Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

GangstaRiB

Re: Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Bericht door GangstaRiB » vr feb 21, 2014 9:08 am

Jabu schreef:
wimpey schreef:Duarte ziet zelfs de simpelste oplossingen die niet in de achteruit gaan niet. :blush.gif:
Ik had juist begrepen dat zijn kracht in het altijd vooruit denken ligt. Hij zou goed zijn in de assist voor de assist.... Voorlopig vind ik het behoorlijk zorgelijk hoeveel moeite hij heeft om aan te haken. Dat hij Eriksen niet één op één zou doen vergeten was duidelijk, maar voorlopig bakt de voormalig rechtsbuiten van Sparta er op linksback geen hout van.
Maar hij was wel lekker goedkoop en eager om bij Ajax te komen. :smallgrin.gif:
Whitey on the moon.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr feb 21, 2014 9:09 am

Denk dat RBS niet groots meer heeft gelopen dan onze spelers: de onderlinge afstanden klopten. RBS pinde Ajax zeer effectief vast op eigen helft.
Wij hebben veel meters gemaakt, om te proberen de bal te pakken te krijgen. FdB had het over Salzburg dat de bal snel naar de spits/naar voren speelde, dat Ajax dat ook had moeten doen (Hij wees in een commentaar naar zichzelf, dat hij de verkeerde tactiek had gekozen, ajaxtv!) Hij zei er wel bij dat de bal aan kwam. Zie het verschil met invaller Andersen, zijn ballen kwamen niet aan.

Ajax heeft geen spitsen die (op dat niveau) een bal kunnen vasthouden, het heeft dus geen zin om de lange bal te spelen, er is ingezet op positiespel/combinatievoetbal, daar nu van afwijken heeft ook geen zin. De wedstrijd tegen Barcelona is een incident, Barcelona heeft toen verzaakt en dat kan ik me voorstellen als je het klasseverschil zag in de eerste wedstrijd tussen beide teams, toen was de tweede, derde versnelling genoeg om te winnen.
Wat zij doen is razend knap, maar prima trainbaar. Als je er de juiste spelers voor hebt tenminste. Superatleten dus.
Is trainbaar, Ajax moet dat dus ook kunnen, maar heeft een andere weg gekozen. Superatleten? Aankopen als Van der Hoorn, Moisander, Sightorsson, Hoesen, Schöne, Cillessen, Duarte, Sana, Bojan (gehuurd), Andersen, het zijn in mijn ogen geen atleten, laat staan superatleten. Waren de spelers van Salzburg dat wel toen ze werden aangekocht?

Laat Kishna maar staan, slechter dan wat er anders in de spits staat kan niet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Toppie

Bericht door Toppie » vr feb 21, 2014 9:12 am

Toch wel lachen al die reacties hier, nu weet iedereen al jaren dat het aan routine en de speelstijl ligt en een Oostenrijks clubje zet alle ogen open. Nou nee hoor, we gaan lekker verder met de JC revolutie en kopen niks. Ja, de bedragen voor de Duartes en Sana's (klinkt als een douchegel :smallgrin.gif: ) , nee daar kom je lekker ver mee :excited.gif:
Laatst gewijzigd door Toppie op vr feb 21, 2014 9:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 21, 2014 9:18 am

Jabu schreef:
wimpey schreef:Duarte ziet zelfs de simpelste oplossingen die niet in de achteruit gaan niet. :blush.gif:
Ik had juist begrepen dat zijn kracht in het altijd vooruit denken ligt. Hij zou goed zijn in de assist voor de assist.... Voorlopig vind ik het behoorlijk zorgelijk hoeveel moeite hij heeft om aan te haken. Dat hij Eriksen niet één op één zou doen vergeten was duidelijk, maar voorlopig bakt de voormalig rechtsbuiten van Sparta er op linksback geen hout van.
Hahaha ik weet nog wie met deze onzin op de proppen kwam :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr feb 21, 2014 9:32 am

Ok, die EL winnen gaat dus toch nog een lastig karweitje worden. :hypocrite.gif:

Wat een afgang zeg. Hoe goed die ploeg ook speelt, als je na grofweg een half uur spelen op 0-3 staat in je eigen stadion dan gaat er iets niet helemaal volgens plan. En dan ook nog tegen een club met de naam Red Bull. Brrr...

Hopelijk zijn we zondag weer bij de les. Winnen van AZ, dat tussendoortje in Oostenrijk maar vergeten en daarna Feyenoord verslaan. Dan liggen we in ieder geval prima op koers voor een nieuw kampioenschap en kunnen we er de komende maanden nog eens goed over nadenken hoe we volgend seizoen in Europees verband een stap kunnen zetten.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 21, 2014 9:35 am

Aankopen, Marillion. Aankopen. Aankopen. Aankopen. Dat Salzburg was fitter, sneller, sterker, technisch beter, meer diepgang, die gasten konden gaan. Leek een beetje op het Dortmund van vorig jaar.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr feb 21, 2014 9:40 am

Dus omdat we nu één keer echt goed nat gaan moeten we het gevoerde beleid meteen overboord gooien en een vracht nieuwe spelers naar de Arena halen? Lijkt me niet.

Het gros wat jij beschrijft is perfect op te trainen.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 21, 2014 9:43 am

Niet met deze spelers. En we hoeven geen karrevracht aan spelers te halen. Wel spelers met klasse. Eentje op het middenveld en eentje in de aanval.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr feb 21, 2014 9:45 am

Marillion schreef:Dus omdat we nu één keer echt goed nat gaan moeten we het gevoerde beleid meteen overboord gooien en een vracht nieuwe spelers naar de Arena halen? Lijkt me niet.

Je moet niet blind tot aankopen overgaan, maar het lijkt me wel tijd om het beleid eens te evalueren. Er wordt winst gemaakt, maar een aantal spelers op het veld zijn natuurlijk treurige ellende. Er moet een tussenweg gezocht worden. Ajax koopt niet zomaar 2 toppers (zoals Rishi wil), maar je gaat mij niet vertellen dat er niks beters te halen is dan Sana, Duarte, V/D Hoorn en Bojan.
Whitey on the moon.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr feb 21, 2014 9:53 am

Dus omdat we nu één keer echt goed nat gaan moeten we het gevoerde beleid meteen overboord gooien en een vracht nieuwe spelers naar de Arena halen? Lijkt me niet.

Ajax heeft in 2011 voor deze weg gekozen en zal echt niet ineens iets anders doen en laat deze mensen/het TH a.u.b. geen spelers kopen, want onze aankopen springen er echt niet bovenuit. Het gaat niet één keer fout, ik vind de wedstrijden tegen Cambuur, Roda e.d. ook al "nat gaan". We worden gered door een linksback die waarschijnlijk nog nooit in Ajax-shirt twee keer heeft gescoord en dat nu in tien minuten doet. Ajax heeft het moeilijk tegen ploegen als PEC, dat is verontrustend, de nederlaag gisteren is een bevestiging, geen openbaring.

Trainen? Ja, kwestie van kiezen.

De sterkte van de Oostenrijkse competitie blijkt ook uit de ranglijst op http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... k2014.html
Oostenrijk 5 ploegen in de top 200, Nederland tien (o.a. NAC en ADO)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 21, 2014 9:56 am

GangstaRiB schreef:
Marillion schreef:Dus omdat we nu één keer echt goed nat gaan moeten we het gevoerde beleid meteen overboord gooien en een vracht nieuwe spelers naar de Arena halen? Lijkt me niet.

Je moet niet blind tot aankopen overgaan, maar het lijkt me wel tijd om het beleid eens te evalueren. Er wordt winst gemaakt, maar een aantal spelers op het veld zijn natuurlijk treurige ellende. Er moet een tussenweg gezocht worden. Ajax koopt niet zomaar 2 toppers (zoals Rishi wil), maar je gaat mij niet vertellen dat er niks beters te halen is dan Sana, Duarte, V/D Hoorn en Bojan.
Precies dit dus.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr feb 21, 2014 9:56 am

Natuurlijk is er meer mogelijk. Ik ben er ook helemaal niet op tegen om één of twee goede spelers te halen als we zo ons elftal kunnen versterken. Maar we moeten niet na één flater om allerlei aankopen gaan roepen. We hebben gisteren een lesje gehad. We zijn er nog lang niet. Mooi tegenwicht voor de euforie na de winst op Barcelona in Amsterdam.

Het druk zetten wat Salzburg liet zien is iets dat je een groep kunt leren. Je moet het alleen wel allemaal en met volle overtuiging doen. Verzaken er één of twee dan ben je gezien. En je moet het natuurlijk fysiek kunnen opbrengen. Maar dat is echt te trainen.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 21, 2014 10:10 am

Flater? Dit noem ik geen flater. We zijn Europees, want daar ging het toch om bij JC?, geen ruk opgeschoten. Echt geen fuck.

Frank de Boer mag ook een cursus coaching gebruiken. Nog nooit meegemaakt dat een team thuis met 3-0 voorstaat en ze de bal achterin gaan rondtikken. Met Siem, Sig en Klaassen heb je 3 goede koppers... RAM DIE BAL NAAR VOREN!

