Ajax marketing van flop naar top!
Moderator: mods
Re: Ajax marketing is meuk
En 15 euro is ook een ripoff. Die sjaals koop je na de wedstrijd voor 7 euro of zo...
- Daily Blind
- Berichten: 13388
- Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am
Re: Ajax marketing is meuk
Yes mijn favoriete topic! 

-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
- Berichten: 13820
- Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
- Locatie: Amsterdam
Re: Ajax marketing is meuk
Ja maar dat is natuurlijk logisch. Voor de wedstrijd is zo'n sjaal meer waard dan na de wedstrijd. (Anders kun je ook zeggen dat alle zomerkleding in de winkels een ripoff is, want die koop je in de winter daarna ook voor de halve prijs)bryan schreef:En 15 euro is ook een ripoff. Die sjaals koop je na de wedstrijd voor 7 euro of zo...
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- Ajaciedjuh
- Berichten: 23000
- Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am
Re: Ajax marketing is meuk
Nos
Ajax dicht bij deal met Huawei
woensdag 26 feb 2014, 16:14 (Update: 26-02-14, 16:21)
Huawei dicht bij contract met AjaxNOS
Ajax is serieus in gesprek met de Chinese telefoniegigant Huawei om shirtsponsor van de Amsterdamse club te worden.
Daarmee zou Huawei de opvolger worden van Aegon, de shirtsponsor van wie het contract met Ajax aan het einde van het lopende seizoen afloopt.
Edwin van der Sar
Huawei, wereldwijd de grootste fabrikant van telecomapparatuur, is sinds september al shirtsponsor van Champions Leaguefinalist Borussia Dortmund. Sinds 2011 is Huawei ook op de Nederlandse markt actief.
Edwin van der Sar, marketing directeur van Ajax, ontkent de serieuze gesprekken niet, maar wil er verder niets over zeggen. Ajax moet als beursgenoteerd bedrijf voorzichtig met gevoelige informatie omgaan.
Band met China
De tijd begint ook te dringen voor Ajax om met een opvolger van Aegon te komen. De verzekeraar was sinds 2007 shirtsponsor voor in totaal 70 miljoen euro.
Ondertussen is de club zich meer op de Chinese markt gaan richten, hierin zou een deal met Huawei goed passen.
In de zomer van 2013 werd CST, een grote Chinese bandenproducent, al sponsor van Ajax. De Amsterdamse club deed ook mee aan de Chinese reality show Football Dream, een talentenjacht voor Chinese voetballertjes. ''Meedoen aan dit programma is een manier om Ajax weer op de kaart te zetten in China,'' zei Van der Sar eerder in NRC Handelsblad.
Recentelijk heeft Ajax ook twee Chinese marketeers aangenomen om de contacten met China verder te verstevigen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Re: Ajax marketing is meuk
Wat is de bron van de NOS? 

Re: Ajax marketing is meuk
Een belchinees?
Vorige week, thuiswedstrijd tegen Salzburg, was de letter 'a' uitverkocht in de Fanshop...
Vorige week, thuiswedstrijd tegen Salzburg, was de letter 'a' uitverkocht in de Fanshop...

IK GELOOF!!!!!!
-
- Berichten: 17870
- Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
- Locatie: Purmerend
Re: Ajax marketing is meuk
Van der Sar geeft zelf toe dat er gesprekken worden gevoerd, en dan is 1 en 1 meestal 2.Yopi schreef:Wat is de bron van de NOS?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Re: Ajax marketing is meuk
Wat geeft hij dan toe? Misschien zei hij: 'Geen commentaar'.
Re: Ajax marketing is meuk
Ze hebben laatst nog aangegeven uberhaupt niet te reageren op geruchten over een nieuwe sponsor in verband met de lopende onderhandelingen. Ik hoor het wel als het zover is.
Zolang de naam van de nieuwe sponsor op een beetje deftige manier op het shirt komt ben ik al lang blij. Zonder is natuurlijk nog beter. Maar dat zal er wel niet in zitten.
Zolang de naam van de nieuwe sponsor op een beetje deftige manier op het shirt komt ben ik al lang blij. Zonder is natuurlijk nog beter. Maar dat zal er wel niet in zitten.
Nil volentibus arduum
Re: Ajax marketing is meuk
Eigenaardig dat de NOS dit bericht brengt zonder bron. Slechte journalistiek.
Ze zullen iets opgevangen hebben in de wandelgangen. Is Kinsbergen niet ook lid van AFC?
Ze zullen iets opgevangen hebben in de wandelgangen. Is Kinsbergen niet ook lid van AFC?
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
- Berichten: 14916
- Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm
Re: Ajax marketing is meuk
Ik ben wel een beetje bang voor ons heilige shirt, als daar zo'n Huawei waaier op komt te staan.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Re: Ajax marketing is meuk
Net even wat onderzoek gedaan. Maar van zo'n oplossing zou ik inderdaad niet blij worden:


Nil volentibus arduum
Re: Ajax marketing is meuk
Rood op rood is niks. Maar Huawei naam en logo in wit op de rode baan, waarom niet?
Al zou het qua logo wel de eerste keer zijn. TDK en ABN-AMRO waren alleen letters, Aegon eigenlijk ook op dat rare vierkantje na.
Al zou het qua logo wel de eerste keer zijn. TDK en ABN-AMRO waren alleen letters, Aegon eigenlijk ook op dat rare vierkantje na.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Re: Ajax marketing is meuk
Duivels dilemma. Ik vrees dat Ajax niet zo veel te willen heeft. Huawei is een grote partner. Ga je dan zeggen: Laat maar zitten. We vinden jullie logo niet mooi?
Laatst gewijzigd door Yopi op do feb 27, 2014 2:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ajax marketing is meuk
Doet de NOS wel vaker op basis van informatie die ze van horen zeggen hebben.Yopi schreef:Eigenaardig dat de NOS dit bericht brengt zonder bron. Slechte journalistiek.
Zou kunnen. In ieder geval is hij al jarenlang een bekende van Kale Jack. Groeten uit Salzburg.Yopi schreef:Ze zullen iets opgevangen hebben in de wandelgangen. Is Kinsbergen niet ook lid van AFC?
- Jinne
- Site Admin
- Berichten: 14611
- Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
- Locatie: Amsterdam, Holland
Re: Ajax marketing is meuk
Huawei dus wel binnen als partner. Voor ons betekent dat vooral gratis Wifi in de ArenA. Wat voor mij als Vodafone-klant een grote stap vooruit zou zijn, want ik heb nog steeds nauwelijks bereik.
En vandaag nog een partnership met een rood-witte partner:
En vandaag nog een partnership met een rood-witte partner:
Ajax.nl
Ajax en Coca-Cola Enterprises Nederland hebben deze week een overeenkomst getekend. Beide partijen werken samen in een 'Official Suppliership', dat het afgelopen seizoen al operationeel was en een looptijd heeft tot 30 juni 2015.
John Brands, Country Director van Coca-Cola Enterprises Nederland is blij met de samenwerking. ,,Coca-Cola omarmt voetbal wereldwijd. De koppeling tussen beide merken is dan ook snel gemaakt. We zijn er trots op dat de beroemde Ajax-jeugdopleiding kiest voor onze sportdrank Aquarius, om spelers energie te geven en bovenal hun vochtniveau aan te vullen bij het verrichten van topprestaties. We kijken uit naar een sportieve samenwerking."
Edwin van der Sar, directeur Marketing van Ajax, is eveneens blij met het aantrekken van de multinational: ,,Het is geweldig dat wij een grote naam als Coca-Cola hebben toegevoegd aan het rijtje van official suppliers. Op sportpark de Toekomst is Aquarius beschikbaar voor de jeugdelftallen en het vrouwenteam, bovendien is er voor alle elftallen water van Chaudfontaine. Aquarius is tevens als extra sponsor verbonden aan ons internationale jeugdtoernooi, de Aegon Future Cup. Met Coca-Cola is de Ajax’ sponsorpiramide verrijkt met wederom een prachtig A-merk.”
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Re: Ajax marketing is meuk
Financieel gezien een mooie deal. Echter; wat gezondheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid betreft zou je het merk Ajax niet moeten willen associëren met de suikermaffiosi.
Re: Ajax marketing is meuk
Ik denk dat voetbalpubliek niet veel interesse heeft in een gezond alternatief.
Zou op zich best interessant kunnen zijn om een alternatief te bieden maar bij een voetbalwedstrijd willen mensen bier, frisdank en snacks.
Zou op zich best interessant kunnen zijn om een alternatief te bieden maar bij een voetbalwedstrijd willen mensen bier, frisdank en snacks.
Nil volentibus arduum
Re: Ajax marketing is meuk
Het is echter geen voordeel dat de (jeugd)spelers ook continu rondlopen en leuren met flesjes Aquarius. Dat is echt de slechtste 'sportdrank' ever. Een puur stukje suikerwater.
Re: Ajax marketing is meuk
Gokje, nieuwe hoofdsponsor?Edwin van der Sar ✔ @vdsar1970
Big news coming out tomorrow so stay tuned for updates! @AFCAjax
Nil volentibus arduum
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
- Berichten: 2704
- Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
- Locatie: F-Side
Re: Ajax marketing is meuk
Nieuwe sponsor, of iets met het logo wellicht? Maar denk dat het wel een nieuwe hoofdsponsor zal zijn ja.
Op naar de vierde ster!
Re: Ajax marketing is meuk

@AjaxFoundation
Hi Edwin #Evers, natuurlijk gaat @AFCAjax de uitdaging aan! Morgen ALS #IceBucketChallenge met de #Ajax-selectie! pic.twitter.com/xgK7sIrUfo
Ik begrijp dat het een onderdeel van deze onzin is om iemand te nomineren die dan vervolgens een emmer ijswater over z'n hoofd moet gooien. Misschien is het een idee om die Eto'o en z'n zaakwaarnemer duidelijk te maken dat we wel klaar zijn met wachten?

Nil volentibus arduum
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
- Berichten: 2704
- Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
- Locatie: F-Side
Re: Ajax marketing is meuk
Helemaal onzin zou ik deze actie niet willen noemen. Het gaat om bewustwording van de spierziekte ALS. En het effect wat een ijswaterdouche op je heeft, schijnt het gevoel wat een ALS-patient voelt te benaderen.
En belangrijkste.. het werkt. Donaties aan stichting tegen ALS zijn verviervoudigd de laatste tijd.
En belangrijkste.. het werkt. Donaties aan stichting tegen ALS zijn verviervoudigd de laatste tijd.
Op naar de vierde ster!
Re: Ajax marketing is meuk
Idee van de 'ice bucket' stamt ook uit de Amerikaanse sport, waar het een gebruik is om bij een overwinning een de ijsbak over de coach te gooien. Het was een Amerikaanse sporter die de eerste 'ice bucket' deed om aandacht te vragen voor ALS.Pride of Amsterdam schreef:Helemaal onzin zou ik deze actie niet willen noemen. Het gaat om bewustwording van de spierziekte ALS. En het effect wat een ijswaterdouche op je heeft, schijnt het gevoel wat een ALS-patient voelt te benaderen.
En belangrijkste.. het werkt. Donaties aan stichting tegen ALS zijn verviervoudigd de laatste tijd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring