Ajax - sc Heerenveen 16-02-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: Ajax - sc Heerenveen 16-02-2014

Bericht door Yopi » vr feb 14, 2014 7:40 pm

Jöhnk schreef:Wat dacht je van de Copa America, wimpey.
:biggthumpup.gif:

Dat hij bij Ajax geen kampioen werd lag niet aan hem. Hij kan het ook niet alleen.

Nu, in Engeland, zit hij opnieuw bij een club met een niet zo geweldige selectie. Zonder hem stond Liverpool iets lager.

Dat er geen absolute topclub is gekomen, heeft natuurlijk ook zijn redenen. Zijn gedrag. Zijn stijl, hij is geen stilist. Zijn persoon, een mode-icoon als Ronaldo zal hij nooit worden. Zijn CV, hij had hier in Europa alleen in Nederland gespeeld, het land waar Alves topscorer kan worden.

Denk wel dat die grotere clubs nu SPIJT hebben, haha. :smallgrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 14, 2014 8:15 pm

Mwa, hij is net pas terug van de langdurige schorsing van zijn meest recente debiele actie Met zijn gedrag en schwalbes was die jongen een schande voor Ajax, en voor elke zichzelf respecterende topclub. Daarin zal hij zich minstens zo spectaculair moeten ontwikkelen.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 14, 2014 8:52 pm

Ach, moraalridder Wenger wilde hem maar wat graag hebben.

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 14, 2014 9:18 pm

Wenger is natuurlijk zelf een wildeman.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr feb 14, 2014 11:57 pm

Suarez is een bijzondere speler. En dat is ie. Er zijn niet veel spelers die zich op die leeftijd nog zo blijven verbeteren. Hij trekt zich op aan het niveau om hem heen, en wordt dan de beste. Op zich een gave. Wat hij soms bij Liverpool laat zien is geniaal. Het onverwachte komt er ook wel eens op een hele rare manier uit. Maar je kunt het een club verder niet aanrekenen dat een speler gaat lopen bijten. Dat is zover van de norm dat het alleen op het conto van de speler komt, wat mij betreft.

Le T.

Bericht door Le T. » za feb 15, 2014 9:51 am

Yopi schreef:Suarez is inderdaad een winnaar, hij wil ook altijd spelen. Dat heeft hij gemeen met andere toppers, zoals Messi of Cristiano Ronaldo.

Niemand had voorzien dat hij het zo ver zou brengen, denk ik. Behalve Hans Nijland, die bij de overgang van Luis naar Ajax zei dat hij de beste zou worden sinds Cruijff. :smallgrin.gif:
Ik had een collega die vurig FC Groningen supporter was, en toen had Suarez net een oefenwedstrijdje in de seizoensvoorbereiding gespeeld waarvan ik de samenvatting had gezien. Dus ik zeg tegen hem dat die het nog wel eens ver kon gaan schoppen. Hij reageert dat 'wij hem dus wel zouden wegkapen' met een mengeling van berustend chagrijn en genietend van de afgunst zoals FC Groningen supporters dat kunnen hebben. Ik zeg 'nog wel verder dan da', ik zie hem nog wel bij Man U belanden'. Dat leek hem ook.
Weet nog dat er destijds schamper werd gedaan toen Luis aangaf dolgraag naar Barcelona te willen. Barcelona? Daar had hij de techniek niet voor. Ik dacht dat toen ook en eerlijk gezegd denk ik het nog steeds. Hij past beter bij een team dat opportunistisch speelt. Maar inmiddels sluit ik niet uit dat hij het zelfs daar zou redden. Suarez heeft het vermogen steeds een tandje bij te schakelen.
Het zat er altijd al in. Dat gefrommel van hem was juist een blijk van kunnen. Hij krijgt die bal altijd nog mee omdat hij nog kan voetallen als hij over de bal heen staat. Hij haalt hem onder zich weg en heeft hem dus heel kort aan de voet. Beperkte voetballers spelen de bal juist verder voor zich uit en raken hem ruim voor zich omdat ze anders over de bal struikelen. Explosief uit stand, laag zwaartepunt, hoge handelingssnelheid, altijd vol en onbevreesd uithalen. Die mentaliteit, dat altijd maar gaan, altijd het duel aandurven, het improviseren en je niets aantrekken van mislukte acties, dat was ook al te zien.

