Europa & Conference League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel

Re: Europa League

Bericht door Lionel » ma apr 14, 2014 9:53 am

Bert schreef:Jong Ajax speelde in de eerste wedstrijd van dit seizoen tegen Telstar. Cillessen, Ligeon, Veltman, Denswil, Klaassen, Serero en De Sa speelden destijds allemaal in Jong Ajax. Gisteren stonden ze allen op het veld in het eerste. Dat somt de veranderingen dit seizoen wel aardig samen, dunkt me.
Hier heb je ook helemaal gelijk in. Maar dat betekent ook dat er gewoon grote fouten gemaakt zijn aan het begin van het seizoen.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma apr 14, 2014 9:57 am

Ik kijk positief naar de toekomst Zeux, zeer zeker. Vooral omdat er nu ook aanvallend en creatief talent gaat doorbreken.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 14, 2014 9:58 am

Rishi schreef:Hier heb je ook helemaal gelijk in. Maar dat betekent ook dat er gewoon grote fouten gemaakt zijn aan het begin van het seizoen.
Want?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

zeux

Bericht door zeux » ma apr 14, 2014 10:04 am

Jöhnk schreef:Ik kijk positief naar de toekomst Zeux, zeer zeker. Vooral omdat er nu ook aanvallend en creatief talent gaat doorbreken.
Daar hoop ik ook op. Dat zou dan volgend jaar al zichtbaar moeten worden. Volgens mij is Ajax vooral aanvallend mager en bepaalt dat dan ook meteen het wedstrijdbeeld (al een paar seizoenen lang). Wat gogme en creativiteit er bij en het kan zonnig worden.

Ik geloof dat we al een jaar of vier geen speler meer in de top 10 van de topscorerslijst hebben. Een echte, productieve spits zou zeer welkom zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 14, 2014 10:11 am

Bert schreef:
Rishi schreef:Hier heb je ook helemaal gelijk in. Maar dat betekent ook dat er gewoon grote fouten gemaakt zijn aan het begin van het seizoen.
Want?
+ 1. Ik zou eerder denken dat genoemde spelers zich prima ontwikkeld hebben.

Maar van talentontwikkeling hebben de 'anti-revolutionairen' niet zoveel kaas gegeten.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 14, 2014 10:17 am

De laatste jaren zijn er volop creatieve spelers gehaald voor de opleiding. Jongens als El Ghazi, Van den Beek, Nouri en Cerny zijn nu zeventien, achttien jaar oud en zouden binnen een of twee jaar naar Ajax 1 moeten doorstromen. In Jong Ajax lopen nog Meleg en Bazoer rond, ook jongens met mogelijkheden.

Exceptionele talenten voor Ajax 1 kun je normaal gesproken niet kopen. Ik vind overigens dat we best een paar spelers met mogelijkheden hebben. Denk dan aan Boilesen, Veltman, Klaassen en Kishna. Door omstandigheden zijn die jongens pas dit seizoen echt in beeld.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 14, 2014 10:21 am

Bert schreef:
Want?
Ajax is geen ruk opgeschoten i.v.m. eind vorig jaar. Ik vind Ajax zelfs slechter geworden. En dat kan toch niet de bedoeling zijn geweest?
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 14, 2014 10:33 am

Dat komt vooral doordat het niet gelukt is Eriksen te vervangen door een speler van hetzelfde niveau. Niet zo verwonderlijk, want Eriksen is een kanjer. Dat laat hij nu in Engeland ook zien.

Ik denk dat Veltman beter kan worden dan Alderweireld en dat Klaassen de motor gaat worden op het middenveld. Dit is het eerste jaar van die jongens in Ajax 1. Wat wil je dan? Eriksen stond er ook niet meteen.

Het probleem zit voorin, daar was het afgelopen seizoen behelpen. Hopelijk verandert dat. Nu komen Kishna, El Ghazi en Zivkovic eraan en Fischer zal hopelijk komend seizoen zijn oude vorm hervinden. Ajax zal bovendien proberen Sig te slijten en een betere spits terug te kopen.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 14, 2014 10:51 am

Maar dan zijn we dus niet veel opgeschoten en met het nodige geluk kampioen geworden.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma apr 14, 2014 3:15 pm

Yopi schreef:Dat komt vooral doordat het niet gelukt is Eriksen te vervangen door een speler van hetzelfde niveau. Niet zo verwonderlijk, want Eriksen is een kanjer. Dat laat hij nu in Engeland ook zien.

