NFL

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

zeux

Re: NFL

Bericht door zeux » ma feb 03, 2014 1:57 am

Geloof dat ik toch voor de field goal was gegaan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 03, 2014 2:04 am

Ik denk ik ook. Dan sta je in ieder geval op het scoreboard. Vergeet niet dat Seattle ook nog maar beginnen straks. Als ze daar nog een score uithalen is het gat bijna onoverbrugbaar. Veel running plays om de klok door te laten lopen en dan is het de vraag hoeveel tijd Denver nog krijgt.

Ik zie het voorlopig nog even niet spannend worden.
Nil volentibus arduum

ferry

Bericht door ferry » ma feb 03, 2014 2:08 am

Ik zie het zo ook niet meer spannend worden. De halftime (van 29(!) minuten) is zeker in het voordeel van Denver.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 03, 2014 2:12 am

29 minuten, laat ze die flauwekul lekker na afloop doen.
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma feb 03, 2014 2:29 am

Ik weet niet of het waar is, maar bokser en wereldkampioen Floyd Mayweather heeft naar verluidt 10,4 miljoen dollar ingezet op de Broncos. Die heeft een slechte dag tot nu toe. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 03, 2014 2:33 am

Dan heeft 'ie met plezier naar het begin van het 3e kwart zitten kijken. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » ma feb 03, 2014 2:33 am

You must be fucking kidding!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 03, 2014 2:57 am

Als het nog niet klaar was is dat het nu wel. Wéér een turnover en dat kost ze op zijn minst weer tijd. Dit gaat echt niet meer spannend worden.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » ma feb 03, 2014 3:01 am

Pfff, er gaat echt helemaal niks goed bij Broncos.

zeux

Bericht door zeux » ma feb 03, 2014 3:04 am

Ik moet morgen vroeg op, dus ik vrees dat ik vierde kwart ga laten schieten. Want inderdaad lijkt dit grlopen race. Bronccos moetrn vier TD's scoren, met minstens één two point conversion.

zeux

Bericht door zeux » ma feb 03, 2014 3:04 am

That seals it.

zeux

Bericht door zeux » ma feb 03, 2014 3:10 am

Hoeveel shutouts zijn er gewwest in de geschiedenis van de bowl?

Echt vanaf de eerste minuut geen spannende game geweest. Da's wel jammer.

Nu naar bed, want vroeg weer op.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 03, 2014 3:17 am

Zeker jammer, ik had toch vooral op een spannende wedstrijd gehoopt. Ook wel verwacht eigenlijk. Nu is het laatste kwart er eigenlijk alleen voor de statistieken.
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma feb 03, 2014 3:28 am

Nu kijk ik 'm ook maar uit. :ajaxsmiley.gif:

Ik voel me elk jaar tijdens de SuperBowl als een Amerikaan die naar ons voetbal kijkt. Gelukkig wordt er nog het e.e.a. geduid door de commentators, ik heb dat nodig.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma feb 03, 2014 7:33 am

Na een kwart had ik het wel gezien twee vingers in de neus voor Seattle en Manning is geen SB QB
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 03, 2014 9:12 am

Ik heb 'm wel afgekeken maar spannend was het natuurlijk geen moment. Eigenlijk gaf ik daar halfweg al niet veel meer voor maar het kan in football altijd nog snel omslaan.

Maar de turnovers kwamen echt op cruciale momenten en die kickoff return bij het begin van het 3e kwart was ook dodelijk. Heb je net een half uur gesproken met elkaar over wat er beter moet en dan loopt die gast er echt direct dwars doorheen.
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma feb 03, 2014 5:49 pm

Met deze wedstrijd vers in mijn hoofd en misschien ook wat basketbalkennis..

Waarom doen we bij voetbal niet aan puntendifferentiatie?
- Doelpunt binnen de 16 2 punten
- Doelpunt van buiten de 16 3 punten
- Bal over de lat schieten (doelpalen verlengen a la football) 0,5 punt
- Penalty 1 punt, afhankelijk van de overtreding kan de scheids 1, 2 of 3 penalties toekennen
- Eigen doelpunt (soort safety) 0,5 punt voor de tegenstander

:ajaxsmiley.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di feb 04, 2014 9:44 am

Het was meteen (safety!) duidelijk dat de Denver aanval Manning niet kon horen. De schreeuwt namelijk bij iedere down een nauwelijks te kraken oorlogscode af, gebaseerd op hoe hij de verdediging leest. Hij is de generaal, de intellectueel tussen barbaren. In Denver, bij de thuiswedstrijden, kun je een speld horen vallen als Manning zijn bevelen uitkrijst. En dan loopt de aanval doorgaans gesmeerd. Zo'n aanval bestaat uit ingestuurde situaties, waarbij Manning kan kiezen uit een aantal voortzettingen, afhankelijk van hoe de verdediging reageert.