Ik was dan ook best kritisch op hem omdat ik vond dat hij bij Ajax al wat verder had kunnen zijn, ik vond hem vaak hele helften of wedstrijden extreem veel balverlies lijden, zijn acties niet doseren, het overzicht niet bewaren, veel te egoistisch. Ik had ook kritiek op Jol omdat die hem teveel liet begaan. Maar eerlijk is eerlijk, dat was vaak in de speeltuin eredivisie, terwijl hij in de grotere wedstrijden dat veel minder had.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za feb 15, 2014 9:52 am

Wat Suarez betreft, Wikipedia geeft wel wat meer prijzen voor hem behalve de Copa America en de "Most Valuable Player Copa América". Hij speelt alleen niet meer bij Ajax, Ajax doet het nu met Bojan, Sigthorsson, De Sa, Schöne, Fischer, De Jong als voorhoedespelers die passeren, provoceren, scoren en onberekenbare acties in huis hebben (of niet?)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 15, 2014 1:32 pm

LucaS schreef: Met zijn gedrag en schwalbes was die jongen een schande voor Ajax, en voor elke zichzelf respecterende topclub.
Hij wint als individu wedstrijden voor je. Het ziet er niet zo gepolijst en verfijnd uit als bij Robben, Götze en Messi, maar Suarez is minimaal zo effectief en efficient.

Je moet als trainer wel je ploeg om hem heen bouwen en dat maakt je kwetsbaar. In 2010/11 was Suarez kapot na het WK waarna hij hij Ajax ook nog eens over de kling werd gejaagd. Prompt bleef er van Ajax ook niets meer over.

Ik mis het individu Suarez bij Ajax. Maar binnen het team heeft FdB het vertrek van Suarez prima opgevangen.

LucaS

Bericht door LucaS » za feb 15, 2014 2:32 pm

Zonder die discussie weer over te willen doen; het kan best zijn dat hij als individu wedstrijden voor je wint, maar een speler die te pas en te onpas schwalbes maakt, zeurt en zeikt om gele kaarten bij de scheidsrechter en soms ook debiele en smerige overtredingen begaat, besmeurt onze prachtige club, zelfs als hij elke wedstrijd een wereldgoal maakt. Ik ben blij dat hij weg is.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za feb 15, 2014 3:26 pm

wimpey schreef:
LucaS schreef: Met zijn gedrag en schwalbes was die jongen een schande voor Ajax, en voor elke zichzelf respecterende topclub.
Hij wint als individu wedstrijden voor je. Het ziet er niet zo gepolijst en verfijnd uit als bij Robben, Götze en Messi, maar Suarez is minimaal zo effectief en efficient.

Je moet als trainer wel je ploeg om hem heen bouwen en dat maakt je kwetsbaar. In 2010/11 was Suarez kapot na het WK waarna hij hij Ajax ook nog eens over de kling werd gejaagd. Prompt bleef er van Ajax ook niets meer over.

Ik mis het individu Suarez bij Ajax. Maar binnen het team heeft FdB het vertrek van Suarez prima opgevangen.
FdB vind ik een beetje te ver doorgeschoten naar de andere kant. De kant van voorspelbare ideale schoonzonen.
Whitey on the moon.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za feb 15, 2014 3:44 pm

Allemaal leuk en aardig om vandaag weer drie jaar oude koffie te serveren, over naar belangrijkere zaken.

De stadionbezoekers krijgen morgen Johan Cruijff, Christian Eriksen en Michel Platini op het veld te zien. Dat zal dus sowieso al voor een stijf uitverkochte Arena zorgen, maar het is ook een uitgelezen kans om die corrupte Franse eikel eens stevig voor lul te zetten. :666.gif: F-side go your gang! :ajax.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za feb 15, 2014 5:08 pm

Ik begreep dat Johan de prijs niet op het veld ontvangt.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za feb 15, 2014 6:14 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik begreep dat Johan de prijs niet op het veld ontvangt.
:biggrin.gif: :biggthumpup.gif:

Briljant dat de directie de aversie tegen figuren als Platini ook een flink stukje gaat voeden, tegenwoordig zelfs niet louter weet maar ook keurig aanvoelt hoe onze sentimenten liggen en dat op een fijne manier gaat regisseren. Johan is er wel 2 keer bij tegen Salzburg, ik weet niet wat tussendoor allemaal zijn agenda is, maar het is niet uitgesloten dat de Mystery Gast ook morgen opeens het veld op wandelt.

In beide gevallen wordt het mooi, Platini die een speech houdt in de Arena en harder dan al die slechte zangers ooit bij elkaar opgeteld wordt weggefloten. Dat is episch, maar als een halve minuut of wat afterwards een Popie-Jopie met een rustige tred vanaf oost over het kleine grachtrelinkje stapt en rechts van zuid rustig naar Platini wandelt, de reactie van het publiek koeltjes voor kennis aanneemt en Michel Lijkenpikker Heizelheld op zijn Hiddinks vernederend over zijn bolletje aait, priceless!