Ik denk dat Veltman beter kan worden dan Alderweireld en dat Klaassen de motor gaat worden op het middenveld. Dit is het eerste jaar van die jongens in Ajax 1. Wat wil je dan? Eriksen stond er ook niet meteen.

Het probleem zit voorin, daar was het afgelopen seizoen behelpen. Hopelijk verandert dat. Nu komen Kishna, El Ghazi en Zivkovic eraan en Fischer zal hopelijk komend seizoen zijn oude vorm hervinden. Ajax zal bovendien proberen Sig te slijten en een betere spits terug te kopen.
Oh, het ligt alleen aan Eriksen? Die komt toch uit die slechte jeugdopleiding? Ajax heeft altijd spelers verloren, erop inspelen is al gebeurd, het TH vond dat voor het middenveld alleen Duarte moest komen (kostte wel een paar miljoen, maar dan krijg je ook wat) de rest kon door eigen spelers worden opgevangen. Voor Alderweireld was van der Hoorn al gehaald.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma apr 14, 2014 3:25 pm

Demosthenes schreef:
Yopi schreef:Dat komt vooral doordat het niet gelukt is Eriksen te vervangen door een speler van hetzelfde niveau. Niet zo verwonderlijk, want Eriksen is een kanjer. Dat laat hij nu in Engeland ook zien.

Oh, het ligt alleen aan Eriksen? Die komt toch uit die slechte jeugdopleiding? Ajax heeft altijd spelers verloren, erop inspelen is al gebeurd, het TH vond dat voor het middenveld alleen Duarte moest komen (kostte wel een paar miljoen, maar dan krijg je ook wat) de rest kon door eigen spelers worden opgevangen. Voor Alderweireld was van der Hoorn al gehaald.
Goed punt. Er is inderdaad voor een behoorlijk bedrag aangekocht dit seizoen. En volgens mij zijn het allemaal missers, correct me if I'm wrong.
Whitey on the moon.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 14, 2014 3:31 pm

Bij Ajax zien ze het zitten in Davy Klaassen. Kun je het mee eens zijn of niet.

Eriksen was natuurlijk verder. Heeft zich met name vorig seizoen enorm ontwikkeld.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 14, 2014 5:37 pm

Met het uitgegeven geld had Ajax gewoon verder moeten zijn nu.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 14, 2014 7:00 pm

Ja, gewoon. :hypocrite.gif:

Ajax schetst talenten een toekomstperspectief: Kom bij ons, dan kun je je ontwikkelen en doorstromen naar Ajax 1. Daar moet je dan ook naar handelen. Zelfs al dat betekent dat de vervanger op dat moment nog niet zo goed is als de speler die vertrokken is. Wen er maar aan: Ajax koopt alleen als er een gat valt.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma apr 14, 2014 7:20 pm

Yopi schreef:Ja, gewoon. :hypocrite.gif:

Ajax schetst talenten een toekomstperspectief: Kom bij ons, dan kun je je ontwikkelen en doorstromen naar Ajax 1. Daar moet je dan ook naar handelen. Zelfs al dat betekent dat de vervanger op dat moment nog niet zo goed is als de speler die vertrokken is. Wen er maar aan: Ajax koopt alleen als er een gat valt.
Ajax koopt niet alleen als er een gat valt, Zivkovic is gekocht, maar er is niemand verkocht, Cillessen kwam, Vermeer is er nog, Van der Hoorn was er al voor Alderweireld werd verkocht, Hoessen, Höner, Bojan enz.

Ik grote lijnen denk ik ook dat Ajax niet zo maar moet kopen, maar als er wel gekocht wordt, moet het wel een aanwinst zijn, ik zie nu vooral breedteaankopen (Zivkovic is jong, geen idee of hij bij Ajax past) Het doorstromen naar Ajax 1 kan ook alleen maar als er spelers verkocht worden, maar is er belangstelling voor Ajacieden? Ajax mag ook niet te jong worden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 14, 2014 7:38 pm

Yopi schreef:Ja, gewoon. :hypocrite.gif:

Duarte, Hoorn. Totaal hebben deze 8 miljeon gekost.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 14, 2014 8:46 pm

De een is gekocht omdat achterin de spoeling dun werd, de ander omdat De Jong langdurig uit de roulatie was.

