PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Baseman

Re: PSV

Bericht door Baseman » di apr 01, 2014 3:01 pm

wimpey schreef:Dat lijkt me ook niet ideaal.
Das waar :icon_biggrin.gif:
Toch een opmerkelijk verschijnsel: Maher, Bakkali, EH zijn niet bepaald team players bij uitstek. Ze zijn vooral begaan met numero uno. Het wil maar niet lukken met spelers met Marokkaanse roots. Vreemd, want spelers met Algerijnse roots halen wél de wereldtop.
Opvallend ja...hopelijk is het een tijdelijk verschijnsel en heeft de volgende generatie meer zelfkritiek en vermogen om aan het teamverband te denken.

wimpey

Bericht door wimpey » za apr 05, 2014 7:31 pm

3-0 voor Heerenveen. Wat een kutdefensie heeft psv. Rest van het elftal is niet veel beter trouwens.

Sinkgraven is trouwens een interessante speler bij Heerenveen.
Laatst gewijzigd door wimpey op za apr 05, 2014 7:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za apr 05, 2014 7:32 pm

Het Faber effect. :ajaxscarf.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey

Bericht door wimpey » za apr 05, 2014 7:53 pm

Dit was de 10e nederlaag. En psv is hard op weg naar de play-offs. :biggrin.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za apr 05, 2014 10:57 pm

Ik heb inmiddels officieel medelijden met PSV. :aai.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za apr 05, 2014 11:15 pm

Met 12 punten achterstand en nog 3 wedstrijden te spelen kan PSV nu officieel geen kampioen meer worden. :aai.gif:

Volgend jaar beter? Ik begrijp dat er na het vorig jaar gelanceerde vierjarenplan en het plan "met Bommel en Dick op winterbanden naar het kampioenschap" alweer een nieuw project van kracht is:
Ruiz: 'ik zou wel graag deel uitmaken van nieuw project PSV voor volgend seizoen'

5 april 2014

Bryan Ruiz stelt voor de camera van Fox Sports met Marcel Brands gesproken te hebben over zijn toekomst. Hij lijkt een langer verblijf bij PSV wel te zien zitten. 'Ik heb het naar mijn zin bij PSV. Ze hebben een nieuw project voor volgend seizoen om kampioen te worden en een sterker elftal neer te zetten. Daar zou ik wel deel van uit willen maken. Maar we moeten zien wat er gebeurt. Eerst nog drie wedstrijden, misschien nog play-offs en dan het WK. Wat er gaat gebeuren hangt van verschillende dingen af. Ik heb nog een contract voor een jaar bij Fulham.'
Bron: PSV netwerk.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo apr 06, 2014 7:29 am

wimpey schreef:3-0 voor Heerenveen. Wat een kutdefensie heeft psv. Rest van het elftal is niet veel beter trouwens.
Los zand en erg kwetsbaar/labiel. Op zich komt Psv wel elke wedstrijd tot een paar opgelegde kansen, maar ze worden vaak niet afgemaakt. En zelfs een voorsprong is dan geen garantie voor een goed resultaat. Een tegendoelpunt is immers vrij gemakkelijk gemaakt met al die lekken overal, vooral achterin. En zodra het wat tegenzit, flikkert de hele boel vaak direct in mekaar bij Psv. In elke linie komt Psv dan ook kwaliteit tekort.

Bij Ajax is dat qua kwaliteiten/competenties ook niet allemaal even geweldig. Maar die mankementen kunnen nog afgedekt/gecompenseerd worden door een degelijk en voorzichtig teamplan dat te verhapstukken valt door de spelers. Waarbij FdB er bovenop zit qua discipline, kollektief denken/organisatie en risicomijdend voetbal. Dat levert helaas bar weinig aantrekkelijk veldspel op, maar zorgt er wel voor dat je qua resultaten vaak aan de goede kant van de streep blijft. Die basis, die structuur is blijkbaar tegenwoordig al genoeg voor een aanstaande dubbel. Als ik Psv zo zie spelen, kan ik me dat ook levendig voorstellen.

