Italië
Moderator: mods
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Re: Italië
Want Jonker is close met Van Gaal en kan er daarom helemaal geen hout van. 

"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Zoals ik al zei, ik heb het maar half gevolgd. Maar ik dacht te verstaan dat hij (na Maldini en Van Basten) specifiek Van Gaal benoemde.
Die Jonker valt bijzonder goed in het pulletje bij zowel Louis als Co. Hij komt op mij vooral over als een ontzettende wijsneus die al jaren achter Van Gaal aan hobbelt. Maar hij zal toch wel iets kunnen. Je kunt namelijk zeggen van Adriaanse en Van Gaal wat je wil maar het zijn wel mensen die hun vak verstaan. Maar goed, laten we het hier maar bij Milan houden. Want Van Gaal, Adriaanse en Jonker hebben daar niets mee te maken.
Wat Seedorf betreft. Hij zal denk ik veel krediet hebben bij de spelersgroep. Op één of andere manier lopen spelers altijd met hem weg.
Die Jonker valt bijzonder goed in het pulletje bij zowel Louis als Co. Hij komt op mij vooral over als een ontzettende wijsneus die al jaren achter Van Gaal aan hobbelt. Maar hij zal toch wel iets kunnen. Je kunt namelijk zeggen van Adriaanse en Van Gaal wat je wil maar het zijn wel mensen die hun vak verstaan. Maar goed, laten we het hier maar bij Milan houden. Want Van Gaal, Adriaanse en Jonker hebben daar niets mee te maken.
Wat Seedorf betreft. Hij zal denk ik veel krediet hebben bij de spelersgroep. Op één of andere manier lopen spelers altijd met hem weg.
Nil volentibus arduum
Wie zegt dat dan? Iets anders is of hij geschikt zou zijn voor Milan.
Als hoofdtrainer heeft Jonker in ieder geval niet kunnen imponeren.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Want Jonker is close met Van Gaal en dus per definitie geweldig.Raymon schreef:Want Jonker is close met Van Gaal en kan er daarom helemaal geen hout van.