Zo zie je maar, aankopen hebben het moeilijk bij Ajax.

DelToro

Bericht door DelToro » ma apr 14, 2014 9:55 pm

Yopi schreef:De een is gekocht omdat achterin de spoeling dun werd, de ander omdat De Jong langdurig uit de roulatie was.

Zo zie je maar, aankopen hebben het moeilijk bij Ajax.
Ze hadden verwacht dat hij er maar liefst een maand uit zou zijn. Als dat echt de reden was voor de aankoop van Duarte, dan is dat natuurlijk niets minder dan wanbeleid.

Daarnaast is het prima dat er een verdediger bij kwam, omdat anders de spoeling dun werd. Maar dan wel graag eentje die echt een concurrent is van Veltman, in plaats van een hele dure verdediger die momenteel niet eens in de buurt komt van speelminuten.

Dat Bojan de aanwinst is geweest waar Ajax dit seizoen het meeste aan heeft gehad, zegt al genoeg. Het geld is niet goed uitgegeven.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 14, 2014 10:52 pm

Dat had inderdaad beter gekund. Maar weet je, dat denk ik bijna elk jaar. Ik ben opgehouden het heil te verwachten van aankopen. Het gros mislukt; af en toe zit er een voltreffer bij. Zo is de situatie, en niet alleen bij ons. Bij de concurrentie zie je hetzelfde.

Arthur

Bericht door Arthur » di apr 15, 2014 8:21 am

Duarte gaat het nog gewoon maken bij Ajax, hoor.

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 15, 2014 8:31 am

Laat bij vlagen leuke dingen zien. Komt op mij wat te dik over.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di apr 15, 2014 8:56 am

Rishi schreef:Laat bij vlagen leuke dingen zien. Komt op mij wat te dik over.
Moet afvallen idd. Kan niet zijn dat ie een helft lang tegen Vitesse omver wordt gelopen door fittere tegenstanders.

Herpakt zich in de 2e helft dan wel weer, vanaf rechts. Ik schrijf 'm ook nog niet af, hij heeft wel iets.

DelToro

Europa League

Bericht door DelToro » di apr 15, 2014 8:58 am

Yopi schreef:Dat had inderdaad beter gekund. Maar weet je, dat denk ik bijna elk jaar. Ik ben opgehouden het heil te verwachten van aankopen. Het gros mislukt; af en toe zit er een voltreffer bij. Zo is de situatie, en niet alleen bij ons. Bij de concurrentie zie je hetzelfde.
Dat is zeker zo. Aankopen zijn vaak een gok. Toch is het raar dat zo ongeveer iedereen op AT zei dat ze VD Hoorn en Bojan (als buitenspeler nota bene!) niet moesten halen en ajax toch dacht dat ze een meerwaarde zouden zijn.
Zo ver ik weet is er nog nooit een speler gekocht door Ajax waar het gros van AT negatief over was, die uiteindelijk toch een voltreffer bleek te zijn. Alleen de transfervrije Schone en Poulsen voldeden boven de verwachting van velen.

Het gaat om serieus geld, VD Hoorn is een van de duurste verdedigers uit de historie van Ajax en hij blijkt flink tekort te komen. Ik vind het merkwaardig dat heel AT daar van tevoren al voor waarschuwt, maar de professionals hem toch kopen.

En je hebt gelijk dat dat zeker niet iets van het laatste jaar is hoor. In het verleden was het zeker niet minder erg. Aankopen als Kennedy, Wielaert, Sikora, enz, schandalig. Maar de zomer van 2013 was in die zin bijzonder, omdat we twee steunpilaren kwijt raakten en daar helemaal niks goeds voor teruggekregen hebben. Dat terwijl ze al een heel jaar wisten dat Eriksen en Alderweireld zouden vertrekken in de zomer, vanwege aflopende contracten.

Lionel

Bericht door Lionel » do mei 01, 2014 9:50 pm

Welk team speelt slechter voetbal? Juve of Chelsea?
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mei 01, 2014 10:02 pm

Geen Markovic in de finale. :sad.gif:

Plaats reactie