PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: PSV

Bericht door Duke » za mar 15, 2014 8:48 pm

Jöhnk schreef:Volgens mij wordt dit een simpele 3-0 voor Vitesse.
Volgens mij schat jij Vitesse iets te hoog in.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za mar 15, 2014 8:53 pm

Jöhnk schreef:Volgens mij wordt dit een simpele 3-0 voor Vitesse.
Hopelijk had je hier geen geld op ingezet?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Wouter

Bericht door Wouter » za mar 15, 2014 11:57 pm

Ik heb de beelden niet terug gezien, maar in het stadion leek het me absoluut geen strafschop. En volgens mij was het ook nog eens buitenspel. Vitesse heeft een beetje pech gehad. En Piet met zijn blunder. Zoals gewoonlijk was de thuiswedstrijd tegen PSV weer zuur. En dat terwijl Vitesse overall gewoon duidelijk een betere ploeg heeft. Bah!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo mar 16, 2014 12:27 am

Het leek me buitenspel.

Vitesse heeft na de winterstop nog geen wedstrijd het niveau gehaald van daarvoor. Daar kun je beter naar kijken, Wouter, in plaats van de scheidsrechter de schuld te geven.

Wouter

Bericht door Wouter » zo mar 16, 2014 9:26 am

De scheidsrechter heeft deels de schuld: zonder die fout had Vitesse minstens gelijk gespeeld. Blom was de zwakste scheids die ik dit seizoen in Arnhem heb zien fluiten. Hij stond er pal op, zag er zelf geen strafschop in en wees naar de hoekvlag. Maar blijkbaar denkt hij dat iemand die veertig meter verderop staat het beter ziet.

Desalniettemin begon Vitesse natuurlijk erg slecht en die blunder van Velthuizen is ongelooflijk. Maar vooral in de tweede helft was Vitesse gewoon een klasse beter dan PSV, maar vergeten Qazaishvili en Piazon te scoren. Sowieso snap ik niet waarom Bosz Piazon weer inbrengt; die jongen doet werkelijk niks goed. Geen idee wat er met hem aan de hand is. Van der Struijk was als rechtsback aanvallend beter dan Piazon als aanvallende middenvelder. Dat zegt alles.

Die Willems kan er trouwens echt helemaal niks van. Werd aan alle kanten voorbij gelopen door Ibarra en later Atsu.

Le T.

Bericht door Le T. » zo mar 16, 2014 9:54 am

Wouter schreef:De scheidsrechter heeft deels de schuld: zonder die fout had Vitesse minstens gelijk gespeeld. Blom was de zwakste scheids die ik dit seizoen in Arnhem heb zien fluiten. Hij stond er pal op, zag er zelf geen strafschop in en wees naar de hoekvlag. Maar blijkbaar denkt hij dat iemand die veertig meter verderop staat het beter ziet.
40 meter is dan ook een afstand waarop je prima kunt zien wat er gebeurt, de hoek is veel belangrijker. Dat die grens er nu toevallig helemaal naast zit is geen reden om maar van achter te gaan schatten of het er binnen of er buiten is.
Yopi schreef:Het leek me buitenspel.
Had Blom de regels wel helder voor de geest staan? Hij zei dat ze 'op een lijn' stonden, maar volgens mij kan een teamgenoot buitenspel niet opheffen, maar gaat het erom of de speler achter de bal blijft of niet. Volgens mij was hij met een lichaamsdeel waarmee hij de bal mag spelen voor de bal.
Wollt ihr den totalen Mensch?

LucaS

Bericht door LucaS » zo mar 16, 2014 10:01 am

De doelpuntmaker stond niet voor de bal, het was zeker geen buitenspel.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo mar 16, 2014 10:34 am

Wouter schreef:De scheidsrechter heeft deels de schuld: zonder die fout had Vitesse minstens gelijk gespeeld.
Hoezo? Alsof Vitesse anders niet had kunnen verliezen. Vitesse was met name in de eerste helft erg zwak.
Vitesse was beter in de tweede helft, zeg je. Tja, het zal wel. Spelers die 'vergeten te scoren"? Tja, daar moet een speler even aan denken, dat hoort erbij. Vitesse heeft de nederlaag aan zichzelf te wijten. Eigen schuld, dikke bult.
Die Willems kan er trouwens echt helemaal niks van. Werd aan alle kanten voorbij gelopen door Ibarra en later Atsu.
Irritante speler. Heeft een air van jewelste maar hij bakt er niets van.

