg knullig maar persoonlijk vind ik de flater die Rekik tegen Groningen maakte veel, veel, maar dan ook echt veel kwalijker dan de e.g. van Denswil eergisteren. Zelf heb ik nog nooit een eigen doelpunt gemaakt, maar dat het elke centrale verdediger een keer in zijn carrière gaat overkomen lijkt me een harde wetenschap. Maar wat Rekik bij PSV-Groningen in zijn eigen zestienmetergebied opeens ging doen kan gewoon echt niet.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di apr 15, 2014 12:53 pm

Rekik laat alles zien dat je van een jonge centrale verdediger kunt verwachten. Het is allemaal nogal wisselvalligheid. Hij begon sterk aan het seizoen maar is daarna toch wel wat weggezakt. Op het moment zijn Bruma en Rekik er vooral goed in om heel boos te kijken. Maar erg veel indruk maken ze verder niet. Valt ook niet mee, twee jonge gasten in het centrum van een elftal dat los zand is. Zij hebben ook niet iemand als Moisander erbij. Dat scheelt een pak.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di apr 15, 2014 1:01 pm

Dat is waar, Rekik heeft het probleem dat hij naast Bruma moet spelen. Bruma is oerstom.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di apr 15, 2014 1:10 pm

Yopi schreef:Rekik wil per se Europees voetbal spelen, melden ze bij VI. Kan dat niet bij PSV, dan elders.
Misschien Feyenoord?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di apr 15, 2014 1:50 pm

Yopi schreef:Rekik is toch van Manchester City?
Ook goed. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di apr 15, 2014 2:12 pm

Eens met Marillion en Yopi, Bruma is een authentieke stomkop. Echt zo dom als een aardappel. Hij heeft ook een behoorlijk aardappelhoofd, net als mijn oude buurjongen Andre die door iedereen in de Bijlmer RIEU werd genoemd :smallgrin.gif: en tegenwoordig vastzit in een gevangenis in Polen.......

Dat Moisander in de zomer van 2012 is gehaald is essentieel geweest voor de landstitels van Ajax. Wanneer Ajax het gat dat Jan Vertonghen achterliet had moeten invullen met louter jonge jongens en/of iemand van het niveau Joris Mathijsen dan was er een flink probleem ontstaan. Onze defensie was dan ongeveer van het niveau PSV geweest. Eén goede speler maakt soms een groot verschil.

beelzebub

Bericht door beelzebub » di apr 15, 2014 2:22 pm

Rekik moet z'n grote mond houden. Als hij Europees had willen spelen had-ie beter zijn best moeten doen in de poulewedstrijden van de EL.

Dalijk gaat-ie naar een ploeg toe die er in de EL of CL voorrondes uitvliegt. Beter blijft hij bij PSV of sluit hij aan bij een stabiele ploeg waar hij kan spelen en de trainer zijn spelers beter maakt.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di apr 15, 2014 2:50 pm

Ik denk dat al die talenten zoals Rekik, Maher, etc helemaal niet zo slecht zijn. Alleen PSV heeft de onvergeeflijke fout gemaakt door Cocu trainer te maken die totaal geen idee heeft hoe ie een elftal moet laten functioneren. Trainer zijn is een vak en daar moet je je in bekwamen en uiteindelijk zal de een wel slagen, de ander niet. Bij Cocu heeft het alle schijn van het laatste. Ik vind de discussie hier ook wel grappig, want Maher wordt afgeschreven en Rekik kan er geen klote van. Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Maar die gasten zijn in een rap tempo opgehemeld en niemand hield ze op de grond, je kunt grote vraagtekens zetten bij de begeleiding binnen PSV voor zulke spelers. Er zullen mensen zeggen dat spelers daar zelf voor moeten zorgen, maar een 20-jarige met een transfersom van 6 miljoen en een flinke salarisverhoging zou je moeten behandelen als een asset en niet moeten laten zwemmen.
Whitey on the moon.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di apr 15, 2014 2:53 pm

Hoezo val je nu weer Phillip Cocu aan Gangsta? Heb je al weleens beeld en geluidfragmenten van een coachende Ernest Faber gezien? :smallgrin.gif:

Das pas een droeftoeter in een kwadraat, een in één take perfect opgenomen scene van Jiskefet waarbij Ernest de enige lijkt die niet in de gaten heeft dat het een sketch is. :drecul.gif: :excited.gif:

Wat zijn ze toch diep gezonken bij PSV. :biggrin.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di apr 15, 2014 3:10 pm

GangstaRiB schreef:Ik denk dat al die talenten zoals Rekik, Maher, etc helemaal niet zo slecht zijn.
Niet? Het ligt alleen aan de trainer? :confused.gif: De spelers grossieren in debiele fouten en domme keuzes.

