www.nusport.nlSeedorf haalt Essien naar AC Milan
Michael Essien verruilt Chelsea voor AC Milan. De Ghanese middenvelder is de eerste aanwinst van trainer Clarence Seedorf.
Dat maakte de club uit Milaan vrijdag bekend op de eigen site. Volgens Italiaanse media zal Essien een contract voor anderhalf jaar tekenen.
Essien kon dit seizoen niet op veel speeltijd rekenen bij Chelsea. Trainer José Mourinho deed slechts in vijf duels een beroep op de Ghanees.
De middenvelder, 31 jaar oud, hoopt in Milaan wedstrijdritme en vorm op te doen voor het WK van komende zomer in Brazilië. De Ghanees met de bijnaam The Bizon, speelt sinds 2005 voor Chelsea.
Vorig jaar verhuurden de Londenaren hem aan Real Madrid. Bij Milan moet hij naar alle verwachting Antonio Nocerino doen vergeten, die in de nadrukkelijke belangstelling van West Ham United zou staan.
Essien speelde eerder onder andere voor Olympique Lyon.
Italië
Moderator: mods
Re: Italië
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Dus toch niet Blind, Maher, De Jong en Fischer? Wat een verrassing. 

Nou, die namen die jij noemt Johnk, die hebben allen gespeeld in de Champions League dit seizoen of een voorronde.
Essien heeft geen enkele wedstrijd gespeeld voor Chelsea in de CL of zelfs op de bank gezeten. Milan zal heel veel op een goede CL campagne gooien nu ze er toch nog in zitten.

Essien heeft geen enkele wedstrijd gespeeld voor Chelsea in de CL of zelfs op de bank gezeten. Milan zal heel veel op een goede CL campagne gooien nu ze er toch nog in zitten.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Wat niet is kan nog komen natuurlijk. :-)Jöhnk schreef:Dus toch niet Blind, Maher, De Jong en Fischer? Wat een verrassing.
Kans dat Ajax spelers als Blind, De Jong en Fischer tussendoor laat gaan lijkt mij klein. En Clarence zal dat ook wel weten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Thohir laat van zich horen en haalt Hernanes naar Inter. Ze waren op zoek naar een spits (Vucinic), maar die deal klapte (onder druk van de fans). Nu moet hij toch ergens mee aan komen en haalt hij deze goede middenvelder. Guarin zal dus ook nog wel vertrekken.
Hernanes? Per direct of speelt die vanavond nog mee met Napoli? Goede speler!
IK GELOOF!!!!!!
- peter
Lazio. Nee het is nog niet helemaal rond, maar het zou gaan om 13 miljoen (plus Mbaye). Overigens gaat Ranocchia naar Gala, zo lijkt het. Dat was dus Plan-A ten opzichte van Heitinga.
Hernanes is een klasbak! 

Inter kan wel wat creativiteit gebruiken zeg. Niet om aan te gluren wat die laten zien.
IK GELOOF!!!!!!
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=206334
Nani ook in beeld. Willen ze allebei de spelers? Of eentje? Weet je dat Peter?
Nani ook in beeld. Willen ze allebei de spelers? Of eentje? Weet je dat Peter?
IK GELOOF!!!!!!
- peter
Heb even het stukje geluisterd op Sky Italia en di Marzio spreekt dus over beide. Thohir ziet in Nani een 'cadeau voor de supporters' en ook iemand die in Azië erg populair is.
Veel zal afhangen van wat er gaat gebeuren met Ranocchia en Guarin.
Veel zal afhangen van wat er gaat gebeuren met Ranocchia en Guarin.
- peter
De Serie A-bestuurders weten weer niet wat ze moeten:
- Osvaldo op huurbasis naar Juventus
- Hernanes is persoonlijk rond met Inter. 3.5 miljoen per jaar.
- Henrique (oud-verdediger van Barca) naar Napoli
- Diakite naar Viola
- Taarabt naar Milan
- Postiga naar Lazio
- Maxi Lopez naar Samp
- Sanabria van Barca naar Roma en nu op huurbasis naar Sassuolo
Maar er zal nog wel wat volgen. Morgen is het natuurlijk echt tijd voor lastminute acties.
- Osvaldo op huurbasis naar Juventus
- Hernanes is persoonlijk rond met Inter. 3.5 miljoen per jaar.
- Henrique (oud-verdediger van Barca) naar Napoli
- Diakite naar Viola
- Taarabt naar Milan
- Postiga naar Lazio
- Maxi Lopez naar Samp
- Sanabria van Barca naar Roma en nu op huurbasis naar Sassuolo
Maar er zal nog wel wat volgen. Morgen is het natuurlijk echt tijd voor lastminute acties.

Als AC Milan het van Adel Taarabt moet hebben.... Reserve bij QPR en Fulham. Of is dit heel goed gescout?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- peter
Eens kijken waar Milan nu staat.
Napoli - Milan.
Napoli - Milan.
Prachtig affiche. Al zal dat wel nooit meer zo mooi worden als in het tijdperk van Van Basten, Rijkaard en Gullit vs. Maradona, Careca en Alemao.
Nil volentibus arduum
- peter
Liggen zwaar onder vuur en dan komen ze er 1x uit via Taraabt en die schiet die bal er goed in. 0-1 na 10 minuutjes.
- peter
Afstandschot van Inler die vroeg daalt. Leek me houdbaar, maar het is dus 1-1. Na 11 minuten.
- peter
Abbiati torpodeert Mertens en komt goed weg met geel.
Milan speelt met een blok met de Jong en Essien.
Milan speelt met een blok met de Jong en Essien.
- peter
Balo heeft het niet. Je kunt dus raden hoe die er nu bij loopt.
Die Taraabt voetbalt prima. Als hij dit volhoudt, dan is het een topaankoop.
Napoli krijgt overigens kans op kans. Die hadden al wel op 3-1 moeten staan. De verdediging bij Milan is shaky.
2-1 door Higuain. Mooie voorzet van Inler (dacht ik) en binnengekopt door Higuain. Essien en de Jong leveren heel veel ballen in. Verder speelt Balotelli erg matig. Gaan ze niet winnen.
Die Taraabt voetbalt prima. Als hij dit volhoudt, dan is het een topaankoop.
Napoli krijgt overigens kans op kans. Die hadden al wel op 3-1 moeten staan. De verdediging bij Milan is shaky.
2-1 door Higuain. Mooie voorzet van Inler (dacht ik) en binnengekopt door Higuain. Essien en de Jong leveren heel veel ballen in. Verder speelt Balotelli erg matig. Gaan ze niet winnen.
- peter
Prachtige 3-1. Mooie steekpass, Callejon die de bal direct voortrekt en Higuain die 'm binnen kan knallen.
Mooi voor Napoli. Zie me er zo (weer) tussen staan. Een van de leukste voetbalervaringen ooit.
Mooi voor Napoli. Zie me er zo (weer) tussen staan. Een van de leukste voetbalervaringen ooit.
Abate rechtshalf, Essien en De Jong als blok.. weten we ook weer wat de visie is van Seedorf.
IK GELOOF!!!!!!
Is dat die Henrique die Ajax ook wilde hebben?Peter schreef: - Henrique (oud-verdediger van Barca) naar Napoli