Wouter

Bericht door Wouter » zo mar 16, 2014 10:45 am

Vitesse was beter in de tweede helft, zeg je. Tja, het zal wel. Spelers die 'vergeten te scoren"? Tja, daar moet een speler even aan denken, dat hoort erbij. Vitesse heeft de nederlaag aan zichzelf te wijten. Eigen schuld, dikke bult.
Jij hebt de wedstrijd duidelijk niet gezien. Dan kun je mij wel als een pastoor gaan toespreken, maar iedereen die de wedstrijd heeft gezien weet dat Vitesse de baas was op het veld na de 1-1 van Labyad, en dat Vitesse zonder die onterechte strafschop echt niet verloren had. Vitesse werd daar gewoon benadeeld door de arbitrage gisteren. Dat kan een keer gebeuren, en soms word je natuurlijk ook bevoordeeld, maar dat doet er niks aan af dat deze fout gisteren wel invloed had op het resultaat.
40 meter is dan ook een afstand waarop je prima kunt zien wat er gebeurt, de hoek is veel belangrijker. Dat die grens er nu toevallig helemaal naast zit is geen reden om maar van achter te gaan schatten of het er binnen of er buiten is.
Erbinnen of erbuiten? Waar heb je het over? Het was geen overtreding.
Laatst gewijzigd door Wouter op zo mar 16, 2014 10:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » zo mar 16, 2014 10:46 am

Spelers die vergeten te scoren? Ik weet dat ergens diep in de tweede helft een staatje werd getoond: doelpogingen 2e helft 0-0, tussen de palen 0-0.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo mar 16, 2014 10:50 am

Wouter schreef: Jij hebt de wedstrijd duidelijk niet gezien. Dan kun je mij wel als een pastoor gaan toespreken, maar iedereen die de wedstrijd heeft gezien weet dat Vitesse de baas was op het veld na de 1-1 van Labyad, en dat Vitesse zonder die onterechte strafschop echt niet verloren had. Vitesse werd daar gewoon benadeeld door de arbitrage gisteren. Dat kan een keer gebeuren, en soms word je natuurlijk ook bevoordeeld, maar dat doet er niks aan af dat deze fout gisteren wel invloed had op het resultaat.
Ik heb de eerste helft gezien, de tweede niet.

Die 1-1 was een zondagsschot. Mooi doelpunt, maar op dat moment verdiende Vitesse niets.

Ik vond PSV in de eerste helft beter. Doortastender. De strafschop was misschien onterecht, maar de voorsprong van PSV was dat niet.

Kan me voorstellen dat je de pest in hebt, maar kijk die eerste helft nog eens terug. Vitesse riep het onheil over zichzelf af.

Wouter

Bericht door Wouter » zo mar 16, 2014 10:54 am

LucaS schreef:Spelers die vergeten te scoren? Ik weet dat ergens diep in de tweede helft een staatje werd getoond: doelpogingen 2e helft 0-0, tussen de palen 0-0.
Qazaishvili en Piazon hadden beiden een vrije schietkans van een meter of zeven.

Wouter

Bericht door Wouter » zo mar 16, 2014 11:10 am

Ik heb de eerste helft gezien, de tweede niet.
Bekijk die dan eerst maar voordat je meebabbelt. PSV heeft toen alleen maar ballen weggerost en tijd gerekt. Op het eind liep Vitesse er steeds doorheen en hing de 2-2 in de lucht, maar Piazon en Qazaishvili schoten slecht in.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo mar 16, 2014 11:17 am

Ik heb niets gezegd over de tweede helft, behalve dan dat spelers niet moeten vergeten om te scoren. Vitesse heeft de wedstrijd in de eerste helft verloren. Die heb ik wel gezien.

Ik heb me trouwens kostelijk vermaakt met de eerste helft. Hoog tempo, veel spanning en sensatie.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 16, 2014 12:04 pm

psv makt zich de laatste weken verdienstelijk door concurrenten van Ajax punten af te pakken. :biggthumpup.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » zo mar 16, 2014 12:07 pm

Vitesse begon dramatisch. Waarom Velthuizen steeds weer gedekte verdedigers wilde inspelen zal ik nooit begrijpen. Of tenminste, wel een beetje. Bosz wil over de grond opbouwen. Maar PSV dekte in de openingsfase consequent alle verdedigers van Vitesse. Dan moet je gewoon een lange bal spelen als keeper, want dat betekent automatisch dat er elders op het veld veel ruimte is.

Velthuizen blijft een aparte keeper. Op de lijn is hij fantastisch, goede reflexen, sterk in 1-tegen-1-situaties etc. Maar elke keer als hij de bal aan de voet heeft is het toch weer even bibberen.

In de tweede helft was Vitesse heer en meester. Maar ja, scoren hoort er ook bij.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo mar 16, 2014 12:15 pm

Wouter schreef:Vitesse begon dramatisch. Waarom Velthuizen steeds weer gedekte verdedigers wilde inspelen zal ik nooit begrijpen. Of tenminste, wel een beetje. Bosz wil over de grond opbouwen. Maar PSV dekte in de openingsfase consequent alle verdedigers van Vitesse. Dan moet je gewoon een lange bal spelen als keeper, want dat betekent automatisch dat er elders op het veld veel ruimte is.