Duarte had al gewisseld moeten worden voordat hij bij de 2-0 de fout in zou gaan. Die jongen viel laatst zo ongelooflijk slecht in.... ik riep toen al dat hij er nog niet klaar voor was en dan laat je hem 60 minuten prutsen... Kijken, kijken, en NIKS doen. Neem dit verlies vooral Frank kwalijk. Net als de uitschakeling vorig jaar. Er klopte niks van.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr feb 21, 2014 10:13 am

Gaat verder alles goed Rishi? :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr feb 21, 2014 10:14 am

Er is genoeg te verbeteren. Maar laten we niet op basis van negatieve emoties van één wedstrijd alles overboord gooien. We hebben een draai om onze oren gehad. Laten we er iets van opsteken.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 21, 2014 10:17 am

InnerHarbour schreef:Gaat verder alles goed Rishi? :ajaxsmiley.gif:
Nee. Wat vond je van je topkeeper?
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 21, 2014 10:17 am

Marillion schreef:Er is genoeg te verbeteren. Maar laten we niet op basis van negatieve emoties van één wedstrijd alles overboord gooien. We hebben een draai om onze oren gehad. Laten we er iets van opsteken.
We spelen al weken kut. Al maanden eigenlijk.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr feb 21, 2014 10:19 am

Rishi schreef:
InnerHarbour schreef:Gaat verder alles goed Rishi? :ajaxsmiley.gif:
Nee. Wat vond je van je topkeeper?
Die moet er ook uit!! :666.gif: :smallgrin.gif:
Rishi schreef:
Marillion schreef:Er is genoeg te verbeteren. Maar laten we niet op basis van negatieve emoties van één wedstrijd alles overboord gooien. We hebben een draai om onze oren gehad. Laten we er iets van opsteken.
We spelen al weken kut. Al maanden eigenlijk.
Klopt, ik ben ook niet tevreden. Maar ik geloof er nooit zo in om na één echte flater ineens alles overboord te gooien. Leren en bijsturen. Dat is wat we moeten doen.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 21, 2014 10:24 am

Voor het bijsturen ben ik dus. En dat is dat er dus wat bij mij moet komen. Met alleen geschuif achterin bereiken we niks. Komen gewoon tekort. Heel veel spelers. En onze coach heeft ook weinig geleerd de afgelopen jaren. Iedere keer als een ploeg ons onder druk zet weten we er geen raad mee.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 21, 2014 10:25 am

Zo goed als Salzburg gisteren leek is het niet. En zo slecht als Ajax gisteren leek is het niet. Dit was een momentopname. Een pijnlijk incident.

Als Salzburg altijd zo goed speelde, was het kandidaat voor het winnen van de CL. Dit was een uitschieter. Alles lukte. Die derde goal was daar een voorbeeld van. Die maakt zo'n jongen maar één keer in de vijf jaar.

Ajax raakte in paniek. Er lukte niets meer en ze durfden niets meer. Het leek wel of De Boer het middenveld van De Graafschap het veld op had gestuurd.

Op naar AZ. :ajaxscarf.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr feb 21, 2014 10:30 am

Rishi schreef:Voor het bijsturen ben ik dus. En dat is dat er dus wat bij mij moet komen. Met alleen geschuif achterin bereiken we niks. Komen gewoon tekort. Heel veel spelers. En onze coach heeft ook weinig geleerd de afgelopen jaren. Iedere keer als een ploeg ons onder druk zet weten we er geen raad mee.
Het is wat mij betreft zoals Yopi zegt. Dit was een uitvergroting. Bij hun lukte alles en bij ons niets.

We hebben wel degelijk een aantal talenten alleen we zijn er nog niet. Een jongen als Veltman kon eerder dit seizoen niets verkeerd doen. Nu is hij even aan de beurt. Daar moet hij van leren. Zo zijn er nog een paar.

Ajax is niet zo goed als sommige na een wedstrijd als Barcelona thuis dachten. En niet zo slecht als sommigen nu na Salzburg thuis denken.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 21, 2014 10:32 am

Klopt. Maar het gaat ook om de opvatting. En die was bij ons ook gewoon dramatisch. Spelers wisten gewoon niet wat ze moesten doen. Dat is toch schandalig?
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 21, 2014 10:42 am

Weet je wat? We stellen een nieuwe trainer aan. :hypocrite.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 21, 2014 10:42 am

Heb je wel gekeken, Yopi? Frank die doodleuk verkondigt dat ze misschien eerder de lange bal hadden moeten hanteren :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 21, 2014 10:48 am

Ja dus? Weet je wat blijkt uit die woorden? Dat De Boer niet wist wat hij zag. Hij kon moeilijk zeggen: speel de bal rustig rond. Dat probeerde Ajax namelijk al en het lukte niet.

De lange bal spelen op de vleugelspitsen was trouwens best een optie. Er lag daar ruimte. Maar dan moet het wel goed gebeuren.

Plaats reactie