Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Bericht door Cruijff » ma feb 17, 2014 9:42 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Niks aan t handje jongens. Mijn welpjes gaan mee. Topmascottes!
Vanaf hoe laat heb je donderdag tijd? Ik heb afgelopen week een financieel meevallertje gehad en wil vooraf wel even trakteren op 2x warme chocomel met slagroom en dan natuurlijk een biertje voor ome Kees!

Forumlid Rishi haakt na zijn werk op een steenworp van de Amstelveenseweg ook aan, maar vertikt het om bier te drinken. :aai.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma feb 17, 2014 9:44 pm

Cruijff schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Niks aan t handje jongens. Mijn welpjes gaan mee. Topmascottes!
Vanaf hoe laat heb je donderdag tijd? Ik heb afgelopen week een financieel meevallertje gehad en wil vooraf wel even trakteren op 2x warme chocomel met slagroom en dan natuurlijk een biertje voor ome Kees!

Forumlid Rishi haakt na zijn werk op een steenworp van de Amstelveenseweg ook aan, maar vertikt het om bier te drinken. :aai.gif:

Waar gaan jullie zuipen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma feb 17, 2014 9:45 pm

Mr. Ajax schreef:Ik heb liever dat het middenveld intact blijft. Zeker nu ze de vorm een beetje weer te pakken hebben (afgaande op gisteren). Gisteren vond ik zeker Klaassen en Blind weer eens uitstekend spelen.

Nogmaals, ik ben echt van mening dat als we de wedstrijd controleren/domineren, dat je best met Riedewald links achterin kunt spelen. Zo verschrikkelijk slecht is het ook weer niet, het is geen Dijks of zo. Dus gewoon volop druk, zoals in de eerste helft van gisteren. Meteen vanaf het begin.

Ik voorspel je dat we aan Dijks op de lange termijn nog een stuk meer gaan hebben dan aan Riedewald. Al is en blijft Mitchell een VER-SCH-RIK-KE-LIJK lelijke naam.

Maar wat een verveeld technisch gebazel van een Mr. Ajax, ga gewoon genieten ipv vooraf worry-en.

Every little thing is gonna be allright

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma feb 17, 2014 10:23 pm

Cruijff schreef:

Zonder meer een alleraardigst aanbod, maar op basis van de ervaringen en verhalen met en over jou hier op AT, denk ik dat, zou het al eens tot een ontmoeting komen, ik dat een eerste keer niet met mijn welpjes erbij moet doen, Cruijffie!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Alexander

Bericht door Alexander » ma feb 17, 2014 10:40 pm

Mocht Ajax doorgaan, spelen ze die wedstrijd daarna eerst thuis of uit?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma feb 17, 2014 11:43 pm

Eerst uit, ik ben van plan om naar Israel te gaan. En mits we toch tegen Basel spelen, dan reis ik van Israel gewoon richting Zwitserland. Ik schat in dat ik niet de enige Ajacied zal zijn.

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Zonder meer een alleraardigst aanbod, maar op basis van de ervaringen en verhalen met en over jou hier op AT, denk ik dat, zou het al eens tot een ontmoeting komen, ik dat een eerste keer niet met mijn welpjes erbij moet doen, Cruijffie!
Uitstekend. :ajaxsmiley.gif: Hoewel ik vrij goed met kinderen ben, kan de eerste ontmoeting er beter een zijn als mannen onder elkaar.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di feb 18, 2014 3:22 am

Ik ben confident over deze wedstrijd, hoe interessant ook. Godenzonen versus Rode Stieren. Gaan we ze temmen? Of zelfs overrompelen? :ajax.gif:

may the force be with us! :ajaxscarf.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di feb 18, 2014 8:35 am

Typisch Ajax om het net niet te halen tegen Milaan, Barca, en Celtic, en dan op een veel lager niveau voor de dag te komen tegen een nietszeggende tegenstander. Salzburg is waarschijnlijk meer gemotiveerd dan Ajax. Daarnaast is Ajax uit vorm. Dus ik hoop op geen zeperd.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di feb 18, 2014 9:54 am

Cruijff schreef:
Mr. Ajax schreef:Ik heb liever dat het middenveld intact blijft. Zeker nu ze de vorm een beetje weer te pakken hebben (afgaande op gisteren). Gisteren vond ik zeker Klaassen en Blind weer eens uitstekend spelen.

Nogmaals, ik ben echt van mening dat als we de wedstrijd controleren/domineren, dat je best met Riedewald links achterin kunt spelen. Zo verschrikkelijk slecht is het ook weer niet, het is geen Dijks of zo. Dus gewoon volop druk, zoals in de eerste helft van gisteren. Meteen vanaf het begin.

Maar wat een verveeld technisch gebazel van een Mr. Ajax, ga gewoon genieten ipv vooraf worry-en.

Every little thing is gonna be allright
Pilletje op of zo? Waar zie je mij worry-en? Ik benadruk juist dat ik er vertrouwen in heb.

beelzebub

Bericht door beelzebub » di feb 18, 2014 3:23 pm

Ik knijp 'm toch een beetje voor hun aanval.

Onderstaand een vluchtige analyse, gejat van Ajax Showtime. Ze deden gisteren een beetje lacherig bij VI, maar een blunder van een tegenstander en een gemiste penalty van twee jaar terug zeggen niet zoveel.
De gevaarlijkste elf van Salzburg

Sam van Raalte, 18-02-2014 13:36, 2643 views, Ajax Showtime |

ELFTAL - Ajax neemt het donderdagavond en de week daarna op tegen Red Bull Salzburg. De koploper van de Oostenrijkse Bundesliga staat momenteel zeventien punten voor op de nummer twee in de competitie, met een doelsaldo van plus 55. Ronald de Boer kon zijn ogen naar eigen zeggen 'niet geloven' toen hij ze zag spelen. Ajax Showtime zette de gevaarlijkste spelers op een rij.

Jonatan Soriano (spits, #26)
Dit is zonder twijfel de gevaarlijkste man aan de kant van Red Bull Salzburg, maar door een blessure is het nog onzeker of hij tegen Ajax kan spelen. Zijn cijfers zijn dit seizoen indrukwekkend. De 28-jarige Spanjaard, die een paar jaar in Barcelona B speelde, was dit seizoen in vijftien Oostenrijkse competitiewedstrijden goed voor zeventien goals en twaalf assists. In de Europa League leverde hij in vijf wedstrijden maar liefst zeven goals en drie assists. In de voorrondes van de Champions League scoorde hij uit tegen Fenerbahce de enige goal namens Red Bull Salzburg (3-1). Volgens diverse media is Celtic in de markt voor deze speler.

Alan (spits, #27)
Ook Alan kan dit seizoen puike cijfers presenteren. De 24-jarige Braziliaan speelde dit seizoen twintig wedstrijden in de Oostenrijkse competitie, waarin hij achttien goals maakte en vijf assists leverde. In de Europa League was hij in zeven wedstrijden goed voor vier goals en zes assists. In de Champions League-kwalificaties maakte Alan thuis de enige treffer namens Red Bull Salzburg tegen Fenerbahce (1-1).

Kevin Kampl (rechtsbuiten, #44)
Deze 23-jarige Sloveen is van origine een rechter middenvelder, maar wordt de laatste maanden voornamelijk als rechtsbuiten ingezet bij Red Bull Salzburg. In de Oostenrijkse competitie leverde hij dit seizoen in 21 wedstrijden acht goals en zestien assists. In de Europa League speelde hij zeven wedstrijden, waarin hij drie goals maakte en vier assists gaf. In de voorrondes van de Champions League scoorde Salzburg twee maal tegen Fenerbahce (1-1 en 3-1), waarbij Kampl beide assists gaf.

Sadio Mané (linksbuiten, #10)
Deze 21-jarige Senegalees is de vaste linksbuiten van Red Bull Salzburg. In de Oostenrijkse competitie leverde de snelle aanvaller in 22 wedstrijden elf goals en twaalf assists. In de Europa League speelde hij zeven wedstrijden, waarin hij goed was voor drie goals en twee assists. Mané, die in de winterstop tijdens een oefenduel tegen Bayern München scoorde, is in verband gebracht met een transfer naar Aston Villa.

Robert Zulj (aanvallende middenvelder, #23)
Deze 22-jarige Oostenrijker is een aanvallende middenvelder, die ook als spits uit de voeten kan. In de Oostenrijkse competitie was hij dit seizoen in 22 wedstrijden goed voor negen goals en vijf assists. In de Europa League kwam hij nog niet in actie. Zulj komt regelmatig uit voor Jong Oostenrijk en scoorde in de winterstop tijdens een oefenduel tegen Bayern München.

Valon Berisha (centrale middenvelder, #14)
Deze 21-jarige Noor heeft een vaste basisplaats op het middenrif van Red Bull Salzburg. Hij speelde dit seizoen 21 competitiewedstrijden, waarin hij drie goals en zes assists leverde. In de Europa League speelde hij acht wedstrijden, waarin hij drie assists gaf. Berisha hoort steevast bij de selectie van Jong Noorwegen en is de laatste maanden in verband gebracht met een transfer naar Liverpool.

Stefan Ilsanken (verdedigende middenvelder, #13)
Deze 24-jarige Oostenrijker is de vaste controleur van Red Bull Salzburg. Hij speelde dit seizoen 21 competitiewedstrijden, waarin hij twee goals maakte en een assist gaf. Hij speelde zeven wedstrijden in de Europa League.

Christian Schwegler (rechtsback, #6)
Deze 29-jarige Zwitser is normaliter de vaste opkomende rechtsback van Red Bull Salzburg. Door verschillende blessures en schorsingen speelde de ervaren kracht dit seizoen pas zestien competitiewedstrijden, waarin hij vier assists leverde. In de Europa League kwam hij vijf maal in actie en leverde hij een assist.

Andreas Ulmer (linksback, #17)
Net als Schwegler is Ulmer een aanvallende back. De 28-jarige Oostenrijker leverde dit seizoen in 23 competitiewedstrijden een goal en vijf assists. In de Europa League speelde de linksback acht wedstrijden en gaf hij een assist.

André Ramalho (centrale verdediger, #5)
Deze 22-jarige Braziliaan is de vaste rechter centrale verdediger van Red Bull Salzburg. In de competitie weet hij voor een verdediger vaak te scoren: vijf treffers in 23 wedstrijden. In de Europa League was hij een maal trefzeker in zeven wedstrijden.

Martin Hinteregger (centrale verdediger, #36)
Deze 21-jarige Oostenrijker wordt als een van de grootste talenten van zijn land gezien. Hij speelde dit seizoen 22 wedstrijden in de Oostenrijkse competitie, waarin hij een goal maakte. In zeven Europa League-wedstrijden was hij eveneens goed voor een goal. Hinteregger heeft een vaste plek in de selectie van Jong Oostenrijk, waarmee hij in oktober overtuigend won (3-0) van Jong Oranje. Hinteregger is in verband gebracht met clubs als Manchester United, Arsenal en Liverpool.

Door Sam van Raalte (Twitter: @SamRaalte | e-mail: [email protected])
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di feb 18, 2014 3:39 pm

Op een of andere UEFA ranglijst voor landen staat Nederland op plaat twee, Oostenrijk op plaats 29;

Op de ranglijst eronder staat Nederland op plaats acht, Oostenrijk op plaats veertien.
http://nl.wikipedia.org/wiki/UEFA-co%C3 ... %C3%ABnten

Op http://www.uefa.com/memberassociations/ ... ings/club/ staat Ajax op plaats 29 en Salzburg op plaats 52. FC Steaua Bucureşti staat op plaats 54; het zegt niet alles, maar het geeft wel aan dat Ajax favoriet is, Ajax hoort te winnen, Ajax speelt niet tegen niveau-Barcelona, ook al scoren die voorhoedespelers vaak. PEC Zwolle kreeg meer kansen in de Arena dan Barcelona, heeft ook met instelling en concentratie te maken. Speelt Ajax als tegen FC Steaua Bucureşti uit, dan wordt het niets, maar dat lag aan Ajax.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo feb 19, 2014 12:05 am

Zag ik goed dat Kishna vanavond niet meegespeeld heeft in de oefenwedstrijd van JA? Zou ie bij de selectie zitten voor donderdag?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Leon

Bericht door Leon » wo feb 19, 2014 7:04 am

Ja, dat viel mij ook op. Het zou me niets verbazen, zou mooi zijn voor die jongen (en hopelijk natuurlijk ook voor Ajax).
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Toppie

Bericht door Toppie » wo feb 19, 2014 9:31 am

Lastige ploeg dat Salzburg zeker met de crisisvorm bij Ajax

Alexander

Bericht door Alexander » wo feb 19, 2014 10:57 am

En traint nu mee met Ajax 1. Ik denk dat de Boer erg ontevreden is over Duarte en dus de Jong terug gaat halen naar het middenveld. Sigthorsson zal dan in de spits spelen en Kishna op de bank.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo feb 19, 2014 11:03 am

Niet te veel denken.

Poulsen zal spelen (is ook vrij logisch tegen de twee spitsen van Salzburg), Blind wordt linksback. Dan heb je met Riedewald en Denswil genoeg verdedigers en met Blind een extra optie voor het middenveld - plus Serero/Duarte. Dan is er dus ruimte voor drie aanvallers: Sig'son, Bojan en ? (Kishna).
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo feb 19, 2014 11:33 am

Idd niet teveel denken.

De coach van het caffeinedrankje noemt Bojan onze gevaarlijkste speler, die stel je dus sowieso op. Niet omdat hij het best in vorm is van ons, maar omdat die Rode Stieren bang zijn hen en hun verdedigers dan sowieso fouten gaan maken. Logisch.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo feb 19, 2014 11:57 am

Ik heb altijd al gezegd dat Red Bull drinken slecht is voor je gezondheid. Maar dat het zo erg zou zijn had ik ook niet verwacht. Je krijgt er dus ook echt rare gedachten van.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » wo feb 19, 2014 12:11 pm

Volgens mij was RBS afg. zomer ook met Bojan bezig. Helaas kwam ie naar ons.

Alexander

Bericht door Alexander » wo feb 19, 2014 12:34 pm

Bert schreef:Niet te veel denken.

Poulsen zal spelen (is ook vrij logisch tegen de twee spitsen van Salzburg), Blind wordt linksback. Dan heb je met Riedewald en Denswil genoeg verdedigers en met Blind een extra optie voor het middenveld - plus Serero/Duarte. Dan is er dus ruimte voor drie aanvallers: Sig'son, Bojan en ? (Kishna).
Kishna zit volgens Telegraaf inderdaad bij de selectie.

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 19, 2014 1:21 pm

Cilissen; Van Rhijn, Veltman, Moisander, Blind; Poulsen, Siem, Klaassen; Schone, Bojan, Fischer.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo feb 19, 2014 2:09 pm

Gewoon Duarte voor Serero. Siem in de spits laten staan. En ik zou het gewoon aandurven met Riedewald op links.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo feb 19, 2014 2:22 pm

Mr. Ajax schreef:En ik zou het gewoon aandurven met Riedewald op links.
De vraag is natuurlijk in hoeverre Blind noodzakelijk is op het middenveld. Hoeveel verdedigende arbeid verzetten de spitsen van Salzburg (een oprechte vraag, ik weet het niet)? Heb je Blind nodig om zowel achterin als op het middenveld een man meer-situatie te creëren? Of kun je middels je backs om de pressie van Salzburg heen spelen - zoals tegen Milan tot aan de rode kaart van Montolivo?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » wo feb 19, 2014 2:45 pm

Rishi en Bojan zijn BFF. :aai.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 19, 2014 2:48 pm

wimpey schreef:Rishi en Bojan zijn BFF. :aai.gif:
Ik zou niet beginnen met Sig. En Siem is ook een drama in de spits (laatste wedstrijden dan). En nu Serero niet speelt hebben we een middenvelder nodig. Duarte is ook niet goed genoeg nog. Die mag of op de bank of linksback eventueel.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie