Scouting, financiele zaken en toekomst
Moderator: mods
Re: Scouting, financiele zaken en toekomst
Een andere conclusie is natuurlijk ook nauwelijks denkbaar. Over de prestaties van die twee kun je simpelweg niet tevreden zijn.
Sowieso moeten we kritisch kijken naar de ontwikkeling van al die talenten. Je hoeft geen 100% score te halen, dat zou geen realistische eis zijn. Maar van deze groep zouden er redelijkerwijs binnen nu en pak 'm beet anderhalf seizoen toch wel een paar doorgebroken moeten zijn. Het zal toch niet zo zijn dat ze alleen als vulling voor de verschillende selecties zijn gehaald. Veel goedkope spelers kosten samen ook geld. Bovendien blokkeren ze de ruimte voor anderen. Ze moeten dus wel iets toevoegen.
Sowieso moeten we kritisch kijken naar de ontwikkeling van al die talenten. Je hoeft geen 100% score te halen, dat zou geen realistische eis zijn. Maar van deze groep zouden er redelijkerwijs binnen nu en pak 'm beet anderhalf seizoen toch wel een paar doorgebroken moeten zijn. Het zal toch niet zo zijn dat ze alleen als vulling voor de verschillende selecties zijn gehaald. Veel goedkope spelers kosten samen ook geld. Bovendien blokkeren ze de ruimte voor anderen. Ze moeten dus wel iets toevoegen.
Nil volentibus arduum
-
Bojan is onbetwist basisspeler? Dan weer in de punt, dan weer linksbuiten of rechtsbuiten! Voor iemand die meer dan 150 wedstrijden heeft gespeeld in Spanje en Italië, vijftien keer voor Ajax in de competitie vind ik twee doelpunten ook niet alles. Zijn salaris moet door Ajax betaald worden las ik, of is dat bericht officieel ontkend?Bojan speelt toch ook in de aanval? Cuenca was voor een half jaar gehuurd. Hoesen is verhuurd. Heeft speeltijd nodig. Andersen en Meleg zijn nog jong. De rest kan er niks van.
Wat Hoesen betreft: die is verhuurd met optie tot koop (Heeft iemand van het TH dat al bevestigd?), niet iets om aan te geven dat Ajax zo tevreden over hem is, want de spitspositie bij Ajax was min of meer vacant.
Andersen en Meleg zijn nog jong, maar als ze in september/oktober 20 worden staan ze er dan? Ik heb het gevoel dat Andersen in 1 1/2 jaar tijd (en al 40 wedstrijden voor de hoogste Deense competitie gespeeld) niet erg is opgeschoven in de hiërarchie. Meleg wordt toch niet reserve gezet, omdat hij zo uitblinkt?
Vergelijk hun ontwikkeling met die van spelers als Van der Wiel, Van Rhijn, Blind, Boilesen (lang geblesseerd), Anita, Vertonghen, Eriksen, De Jong, Fischer en Klaassen (lang geblesseerd)op dezelfde leeftijd. Stonden zij reserve bij Jong Ajax?
Ik hoop dat Meleg en Andersen dit seizoen al uitblinken in Ajax 1, maar gevoelsmatig zeg ik dat ik het niet verwacht.
De rest kan er niets van? Waarom Sana niet verhuurd of verkocht, Van Kessel zit weer in Slowakije, Hendriks is gekocht, Höner heb ik nog niet zien spelen, maar die is toch niet gekocht als opvulling?
Weet iemand iets te melden over Chengkuai Wang? Ineens was hij er, speelde in Jong Ajax en ???
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Een beetje geduld Demo. We hebben de beste Europese talenten gekocht, ze bellen zelf om te vragen of ze bij ons mogen worden opgeleid, en komen in de beste opleiding terecht. Het kan dus niet anders of er volgt binnen afzienbare tijd een doorstroom van complete voetballers naar het eerste.
I think I lost my fucking headache
En die blijven jaren in het eerste spelen! Het is een kwestie van nog een jaar of vijf a zes wachten maar dan gaat het toch echt gebeuren!
Tadic alstublieft!Financieel analist: ‘Ajax heeft een ijzersterke, solide financiële positie’
Maandag, 17 februari 2014 om 15:28Ajax heeft de zaken op financieel gebied prima op orde en dat blijkt maandag ook uit een stuk in Het Financieele Dagblad. Volgens financieel analist Tom Muller van Theodoor Filissen Bankiers kunnen de mooie cijfers leiden tot enkele grote aankopen.
“Ajax heeft een ijzersterke, solide financiële positie. De vraag is wat ze met het geld gaan doen”, laat Muller optekenen in het dagblad. Muller wijst op het eigen vermogen van de club, dat met 23,7 miljoen euro is gestegen naar 95,5 miljoen euro, en op de liquiditeit van 69 miljoen euro.
Omdat Ajax graag weer een keer de tweede ronde van de Champions League wil halen, denkt Muller dat de winst van de Amsterdammers weleens geïnvesteerd kan worden in een of twee topaankopen. Volgens de analist is het logisch dat de Amsterdammers zelf geen uitspraken doen over de te verwachten nettowinst. Veel zal namelijk afhangen van de prestaties van Ajax in de Europa League.
IK GELOOF!!!!!!
Tadic is niet reëel, Twente zal (terecht) de hoofdprijs vragen aangezien zij hem zelf ook voor een behoorlijk bedrag hebben gekocht.
Ik verwacht dat Ajax de ingeslagen weg blijft volgen, dus geen transfers van meer dan 6 a 7 miljoen.
Ik verwacht dat Ajax de ingeslagen weg blijft volgen, dus geen transfers van meer dan 6 a 7 miljoen.
Zouden de verschillende media na het periodiek bekendmaken van de cijfers zelf aan financieel deskundigen vragen of zij willen verkondigen dat Ajax nu echt met geld kan gaan smijten, of zouden het de deskundigen in kwestie zijn die het vooral heel interessant vinden om dit te roepen? Uiteindelijk is het de beste manier om in de schijnwerpers te komen natuurlijk: schemeren met financieel geweld.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Inderdaad. Op basis waarvan denkt hij dat Ajax aankopen gaat doen? Dan heb je dus echt het beleid niet gevolgdBert schreef:Zouden de verschillende media na het periodiek bekendmaken van de cijfers zelf aan financieel deskundigen vragen of zij willen verkondigen dat Ajax nu echt met geld kan gaan smijten, of zouden het de deskundigen in kwestie zijn die het vooral heel interessant vinden om dit te roepen? Uiteindelijk is het de beste manier om in de schijnwerpers te komen natuurlijk: schemeren met financieel geweld.

Overigens denk ik ook niet dat Tadic komt hoor... maar dromen mag.
IK GELOOF!!!!!!
-
Een financieel analist weet wel wat er moet gebeuren.Rishi schreef:Tadic alstublieft!Financieel analist: ‘Ajax heeft een ijzersterke, solide financiële positie’
Maandag, 17 februari 2014 om 15:28Ajax heeft de zaken op financieel gebied prima op orde en dat blijkt maandag ook uit een stuk in Het Financieele Dagblad. Volgens financieel analist Tom Muller van Theodoor Filissen Bankiers kunnen de mooie cijfers leiden tot enkele grote aankopen.
“Ajax heeft een ijzersterke, solide financiële positie. De vraag is wat ze met het geld gaan doen”, laat Muller optekenen in het dagblad. Muller wijst op het eigen vermogen van de club, dat met 23,7 miljoen euro is gestegen naar 95,5 miljoen euro, en op de liquiditeit van 69 miljoen euro.
Omdat Ajax graag weer een keer de tweede ronde van de Champions League wil halen, denkt Muller dat de winst van de Amsterdammers weleens geïnvesteerd kan worden in een of twee topaankopen. Volgens de analist is het logisch dat de Amsterdammers zelf geen uitspraken doen over de te verwachten nettowinst. Veel zal namelijk afhangen van de prestaties van Ajax in de Europa League.

Whitey on the moon.
Een korte blik op de balans en W&V leert ons natuurlijk wel dat Ajax enorm veel liquide middelen heeft. En een netto-werkkapitaal van rond de 50 miljoen. Maar dit is dan ook voornamelijk te wijten aan dat er maar weinig uitgaven meer worden gedaan in de vorm van spelers kopen en er waarschijnlijk een daling is in de spelerssalarissen.
Door het uitblijven van grote transfers wordt er ook een hoop minder afschreven op de vergoedingssommen. Deze post is flink gedaald omdat zelf-opgeleide spelers niet op de balans staan en dus ook niet op wordt afgeschreven.
Dus wat kun je aan de hand hiervan zeggen? Ja, Ajax heeft het geld om flink de buidel te trekken voor een topspeler, maar of dit verstandig is? Het verleden leert ons toch wel dat hier geen zekerheden in zijn. Het excuus dat er geen geld is kan alleen niet meer worden gebruikt.
Door het uitblijven van grote transfers wordt er ook een hoop minder afschreven op de vergoedingssommen. Deze post is flink gedaald omdat zelf-opgeleide spelers niet op de balans staan en dus ook niet op wordt afgeschreven.
Dus wat kun je aan de hand hiervan zeggen? Ja, Ajax heeft het geld om flink de buidel te trekken voor een topspeler, maar of dit verstandig is? Het verleden leert ons toch wel dat hier geen zekerheden in zijn. Het excuus dat er geen geld is kan alleen niet meer worden gebruikt.
Zijn wel weer bijna 30 FTT bijgekomen. Wat doen die mensen allemaal?
Vond ik ook bijzonder ja. De drie vertrekkers leverden een besparing op salarissen op van 4,5 miljoen, maar de salarissen totaal zijn 1 miljoen gestegen.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dat valt toch gewoon te lezen wat die mensen doen?
13 nieuwe spelers (7 dames en 6 heren), 5 fte technische staf en 12 fte extra overig personeel (4 fte financieel, 4 fte marketing, 4 fte voetbalondersteuning).
13 nieuwe spelers (7 dames en 6 heren), 5 fte technische staf en 12 fte extra overig personeel (4 fte financieel, 4 fte marketing, 4 fte voetbalondersteuning).
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
En vast een substantiële salarisverhoging voor Thijs, want dat verdient ie gewoon! 