Seattle staat bekend om de zeer luide fans die het, thuis, een tegenstander absoluut onmogelijk maken om elkaar te horen. (Moeilijk voor iedere tegenstander, maar de echt verfijnde aanvallen lijden er het meest onder; zoals eerder in de playoffs New Orleans met Drew Brees). Daar was dus een groot gedeelte van meegereist naar New York.

Daarnaast is Manning, na een aantal nekoperaties, bang om echt hard getackled te worden. De eerste interceptie was daar een gevolg van, want hij gooide die bal te gehaast (de blitz was 'on'). Daarom liep hij aan de kant ook te kafferen op zijn offensive line. De gammele oude meester eist meer van deze beschermers dan de doorsnee QB.

Denver had het voordeel in de eerste twee playoff wedstrijden dat ze van die twee tegenstanders, San Diego en New England, eerder in het seizoen verloren hadden. Ze kwamen daardoor bij de revanche veel beter beslagen ten ijs. (San Diego heeft er zowiezo een handje van om Manning de strakblauwe Californische lucht vanaf zijn rug te laten bewonderen).. In deze eerste, en enige, ontmoeting verraste Seattle ze volkomen. De aanval liep niet, maar de Denver verdediging was schokkend slecht. Onwaarschijnlijk. Tegen een team dat helemaal niet bekend staat voor hoge scores. Met Manning aan het roer heb je altijd een kans, ook al loopt het niet lekker, behalve als een verdediging hopeloos faalt.

Ik had een Seattle zege verwacht, maar ben geen fan. Er zijn een hele rits Seattle spelers geschorst voor het gebruik van PED's (performance enhancing drugs). Wat dat betreft is het een kampioenschap met een asterisk.

Wel verrast dat de arbitrage, bij een 8-0 stand voor Seattle, een pass interference gaf waardoor Seattle, ipv een field goal voor 11-0, de bal vanaf de 1 yard lijn binnen mocht lopen voor 15-0. De Superbowls waren vroeger vaak eenzijdige vertoningen, maar de businesskant (peperdure commercials) was meer tevreden met finales die lang spannend bleven; zeker de trent van deze eeuw. Vooral ook omdat de arbitrage in de playoffs meer toelaat dan in het reguliere seizoen vond ik die beslissing opvallend.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di feb 04, 2014 11:09 am

Omaha!

Opvallend want ik had niet gedacht dat de overlast zo groot zou zijn. Simpelweg omdat je bij de superbowl een kleinere groep fans verwacht in vergelijking met een thuiswedstrijd van Seattle. Het is een forse reis, je moet uberhaupt aan een (duur) kaartje zien te komen. En de halve wereld wil naar binnen.

Zou het daarom niet meer in andere factoren zitten? Misschien te veel bezig met de mogelijkheid van veel harde tackles. Seattle staat natuurlijk bekend om de sterke defense. En wel/niet een tackle ontvangen is uiteindelijk iets dat slechts om fracties van secondes gaat. Als het eenmaal in je hoofd zit.

Daarnaast de druk van de favorietenrol. Voor Manning misschien wel de laatste kans om voor een Superbowl te gaan. Er ging wel erg veel mis bij Denver. Meer ook dan communicatie en de prestaties van Manning. Er werden tackles gemist. De verdediging leek zich eerder in de playoffs juist op te richten maar donderde nu met veel geraas weer in elkaar.

Zo'n sterke verdediging werkt verstikkend. Weer geen first down. Een paar turnovers. Per incident ga je minder geloven in een goede afloop. Terwijl de tegenstander tegelijkertijd alleen maar meer momentum krijgt.
Nil volentibus arduum

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di feb 04, 2014 12:59 pm

Het lawaai speelde denk ik een beslissende rol. Dat was meteen duidelijk bij de safety die pardoes het eigen doelgebied in werd gejast, terwijl Manning naar voren liep, zoals gebruikelijk, om aanwijzingen te geven. Er werd, hier in de VS, bij het commentaar ook verwondering uitgesproken over hoe luid het was. Natuurlijk niet hetzelfde als bij een thuiswedstrijd van Seattle.

De moeilijkheidsgraad van zijn instructies is veel hoger dan bij andere teams. Manning 'calls the plays, at the line'. Bij andere teams is dat de rol van de offensive coordinator. En hij verandert ze ook van het ene op het andere moment. Dus die aanval moet alles kunnen horen. Ze gaan niet op de lijn staan terwijl ze de play al weten, zoals de meeste teams. Als 1 speler het niet precies krijgt is het over. Daarom is het ook muisstil in Denver als ze de bal hebben, en ook bij Indianapolis, toen hij daar speelde. Hij trainde het publiek zo.

En nee, Manning kan echt de druk wel aan. Derde Superbowl, heeft voor hetere vuren gestaan, etc. Je leidt een team niet zomaar naar de Superbowl, en het moment was niet te groot voor hem. Veel teveel ervaring voor knikkende knieen. Ik begrijp wel waarom de media het thema via Manning uit willen spelen, want dat verhaal kun je maanden blijven uitpluizen (zullen ze ook zeker en tot vervelens toe doen), maar de verdediging was voor mij een veel grotere afgang. Alsof ze er niet stonden.

