Feyenoord
Moderator: mods
Re: Feyenoord
Prima column inderdaad.
Ik kan er nog steeds niet bij dat Feijenoord als club dit allemaal toelaat. Boos zijn en er vreselijk de pest in hebben is geen vrijbrief om de boel maar kort en klein te schoppen. Dat Feijenoord hier dus zelf niet keihard tegen optreed is beneden peil. Wat voor een signaal geef je dan af? Zou een lekkere boel worden wanneer iedereen bij een beetje teleurstelling het halve stadion kort en klein schopt. Als ik dergelijk gedrag vertoon bij mijn eigen amateurcluppie hoef ik de komende weken het sportpark niet op te wandelen.
Compleet gestoord... Heb er geen goed woord voor over.
Ik kan er nog steeds niet bij dat Feijenoord als club dit allemaal toelaat. Boos zijn en er vreselijk de pest in hebben is geen vrijbrief om de boel maar kort en klein te schoppen. Dat Feijenoord hier dus zelf niet keihard tegen optreed is beneden peil. Wat voor een signaal geef je dan af? Zou een lekkere boel worden wanneer iedereen bij een beetje teleurstelling het halve stadion kort en klein schopt. Als ik dergelijk gedrag vertoon bij mijn eigen amateurcluppie hoef ik de komende weken het sportpark niet op te wandelen.
Compleet gestoord... Heb er geen goed woord voor over.
Sterker nog, ze willen de camera's weren uit de spelerstunnel. Want als je iets niet ziet dan is het er niet.
Moeten ze alleen wel met hun spelers afstemmen dat ze wachten met hun woedeuitbarstingen tot ze van het veld af zijn en uit het zicht van de camera's die buiten staan. Want voor Pelle was er natuurlijk geen spelerstunnel camera nodig.

Moeten ze alleen wel met hun spelers afstemmen dat ze wachten met hun woedeuitbarstingen tot ze van het veld af zijn en uit het zicht van de camera's die buiten staan. Want voor Pelle was er natuurlijk geen spelerstunnel camera nodig.
Nil volentibus arduum
Sjoerd Mossou heeft ook een rake column geschreven:
Alleen Feyenoord en Koeman worden genaaid. Dubbel!
En dan weigert 'de krant uit de stad' je ook nog eens te steunen, omdat ze daar zo nodig het objectieve journalistje willen uithangen. Als je er heel nuchter naar kijkt, wordt Feyenoord dubbel genaaid, en dat is potverdorie niet voor het eerst.
Toen ik gisterochtend hevig zat te broeden op een onderwerp voor dit stukje, slingerde Ronald Koeman een tweet de wereld in, alsof hij heel stilletjes met me meevoelde. De trainer van Feyenoord maakte eerst een foto van twee krantenpagina's, en typte er daarna een kort tekstje bij. Er stond: 'De AD net gelezen! Fijn om te lezen dat ze de club uit hun stad zo steunen!'
Dat 'fijn' was ironisch bedoeld, dat begrijpt u. Ronald Koeman vond het juist niet fijn om te lezen allemaal. Volgens Ronald zou het 'de AD' sieren als het de club uit 'hun stad' eens wat nadrukkelijker zou supporteren. Weg met de nuance en de kanttekeningen. Weg met de keerzijde. Weg met de objectiviteit.
Ik geef eerlijk toe: bij nader inzien ben ik het daar roerend mee eens. Vroeger dacht ik altijd dat elk team soms 'genaaid' wordt zoals Feyenoord zondag in Enschede, omdat scheidsrechters nu eenmaal mensen zijn, die in een split second fouten maken, of blunders zelfs.
Ik vond dat altijd wel geestig, al die voetballers en trainers en supporters die vol overtuiging roepen dat ze 'weer genaaid' zijn, alsof heel de wereld een soort ronddraaiend complot is, waarin alleen onze club wordt 'genaaid' - en niet die andere. Ik dacht dat het slechts een emotionele, puberale reflex was. Een geruststellend verbond van alle amateurvoetballers ter wereld, allemaal heilig overtuigd van Het Grote Onrecht. We zijn weer genaaid, jongens, echt. Zwaar genaaid. Ik zweer het je. Ze moeten nondeju ook altijd ons hebben.
Maar zo is het dus niet, mensen. Alleen Feyenoord en Ronald Koeman worden genaaid. Bij nader inzien is het heel begrijpelijk dat een trainer daar gore schande van spreekt en voor de camera bloedserieus de integriteit van de scheidsrechter in twijfel trekt. Had-ie Feyenoord maar niet zo moeten naaien.
Het is volkomen normaal dat de 28-jarige aanvoerder van Feyenoord na afloop de hele tyfuszooi kort en klein schopt, als een doorgedraaide malloot, want dat krijg je er dus van, van al die naaistreken heel de tijd.
Dat Feyenoord zijn aanvoerder geen boete of schorsing oplegt, lijkt me ook heel logisch, want dit was gewoon 'een stukje emotie'. Mag het verdorie een keer, als je altijd maar genaaid wordt door Jan en alleman?
Dat Feyenoord nu negen punten achterstaat op Ajax; het is iedereen aan te rekenen, maar niet de spelers van Feyenoord, en Ronald Koeman al helemaal niet. U kunt nu wel zeggen dat het elftal volledig intact is gebleven en dat Ajax & co verre van geweldig presteren dit seizoen, of dat Feyenoord wel erg vaak door het ijs zakt na een voorsprong, maar dat is me te gemakkelijk.Als je altijd maar genaaid wordt, ben je snel klaar. Dan kun je het verder ook niet helpen natuurlijk.
En dan weigert 'de krant uit de stad' je ook nog eens te steunen, omdat ze daar zo nodig het objectieve journalistje willen uithangen. Als je er heel nuchter naar kijkt, wordt Feyenoord dubbel genaaid, en dat is potverdorie niet voor het eerst.Richting de Klassieker van zondag zou ik het daarom kort willen houden, ook namens de rest hier, want uiteraard zijn wij de beroerdste niet: HUP FEYENOORD!!!
Dan kan Mathijsen ze wel uitleggen...dat is zo´n gluiperd die daarvan gebruik maakt.Marillion schreef:Moeten ze alleen wel met hun spelers afstemmen dat ze wachten met hun woedeuitbarstingen tot ze van het veld af zijn en uit het zicht van de camera's die buiten staan. Want voor Pelle was er natuurlijk geen spelerstunnel camera nodig.
Je kunt van Koe van alles zeggen, maar niet dat hij niet weet hoe het werkt. Als F. zondag verliest, gaat het seizoen als een nachtkaars uit. Daarom zet hij de boel op scherp.
Iets anders: hoe schrijf je een artikel op basis van niets? Dat doe je dus zo:
Een en al speculatie. Het AD is in dit opzicht nog erger dan De T. Bij De T. zijn ze vaak nog goed geïnformeerd.
Iets anders: hoe schrijf je een artikel op basis van niets? Dat doe je dus zo:
De vlag dekt de lading niet. Hoezo wil Feyenoord Adriaanse? Veel verder dan: Van Geel kent Adriaanse uit het verleden komen ze niet.Feyenoord wil Adriaanse na afhaken Van Gaal
bron: AD Sportwereld
De kans dat Louis van Gaal zou toehappen was al nihil, maar de bondscoach heeft nu ook zelf in de media aangegeven niet voor Feyenoord te kiezen. En dus zoekt technisch directeur Martin van Geel verder naar de opvolger van coach Ronald Koeman. De overgebleven kandidaten hebben alleen stuk voor stuk een krasje. Co Adriaanse lijkt nu op plek één te staan.
Het is bijna een kopie van de zomer van 2011. Toen zocht Martin van Geel namens Feyenoord ook een nieuwe trainer. De technisch directeur zette ook toen al torenhoog in met een brutaal telefoontje naar Louis van Gaal. Maar ook toen bleek snel dat de droomoptie geen enkele kans van slagen had. Vervolgens verkoos Van Geel de betaalbare Ronald Koeman boven Huub Stevens, al was lang niet iedereen in De Kuip ervan overtuigd dat de huidige coach naadloos bij Feyenoord zou passen. Nu Van Gaal alweer geen trek heeft in Feyenoord, moet Van Geel wederom constateren dat zijn overgebleven opties stuk voor stuk over een krasje beschikken. De één wat meer dan de ander, dat wel.
Bosz
Diep in zijn hart lijkt Van Geel een persoonlijke voorkeur te hebben voor Peter Bosz, die ook karakterologisch prima bij hem zou passen. Maar om Bosz eventueel los te weken bij Vitesse, waar de clubleiding met hem weg loopt, moet Feyenoord een afkoopsom op tafel leggen om zijn doorlopende contract af te kopen. Dat feit is veel investeerders van Feyenoord een doorn in het oog. Diezelfde geldschieters zijn immers nog altijd bezig om de financiële puinhoop te repareren die mede is opgebouwd in een periode dat Bosz als technisch directeur werkzaam was in de Kuip.
Adriaanse
De conclusie lijkt inmiddels gerechtvaardigd dat Co Adriaanse speerpunt nummer één is geworden in de Kuip. Van Geel werkte op een geweldige manier samen met Adriaanse bij Willem II en AZ. De 67-jarige Amsterdammer heeft momenteel geen werk en zou volgens ingewijden dolgraag sportieve revanche nemen voor het echec bij FC Twente. In Enschede gaan nog altijd de wildste roddels rond over de oefenmeester die er allemaal op neer komen dat Adriaanse lang niet meer zo scherp is als in zijn hoogtijdagen als coach. Maar Van Geel kent Adriaanse als zijn broekzak en is precies diegene die dergelijke verhalen op de juiste manier kan inschatten.
Rutten
Op de 'reservebank' van Van Geel zit prominent vooraan Fred Rutten. De oefenmeester zit na een jaartje bij Vitesse te springen om weer aan de slag te gaan. De directie van Feyenoord informeerde onlangs al een keer vrijblijvend bij het management van Rutten wat zijn sportieve plannen zijn. De voormalig coach van PSV, FC Twente en Schalke 04 zou ook in beeld zijn bij Heerenveen en eventueel straks AZ. Maar een avontuur in de Kuip zou hij volgens mensen in zijn omgeving nooit afslaan. Alleen moet Van Geel dan wel de investeerders overtuigen die Rutten vooral een kleurloze coach vinden die moeite zal hebben om de regie in de Kuip in handen te nemen.
Van Gastel
En dan is er nog Jean-Paul van Gastel. De assistent van Koeman kwam bij de enquête van AD Sportwereld prominent naar voren als kandidaat, maar daar denken ze in de Kuip toch anders over. Van Gastel kreeg van de directie reeds te horen dat de club een ervaren coach zoekt.Bovendien gaf hij zelf aan ook als assistent in de Kuip te willen blijven. Pas als blijkt dat die droomkandidaat gewoon niet voorhanden is, komt de man nog in beeld die in 1999 als aanvoerder voor het laatst de kampioensschaal toonde aan het Legioen.
Een en al speculatie. Het AD is in dit opzicht nog erger dan De T. Bij De T. zijn ze vaak nog goed geïnformeerd.
-
Bakkal op de tribune; hoeveel kost die man per (volledige) wedstrijd?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Co zegt dat hij eerste keus was bij Feyenoord, maar hij wil niet.
Het AD is duidelijk geen kind aan huis bij Feyenoord: Adriaanse gaat het ook niet doen, en is schijnbaar als eerste gebeld.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Co en Louis willen geen kakkerlakken coach worden 

Zou Stevens niets voor Feyenoord zijn?
Salvador Dali
Salvador Dali
Het is kennelijk belangrijk dat het iemand is met een Ajax verleden. Lijkt wel een soort variant van het Stockholm syndroom. 

Nil volentibus arduum
Dan schuif ik Peter Boeve naar voren.

-
Van FN
AD: Feyenoord richt zich nu volledig op Fred Rutten
3 maart 2014
Volgens het Algemeen Dagblad richt Feyenoord zich nu volledig op Fred Rutten. Er werd intern bij Feyenoord getwijfeld vanwege het kleurloze imago van de trainer. Na de afwijzingen van Van Gaal en Adriaanse en het feit dat Bosz een afkoopsom moet kosten, zou Feyenoord zich nu toch volledig richten op Rutten. De clubleiding van Feyenoord heeft hem inmiddels benaderd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Martin van Geel rijdt heel NL rond, om te smeken trainer te worden in dat gangster stadion van Rotterdam 

Adriaanse 'past' naar eigen zeggen niet in 010 en heeft afgezegd. Dat lijkt me verstandig. Hij is welbespraakt en geen volksmenner.Toppie schreef:Martin van Geel rijdt heel NL rond, om te smeken trainer te worden in dat gangster stadion van Rotterdam
Rutten is een grijze muis, maar wel een goede trainer. psv is er sinds het vertrek van Rutten allesbehalve op vooruit gegaan. Vraag is wel hoe Rutten zal aarden in een cultuur van hysterie. Ook hij 'past' daar m.i. niet.
Ik ga voor de suggestie van Duke. Doe mij Stevens maar. Ik begrijp dat hij weer beschikbaar is. Lekker schelden en tieren langs de lijn. Past daar uitstekend. Ik denk alleen dat hij teveel vloekt voor Van Geel.
Rutten zie ik daar niet slagen. Lijkt me een type dat niet zoveel krediet zou hebben. En dat is wel nodig want het gaat straks echt niet beter. Koeman heeft het goed gedaan.
Ik ben overigens wel benieuwd wat er nu rondom Pelle gaat gebeuren. Zowel met zijn elleboog op Veltman en zijn reactie voor de camera is hij geen waardig aanvoerder. Zeker in combinatie met zijn gedrag in Enschede. Maar als ze hem nu degraderen is dat niet goed voor zijn transferwaarde en krijg je misschien onrust in de tent.
Rutten zie ik daar niet slagen. Lijkt me een type dat niet zoveel krediet zou hebben. En dat is wel nodig want het gaat straks echt niet beter. Koeman heeft het goed gedaan.
Ik ben overigens wel benieuwd wat er nu rondom Pelle gaat gebeuren. Zowel met zijn elleboog op Veltman en zijn reactie voor de camera is hij geen waardig aanvoerder. Zeker in combinatie met zijn gedrag in Enschede. Maar als ze hem nu degraderen is dat niet goed voor zijn transferwaarde en krijg je misschien onrust in de tent.
Nil volentibus arduum
Op zich wel...aan de andere kant staat het historisch slecht presterende PSV slechts op 1 punt achterstand.Marillion schreef:Koeman heeft het goed gedaan.
Die wordt het dus níet. Het AD...Demosthenes schreef:Van FN
3 maart 2014
Volgens het Algemeen Dagblad richt Feyenoord zich nu volledig op Fred Rutten. Er werd intern bij Feyenoord getwijfeld vanwege het kleurloze imago van de trainer. Na de afwijzingen van Van Gaal en Adriaanse en het feit dat Bosz een afkoopsom moet kosten, zou Feyenoord zich nu toch volledig richten op Rutten. De clubleiding van Feyenoord heeft hem inmiddels benaderd.

Een type als Koe past daar het best. Een macho, een proleet.
Met Marillion eens: Rutten gaat het daar niet redden. Te soft.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Toch schijnt ie wel benoemd te worden, vandaag.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Dit keer hebben ze het zowaar goed, Rutten gaat voor een jaar naar Feyenoord.Yopi schreef:Die wordt het dus níet. Het AD...Demosthenes schreef:Van FN
3 maart 2014
Volgens het Algemeen Dagblad richt Feyenoord zich nu volledig op Fred Rutten. Er werd intern bij Feyenoord getwijfeld vanwege het kleurloze imago van de trainer. Na de afwijzingen van Van Gaal en Adriaanse en het feit dat Bosz een afkoopsom moet kosten, zou Feyenoord zich nu toch volledig richten op Rutten. De clubleiding van Feyenoord heeft hem inmiddels benaderd.![]()
Een type als Koe past daar het best. Een macho, een proleet.
Met Marillion eens: Rutten gaat het daar niet redden. Te soft.
Salvador Dali
Salvador Dali
Je méént het! 
Op FN staat niets?

Op FN staat niets?

