Aha.. ineens is het een kliko toernooi.. (heb je gezien welke clubs er nog inzitten?).wimpey schreef:Gisteren niet gekeken: waste of time. Op naar titel nummer 4 op een rij. En dan komend seizoen die CL-poule overleven. Dan besparen we ons die Kliko-toernooi en het bijbehorende fatalisme.
Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014
Moderator: mods
-
Re: Red Bull Salzburg - Ajax 27-02-2014
Whitey on the moon.
Ik word moe van de opbouw. Dat waardeloze rondspelen achterin heeft alleen zin als je op het middenveld spelers hebt lopen als Iniesta, Ozil, Kroos etc. etc. die niet bang zijn om een bal in de voeten gespeeld te krijgen en ook kunnen wegdraaien van een tegenstander. Blind kan dat niet, Klaassen kan dat niet, Duarte kan dat op Heracles-niveau maar verder? We missen gewoon creativiteit.
Frank had Bojan als 10 moeten opstellen. Iemand die wel een actie durft te maken waardoor we onder de druk uit konden komen. Want zou nou eerlijk... hoe goed is dit Salzburg nou? Ze trapten iedere bal blind naar voren en gingen dan druk zetten.. maar er was wel degelijk ruimte om je daar onderuit te voetballen. Had Siem in de spits gezet, Bojan eronder.
Frank is een prima trainer maar hij leeft in een soort droomwereld. Op het moment dat het rondspelen geen nut heeft (aan Klaassen heb je niks op je eigen helft, aan Siem ook niet) moet je ervoor zorgen dat de bal op de helft van de tegenstander is, in hun 16 meter. Als je Sig in de spits opstelt moet je zorgen dat je voorzetten geeft (zie de kans na goede voorzet van Van Rhijn). Maar ik weet niet of Frank het niet wilt zien of dat hij niet een ander spelletje wilt spelen. Maar Ajax mist op achtste-finale-EL-niveau de juiste middenvelders. Ik hoop dat een Andersen zich ontwikkelt tot een middenvelder met diepgang, loopvermogen maar ook het vermogen om een man uit te spelen. Om een bal in de rug aangespeeld te krijgen, weg te draaien en dan verder te voetballen... Ajax doet er goed aan om spelers als Ziyech te volgen. Kijken of je zo iemand in kan passen in het elftal. In ieder geval het type speler.
Frank had Bojan als 10 moeten opstellen. Iemand die wel een actie durft te maken waardoor we onder de druk uit konden komen. Want zou nou eerlijk... hoe goed is dit Salzburg nou? Ze trapten iedere bal blind naar voren en gingen dan druk zetten.. maar er was wel degelijk ruimte om je daar onderuit te voetballen. Had Siem in de spits gezet, Bojan eronder.
Frank is een prima trainer maar hij leeft in een soort droomwereld. Op het moment dat het rondspelen geen nut heeft (aan Klaassen heb je niks op je eigen helft, aan Siem ook niet) moet je ervoor zorgen dat de bal op de helft van de tegenstander is, in hun 16 meter. Als je Sig in de spits opstelt moet je zorgen dat je voorzetten geeft (zie de kans na goede voorzet van Van Rhijn). Maar ik weet niet of Frank het niet wilt zien of dat hij niet een ander spelletje wilt spelen. Maar Ajax mist op achtste-finale-EL-niveau de juiste middenvelders. Ik hoop dat een Andersen zich ontwikkelt tot een middenvelder met diepgang, loopvermogen maar ook het vermogen om een man uit te spelen. Om een bal in de rug aangespeeld te krijgen, weg te draaien en dan verder te voetballen... Ajax doet er goed aan om spelers als Ziyech te volgen. Kijken of je zo iemand in kan passen in het elftal. In ieder geval het type speler.
IK GELOOF!!!!!!