Daarbij wel de aantekening dat ik niet weet wie er besloot om voor de vierde down te gaan, aan het eind van de eerste helft, ipv een field goal te maken. Ik ga ervan uit dat het Fox was, maar het zou best Manning kunnen zijn. Met nog een hele helft te gaan was dat een wat dwaze en paniekerige beslissing.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di feb 04, 2014 1:54 pm

Dit is van voor dit seizoen:
http://profootballtalk.nbcsports.com/20 ... ince-2011/

Lijkt me duidelijk dat de Seahawks are on the juice.

Als ze er zes pakken, hoeveel gebruiken er dan?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di feb 04, 2014 2:37 pm

Zou dat bij andere teams niet gebeuren dan? Dopingvrije topsport bestaat niet. Of het nu gaat over american football, honkbal, voetbal, zwemmen, atletiek, wielrennen of wat dan ook. Het is overal een afweging tussen aan de ene kant roem en financiële winst en aan de andere kant de pakkans en straf. En omdat controles nu eenmaal altijd achter de feiten aanlopen is het al snel aantrekkelijk om de natuur een handje te helpen.
Nil volentibus arduum

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di feb 04, 2014 3:02 pm

NFL is er wat dat betreft laat bij. In de beginfase van het hele proces. Tijdens dat proces zijn de Seahawks het vaakst gepakt. Alleen is de NFL dan weer heel geheimzinnig en zegt niet om welke verboden middelen het gaat. Dus ik ken de details verder niet, maar haal hoop uit baseball.

In MLB heb je nu een cultuur waar spelers neerkijken op de paar die gebruiken. Ze accepteren het niet meer van collegas and concurrenten. Dus de baseball cultuur is, na een donkere periode, helemaal omgedraait. Spelers als Braun and A-Rod zijn allerminst populair bij hun teamgenoten, laat staan bij tegenstanders. Dat lijkt me de oplossing tegen doping in sport.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di feb 04, 2014 3:43 pm

Ik denk eerlijk gezegd dat die houding vooral bedoeld is om een positief beeld te schetsen richting het publiek. Kijk mij eens de ideale schoonzoon uithangen. Ik ben die pure sporter waar jullie allemaal op zitten te wachten en ik heb een hekel aan collega's die de boel besodemieteren. Het is een beetje hetzelfde als bankiers die vertellen dat ze van de crisis hebben geleerd. Nu gaat alles anders, heus
waar.

Er zullen ongetwijfeld sporters zijn die echt schoon sporten. Maar bedrog is iets dat bij mensen hoort. Hoe groter het voordeel en hoe kleiner de pakkans. Dan weet je het wel. Zo gaat het in het dagelijks leven ook, waarom zou de sport daar een uitzondering op zijn.
Nil volentibus arduum

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo feb 05, 2014 10:54 am

Ik heb niks tegen cynisme, maar dan wel graag onderbouwd door kennis van zaken. Een vage algemene aantijging heeft niet zoveel zin.

MLB heeft een les geleerd. De hele sport kwam in diskrediet na de openbaringen van Canseco. Daarvoor keek iedereen de andere kant op. Wat niet weet, wat niet deert. Maar opeens had baseball dus een daadwerkelijk geloofwaardigheidsprobleem.

Concurrentie, in de vorm van de populaire NFL en NBA, zal een rol gespeeld hebben in de koerswijziging. Het een sport die enorm belang hecht aan statistieken. Hoeveel home runs, hoeveel RBI's, hoeveel hits, etc. Als niemand meer waarde hecht aan een heel tijdperk van statistieken heeft de sport weinig zin voor de liefhebbers. De homerun derby tussen McGuirre en Sosa, de records van Barry Bonds, Roger Clemens. Men gaat ervanuit dat elk record uit die periode onbetrouwbaar is. Vandaar is het een kleine stap naar de uittocht van fans.

De houding waarop ik duidde is, volgens insiders, zonder twijfel de nieuwe cultuur in de kleedkamer. Is ook terug te zien in de statistieken, waar het aantal homeruns duidelijk omlaag is gekomen. Natuurlijk zitten er altijd een paar tussen die het toch proberen. Maar iedereen kijkt neer op A-Rod en Braun. Publiek en spelers. De Diamondbacks waren woedend toen bleek dat Braun gebruikte, want zijn pikante vorm was de beslissende factor in een playoff series het jaar ervoor. Lijkt me bovendien erg moeilijk om een kleedkamercultuur te veinzen. Die jongens zitten een maand of zeven iedere dag op elkaars lip met zo'n 160 wedstrijden per seizoen, en interviews na iedere wedstrijd. Die gaan als groep even een 'bankster'-leugen ophangen? In het donkere tijdperk hadden ze op moeilijke vragen geen commentaar, maar nu gaan ze helemaal door de bocht door 'actief' de publieke schijn hoog te houden? Zouden ze na baseball allemaal een lucratieve politieke carriere hebben. Soms is het gewoon zo simpel als het eruit ziet.

Plaats reactie