-
- AT Toto winner 10/11
Zo, die doen volgend jaar dus wéér niet mee om de titel. Dat je als Feyenoord in zee gaat met die slappe softie, onbegrijpelijk. Geboren verliezer.
En dan voor één seizoen. Daar spreekt ook wel vertrouwen uit. Vreemde oplossing dit hoor.
Nil volentibus arduum
Feyenoord.nl
FRED RUTTEN OPVOLGER RONALD KOEMAN
Fred Rutten opvolger Ronald Koeman
Fred Rutten wordt met ingang van 1 juli de nieuwe hoofdtrainer van Feyenoord. De 51-jarige oefenmeester tekent binnenkort in De Kuip een contact voor één jaar. Rutten wordt zodoende de opvolger van Ronald Koeman, die enkele weken geleden liet weten ‘na drie mooie jaren’ aan het einde van dit seizoen te stoppen bij de Stadionclub.
Technisch directeur Martin van Geel is zeer tevreden dat Feyenoord tot een akkoord is gekomen met de ervaren Rutten: ‘Zoals bekend wilden we ook na Koeman het liefste weer een ervaren Nederlandse toptrainer voor de ploeg. Met alle eisen die wij aan een oefenmeester stellen is het namenlijstje dat je kunt samenstellen bepaald overzichtelijk. Het is dan mooi wanneer je snel en soepel tot een akkoord kunt komen met iemand die zeer hoog op het lijstje genoteerd stond. Fred Rutten is een ervaren oefenmeester die heeft aangetoond spelers beter te kunnen maken en teams vaak aantrekkelijk en goed te laten voetballen. De clubleiding was dan ook unaniem van mening dat hij de juiste man is om het straks, na een paar mooie jaren, over te nemen van Ronald Koeman.´
Rutten was eerder werkzaam als hoofdtrainer van FC Twente, PSV, Schalke 04 en Vitesse. In 2008 werd hij nog gekozen tot trainer van het jaar. Hij laat weten ‘buitengewoon blij’ te zijn straks bij Feyenoord aan de slag te kunnen gaan. ‘De club heeft het de afgelopen jaren onder Ronald Koeman natuurlijk fantastisch gedaan. Er is, na magere jaren, in Rotterdam echt weer wat neergezet, zowel in financieel als in sportief opzicht. Aan alles voel en merk je de breed levende ambitie om door te gaan op de succesvol ingeslagen weg. Daar wil en denk ik mijn steentje aan bij te kunnen dragen’, geeft Rutten aan in wat hij een eerste en voorlopig ook een van de laatste reacties noemt die hij op zijn aanstaande aanstelling zegt te zullen geven. ‘De komende weken zijn voor Feyenoord nog te belangrijk om het steeds over mij te hebben. Ik wil Ronald Koeman en de selectie op geen enkele manier voor de voeten lopen of de aandacht afleiden. Om die reden blijf ik dus voorlopig nog in de luwte.’
Rutten stelt meerdere bijzondere herinneringen aan Feyenoord te bewaren. ‘Als coach van de tegenpartij ben ik natuurlijk al vaak in De Kuip geweest. Elke keer dat je arriveerde bekroop je dan weer dat bijzondere gevoel niet alleen van de selectie van Feyenoord te moeten winnen maar ook van De Kuip met haar unieke sfeer en van het hondstrouwe Legioen. Toen al dacht ik regelmatig wat moet het toch geweldig zijn om voor deze club te mogen werken. Straks is het dus zo ver en daar kijk ik echt naar uit.’
nu.nlTechnisch directeur Martin van Geel is zeer tevreden met de komst van Rutten. ''Zoals bekend wilden we ook na Koeman het liefste weer een ervaren Nederlandse toptrainer voor de ploeg'', zegt Van Geel op de clubsite van Feyenoord. ''Rutten is een ervaren oefenmeester die heeft aangetoond spelers beter te kunnen maken en teams vaak aantrekkelijk en goed te laten voetballen. De clubleiding was dan ook unaniem van mening dat hij de juiste man is om het straks, na een paar mooie jaren, over te nemen van Ronald Koeman.''
Inderdaad mooie jaren.

Van Geel is niet zeker van zijn zaak. Hij verschuilt zich achter 'de clubleiding'.
- Ajaciedjuh
AD sport
Feyenoord definitief in zee met Fred Rutten
Door: redactie
3-3-14 - 10:36 bron: ANP Fred Rutten. © anp.
Fred Rutten wordt met ingang van 1 juli de nieuwe hoofdtrainer van Feyenoord. Dat maakte de club vanochtend bekend. De 51-jarige oefenmeester tekent binnenkort in De Kuip een contract voor één jaar.
Hij volgt Ronald Koeman op, die aan het einde van het seizoen vertrekt. Rutten was eerder werkzaam als hoofdtrainer van FC Twente, PSV, Schalke 04 en Vitesse.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."