PSV heeft spelers die zichzelf geweldig vinden (Maher, Bakkali, Rekik), die oerstom zijn (Bruma, Hiljemark) of allebei (Wijnaldum, Willems). Karakterologisch zit de groep niet goed in elkaar.

Neem Wijnaldum: vlak na het laatste fluitsignaal zondag stond hij al grapjes te maken met zijn matties van F. Wat moet je daarmee? En dat is dan aanvoerder.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di apr 15, 2014 3:16 pm

Yopi schreef:
GangstaRiB schreef:Ik denk dat al die talenten zoals Rekik, Maher, etc helemaal niet zo slecht zijn.
Niet? Het ligt alleen aan de trainer? :confused.gif: De spelers grossieren in debiele fouten en domme keuzes.

PSV heeft spelers die zichzelf geweldig vinden (Maher, Bakkali, Rekik), die oerstom zijn (Bruma, Hiljemark) of allebei (Wijnaldum, Willems). Karakterologisch zit de groep niet goed in elkaar.

Neem Wijnaldum: vlak na het laatste fluitsignaal zondag stond hij al grapjes te maken met zijn matties van F. Wat moet je daarmee? En dat is dan aanvoerder.
De balans is zoek bij PSV. Teveel jonge spelers die voor veel geld zijn gehaald en een incapabele coach. Ik denk dat een groot aantal van die gasten perfect zou functioneren wanneer ze in een team komen waarbij de boel al staat. Nu moeten jonge spelers die voor het eerste jaar bij PSV zitten, de kar trekken. Want de coach heeft het nog te druk met zichzelf. Ik weet dat je je zit te verkneukelen omdat het niet loopt, maar ik denk dat je een nuance moet aanbrengen als je kijkt naar de omstandigheden.
Whitey on the moon.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 15, 2014 3:21 pm

Haha, begin jij nou over nuance?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di apr 15, 2014 3:22 pm

De selectie van PSV is op zijn minst niet goed in balans (hoewel ze volgens Zeux wel meer dan bij Ajax de focus leggen op het vinden van de juiste mix).

Maher is volgens mij nog steeds een speler met mogelijkheden. Ik ben het met GangstaRIB eens dat we hem nog niet moeten afschrijven. Maar we mogen ook concluderen dat het verkeerd was om meer van Maher te maken dan een talent. Want een talent is hij, niks meer en niks minder. Geen zekerheidje of wereldaankoop.
Wel veel geld overigens, acht miljoen voor een talent.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di apr 15, 2014 3:24 pm

Mwah, Dick Advocaat liep vorig seizoen tegen hetzelfde probleem op. En die had nota bene Strootman en Van Bommel nog.

Spelers worden daar voor de handel gehaald. Daardoor kunnen ze zich een hoop permitteren. Zie Toivonen. Die liep er ongegeneerd de kantjes af. Toch werd hij opgesteld, want Marcel Brands wilde nog aan hem verdienen.

Ze hebben daar de verkeerde uitgangspunten: geld, geld, geld.

Alexander

Bericht door Alexander » di apr 15, 2014 3:30 pm

Yopi schreef:
Eens. Je kan praten wat je wilt, Ajax heeft meer echte winnaars in de selectie. Poulsen, Daley, van Rhijn, Moisander, Klaassen. Jongens die altijd willen winnen, en die dat ook uitstralen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di apr 15, 2014 3:35 pm

Yopi schreef:Mwah, Dick Advocaat liep vorig seizoen tegen hetzelfde probleem op. En die had nota bene Strootman en Van Bommel nog.

Spelers worden daar voor de handel gehaald. Daardoor kunnen ze zich een hoop permitteren. Zie Toivonen. Die liep er ongegeneerd de kantjes af. Toch werd hij opgesteld, want Marcel Brands wilde nog aan hem verdienen.

Ze hebben daar de verkeerde uitgangspunten: geld, geld, geld.
Ajax haalt ook spelers voor de handel. Het gaat erom hoe je ze laat functioneren. Bij PSV hebben ze dat niet voor elkaar. Sneijder stak vroeger ook een middelvinger op naar de trainer... Van der Vaart kwam wat kilo's aan toen Koeman trainer werd terwijl ie bij Adriaanse over de kling gejaagd werd. Koeman moest een hoop leren destijds. Vergelijkbaar met PSV nu.
Whitey on the moon.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di apr 15, 2014 3:40 pm

Niet te vergelijken. Koe werd twee maal kampioen met Ajax en haalde de kwartfinale CL.
Sneijder, Vaart, Zlatan: lastige jongens, maar ze waren ook erg goed. Heel wat beter dan wat PSV nu heeft lopen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di apr 15, 2014 3:44 pm

Yopi schreef:Niet te vergelijken. Koe werd twee maal kampioen met Ajax en haalde de kwartfinale CL.
Sneijder, Vaart, Zlatan: lastige jongens, maar ze waren ook erg goed. Heel wat beter dan wat PSV nu heeft lopen.
Koeman had inderdaad een topselectie en deed ook zeker dingen goed, maar liet de boel wel uit de klauwen gieren. Mido die een schaar gooit enzo.

Het blijkt dat jonge spelers baat hebben bij een strakke aanpak en duidelijke instructies. Daarom vind ik het nog veel te vroeg om die gasten af te schrijven.
Whitey on the moon.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di apr 15, 2014 3:49 pm

Mido, nu noem je een goed voorbeeld. Zo gek als een deur. Heeft zijn carrière vakkundig naar de kl*** geholpen. Maar Ajax flikkerde hem er dus wel uit. Herhaald wangedrag: opdonderen. Dan geef je een signaal af.

Ik denk dat Cocu te solidair is, teveel clubman. De club moest nog aan Toivonen verdienen, dus stelde hij hem op. Terwijl Toivonen dat gezien zijn spel en gedrag niet verdiende. Wat denkt de rest dan? Precies....

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di apr 15, 2014 8:21 pm

Met Toivonen heeft Cocu inderdaad een slechte beurt gemaakt. Die jongen gooide er opzichtig met de pet naar. Dat kun je niet accepteren als je van spelers verwacht dat ze alles doen om beter te worden en te winnen.

Ik ben benieuwd hoe het volgend jaar gaat bij PSV. Cocu is neem ik aan in de zomer weer terug bij de groep? Gaan ze dan een reorganisatie doorvoeren in de technische staf of door met de huidige samenstelling? En welke lijn volgen ze. Door met deze relatief jonge groep aangevuld met één of twee gerichte versterkingen? Of gaat het roer toch weer om?
Nil volentibus arduum

Toppie

Bericht door Toppie » wo apr 16, 2014 6:24 pm

Ik wil Pisvee nog bedanken voor het kopen van Narshing en Maher :smallgrin.gif: :biggthumpup.gif:

zeux

PSV

Bericht door zeux » wo apr 16, 2014 6:26 pm

Nooit te vroeg juichen. Narsingh is lang geblesseerd geweest, Maher heeft een klotejaar gehad. Incident of trend, we gaan het volgend jaar zien!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo apr 16, 2014 7:45 pm

Toppie schreef:Ik wil Pisvee nog bedanken voor het kopen van Narshing en Maher :smallgrin.gif: :biggthumpup.gif:
Prima gezien van het TH dat die 2 de vraagprijs niet waard zijn.
YNWA

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo apr 16, 2014 9:30 pm

Narsingh is lang geblesseerd geweest, maar na twee jaar mag je wel wat verwachten. Als je ziet hoe die Ruiz nu speelt, dan moet je het wel heel bont maken om geen minuten te pakken (terwijl je fit bent).

Sowieso is het bijzonder hoe ze bij PSV om gaan met sommige jongens/aankopen. Zo'n Narsingh en Jozefzoon zitten in een uitzichtloze situatie.

Plaats reactie