Rare suggestie van Adriaanse. Punt uit. Iemand uit de periferie van het voetbal zal nooit als trainer van Milan in aanmerking komen.
- raymon
- Contacteer:
Helemaal niet, maar ik baseer mijn mening liever op feitelijke observaties en dan denk ik dat iemand met de ervaring van Jonker (ook bij een topclub als Barcelona en Bayern) in principe beter past bij een club als Milan dan iemand met geheel geen ervaring. Dus het noemen van een Jonker is dus niet heel raar. Dat zegt niets over Seedorf, kan zomaar een sensatie worden. Kan ook zomaar de Van Basten route gaan volgen. Het is koffie dik kijken. Maar je gaat mij niet vertellen dat het schamper doen over Jonker helemaal niets met Van Gaal te maken heeft.wimpey schreef:Want Jonker is close met Van Gaal en dus per definitie geweldig.Raymon schreef:Want Jonker is close met Van Gaal en kan er daarom helemaal geen hout van.![]()
Rare suggestie van Adriaanse. Punt uit. Iemand uit de periferie van het voetbal zal nooit als trainer van Milan in aanmerking komen.
Ik denk dat de ervaring van Seedorf als speler aan de top toch minstens opweegt tegen de marginale ervaring van Jonker.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- raymon
- Contacteer:
Dat zeiden ze ook van Van Basten.Bert schreef:Ik denk dat de ervaring van Seedorf als speler aan de top toch minstens opweegt tegen de marginale ervaring van Jonker.
Huh? Waarom zou hij bij Milan passen? Geen voetbalcarrière, nul ervaring in het Italiaanse voetbal, in de top alleen assistent geweest op die paar maanden interim na.Raymon schreef:Helemaal niet, maar ik baseer mijn mening liever op feitelijke observaties en dan denk ik dat iemand met de ervaring van Jonker (ook bij een topclub als Barcelona en Bayern) in principe beter past bij een club als Milan dan iemand met geheel geen ervaring. Dus het noemen van een Jonker is dus niet heel raar.
Hennie Spijkerman heeft ook ervaring. Geschikt voor Milan?
Seedorf is een bijzondere man. Ik sluit niet uit dat hij het redt daar. Al is Milan een moeilijke club.Dat zegt niets over Seedorf, kan zomaar een sensatie worden. Kan ook zomaar de Van Basten route gaan volgen. Het is koffie dik kijken.
Alsof het feit dat jij hem verdedigt niets met LVG te maken heeft...Maar je gaat mij niet vertellen dat het schamper doen over Jonker helemaal niets met Van Gaal te maken heeft.
- raymon
- Contacteer:
Nee, ik ben helemaal niet voor of tegen Van Gaal of Cruijff. Beiden hebben gigantische waarde gehad voor Ajax. Ben ook blij met de huidige lijn al ben ik het er niet mee eens hoe deze tot stand is gekomen. Dus mijn verdediging heeft niets te maken met Van Gaal. Ik geef alleen aan dat iemand met een staat van dienst als Jonker, die aangesteld is als hoofd jeugd of opleiding van Arsenal en vele clubs heeft getraind, dan wel als hoofd trainer, danwel als assistent, best wel wat zou kunnen. Maar goed, ik zou 'm niet genoemd hebben als toekomstige trainer van Milan. Maar om 'm af te zetten als iemand die niets kan, is puur gebaseerd op je eigen gevoel.Yopi schreef:Alsof het feit dat jij hem verdedigt niets met LVG te maken heeft...Maar je gaat mij niet vertellen dat het schamper doen over Jonker helemaal niets met Van Gaal te maken heeft.
Ik heb ook dat gevoel.Yopi schreef:
Seedorf is een bijzondere man. Ik sluit niet uit dat hij het redt daar. Al is Milan een moeilijke club.
Een cruciaal verschil met Van Basten is volgens mij dat Van Basten als speler feitelijk een einzelgänger was, solist, op het egoïstische af. Seedorf is - zeker in zijn latere jaren - altijd 'coachend' geweest in het veld, veel meer met anderen bezig, heeft dacht ik ook spelers onder zijn hoede genomen als die bij een club kwamen. Altijd bezig met het team en de tactiek. Marco wilde gewoon goals scoren. Punt. Heel ander vertrekpunt, wat mij betreft.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Seedorf kent het internationale topvoetbal en AC Milan als vrijwel geen ander. Hij heeft een enorme uitstraling, spreekt vloeiend Italiaans. Me dunkt dat hij dan betere voorwaarden tot slagen heeft dan iemand die ooit Volendam en Willem heeft geleid.Raymon schreef: Helemaal niet, maar ik baseer mijn mening liever op feitelijke observaties en dan denk ik dat iemand met de ervaring van Jonker (ook bij een topclub als Barcelona en Bayern) in principe beter past bij een club als Milan dan iemand met geheel geen ervaring.
Met Adriaanse in dit geval. Jonker - Milan is een bizarre suggestie. CA bewijst zijn vriendje Jonker er ook geen dienst mee.Maar je gaat mij niet vertellen dat het schamper doen over Jonker helemaal niets met Van Gaal te maken heeft.
Voor een club als NAC oke... maar voor AC Milan.. hoe verzint die Co het?
IK GELOOF!!!!!!
Seedorf heeft een streepje voor. Die man heeft alles meegemaakt. Er komt iemand binnen, de spelers hebben respect voor hem.
Een internationale topclub trainen is heel iets anders dan een modale club trainen. In de top moet je vooral goed zijn in de omgang met spelers, en het clubbeleid kunnen verkopen. De druk is enorm. Daarom: hoe meer krediet je hebt hoe beter. Seedorf heeft alvast krediet, vanwege zijn verleden als speler.
Stel je zou Jonker aanstellen en hij zou drie keer verliezen, dan zou de pers hem slachten. Wie is die vent helemaal? Waarom wordt een nobody trainer van Milan? Zelfs al had hij alle kwaliteiten van de wereld, hij zou zo buiten geschopt worden.
Een internationale topclub trainen is heel iets anders dan een modale club trainen. In de top moet je vooral goed zijn in de omgang met spelers, en het clubbeleid kunnen verkopen. De druk is enorm. Daarom: hoe meer krediet je hebt hoe beter. Seedorf heeft alvast krediet, vanwege zijn verleden als speler.
Stel je zou Jonker aanstellen en hij zou drie keer verliezen, dan zou de pers hem slachten. Wie is die vent helemaal? Waarom wordt een nobody trainer van Milan? Zelfs al had hij alle kwaliteiten van de wereld, hij zou zo buiten geschopt worden.
Jonker was inderdaad wél een succesverhaal geworden.Raymon schreef:Dat zeiden ze ook van Van Basten.

