7 jaar.

Moderator: mods
Dacht het ook al, maar omdat alle aandacht naar de 2-2 uitgaat, is de rest ineens van minder belang. Ik denk dat Koeman nu wel heel erg boos is de scheidsrechter, weer een fout geconstateerd, zelfs een echte fout i.t.t. de 2-2/De 0-1 blijkt inderdaad veel te lijken op de 2-2!
Op het AN staat ook nog een andere foto, erg scherp gezien:
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/foru ... post319948
Ik ben benieuwd of de media dit oppakken.
Update - 14.00 uur
Graziano Pellè kan zondag gewoon in actie komen tegen Ajax dit weekend. De spits hangt een schorsing boven het hoofd na zijn uitspatting na de wedstrijd tegen FC Twente. De KNVB laat aan De Telegraaf echter weten dat het onderzoek naar de aanvaller nooit voor dit weekend is afgerond. Daardoor is Pellè gewoon speelgerechtigd in de Klassieker.
De krant gaat daarbij wel uit van het feit dat Feyenoord hoe dan ook in beroep gaat tegen de eerst opgelegde straf. De tuchtcommissie komt donderdag bij elkaar en ook die uitspraak kan Pellè verwerpen om zondag in actie te komen. Of Feyenoord nog stappen onderneemt tegen de goalgetter is nog niet bekend.
'Dat een speler achter de laatste verdediger staat, is op zich geen reden om te fluiten voor buitenspel', legt Van Egmond uit op de KNVB-website. 'Anders dan vroeger zijn de regels nu zo dat een scheidsrechter voor buitenspel fluit op het moment dat de speler die in buitenspelpositie staat ook daadwerkelijk ingrijpt in het spel of een tegenstander hindert in zijn spel. Van beide was in dit geval geen sprake en was het dus een rechtmatig doelpunt.'
Ideaal en waarschijnlijk.Kowalczyk schreef:Ideale scenario:
- Pellè krijgt een schikkingsvoorstel van - pakweg - twee wedstrijden
- Feyenoord weigert, zodat Pellè kan spelen tegen Ajax
- Ajax molt Feyenoord mét Pellè: 0-3
- Na het weekend krijgt Pellè een definitieve schorsing van vier wedstrijden
![]()
K.
www.ad.nlSchandalig! Koeman wekt suggestie dan arbiters fouten bewaren voor Feyenoord
Door: Chris van Nijnatten
Opeens lag de benoeming van de scheidsrechter voor de Klassieker van komende zondag onder een vergrootglas. En dus fluit Björn Kuipers de aanstaande editie van Feyenoord - Ajax. Het komt door het plotseling opgefokte sfeertje rond Feyenoord, de club die zich ten onrechte gepakt voelt door scheidsrechter Gözübüyük.
Het mag kennelijk echt niet meer gebeuren dat er weer een fluitist als deze man wordt aangesteld. Eentje die het waagde fouten te begaan in het nadeel van Feyenoord. Zijn ze in Zeist helemaal besodemieterd? Die ambiance is gecreëerd.
Waarom? Onder andere omdat Ronald Koeman de suggestie wekte dat bepaalde arbiters - hij noemde Liesveld en Gözübüyük - hun blunders bewaren voor Feyenoord, in het nadeel van Feyenoord welteverstaan. Wat een schandalige onzin is dat! We hebben in Nederland goede en slechte rechtsprekers en inderdaad had Feyenoord aan het begin van de wedstrijd tegen FC Twente een strafschop moeten krijgen. Nou en? Foutloze voetbalwedstrijden bestaan er niet, nergens en nooit. Het zou normaal moeten zijn die vergissingen te accepteren.
O ja, dat spraken we in december 2012 met zijn allen af, toen grensrechter Richard Nieuwenhuizen in Almere was doodgetrapt. We zouden elkaar voortaan met respect tegemoet treden. Ook in dat licht bezien was het treurig om het zelf ook niet bepaald foutloos voetballende Feyenoord te zien reageren na de wedstrijd tegen FC Twente.
Een wonder, ik ben het met Van Nijnatten eens.Duke schreef:http://www.ad.nlSchandalig! Koeman wekt suggestie dan arbiters fouten bewaren voor Feyenoord
Door: Chris van Nijnatten
Opeens lag de benoeming van de scheidsrechter voor de Klassieker van komende zondag onder een vergrootglas. En dus fluit Björn Kuipers de aanstaande editie van Feyenoord - Ajax. Het komt door het plotseling opgefokte sfeertje rond Feyenoord, de club die zich ten onrechte gepakt voelt door scheidsrechter Gözübüyük.
Het mag kennelijk echt niet meer gebeuren dat er weer een fluitist als deze man wordt aangesteld. Eentje die het waagde fouten te begaan in het nadeel van Feyenoord. Zijn ze in Zeist helemaal besodemieterd? Die ambiance is gecreëerd.
Waarom? Onder andere omdat Ronald Koeman de suggestie wekte dat bepaalde arbiters - hij noemde Liesveld en Gözübüyük - hun blunders bewaren voor Feyenoord, in het nadeel van Feyenoord welteverstaan. Wat een schandalige onzin is dat! We hebben in Nederland goede en slechte rechtsprekers en inderdaad had Feyenoord aan het begin van de wedstrijd tegen FC Twente een strafschop moeten krijgen. Nou en? Foutloze voetbalwedstrijden bestaan er niet, nergens en nooit. Het zou normaal moeten zijn die vergissingen te accepteren.
O ja, dat spraken we in december 2012 met zijn allen af, toen grensrechter Richard Nieuwenhuizen in Almere was doodgetrapt. We zouden elkaar voortaan met respect tegemoet treden. Ook in dat licht bezien was het treurig om het zelf ook niet bepaald foutloos voetballende Feyenoord te zien reageren na de wedstrijd tegen FC Twente.
Was dat niet het doel van Koeman?Toppie schreef:Ik ben alleen bang, dat zodra ze over een grasspriet vallen, de schijts naar de stip wijst. Bij voorkeur staat deze klassieker al op scherp. Ik denk toch aan gretig Feyenooit, met een over mijn lijk mentaliteit, want ze hebben niks meer te verliezen.
Ik geloof uiteraard ook niet dat de scheidsrechters structureel tegen F. fluiten. Vorig seizoen kregen ze meer punten cadeau dan wie dan ook.Marillion schreef:Nee, ik ga uit van onpartijdige scheidsrechters. Er zitten goede scheidsrechters tussen, en zeker ook een aantal slechte. Maar ik geloof pertinent niet in beschuldigingen zoals Koeman ze nu plaatst.