“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Het terugbrengen van de kosten lukt nog niet zo. Jaar na jaar komen er bussen vol FTE's bij. En dat komt niet door het dameselftal.
Niet nodig. Het is een stuk leuker om tegen Tadic te spelen dan met hem.GangstaRiB schreef:Tadic alstublieft!Rishi schreef:
Een financieel analist weet wel wat er moet gebeuren.
Ondertussen blijft het nog stil als het gaat over de nieuwe shirtsponsor:
Puur als liefhebber zou ik het geweldig vinden als we gewoon een jaartje geen sponsor op het shirt zouden hebben staan. Maar dat is niet echt meer van deze tijd. Er moeten wel euro's binnenkomen.
Ik ben benieuwd hoe ver ze nu zijn. In gesprek met meerdere kandidaten of toch al ver met één partij waarbij het nog om de verdere invulling gaat.Ajax over vinden hoofdsponsor: 'alles wat we er over zeggen kan storend zijn'
Ajax wilde bij de presentatie van de halfjaarcijfers nog niets kwijt over de zoektocht naar een nieuwe hoofdsponsor. Die lijkt problematisch. „Beren op de weg? ’Een broedende kip moet je niet storen’, zoals Hans Wijers recentelijk heel treffend zei”, aldus de financiële man Jeroen Slop in De Telegraaf dinsdagochtend. „Alles wat we zeggen met betrekking tot een opvolger van Aegon, kan storend zijn voor de mensen die ermee bezig zijn.”
Bron: AN
Puur als liefhebber zou ik het geweldig vinden als we gewoon een jaartje geen sponsor op het shirt zouden hebben staan. Maar dat is niet echt meer van deze tijd. Er moeten wel euro's binnenkomen.
Nil volentibus arduum
- AT Toto winner 09/10
Imagine that; een jaar geen shirtsponsor, kraagje op het shirt, mooie iets donker getinte rode baan in het midden én het oude logo terug. Ik denk dat de merchandise explodeert! Ik zou zeker meerdere shirts kopen.
Adidas heeft zelfs de productie van Ajax shirts naar achteren geschoven, omdat de nieuwe sponsor nog niet bekend is.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Ik ook! Maar weegt dat op tegen de 5-8 miljoen die een shirtsponsor oplevert?Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Imagine that; een jaar geen shirtsponsor, kraagje op het shirt, mooie iets donker getinte rode baan in het midden én het oude logo terug. Ik denk dat de merchandise explodeert! Ik zou zeker meerdere shirts kopen.
IK GELOOF!!!!!!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Stam wordt meer en meer genoemd in de Italiaanse media als opvolger van Tassotti. 

Me too!Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Imagine that; een jaar geen shirtsponsor, kraagje op het shirt, mooie iets donker getinte rode baan in het midden én het oude logo terug. Ik denk dat de merchandise explodeert! Ik zou zeker meerdere shirts kopen.

Nou ja, die uitbreiding van de afdeling marketing is natuurlijk een doorslaand succes. Wat ik vandaag weer in m'n mailbox tref:LucaS schreef:Het terugbrengen van de kosten lukt nog niet zo. Jaar na jaar komen er bussen vol FTE's bij. En dat komt niet door het dameselftal.
En laatst kon je nog Ajax - Barcelona wedstrijdsjaaltjes kopen!Äjax schreef:Beste Ajacied,
Op vrijdag 28 februari vindt in de Amsterdam ArenA een echt Avondje Ajax plaats. In de strijd om het landskampioenschap spelen de Ajax Vrouwen om 18.00 uur tegen de vrouwen van FC Twente. Vervolgens speelt Jong Ajax om 20.30 uur zijn competitiewedstrijd tegen FC Den Bosch in de Jupiler League.
Kaarten voor het Avondje Ajax zijn met Club Card beschikbaar voor 5 euro. Klik hier om direct jouw kaarten te kopen.
Graag tot ziens in de Amsterdam ArenA!
Nil volentibus arduum
- AT Toto winner 09/10
Ik knal die Ajaxmails altijd ongelezen de virtuele prullenmand in.
Nog een geluk dat ik dit bericht hier plaats dan. Anders had je niet geweten dat je voor 5 euro twee hoogstaande wedstrijden mag uitzitten in een lege en troosteloze Arena. Het enige dat ontbreekt is de gebruikelijke kou in deze tijd van het jaar.
Nil volentibus arduum