Maar ja, het klinkt wel ver he...

Moderator: mods
Het was wel prettig geweest als ze daar ook met 3-0 of 4-0 hadden gewonnen he?Mr. Ajax schreef:Hebben we geen Europa League topic?
Dan maar hier...
Ik zie net dat Salzburg en Basel doelpuntloos gelijkspelen. Iemand die het gezien heeft? Wat moeten we daar verder van vinden?
Jinne schreef:Dat was dus ons manco: we hadden een mannetje te veel
Gelukkig wel, anders kun je volstaan met na 34 wedstrijden de ranglijst te bekijken.Voetjebal blijft een raar, vaak niet te voorspellen, spelletje.
Achterin uitzonderlijk wrakkig, maar Ajax kon er niets mee, daar moeten we ons zorgen om maken, er is nog een "Day after Salzburg", ook al is Salzburg uitgeschakeld door Basel.Op de beelden bij de tegendoelpunten is bovendien te zien dat RBS opnieuw achterin uitzonderlijk wrakkig was, zoals ook al tegen Ajax bleek in de spaarzame momenten dat Ajax wel de 16 van RBS bereikte.
En zo wordt er naar mijn idee niet ingegaan op Ajax, want FdB zag het (twee keer) weggespeeld worden als een incident en nu wordt de uitschakeling van Salzburg als een wonder gezien, m.a.w. Salzburg is eigenlijk nog steeds die topper waar Ajax van verloor, toen het juist die dag bij Ajax niet lekker liep?En zo kon er naar mijn idee toch een 'wonder' geschieden met alle respect voor Basels strijdlust.
Zeker waar. Ajax zal inderdaad bij zichzelf te rade moeten gaan hoe je een forecheckende (of een sterk verdedigende) tegenstander wel kan pareren en ontmantelen. En in het geval van Salzburg wel van die erg matige verdediging en keeper had kunnen profiteren.Demosthenes schreef: Achterin uitzonderlijk wrakkig, maar Ajax kon er niets mee, daar moeten we ons zorgen om maken, er is nog een "Day after Salzburg", ook al is Salzburg uitgeschakeld door Basel.
Ik richt me met het bovenstaande even alleen op Salzburg en Basel en het vermoedelijke hoe en waarom van de uitschakeling. Maar voor Ajax is dit zeker een wake-up call, zoals we elders op AT ook al uitgebreid aan het bespreken zijn.En zo wordt er naar mijn idee niet ingegaan op Ajax, want FdB zag het (twee keer) weggespeeld worden als een incident en nu wordt de uitschakeling van Salzburg als een wonder gezien, m.a.w. Salzburg is eigenlijk nog steeds die topper waar Ajax van verloor, toen het juist die dag bij Ajax niet lekker liep?
Nope, geen verlenging. Tja, wie weet was Basel met 11 man dan wel meer gaan voetballen, had het RBS daarmee in de kaart gespeeld en was het toch nog 5-0 voor RBS geworden. Wie zal het zeggen? Maar het 10 tegen 11-effect zien we vaker gebeuren in het voetjebal. Het is niet onwaarschijnlijk dat dat gisteravond ook naar boven is gekomen. Je zou inderdaad bijna met 10 man beginnen om je team op scherp te zetten.Basel speelde 81 minuten (+ verlenging?) zelfs met maar tien man lees ik (Heb niets van de wedstrijd gezien), in mijn ogen een nadeel maar uitgelegd als een voordeel. Ten eerste weet niemand hoe de wedstrijd zou zijn verlopen als Basel de hele wedstrijd met elf man had gespeeld, misschien zou het 0-5 geworden zijn (Salzburg kon in Basel ook niet winnen) en als het een voordeel is, waarom niet met tien man beginnen of als dat niet werkt met negen man beginnen? Wat als de coach van de tegenpartij er ook een mannetje afhaalt?
Op zich zal Basel nog steeds stomverbaasd zijn dat ze het gered hebben. Gezien alle kansen van RBS in Basel en de wedstrijd met 10 man in Salzburg met eveneens een fors overwicht en kennelijk een lading mogelijkheden/kansen voor RBS. Aanvallend vind ik RBS in ieder geval van een heel behoorlijk niveau Ook tegen Basel, van wat ik ervan heb kunnen zien. Ik richt me hierboven zoals gezegd nu alleen op de wedstrijd met de insteek waarom vermoedelijk RBS de klus dan toch niet geklaard heeft.Ajax is afgegaan tegen Salzburg (De tijd heelt alle wonden?), een ploeg die twee keer niet van Basel kan winnen. Ajax moet zich niet in slaap laten sussen door een wonder in Salzburg, maar verder met de gedachte dat Europees voetbal iets meer inhoudt dan een grote rondo.
Nee, RBS is geen wonderploeg. Natuurlijk niet. EL-subtopniveau hooguit. Maar het zit wel in hetzelfde stramien als Ajax te werken en laat aanmerkelijk beter voetbal aanvallend zien met soortgelijke budgetten. Alle aanleiding om te kijken wat je er van opsteken kunt. En Ajax was zeker fucking slecht tegen zo'n type tegenstander. Heel confronterend. Alle aanleiding dus voor Ajax om te kijken waarom het zo fucking slecht was. Lijkt me heel leerzaam voor Ajax.Rishi schreef:Dat Salzburg was geen wonderploeg en ze gebruikten ook geen doping. Ajax was gewoon fucking slecht.
Ik weet nog wel een paar types tegenstander waartegen Ajax fucking slecht was, dit jaar en voorgaande jaren.Zuidema schreef: En Ajax was zeker fucking slecht tegen zo'n type tegenstander.
Ja? Offday, dipje, doping, tactisch moeilijke tegenstander, vormgebrek, mosterd na de maaltijd-kansen, ik heb het idee dat het voor veel supporters en verantwoordelijken nog lang niet confronterend genoeg was.Heel confronterend.
Oh dat ben ik met je eens hoor. Maar de verhalen/geruchten over doping kunnen wel de kast in.Zuidema schreef:Nee, RBS is geen wonderploeg. Natuurlijk niet. EL-subtopniveau hooguit. Maar het zit wel in hetzelfde stramien als Ajax te werken en laat aanmerkelijk beter voetbal aanvallend zien met soortgelijke budgetten. Alle aanleiding om te kijken wat je er van opsteken kunt. En Ajax was zeker fucking slecht tegen zo'n type tegenstander. Heel confronterend. Alle aanleiding dus voor Ajax om te kijken waarom het zo fucking slecht was. Lijkt me heel leerzaam voor Ajax.Rishi schreef:Dat Salzburg was geen wonderploeg en ze gebruikten ook geen doping. Ajax was gewoon fucking slecht.