Met lange ballen op VdHoorn?wimpey schreef:Gisteren niet gekeken: waste of time. Op naar titel nummer 4 op een rij. En dan komend seizoen die CL-poule overleven.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Ik heb Tadic in 3 wedstrijden namens Twente tegen ons nooit zien uitblinken. Zondag tegen de kakkies viel ie me ook weer tegen.Marcel schreef: Ik hoorde vorige week dat Tadic de beste speler van de eredivisie is (geen idee, zal wel). Waarom speelt die knakker dan bij Twente en niet bij ons?
-
Ajax werd geen kampioen, omdat een aantal clubs financieel boven hun stand leefden.wimpey schreef:Ajax heeft 20 jaar lang geen aanvaller van het niveau Europese subtop weten voort te brengen. Ajax werd 6 jaar op rij geen kampioen in een matige competitie. Ajax stond het water financieel tot aan het voorhoofd. Ajax had een algemeen directeur die roeptoeterde dat de club niet meer zou investeren in verdedigers met de lengte van Veltman en Moisander.Zuidema schreef: De problemen lijken toch wat dieper en structureler te liggen als we zo afgestraft worden door een club met soortgelijke beperkingen en mogelijkheden.
Er is al veel bereikt de afgelopen 3 jaar. Betekent natuurlijk niet dat er geen fouten worden gemaakt. Red Bull heeft ook veel bereikt de voorbije jaren, met al die muntjes van Mateschitz. Vettel wint de F1. Maar RBS heeft zich nog altijd niet weten te plaatsen voor de CL. En na dit seizoen zijn ze hun smaakmakers waarschijnlijk kwijt.
Ajax moet die mentale barrière CL-poule overwinnen. De voorwaarden creeren om het in September op de rails te hebben en niet pas in November. Dan ben je van een hoop gezeik verlost.
Ik zie de laatste 3 jaar niet als een soort gigantisch inkeermoment, hoewel sommigen dat wel zo zien. In Europa wordt bijkans nog minder klaargespeelt dan vroeger en de miskopen worden ook nog steeds gedaan. Het enige wat daar tegenover staat zijn de 3 kampioenschappen. Die kampioenschappen zeggen niet zoveel als je ziet hoe makkelijk je in Europa op je broek krijgt.
Gisteren was weer een ontluisterende wedstrijd. FdB kon alleen maar zeggen dat Ajax overal te laat was en fysiek niks kon brengen... tja... het was FdB die foutief experimenteerd met opstellingen. Het was FdB die denkt dat ie met deze ploeg potten in Europa kan breken... Dat is nogal naief. En die naiviteit raakt ie maar niet kwijt.
Whitey on the moon.
Rishi schreef: Frank had Bojan als 10 moeten opstellen.

Ah, onze zelfverklaard kenner. Hoe is het met Maher en Raffie?Le T. schreef:Met lange ballen op VdHoorn?wimpey schreef:Gisteren niet gekeken: waste of time. Op naar titel nummer 4 op een rij. En dan komend seizoen die CL-poule overleven.

Boeien. 21.05 op donderdag spelen, ergens in Bulgarije of Kazakstan. En dan in het weekend verrot zijn.GangstaRiB schreef: Aha.. ineens is het een kliko toernooi.. (heb je gezien welke clubs er nog inzitten?).
De krochten van de EL kennen we nu wel. Progressie maken en de CL-poule overleven lijkt me zinvoller. Dan maak je het jezelf op alle fronten makkelijker.
En nogmaals: kijk ook eens naar wat Ajax als club bereikt heeft vanaf 2011. En vergelijk dat eens met de doffe ellende van 2004 - 2010.
Liet gisteren, net als vorige week, zien dat hij als enige balvast is en een man kan uitspelen. Maar je hoeft het niet te zien. Bojan heeft gewoon te slechte en statische medespelers.wimpey schreef:Rishi schreef: Frank had Bojan als 10 moeten opstellen.Je BFF. Bojan behoort tot de 3 slechtsten van de Ajax-selectie. Die gaat na het seizoen via het afvoerputje terug naar Barca-B.