FdB heeft zijn selectie daarbij vooral samengesteld met teamplayers. Of hij maakt er teamplayers van volgens zijn stramien. Eigenlijk allemaal hele brave jongens, vaak niet exceptioneel qua voetbal, maar ook met weinig gedoe en heel gehoorzaam. Bijna als in het leger. Het zijn nog net geen hakkenklakkers, maar het scheelt weinig. Dat kollektief, in combinatie met vaak een stuk veerkracht en strijdlust, lijkt me doorslaggevend te zijn bij onze successen de laatste jaren en het verschil te maken met de concurrentie. Zeker dit seizoen.

Bij Psv mis ik naast essentiele individuele kwaliteiten daarom ook dat stuk kollektieve kwaliteit. Ik zie bij Psv wat teveel dikke nekken rondlopen. Spelers die zichzelf heel belangrijk vinden, vooral daarbij voor hun eigen hachje gaan en bij wat tegenslag prompt niet thuis geven. Laat staan dat ze dan met hun hele ziel en zaligheid nog voor het team willen werken. Een paar waterdragers doen dat nog wel binnen Psv, maar er zitten toch teveel rotte appels in de mand, waardoor het nooit een elfkoppig monster wordt. Naar mijn mening moet Psv daarom vooral in die kollektiviteit een belangrijke slag gaan maken deze zomer, anders is het volgend seizoen weer het bokje.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo apr 06, 2014 9:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo apr 06, 2014 9:19 am

Ze hebben een nieuw project voor volgend seizoen om kampioen te worden en een sterker elftal neer te zetten.
Dat project hebben ze elk jaar. :smallgrin.gif:

Ze krijgen te veel doelpunten tegen. Dan word je nooit kampioen. Brands lijdt aan het Wenger-syndroom. Geen kijk op verdedigers.

wimpey

Bericht door wimpey » zo apr 06, 2014 9:40 am

Yopi schreef:Ik heb inmiddels officieel medelijden met PSV. :aai.gif:
Ik vermaak me kostelijk met psv.

Willems met z'n dikke reet en IQ van een maïskolf, pseudovedette Maher komt pas in actie wanneer de bal bij hem in de buurt belandt, Zanka is een circus op zich, Arias kan niet verdedigen, Ruiz kost per gelukte actie ongeveer € 20.000, Locadia kan er echt geen hout van, Hiljemark verwacht je bij Groningen of Utrecht op het middenveld, Wijnaldum ziet het ook ná z'n blessure niet.

Leuk! En de doorsnee psv-fan houdt stellig en vast vol dat psv een betere selectie heeft dan Ajax. :biggthumpup.gif:

Ben benieuwd wat dat 'nieuwe project' inhoudt. Met Brands als projectleider kán het bijna niet mis gaan. :hypocrite.gif:

Arthur

Bericht door Arthur » zo apr 06, 2014 9:45 am

Toch ligt het niet alleen aan Brands, want ook voor zijn tijd was Psv al een tijdje geen kampioen geworden, terwijl hij het bij Az best aardig deed.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo apr 06, 2014 9:49 am

Dan vergeet je die twee centraal in de verdediging nog. Ze kijken zo boos mogelijk, maar intussen doen ze het in hun broek.

Ja, PSV de betere selectie? Dat geloven alleen de Kerkhofjes nog. :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo apr 06, 2014 11:24 am

wimpey schreef: Willems met z'n dikke reet en IQ van een maïskolf
Kom rennen dan!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo apr 06, 2014 11:45 am

Arthur schreef:Toch ligt het niet alleen aan Brands, want ook voor zijn tijd was Psv al een tijdje geen kampioen geworden, terwijl hij het bij Az best aardig deed.
Best aardig? Dat is niet goed genoeg voor een topclub.

Natuurlijk ligt het niet alleen aan Brands. Hoe is het mogelijk dat de scouts van PSV komen aanzetten met Zanka? Met Marcelo? Echter, Brands volhardt wel in het kopen van spelers voor de verkoop. Hij wil vooral geld verdienen en verliest daarbij het teamverband uit het oog. Spelers moeten complementair aan elkaar zijn. Stel, je hebt Wijnaldum. Aardige voetballer maar niet de slimste. Dan zet je daar Maher naast. Eveneens een aardige voetballer, maar fysiek beperkt en zwak in de omschakeling. Dan moet je tenminste CV's hebben die anticiperen en naar voren verdedigen. Anders vallen er enorme gaten. Echter, wat doet Brands? Hij haalt Bruma en Rekik. :confused.gif:

Bij Ajax hadden ze liever Van Ginkel dan Maher. Zelfs liever Serero dan Maher. Niet omdat Maher niet kan voetballen, maar omdat Maher alleen uit de verf komt als je hem in de VDV-rol laat spelen. In een vrije rol, met werkers om zich heen. Zoals hij speelde bij AZ. Iedereen liep zich de pokken en Maher deed leuke dingen.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo apr 06, 2014 12:11 pm

Scouten blijkt moeilijker te zijn dan sommigen denken. Scouts kwamen ook met Sana en van der Hoorn of met Armenteros en Bakkal (Zou die echt zijn gescout?)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.

Bericht door Le T. » zo apr 06, 2014 12:11 pm

Op zich is het helemaal geen verkeerde strategie om spelers te kopen die je later weer voor meer geld kunt verkopen. Je moet ze alleen wel in het elftal inpassen. Dat gaat makkelijker bij complementaire types, maar het gaat er vooral om dat je ze complementair aan elkaar laat voetballen. Zeker als het jonge spelers betreft moet je dan een trainer hebben die maximaal invloed uitoefent op het spel, die veel instrueert en alleen de extra's aan de spelers zelf overlaat.

Als je dan twee groentjes voor de groep zet kan dat wel eens een probleem zijn. Selectie en staf moeten ook complementair aan elkaar zijn.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo apr 13, 2014 5:37 pm

Meesterzet van Brands om Ruiz te huren voor een miljoen. :aai.gif:

In Eindhoven denken ze geloof ik stiekem dat PSV tóch de beste selectie heeft. Nou, vergeet het maar. Al die nederlagen zijn echt geen toeval. Vandaag viel PSV weer met een klap door de mand.

Zou Brands nog een jaar mogen aanprutsen? :confused.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » zo apr 13, 2014 5:39 pm

Dat psv was weer slécht! Defensief, offensief, middenveld: ruk. Maher was wederom dramatisch, dé miskoop van het seizoen.

psv mag straks nog lekker effe 4 potjes in de play offs spelen! :biggthumpup.gif:

Kakkies wonnen dikverdiend.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo apr 13, 2014 5:46 pm

Flink wat spelers van F. mogen straks naar Brazilië. Zekerheidje Maher kan het vergeten, en hij zal niet de enige zijn van PSV.

PSV is niet zo goed. De ranglijst liegt niet.

Denk dat ze die play-offs niet gaan winnen, trouwens.

Revo

Bericht door Revo » zo apr 13, 2014 6:16 pm

Gelukkig weet men intern wel waar het aan ligt...

http://psv.netwerk.to/nieuws/artikel/33 ... PSV%27.php :smallgrin.gif:
Zaakwaarnemers en corruptie gaan hand in hand...

generaal

Bericht door generaal » zo apr 13, 2014 6:22 pm

Het is niks en het wordt de komende jaren ook niks. Locadia is goed genoeg voor Telstar. Van de achterste vijf voldoen alleen Zoet en Arias. Narsingh zit onterecht op de bank te verpieteren. Ik begrijp er helemaal niets van.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 13, 2014 6:26 pm

Tijd om te toveren!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo apr 13, 2014 6:36 pm

Hebben ze het vandaag expres laten lopen?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo apr 13, 2014 6:56 pm

Die Ruiz bewijst wel even ons ongelijk he. Wat een tovenaar. :smallgrin.gif:

Wijnaldum heeft al aangegeven dat PSV meer aankopen nodig heeft. Gelukkig is dan het lek boven!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo apr 13, 2014 9:35 pm

Heeft Wijnaldum gelijk in. Hij kan er niets van en moet dringend vervangen worden. :hypocrite.gif:

Brands scout op het niveau van AZ. Af en toe een speler halen die kan doorgroeien is prima voor die club, maar voor PSV niet genoeg.

Hoelang pikken de supporters van PSV dit nog? Bij Ajax of F. was allang de pl**** uitgebroken.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma apr 14, 2014 11:39 am

Nog een laatste knuffelsessie om het seizoen te redden?

PSV blijkt mentaal erg zwak dit seizoen. Als het eenmaal tegen zit blijven ze er ook gelijk in hangen. Hopelijk wordt het seizoen voor ze met nog in ieder geval 2 potjes verlengd.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie