Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » di dec 31, 2013 10:49 am

VErhoudingsgewijs, bedoel ik uiteraard. Mourinho werkt uitsluitend met topspelers. Een trainer die Cristiano Ronaldo in de ploeg heeft wint sowieso veel, of hij er nou iets van kan of niet.
Zou jij hem bij Ajax willen zien, Peter? Doe mij De Boer maar.
Laatst gewijzigd door Yopi op di dec 31, 2013 10:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.

zeux

Bericht door zeux » di dec 31, 2013 10:50 am

Peter schreef:
Yopi schreef:Voor iemand die alleen om winnen geeft verliest Mourinho best vaak.
Haha grapje toch? De beste man verliest sinds hij bij Porto zit 78 keer (als ik wiki mag geloven). 78 keer verliezen in 11.5 jaar tijd in 620 potjes. En dat bij Porto, Chelsea, Inter, Real, Chelsea. Om over de prijzenkast maar niet te reppen.
Dat zijn mooie stats.

Nu is winnen met Porto, Chelsea, Inter, Real, Chelsea net effe iets makkelijker dan met pak m beet N.E.C., RKC, Auxerre, Trondby of Stoke, maar desondanks.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 31, 2013 11:42 am

Peter schreef:
Yopi schreef:Voor iemand die alleen om winnen geeft verliest Mourinho best vaak.
Haha grapje toch? De beste man verliest sinds hij bij Porto zit 78 keer (als ik wiki mag geloven). 78 keer verliezen in 11.5 jaar tijd in 620 potjes. En dat bij Porto, Chelsea, Inter, Real, Chelsea. Om over de prijzenkast maar niet te reppen.
Hij heeft Madrid praktisch kapot gemaakt joh.. kap eens met dat geleur. Bovendien won hij de CL niet met zowel Chelsea en Madrid. Clubs waar iets gepresteerd moest worden. Bij Inter hoefde niks.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 31, 2013 11:47 am

Kom op zeg Rishi. :excited.gif:

Zeg gewoon dat je z'n speelstijl niets vindt en dan zijn we klaar.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 31, 2013 12:05 pm

Hoezo dan? Real Madrid is een club uitstraling. Geen Inter of Chelsea. Geen schopploeg. Zijn speelstijl vind ik inderdaad niks. Tenzij hij volle bak druk gaat zetten. In het begin bij Chelsea speelden ze tegen Arsenal. Weet de eindstand niet maar ze maakten Arsenal helemaal kapot. Schitterend was dat. Daarna is hij gek geworden.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 31, 2013 12:54 pm

Mourinho liet Madrid toch gewoon aanvallend en verzorgd voetballen? Alleen in de duels met Barcelona liet hij zich verleiden tot puur betonvoetbal.

Maar daarom paste Mourinho ook niet bij Madrid. Als je zag hoe Luiz de ballen op het laatst weg keilde tegen Liverpool..... Zoiets wordt bij Real niet geaccepteerd. Mourinho kon Real dan ook niet volledig laten spelen zoals hij dat wilde.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di dec 31, 2013 1:08 pm

Overigens vind ik de kritiek op de speelstijl van Chelsea in de wedstrijd van eergisteren nog onbegrijpelijker. Chelsea speelde een prima eerste helft en in de tweede helft was het allemaal wat saai en degelijk. Als je dan het hotseknots begonia voetbal van Liverpool als uitgangspunt neemt voor leuk voetbal, dan vind ik dat ook wat tegenstrijdig. Sowieso vind ik het wat te ver gaan om nu Chelsea als verpester van de wedstrijd aan te wijzen. Ik heb namelijk best een OK wedstrijd gezien. Wellicht was het nog leuker geweest als Chelsea de sluizen had open gezet, maar nu lag Suarez aan de ketting. Ik weet wel waar ik voor zou kiezen als coach van Chelsea.

Chelsea heeft de uitwedstrijden tegen ManUtd en Arsenal wel op slot gegooid. Leverde twee keer een 0-0 op. Puur op resultaat. Thuis won men van City en van Liverpool. Prima resultaat tegen de topclubs.

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 31, 2013 1:31 pm

Het resultaat is prima. Maar Liverpool is een waardeloos negental plus Coutinho en Suarez. Die moet je gewoon oprollen.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 01, 2014 8:07 pm

Coutinho vind ik ook niks. Echt belachelijk overschat.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

ferry

Bericht door ferry » wo jan 01, 2014 9:01 pm

Iemand Man U - Spurs gezien? Heerlijke pot! Spurs winnen met 1-2; assist en goal van Eriksen. Leuk voor hem!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jan 01, 2014 9:16 pm

Helaas gemist. Vanmiddag wel een stukje van Swansea-Man City gezien. City gaat volgens mij kampioen worden, nu ze ook uitwedstrijden gaan domineren. Bony scoorde trouwens nog een geweldige goal.

ferry

Bericht door ferry » wo jan 01, 2014 9:44 pm

Ja, het zal inderdaad wel die kant op gaan: City of Chelsea.

Bony begint nu ook een beetje te draaien, leuk voor hem. Ben benieuwd wat Laudrup gaat doen als Michu weer fit is.

Baseman

Bericht door Baseman » do jan 02, 2014 9:12 am

Ferry schreef:Iemand Man U - Spurs gezien? Heerlijke pot! Spurs winnen met 1-2; assist en goal van Eriksen. Leuk voor hem!
Ik heb MotD gezien en dat was inderdaad een leuke pot!
Met een sterke Eriksen en Adebayor, onbegrijpelijk dat V-B deze laatste constant negeerde.

PS: Wel jammer dat Webb weer een negatieve hoofdrol speelde en ManU oa een penalty onthield, op Boxing Day floot hij ook al waardeloos. Opvallend.

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 02, 2014 9:15 am

Bij Man United moeten ze natuurlijk niet zeiken. Die Young is de koning der schwalbes. Dan krijg je dit. Suarez krijgt ook nooit iets mee. Onterecht nu, maar ook wel logisch.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do jan 02, 2014 10:18 am

Mr. Ajax schreef:Coutinho vind ik ook niks. Echt belachelijk overschat.
Ik vind die Coutinho wel een aardige voetballer hoor. Technisch zeer begaafd en ziet het spelletje aardig. Liverpool heeft een zeer sterke 'eerste 11', alleen de rest is dikke prut. Skrtel, Agger, Johnson, Suarez, Coutinho, Stevie G, Lucas, Sturridge dat zijn spelers die moeiteloos in de top van de PL meekomen. Echter, je hebt ook types als Henderson enzo....
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 02, 2014 10:24 am

Coutinho vind ik ook echt een heerlijke speler. Liverpool moet nog wel 2 of 3 spelers erbij kopen willen ze echt kans maken op de titel.

City wordt kampioen. Wat een bazenelftal hebben zij zeg. Gisteren speelden ze op halve kracht. En dan waren Aguero en Silva er niet eens bij.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do jan 02, 2014 12:33 pm

Bewijst wekelijks dat hij te licht is voor het Engelse voetbal. Is meer iets voor FCM/Dichtbij
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 02, 2014 1:01 pm

Ferry schreef:Iemand Man U - Spurs gezien? Heerlijke pot! Spurs winnen met 1-2; assist en goal van Eriksen. Leuk voor hem!
Eriksen is gewoon een topper. Man U stond wel lekker te slapen bij zijn goal trouwens... Onvermijdelijk dat die club een terugval kent post-Ferguson. De spelers zijn niet bang voor Moyes.

Baseman

Bericht door Baseman » do jan 02, 2014 2:30 pm

Ik vind Eriksen en Coutinho wel redelijk vergelijkbaar.
Technisch sterk, mooie trap, goede pass, aardig loopvermogen, maar ook fysiek wat fragiel, niet de beste omschakeling en nog wat moeite met het hoge tempo (met name onder druk).

Nog niet goed genoeg voor de top van de PL, maar de subtop is geen enkel probleem en de groeimogelijkheden zijn er.
GangstaRiB schreef:Echter, je hebt ook types als Henderson enzo....
Henderson speelt al weken juist sterk als vervanger van Gerrard...hij is geen topper, maar hij is zeker goed genoeg voor Liverpool.