IK GELOOF!!!!!!
-
Het was in Salzburg, een stad om een keer te bezoeken.Boeien. 21.05 op donderdag spelen, ergens in Bulgarije of Kazakstan. En dan in het weekend verrot zijn.
Ajax, bij monde van FdB, had het over het winnen van de EL, supporters waren realistischer. De EL is "mosterd na de maaltijd", maar dat neemt niet weg dat je een cup kunt winnen. Zo afgaan als Ajax kan toch niet de bedoeling zijn? In dat geval moet je niet beginnen over het winnen ervan en moet je echt met een B-team komen, want het verschil met het A-team was Van der Hoorn (de grote zomeraankoop) i.p.v. Veltman en Denswill (Zou hij te veel geplopt hebben afgelopen week?) op de plaats van Moisander, Duarte was ook een aankoop, die begon zo goed, maar is nu ingekapseld in het systeem.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Bojan is een blinde kip met een bedroevende techniek. Dat je dat niet ziet kan ik niet beïnvloeden. Ik vind het trouwens erger dat het TH dat niet ziet en die kneus naar Ajax heeft gehaald. Dure grap. Niet de eerste dure fout.Rishi schreef: Liet gisteren, net als vorige week, zien dat hij als enige balvast is en een man kan uitspelen. Maar je hoeft het niet te zien. Bojan heeft gewoon te slechte en statische medespelers.
Ajax kan dit seizoen 3 cups winnen. Da's ongeveer net zoveel als Ajax tussen 2004 en 2010 won.Demosthenes schreef: De EL is "mosterd na de maaltijd", maar dat neemt niet weg dat je een cup kunt winnen.
-
Herhaling van zetten, in die tijd plaatsten Nederlandse clubs zich voor de groepsfase van de EL, dat lukt nu zelfs niet meer.wimpey schreef:Ajax kan dit seizoen 3 cups winnen. Da's ongeveer net zoveel als Ajax tussen 2004 en 2010 won.Demosthenes schreef: De EL is "mosterd na de maaltijd", maar dat neemt niet weg dat je een cup kunt winnen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Ajax plaatste zich in 2007 voor helemaal niets.Demosthenes schreef: Herhaling van zetten, in die tijd plaatsten Nederlandse clubs zich voor de groepsfase van de EL, dat lukt nu zelfs niet meer.
Punt is dat Ajax m.i. het e.e.a. bereikt heeft de voorbije 3 jaar. En dat bijv. jij vindt dat dat niet zo is. Hetgeen ik dan aan de hand van feiten (which do not cease to exist) weer kan weerleggen.
-
De CL.. als je in de EL al zo op je kloten krijgt, wat moet je dan in de CL? De EL is het niveau waar Ajax eerst maar eens iets moet laten zien, maar dat lukt ze al niet.wimpey schreef:Boeien. 21.05 op donderdag spelen, ergens in Bulgarije of Kazakstan. En dan in het weekend verrot zijn.GangstaRiB schreef: Aha.. ineens is het een kliko toernooi.. (heb je gezien welke clubs er nog inzitten?).
De krochten van de EL kennen we nu wel. Progressie maken en de CL-poule overleven lijkt me zinvoller. Dan maak je het jezelf op alle fronten makkelijker.
En nogmaals: kijk ook eens naar wat Ajax als club bereikt heeft vanaf 2011. En vergelijk dat eens met de doffe ellende van 2004 - 2010.
Whitey on the moon.
Om de humor een beetje op pijl te houden deze vrijdag , als sponsor de Makro als prijspakker 

Het is je blijkbaar ontgaan dat Ajax in 2011 en 2013 op een haar na de CL-poule overleefde. 1 keer door omkoping en 1 keer door onkunden in combi met Webb die Balotelli geen rood durfde te geven.GangstaRiB schreef: De CL.. als je in de EL al zo op je kloten krijgt, wat moet je dan in de CL? De EL is het niveau waar Ajax eerst maar eens iets moet laten zien, maar dat lukt ze al niet.
Ik zou dit Salzburg weleens in de CL willen zien tegen Real of Bayer Munchen , die zullen het ook zwaar hebben tegen deze Oostenrijkse club
Tegen 10 man lukte het ook niet hoor.. Ajax mist klasse op het middenveld en in de aanval.wimpey schreef:Het is je blijkbaar ontgaan dat Ajax in 2011 en 2013 op een haar na de CL-poule overleefde. 1 keer door omkoping en 1 keer door onkunden in combi met Webb die Balotelli geen rood durfde te geven.GangstaRiB schreef: De CL.. als je in de EL al zo op je kloten krijgt, wat moet je dan in de CL? De EL is het niveau waar Ajax eerst maar eens iets moet laten zien, maar dat lukt ze al niet.
IK GELOOF!!!!!!
-
Onkunde... en je vraagt je af waarom Ajax niet verder komt.wimpey schreef:Het is je blijkbaar ontgaan dat Ajax in 2011 en 2013 op een haar na de CL-poule overleefde. 1 keer door omkoping en 1 keer door onkunden in combi met Webb die Balotelli geen rood durfde te geven.GangstaRiB schreef: De CL.. als je in de EL al zo op je kloten krijgt, wat moet je dan in de CL? De EL is het niveau waar Ajax eerst maar eens iets moet laten zien, maar dat lukt ze al niet.

Whitey on the moon.
Tja, maar kale feiten vertellen niet het hele verhaal. Tenminste, dat hoor ik van jou als ik er op wijs dat DB zich twee keer kwalificeerde voor de (voorronde CL), de poulefase van die CL overleefde, daarna Inter Milaan goed partij gaf en de KNVB beker won. ZO zie je maar, dat kale feiten kunnen liegen.wimpey schreef:Ajax plaatste zich in 2007 voor helemaal niets.Demosthenes schreef: Herhaling van zetten, in die tijd plaatsten Nederlandse clubs zich voor de groepsfase van de EL, dat lukt nu zelfs niet meer.
Punt is dat Ajax m.i. het e.e.a. bereikt heeft de voorbije 3 jaar. En dat bijv. jij vindt dat dat niet zo is. Hetgeen ik dan aan de hand van feiten (which do not cease to exist) weer kan weerleggen.
Nu is de vraag wat de grootse leugen is, Ajax-Barcelona of Ajax-RBS.
I think I lost my fucking headache
GangstaRiB schreef: Onkunde... en je vraagt je af waarom Ajax niet verder komt.
Het zit in een klein hoekje, GR / Rishi. Milan en Lyon is ook CL. Zoals Madrid, Bayern dat zijn. En die lui uit Cyprus en Wit-Rusland ook... VDH die aan een shirt hangt, Webb die Balotelli spaart na die aanslag op de kuit van Blind. Ajax dat in Milaan Boilesen, Veltman en Siem mist. Da's dan net teveel... Net als het gros van alle clubs heb je in de CL wat mazzel / voorspoed nodig. Dat is voor een club met de (on)mogelijkheden van Ajax ook helemaal geen schande.Rishi schreef: Tegen 10 man lukte het ook niet hoor.. Ajax mist klasse op het middenveld en in de aanval.
We vergeten het wel eens, maar: clubs als Augsburg en Sunderland vangen dus 'gewoon' zo'n 5 à 6 keer zoveel aan TV-gelden als Ajax he! Je roeit met de riemen die je hebt. En dat gaat Ajax de laatste jaren al een stuk beter af dan in de 2e helft van het vorige decennium. Dat kan geen zinnig mens ontkennen.
