Kowalczyk schreef:Vrijdag, de nieuwe dag voor mijn Balgevoel-column!
Hij gaat over te veel balverlies lijden, want daar ging het gisteren mis.
HIER LEZEN.
K.

Moderator: mods
Kowalczyk schreef:Vrijdag, de nieuwe dag voor mijn Balgevoel-column!
HIER LEZEN.
K.
Laten we beginnen met niet meer tegen clubs met een 'S' te spelen. Gaat mis.GangstaRiB schreef:
Vorig jaar Steau, dit jaar Salzburg.
Interessanter is dat het ook de maat is waar Ajax had kunnen staan.Zeux schreef:Salzburg is nu de maat van waar Ajax Europees staat. Ook als dat een 'inconvenient truth' is.
En nog interessanter is dat Ajax nationaal jarenlang onder plek 1 stond.Le T. schreef: Interessanter is dat het ook de maat is waar Ajax had kunnen staan.
Nationaal beter, internationaal gelijk.wimpey schreef:En nog interessanter is dat Ajax nationaal jarenlang onder plek 1 stond.Le T. schreef: Interessanter is dat het ook de maat is waar Ajax had kunnen staan.
Waar "Ajax had kunnen staan" is niets anders dan koffiedik kijken.
De bondscoach is dat niet met je eens. De eredivisie doet Zijns inziens niet onder voor de PL. En wie zijn wij om Hem tegen te spreken.LucaS schreef:Misschien zijn de nationale concurrenten wel in rap(per dan Ajax) tempo slechter geworden.
Die middelen had Ajax tussen 2004 en 2010 ook.Rishi schreef:Ajax heeft ook de middelen om het nationaal op orde te hebben..
Klopt. Nationaal heeft Frank orde op zaken gesteld. Internationaal zijn we geen fuck opgeschoten. Het is zelfs slechter gegaan.wimpey schreef:Die middelen had Ajax tussen 2004 en 2010 ook.Rishi schreef:Ajax heeft ook de middelen om het nationaal op orde te hebben..
Klopt, in de eerste JC-revolutie heeft MvB dat er doorheen gejaagd.wimpey schreef:Die middelen had Ajax tussen 2004 en 2010 ook.Rishi schreef:Ajax heeft ook de middelen om het nationaal op orde te hebben..
Ajax Rules schreef:Kowalczyk schreef:Vrijdag, de nieuwe dag voor mijn Balgevoel-column!
HIER LEZEN.
K.
Probeer maar eens een geweldige wedstrijd te spelen terwijl je steeds de bal verliest. Dan kun je nog zo'n sterke ploeg hebben, maar dan kom je dus gewoon niet aan je eigen spel toe. Wat dat betreft zat het Ajax gewoon niet mee.
In ieder geval een speler die iets verrassends kan bedenken. Het is echt armoe troef op het moment.Rishi schreef:Ik zou ook wel weer eens een speler willen hebben voor wie tegenstanders bang zijn..
GangstaRiB schreef:In ieder geval een speler die iets verrassends kan bedenken. Het is echt armoe troef op het moment.Rishi schreef:Ik zou ook wel weer eens een speler willen hebben voor wie tegenstanders bang zijn..
We hebben een Bergkamp op de bank zitten als assistent ja. Ik wil er graag weer eentje op het veld.Rishi schreef:Bergkamp hebben we toch al? En naar Laudrup waren we wel degelijk op zoek?
Sterk staaltje selectieve perceptie!Demosthenes schreef:Klopt, in de eerste JC-revolutie heeft MvB dat er doorheen gejaagd.wimpey schreef:Die middelen had Ajax tussen 2004 en 2010 ook.Rishi schreef:Ajax heeft ook de middelen om het nationaal op orde te hebben..
In die jaren kwam Feyenoord niet met de financiële problemen naar buiten, leek de "sky the limit", deed Scheringa een flinke duit in het AZ-zakje en was PSV nog niet zo arm. De ene keer mag er blijkbaar wel worden vergeleken met het verleden, de andere keer niet? Van 2004 tot ± 2010 plaatsten onze clubs zich wel voor de EL, Ajax plaatste zich tot voor de tweede ronde CL, plaatste zich dankzij voorrondes voor de CL. Ajax zou dat nu niet meer redden, zou misschien al in de eerste ronde worden uitgeschakeld (niveau-Steaua/Salzburg)
Nationaal is het natuurlijk ook niet op orde. Beter op orde dan bij de concurrentie, maar als je regelmatig tegen degradatiekandidaten naar de 3 punten toe moet ploeteren op mentaliteit en inzet zodat je nog een goal kunt maken in de laatste minuen wanneer de tegenstander kapotgespeeld is, dan noem ik dat geen orde op zaken.Rishi schreef:Klopt. Nationaal heeft Frank orde op zaken gesteld. Internationaal zijn we geen fuck opgeschoten. Het is zelfs slechter gegaan.wimpey schreef:Die middelen had Ajax tussen 2004 en 2010 ook.Rishi schreef:Ajax heeft ook de middelen om het nationaal op orde te hebben..
Dat is zeker zo. Over de hele linie loopt het niveau terug. Je ziet dat hier hoog aangeschreven talenten als Labyad en Ola John het zelfs niet redden in de Portugese competitie.LucaS schreef:Misschien zijn de nationale concurrenten wel in rap(per dan Ajax) tempo slechter geworden.
3 op rij. And counting. Hoe vaak moet Ajax nóg kampioen worden om het nationaal op orde te hebben?Le T. schreef: Nationaal is het natuurlijk ook niet op orde.
Ja dus. Het verschil tussen top en middelmaat is handelingssnelheid. Als dat verschil te groot wordt krijg je zo'n 'stond erbij en keek ernaar' wedstrijd.Zuidema schreef: Toch blijf ik het stuitend vinden wat Ajax daar tegenover stelde. Zo slap, zo dromerig, zo slordig. Met De Jong, Klaassen en Denswil wat mij betreft in een dramatische hoofdrol. Niks geen teamwork ook. Alsof ze voor het eerst met mekaar samenspeelden. Wat zeg ik? Het leek soms wel of ze überhaupt voor het eerst tegen een bal trapten. Zo rampzalig slecht was de passing, de balaanname, de duelkracht ook. Wat hebben we dan verdomme onder 3 jaar FdB gedaan? Dat we niet eens meer een schijn van VOETBAL op de mat kunnen leggen? Kunnen we alleen maar min of meer machinaal een pragmatisch voetbalspelletje spelen? Kunnen we alleen maar goed voetballen, als we bakken met tijd en ruimte krijgen? Maar zodra het wat moeilijker wordt, zodra we daarop moeten improviseren of creatief moeten zijn, geven we niet meer thuis? Flikkert de hele boel dan echt als een kaartenhuis inmekaar?
Dat mag je dus niet zeggen... De collectiviteitsgedachte die onder LvG in Ajax-1 opgeld deed, is destijds 1 op 1 op De Toekomst geprojecteerd. Het systeem werd erin gebeukt, het individuele en aparte werd eruit geramd.Yopi schreef: Ajax is na jaren van wanbeleid teruggekeerd naar de basis. De jeugd krijgt weer de ruimte. Zo hoort het ook, maar we zitten er wel mee dat die jeugd nog volgens het oude patroon opgeleid is.