En met niemand anders!
En met niemand anders!
Je moet mensen niet boven hun niveau tillen. Dan wordt het zielig.Bert schreef:Jonker was inderdaad wél een succesverhaal geworden.Raymon schreef:Dat zeiden ze ook van Van Basten.
Over Seedorf: hij moet gewoon een kanjer van een veldtrainer aanstellen. Dan kan hij zich zelf toeleggen op de rest.
Het lijkt wel alsof het een pré is dat een voetbaltrainer zelf vooral geen topvoetballer is geweest.
Jonker heeft niet het charisma van Beenhakker en Mourinho. Bijvoorbeeld...

Jonker heeft niet het charisma van Beenhakker en Mourinho. Bijvoorbeeld...
Ik ben benieuwd wat hij gaat doen met zijn staf. De geruchten over Stam zijn natuurlijk sterk. Gaat het een Nederlandse kliek worden van jongens waar hij mee heeft gespeeld? Vriendje Davids is ook weer beschikbaar. Of komt er ook nog een ervaren trainer bij?
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik denk dat hij Tassotti er sowieso bij zal houden. Krijg je dus Seedorf, Crespo, Stam en Tassotti. Mwah, ik zou dan kiezen voor meer ervaring als assistenten.
Dat is op zich waar, maar wel binnen een kader dat ook bizar is. Seedorf is een bijzonder figuur, maar op zich is het natuurlijk bizar dat spelers op basis van hun populariteit allerlei kwaliteiten krijgen toegeschreven die ze nooit hebben laten zien, en dan mogen aankloten met topclubs en nationale elftallen en hun gepruts dan wordt goedgepraat. Vanuit het idee dat je wil presteren is dat bizar.wimpey schreef:Met Adriaanse in dit geval. Jonker - Milan is een bizarre suggestie.
Wat helemaal bizar is is dat een kneuterig tv-persoonlijkheidje waarvan al lang en breed is vastgesteld dat die geen enkel voetbalinzicht heeft de pik op iemand heeft en zegt hem niet serieus te kunnen nemen, en dat dan allerlei volk waaronder ook mensen die best een eigen mening zouden kunnen vormen als ze dat zoden willen hem dan gaan nablaten.
Bij Arsenal hebben ze daar niet zoveel last van, en die zijn blijkbaar wel in staat om te kijken wat voor kwaliteiten iemand heeft. Ergens in Nederland zit een diepe afkeer van kwaliteiten en vakmanschap in het algemeen, en waarschijnlijk niet toevallig bij mensen die niets anders dan bagger voortbrengen.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Bij Arsenal zijn ze inderdaad van mening dat Jonker een beslissend aandeel heeft gehad in de vele fantastische Nederlandse talenten (*ahum).
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Hoe ben jij in staat om te kunnen beoordelen of "kwaliteiten" en "vakmanschap" op Jonker van toepassing zijn?Le T. schreef: Bij Arsenal hebben ze daar niet zoveel last van, en die zijn blijkbaar wel in staat om te kijken wat voor kwaliteiten iemand heeft. Ergens in Nederland zit een diepe afkeer van kwaliteiten en vakmanschap in het algemeen, en waarschijnlijk niet toevallig bij mensen die niets anders dan bagger voortbrengen.

Seedorf heeft een schat aan voetbal- en levenservaring. Aan die ervaring kan Jonker nog in geen 7 levens tippen. Vreemd dat voor Seedorf wél een gebrek aan ervaring op bepaalde vlakken geldt en dat dat op Jonker niet van toepassing is.
- raymon
- Contacteer:
Wie zegt dat?Bert schreef:Jonker was inderdaad wél een succesverhaal geworden.Raymon schreef:Dat zeiden ze ook van Van Basten.

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Wordt het geen tijd voor een Jonker-topic? Een eigen topic voor een nobody. Prima deluxe.
In ieder geval past het niet om het in dit draadje over hem te hebben. Hier verder over El Presidente.
Overigens zijn Inter en Juventus het eens geworden over een 'swap' tussen Guarin en Vucinic. Bijzondere deal. Uiteraard heeft Inter stootkracht nodig, maar om daar Guarin voor in te leveren...
In ieder geval past het niet om het in dit draadje over hem te hebben. Hier verder over El Presidente.
Overigens zijn Inter en Juventus het eens geworden over een 'swap' tussen Guarin en Vucinic. Bijzondere deal. Uiteraard heeft Inter stootkracht nodig, maar om daar Guarin voor in te leveren...