http://2014editie16.ajax-imag.nl/#!6-Felix-GasselichDuke schreef:Ik had altijd een zwak voor Pál. Net als voor Felix Gasselich trouwens.
Mooie voetballer!

Moderator: mods
http://2014editie16.ajax-imag.nl/#!6-Felix-GasselichDuke schreef:Ik had altijd een zwak voor Pál. Net als voor Felix Gasselich trouwens.
Ik ben WkCdWn best een beetje dankbaar voor het posten van deze 'hoe gaat het met...' over Ruud Kaiser, kzag anderhalf uur later in ons hotel in Hongarije iemand de trap aflopen die als 2 druppels water op hem leek. Toen ik hem begroette met "Kaiser, hee Keizer!" volgende liep hij me voorbij met een satanisch lachje.LucaS schreef:Ruud Kaiser? Een leven lang FC den Bosch toch?
Die heb jij toch vast al in je tuin, op het balkon, de woonkamer en je slaapkamer?Yopi schreef:Wanneer krijgen wij een standbeeld van Cruijff?
Jabu schreef:Die heb jij toch vast al in je tuin, op het balkon, de woonkamer en je slaapkamer?Yopi schreef:Wanneer krijgen wij een standbeeld van Cruijff?
Omdat hij behalve een grote speler ook een van de grootste splijtzwammen van Ajax is.wimpey schreef:Waarom de grootste Ajacied aller tijden geen standbeeld op een gepaste plek in Amsterdam verdient, is me eerlijk gezegd een raadsel.
Of hij überhaupt een Ajacied is, vind ik betwistbaar (op grond van bijvoorbeeld zijn interview bij Barend en Van Dorp in december 1994 en de talloze momenten dat hij het belang-Cruijff liet prevaleren boven het belang van Ajax), maar de grootste Ajacied is hij sowieso niet. Ik ben ervan overtuigd dat hij qua clubliefde niet kan tippen aan mensen als Schoevaart, Haarms, Endt (die overigens nu eens zijn mond moet gaan houden), Swart, Litmanen, Frank de Boer en (jawel!) Danny Blind. Maakt niet uit verder, want is het was een fenomenale speler en een mooie cult-figuur.wimpey schreef:Waarom de grootste Ajacied aller tijden geen standbeeld op een gepaste plek in Amsterdam verdient, is me eerlijk gezegd een raadsel.
LucaS schreef:Omdat hij behalve een grote speler ook een van de grootste splijtzwammen van Ajax is.wimpey schreef:Waarom de grootste Ajacied aller tijden geen standbeeld op een gepaste plek in Amsterdam verdient, is me eerlijk gezegd een raadsel.
Ajax Rules schreef:Of hij überhaupt een Ajacied is, vind ik betwistbaar (op grond van bijvoorbeeld zijn interview bij Barend en Van Dorp in december 1994 en de talloze momenten dat hij het belang-Cruijff liet prevaleren boven het belang van Ajax), maar de grootste Ajacied is hij sowieso niet.
Het hangt af van je definitie van "Ajacied". Als je Ajacied definieert als een werknemer van Ajax, dan is Cruijff waarschijnlijk de grootste (best presterende) Ajacied aller tijden.Cruijff schreef:
Cruijff als grootste Ajacied? De man die niet naar het 100-jarig bestaan van Ajax wilde, maar wel eregast was toen Feyenoord 100 jaar bestond?Als je Ajacied definieert als iemand die van Ajax houdt, dan is Cruijff uiteraard bij lange na niet de grootste Ajacied aller tijden. Ik denk dat vrijwel iedere AT-er meer van Ajax houdt dan Cruijff dat doet.
Inderdaad. Het feit dat een technisch gemankeerde voetballer als Siem de Jong al anderhalf jaar als meest waardevolle Ajax selectiespeler wordt beschouwd is al weleens eerder getypeerd als 'de verfeyenoordisering van Ajax'.Demosthenes schreef:Nee, geen standbeeld voor JC, Ajacieden gaan misschien wel steeds meer op Feyenoorders lijken
Cruijff als grootste Ajacied? De man die niet naar het 100-jarig bestaan van Ajax wilde, maar wel eregast was toen Feyenoord 100 jaar bestond?
Ik was ook niet uitgenodigd. Het is een schande.Cruijff schreef:Het 100-jarig feestje van Ajax was een flinke aanfluiting. Zelfs mijn oom, zijn halfbroer en ik waren niet uitgenodigd. Dubieuze figuren zoals Uri Coronel en Frank Kales waren er wel.
Dat standbeeld komt er wel. De vraag is wanneer. Hoeft ook geen 'Ajax-standbeeld' te zijn. JC is groter dan Ajax, zoals Kaiser Franz groter is dan Bayern München.Demosthenes schreef: Nee, geen standbeeld voor JC,
En ik schaam me plaatsvervangend voor het taalgebuik van Louis van Gaal.Yopi schreef: Hij is geen Van Gaal die de microfoon pakt en de boel naar zich toe trekt. Ik heb ooit ergens gelezen dat hij zich schaamt voor zijn taalgebruik.