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 02, 2014 2:46 pm

InnerHarbour schreef:
Bewijst wekelijks dat hij te licht is voor het Engelse voetbal. Is meer iets voor FCM/Dichtbij
Die jongen is nog jong. Hij komt er wel. Fantastische techniek.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 02, 2014 2:48 pm

wimpey schreef:
Eriksen is gewoon een topper. Man U stond wel lekker te slapen bij zijn goal trouwens... Onvermijdelijk dat die club een terugval kent post-Ferguson. De spelers zijn niet bang voor Moyes.
Eriksen is inderdaad een topper. Zou uitstekend bij Manchester passen. Die kunnen wel een voetballer gebruiken.

De spelers zijn niet alleen niet bang voor Moyes, de helft kan ook niet goed genoeg voetballen. Met vleugels als Young, Valencia, Nani en middenvelders als Cleverley, Carrick en soms ook Jones kom je gewoon niet aan voetballen toe. Chicharito, Wellbeck zijn ook geen toppers...

Manchester moet eens gaan smijten met geld. Dit wordt namelijk echt niks. En dan niet 40 miljoen voor Fellaini :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » wo jan 08, 2014 2:56 pm

Moyes is echt een waardeloze trainer. Zelfs Koeman had het beter gedaan met een lange-ballen-op-Smalling-systeem..
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 08, 2014 4:19 pm

Baseman schreef: Henderson speelt al weken juist sterk als vervanger van Gerrard...hij is geen topper, maar hij is zeker goed genoeg voor Liverpool.
Dit is nou precies de reden waarom Liverpool al meer dan 20 jaar geen titel heeft gewonnen. Dat vinden ze daar namelijk ook. Maar in feite brengt zo'n Henderson je geen millimeter verder, hij is maximaal subtop. Die Sakho daar achterin vinden ze ook geweldig, om maar een voorbeeld te noemen… Op deze manier blijft een PL titel nog een tijdje weg.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do jan 16, 2014 2:27 pm

Chelsea verkoopt De Bruyne voor 20M aan Wolfsburg en haalt Matic weer terug van Benfica voor 26M. Is die jongen zo goed geworden daar? In dat jaartje bij Vitesse viel hij mij niet op.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

999

Bericht door 999 » di jan 21, 2014 10:32 am

VERPLETTEREND OPTREDEN LOUIS VAN GAAL OP GALA-AVOND VOOR CHELSEA-MANAGER.

MOURINHO IN TRANEN

• De leerling en zijn meester…. Louis van Gaal en Jose Mourinho omarmen elkaar in Londen op emotionele wijze. De Nederlandse bondscoach maakt grote indruk op het gala ter ere an de Portugees. FOTO’S: ACTION IMAGES

LONDEN – Met een verpletterend optreden tijdens een gala-avond voor Chelseamanager Jose Mourinho heeft Louis van Gaal in Londen in één klap de hele Engelse voetbalwereld voor zich gewonnen. De bondscoach van Oranje had zo’n hartverwarmende speech, dat zijn vroegere Portugese pupil aan tafel in snikken uitbarstte.

Bij Mourinho, die in de grote zaal van het chique Savoy-hotel in hartje Londen net als nog 400 genodigden uit de Engelse voetbalwereld ademloos naar het verhaal van Van Gaal luisterde, rolden de tranen aan het einde over zijn wangen. De succesvolle trainer had een paar uur eerder met Chelsea regerend kampioen Manchester United een pak slaag gegeven. Maar van alle bravoure die hij langs de lijn op Stamford Bridge toonde, was opeens niets meer over.

Mourinho’s vrouw Mathilde en zijn kinderen wisten er even geen raad mee. Chelsea-speler Frank Lampard, die vlak bij hem aan tafel zat, ook niet. Maar iedereen zag dat het tranen van dankbaarheid en pure emotie waren. Aan de ’beste trainer ter wereld’, zoals Mourinho Van Gaal later zou noemen, heeft de man die met FC Porto, Chelsea, Inter en Real Madrid al zoveel prijzen heeft veroverd, naar eigen mening al zijn successen te danken.

De Engelse Football Writers Association organiseert jaarlijks een groots gala waarbij een eerbetoon wordt gehouden aan de meest bijzondere voetbalpersoonlijkheid van een decade. De terugkeer van Mourinho, die is uitgegroeid tot een van de beste voetbaltrainers ter wereld, in de Premier League was hét moment om de eigengereide maar gerespecteerde coach in de schijnwerpers te plaatsen.

De Engelsen wilden daarbij met alle geweld zijn grote leermeester als eregast en spreker hebben. Voor Van Gaal en zijn echtgenote was een vlucht geregeld, hij kreeg een prachtig verblijf in Londen aangeboden en werd op de avond zelf bijna als een staatshoofd onthaald. Het was alsof het, een paar weken na zijn besprekingen met de leiding van Tottenham Hotspur over een topfunctie bij de Londense club, allemaal zo moest zijn.

Dit was na zoveel jaren in Nederland, Spanje en Duitsland, zijn grote entree in de Engelse voetbalwereld op een moment dat Engeland hoopt op zijn komst. Maar Van Gaal had er niet zelf om gevraagd en maakte er ook geen misbruik van. In zijn gloedvolle betoog hield hij alle schijnwerpers op de hoofdpersoon zelf. Hij sprak met zijn hart en zorgde in uitstekend Engels voor een brok in de keel bij alle aanwezigen. De zachte kant van de bondscoach, die mooie stiltes liet vallen tussen grappen en emotionele momenten, deden iedereen versteld staan.

Van Gaal ging terug naar het begin van Mourinho’s loopbaan. Hij vertelde hoe hij de Portugees leerde kennen bij Barcelona, hoe hij onder de indruk raakte van Mourinho toen die voor de door Barcelona op een zijspoor gezette coach Bobby Robson bleef vechten en wat hem deed besluiten om juist Mourinho te benoemen tot assistent-trainer. Hij zag een groot talent in het ambitieuze mannetje dat het vak wilde leren en voorzag een grote toekomst voor Mourinho.

De zaal lag dubbel van de lach toen Van Gaal vertelde dat Mourinho in werkelijkheid een bescheiden en verlegen man is. Van Gaal: „Dat kunnen jullie je niet voorstellen. Maar vraag het aan mijn vrouw Truus. Ik liet Mourinho in het eerste jaar de tegenstanders voor de volgende wedstrijd analyseren. Dan moest hij het rapport bij mij thuis in Sitges afleveren. Ik was zelf zelden thuis, omdat ik met de ploeg in voorbereiding was. Als hij dan aanbelde, vroeg Truus altijd of hij een kopje koffie wilde. Dat heeft hij nooit een keer gedaan. Hij wilde niks aannemen. Sterker zelfs, hij ging cadeautjes voor Truus meenemen. Maar hij wilde verder niks. Op een gegeven moment vroeg ik aan Truus waarom. Of hij houdt niet van Hollandse koffie of hij houdt niet van wat anders en dat kan je dan zelf invullen…”

De trainer Mourinho heeft zich in de ogen van Van Gaal enorm ontwikkeld. ,,Maar de mens Mourinho is dezelfde gebleven. Jose is een ambitieuze coach, net als ik. Hij is erg uitgesproken, net als ik. Hij is ook altijd op alle fronten bezig om zijn ploeg zo goed mogelijk te prepareren. Hij houdt op een waanzinnige manier van het spel, net als ik. Maar nu is hij als coach beter dan ik!”

Dat was het moment waarop de ogen van Mourinho zich met tranen vulden. De Chelsea-trainer vond dat hij zoveel lof niet verdiende. Van Gaal: „Eigenlijk is dat het laatste wat ik wil zeggen. Daar aan onze tafel zit één Nederlandse journalist. In de ogen van de Nederlanders ben ik altijd die ’arrogante Louis van Gaal’. Maar nu kan ook hij beamen dat ik nederig ben. Het is voor mij werkelijk een eer om hier bij Jose Mourinho te zijn.”

Mourinho, de tranen eenmaal kwijt, kon nauwelijks woorden vinden om Van Gaal te bedanken. „Het beste wat het voetbal mij heeft gegeven is dat ik naast mijn gezin ’Mister’ Louis van Gaal mocht hebben als mijn grote voorbeeld en mentor bij Barcelona”, sprak Mourinho.

De Engelse voetbalwereld smult bij de gedachte dat ze komend seizoen allebei aan het roer staan in de Premier League. Van Gaal lijkt er klaar voor te zijn. Bij het verlaten van de chique zaal in het Savoy-hotel kreeg hij van alle kanten dezelfde woorden: ’See you next season, Louis!’
De T.
Blij met de punten ...

Plaats reactie