61 punten en 10 nederlagen in de eredivisie liegen er niet om. Jij doet aan 'window dressing' om te ontkrachten dat je held een slechte trainer is. Ik hoef niet allerlei feiten onder het vloerkleed te keren om aan te tonen dat Ajax er op alle vlakken beter voor staat dan in de periode 2004 - 2010 het geval was.LucaS schreef: Tja, maar kale feiten vertellen niet het hele verhaal. Tenminste, dat hoor ik van jou als ik er op wijs dat DB zich twee keer kwalificeerde voor de (voorronde CL), de poulefase van die CL overleefde, daarna Inter Milaan goed partij gaf en de KNVB beker won. ZO zie je maar, dat kale feiten kunnen liegen.
-
Vorig jaar Steau, dit jaar Salzburg. Die hebben geen hogere begroting en spelen niet in een grotere competitie. Maar beide keren is Ajax roemloos onderuit gegaan. Tegen RBS was het roemloos en tragisch tegelijk.wimpey schreef:GangstaRiB schreef: Onkunde... en je vraagt je af waarom Ajax niet verder komt.Het zit in een klein hoekje, GR / Rishi. Milan en Lyon is ook CL. Zoals Madrid, Bayern dat zijn. En die lui uit Cyprus en Wit-Rusland ook... VDH die aan een shirt hangt, Webb die Balotelli spaart na die aanslag op de kuit van Blind. Ajax dat in Milaan Boilesen, Veltman en Siem mist. Da's dan net teveel... Net als het gros van alle clubs heb je in de CL wat mazzel / voorspoed nodig. Dat is voor een club met de (on)mogelijkheden van Ajax ook helemaal geen schande.Rishi schreef: Tegen 10 man lukte het ook niet hoor.. Ajax mist klasse op het middenveld en in de aanval.
We vergeten het wel eens, maar: clubs als Augsburg en Sunderland vangen dus 'gewoon' zo'n 5 à 6 keer zoveel aan TV-gelden als Ajax he! Je roeit met de riemen die je hebt. En dat gaat Ajax de laatste jaren al een stuk beter af dan in de 2e helft van het vorige decennium. Dat kan geen zinnig mens ontkennen.
61 punten en 10 nederlagen in de eredivisie liegen er niet om. Jij doet aan 'window dressing' om te ontkrachten dat je held een slechte trainer is. Ik hoef niet allerlei feiten onder het vloerkleed te keren om aan te tonen dat Ajax er op alle vlakken beter voor staat dan in de periode 2004 - 2010 het geval was.LucaS schreef: Tja, maar kale feiten vertellen niet het hele verhaal. Tenminste, dat hoor ik van jou als ik er op wijs dat DB zich twee keer kwalificeerde voor de (voorronde CL), de poulefase van die CL overleefde, daarna Inter Milaan goed partij gaf en de KNVB beker won. ZO zie je maar, dat kale feiten kunnen liegen.
Ik snap dat Ajax niet zomaar een Europese subtopper wordt. Je zet inderdaad de veschillen goed neer: TV gelden, etc etc.
Maar ik mis nog wat essentieels bij dit Ajax en dat werd gister pijnlijk duidelijk. Je hebt allemaal ideale schoonzonen in het veld die keurig doen wat FdB ze voorkauwt. Er zit geen klootzak in die uit de ban springt. Gekscherend zeg ik dat zo iemand langer dan 5 minuten op de WC zit en dan hoeft FdB em niet meer. Maar je kan niet ontkennen dat het TH en/of FDB lijkt te selecteren op 'makkelijke' jongens.
Whitey on the moon.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Vrijdag, de nieuwe dag voor mijn Balgevoel-column!
Hij gaat over te veel balverlies lijden, want daar ging het gisteren mis.
HIER LEZEN.
K.
Hij gaat over te veel balverlies lijden, want daar ging het gisteren mis.
HIER LEZEN.
K.
Still alive...