In de tweede helft was Vitesse heer en meester. Maar ja, scoren hoort er ook bij.
Bosz ontkende na afloop dat die blunder van Velthuizen aan de speelwijze van Vitesse lag. Inderdaad kan ie dan beter de lange bal hanteren. Kennelijk wil Piet wat te enthousiast de wensen van zijn coach uitvoeren. Hebben ze bij Ajax ook wel eens last van. :666.gif:

Voor wat betreft de tweede helft: eens. Vitesse had toen zeker een punt verdiend op basis van het veldspel en de kansen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo mar 16, 2014 12:18 pm

wimpey schreef:psv makt zich de laatste weken verdienstelijk door concurrenten van Ajax punten af te pakken. :biggthumpup.gif:
Ja, ik ben opeens voor PSV. :666.gif: :headbang.gif:

Al was een gelijkspel ook goed geweest.

Vitesse voetbalt niet meer zo goed als in de eerste seizoenshelft. Goed, ze werden gisteren na rust sterker, maar lag dat niet aan PSV? PSV slaagt er maar zelden in de gehele wedstrijd een goed niveau te halen.

Wouter

Bericht door Wouter » zo mar 16, 2014 12:18 pm

Bosz ontkende na afloop dat die blunder van Velthuizen aan de speelwijze van Vitesse lag.
Die blunder op zich misschien niet; Velthuizen had de bal immers probleemloos weg kunnen schieten. Maar daarvoor waren er al een paar hachelijke momenten. Velthuizen speelde bijvoorbeeld een keer Van der Heijden aan die net buiten het strafschopgebied stond met (ik meen) Ruiz in zijn rug. Van der Heijden was slim genoeg om het strafschopgebied in te stappen en de bal daar aan te nemen, zodat Blom moest fluiten, maar toch. Op zo'n moment vraag je je wel af wat je keeper bezielt hoor.

Wouter

Bericht door Wouter » zo mar 16, 2014 12:24 pm

Goed, ze werden gisteren na rust sterker, maar lag dat niet aan PSV? PSV slaagt er maar zelden in de gehele wedstrijd een goed niveau te halen.
Tja, PSV zette in het begin goed druk op de achterhoede, maar kon dat natuurlijk onmogelijk de hele wedstrijd volhouden. Ik had het gevoel dat de pijp na een half uur leeg was en Vitesse conditioneel veel beter was. PSV had veel moeite met Labyad, Atsu en Ibarra. Maar Havenaar speelde slecht en Bosz besloot als klap op de vuurpijl nog om ballerina Piazon in te brengen.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 16, 2014 12:35 pm

Wouter schreef: Maar Havenaar speelde slecht en Bosz besloot als klap op de vuurpijl nog om ballerina Piazon in te brengen.
Wat is er met die jongen aan de hand? We hebben voor de winterstop kunnen zien dat hij verdomd goed kan ballen. Daarna niets meer van gezien...

Wouter

Bericht door Wouter » zo mar 16, 2014 1:00 pm

Geen idee. Maar hij loopt zich telkens vast, schiet ballen in als een klein meisje, ligt bij het minste schouderduwtje op de grond en probeert ook niks te herstellen als hij de bal kwijt raakt. Dan staat hij naar de hemel te staren of naar teamgenoten te wijzen. Het lijkt echt helemaal nergens meer op. En dan roept hij in de krant dat Bosz, die hem nog weken lang de hand boven het hoofd heeft gehouden, hem als zondebok gebruikt...Tja, hij is de weg helemaal kwijt. Atsu speelt gewoon drie klassen beter als linksbuiten dan Piazon nu.

zeux

Bericht door zeux » zo mar 16, 2014 1:10 pm

Begint zich niet ook te wreken dat voor die jongens van Chelsea Vitesse niet echt een inspirerende omgeving is?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo mar 16, 2014 1:45 pm

Wouter schreef:Geen idee. Maar hij loopt zich telkens vast, schiet ballen in als een klein meisje, ligt bij het minste schouderduwtje op de grond en probeert ook niks te herstellen als hij de bal kwijt raakt. Dan staat hij naar de hemel te staren of naar teamgenoten te wijzen. Het lijkt echt helemaal nergens meer op. En dan roept hij in de krant dat Bosz, die hem nog weken lang de hand boven het hoofd heeft gehouden, hem als zondebok gebruikt...Tja, hij is de weg helemaal kwijt.
Merkwaardig inderdaad. Gevaarlijk generaliserend misschien, maar is dat ook niet een Braziliaans trekje? Vaak op zich geweldige voetballers, maar mentaal blijkt het nog wel eens behelpen. Vooral bij tegenwind erg nukkig, grillig en eigengereid. Met een gebruiksaanwijzing van een boekenkast vol.

Wouter

Bericht door Wouter » zo mar 16, 2014 2:05 pm

Begint zich niet ook te wreken dat voor die jongens van Chelsea Vitesse niet echt een inspirerende omgeving is?
Er stond gisteren maar een huurling in de basis (Atsu) en die speelt wel goed. Dat belang van Chelsea-huurlingen wordt altijd schromelijk overdreven.

Waarom is Vitesse trouwens geen inspirerende omgeving? Wat heeft zo'n jongetje als Piazon nou helemaal bewezen? Je doet net alsof Messi of Ronaldo gedwongen wordt bij Driel te voetballen. :confused.gif:

Plaats reactie