Welcome back in Holland, UEFA President of Football.

Ik raad Ajax wel aan om de KNVB zsm om een boete te vragen, want als die hem al uitdelen (en aan een goed doel besteden) kan de UEFA verder weinig meer doen. Morgen goed opletten welke spandoeken er allemaal hangen, je komt sowieso ogen tekort (en bij een IQ op het level van 999, Gangsta en Lucas) eveneens understanding tekort.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo feb 16, 2014 12:44 am

Weet je, ik ga morgen vooral 2 x 3 kwartier op Ajax letten, klappen voor Eriksen en de rest kan me gestolen worden.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo feb 16, 2014 5:27 am

Ik heb er gigantisch veel zin in, deze wedstrijd gaat een zeer speciale betekenis voor mij krijgen.

Vandaag gaan we niet alleen winnen, maar ook het publiek in een uitverkochte Arena eens even flink vermaken. Als topsporter is dat, immers waar je vooral voor speelt. Om het publiek te laten genieten.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo feb 16, 2014 5:31 am

Mocht iemand nog de mogelijkheid hebben om mij te komen ophalen of iemand langs wil sturen die mij nog voor de aftrap naar de Arena brengt, we we zitten vlakbij het Shevchenko monument en als het goed is heeft forumlid Revo zijn mobiel aanstaan.

Een illuster van dit digitale platform verdwenen figuur, AB, zal zijn zin gaan krijgen. :ajax.gif: Over enige tijd heeft Ajax weer zijn gezicht terug. :ajax.gif: En een topteam dat very soon uitgebreid wordt door een top speler :biggthumpup.gif: die het eigen land al heeft bewezen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo feb 16, 2014 2:08 pm

Heerenveen, Salzburg, AZ... Komen we die drie wedstrijden goed door, dan mogen we hopen op champagne. Wat denken jullie? Hoe staan we ervoor?

Eerlijk gezegd vrees ik het ergste. :blush.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo feb 16, 2014 2:36 pm

Heerenveen, Salzburg, AZ... Komen we die drie wedstrijden goed door, dan mogen we hopen op champagne. Wat denken jullie? Hoe staan we ervoor?

Eerlijk gezegd vrees ik het ergste.
Ik ook, Salzburg twee keer en drie dagen na Salzburg, Feyenoord uit. Staan we na die wedstrijd nog boven Feyenoord en Twente, dan moet het lukken om weer kampioen te worden, maar anders? Heerenveen thuis zou gemakkelijk moeten zijn, maar spitsen scoren zo vaak tegen Ajax, Finnbogason vandaag, Pelle over twee weken?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo feb 16, 2014 2:45 pm

Yopi schreef:Eerlijk gezegd vrees ik het ergste. :blush.gif:
Ik heb juist hoop en faith in het neerzetten van een goede serie. May the force be with us!

Heel interessante reeks, behalve straks de reis naar Israel treffen we AZ twee keer achter elkaar in een korte tijd.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo feb 16, 2014 2:47 pm

Yopi schreef:Heerenveen, Salzburg, AZ... Komen we die drie wedstrijden goed door, dan mogen we hopen op champagne. Wat denken jullie? Hoe staan we ervoor?

Eerlijk gezegd vrees ik het ergste. :blush.gif:
Alleen Heerenveen en AZ zijn voor de competitie, moet te doen zijn. Salzburg zal me roesten, kampioen worden daar gaat het om. :biggthumpup.gif:
YNWA

Arthur

Bericht door Arthur » zo feb 16, 2014 2:53 pm

Ik hou me er aan vast dat Ajax vrijwel altijd beter speelt tegen sterke tegenstanders dan tegen 'zwakke'.

Toppie

Bericht door Toppie » zo feb 16, 2014 3:05 pm

Ajax is uit vorm en dat kan je de komende 3 wedstrijden zo maar je kampioenschap kosten we missen teveel 100% kansen

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo feb 16, 2014 3:19 pm

Cillessen, vRhijn, Veltman, Moisander, Boilesen, Klaassen, Blind, Serero, Schone, De Jong, Fischer.

Bank: Vermeer, Van der Hoorn, Duarte, Poulsen, De Sa, Sigthorsson, Bojan.

Deze keer slechts 1 verdediger als reserve.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo feb 16, 2014 3:21 pm

Gelukkig is Boilesen er weer bij. :biggthumpup.gif:

jabu

Bericht door jabu » zo feb 16, 2014 3:22 pm

Er zit zo'n 12 a 13 miljoen aan transfersommen op de bank en alledrie de 'versterkingen' van dit jaar houden wederom de bank warm.

Plaats reactie