Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

wimpey

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » vr dec 20, 2013 8:16 pm

'Amrabat, John en Kostic op lijstje'

OPTIES - Frank de Boer noemde vrijdagmiddag Guus Hupperts als mogelijke rechtsbuiten voor Ajax en De Telegraaf heeft vrijdag een paar andere opties uit de doeken gedaan. Volgens de krant staan naast Ola John ook Nordin Amrabat en Filip Kostic op het lijstje bij Ajax.

Amrabat en John zouden vanwege hun hoge salaris en langdurige contracten bij respectievelijk Galatasaray en Benfica alleen voor huur een optie zijn. De 21-jarige Kostic zou eventueel van FC Groningen overgenomen moeten worden.

jabu

Bericht door jabu » vr dec 20, 2013 9:10 pm

Studio Sport-scouting.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr dec 20, 2013 9:47 pm

Nou, Amrabat zie je niet vaak meer in Studio Sport, dat valt dus wel mee.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr dec 20, 2013 9:57 pm

Amrabat is aangeboden, volgens de Telegraaf.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr dec 20, 2013 10:33 pm

Ah, vandaar. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za dec 21, 2013 11:27 am

Ik neem aan dat we daarvoor bedanken. Heeft bij PSV al laten zien dat hij het niveau mist. Als je een draver nodig hebt kun je net zo goed Lukoki weer terug halen.
Nil volentibus arduum

gaizka

Bericht door gaizka » za dec 21, 2013 12:55 pm

Zuidema schreef:Inderdaad een leuke speler. Vraag me wel af of hij het level van Ajax aan kan en of hij als Limbo in het Amsterdamse kan aarden. En wat gaat Frank met hem doen, mocht het zover komen? Weer een rechtsbuiten op een linksbuitenplek zetten? Zodat er direct 40% van zijn potentieel wordt ingeleverd?
Inderdaad, ik beng bang dat het een 'gevalletje Willem Janssen' is, prima speler voor Roda en de subtop maar komt te kort voort de Nederlandse top. Met name zijn techniek is niet geweldig.

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 24, 2013 3:29 pm

gaizka schreef: Inderdaad, ik beng bang dat het een 'gevalletje Willem Janssen' is, prima speler voor Roda en de subtop maar komt te kort voort de Nederlandse top. Met name zijn techniek is niet geweldig.
Tom Soetaers all over, lijkt me.

Maar ik zie het TH er wel voor aan om na Sana, Cuenca en Bojan weer een matige speler voor de buitenkant te halen.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo jan 01, 2014 11:19 pm

Amrabat is toch ook linksbuiten???

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jan 01, 2014 11:40 pm

Is dit zo'n Charisteas momentje? Er moét een speler komen voor een bepaalde positie, dan halen we er ook eentje, even los van het feit dat hij waarschijnlijk vierkant gaat mislukken?

Ik vraag me inmiddels ook af hoe het dan met de ontwikkeling van bijvoorbeeld een Meleg zit. Al die heisa om hem binnen te halen en dan dreigt ineens een geruisloze aftocht.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do jan 02, 2014 12:13 am

Als Amrabat komt dan stuur ik m'n skipper kaart terug!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 02, 2014 9:30 am

Wat maakt dat jullie je daar zorgen om maken in dit topic? Er is toch niets meer dan dat vage gerucht hierover van een paar dagen terug of heb ik iets gemist?
Nil volentibus arduum

ferry

Bericht door ferry » do jan 02, 2014 12:51 pm

Er verschenen allerlei berichten in verschillende media dat er een akkoord zou zijn. Dit blijkt dus niet te kloppen.
[Update II] Galatasaray: 'Het is een truc'
JaySing, 2-01-2014 12:36, 16936 views, Turkse media |Wed €120 gratis + 1e mobiele weddenschap geld terug!
GERUCHT - UPDATE - Diverse Turkse media weten te melden dat Ajax en Nordin Amrabat een principeakkoord hebben bereikt. Naar verluidt kunnen de Amsterdammers de Marokkaans international voor vier miljoen euro overnemen van Galatasaray.

Door de buitenlandsregeling in Turkije, die voorschrijft dat er slechts zes niet-Turkse spelers in de selectie mogen zitten, komt Amrabat weinig aan spelen toe. In het verleden speelde de vleugelaanvaller voor VVV-Venlo en PSV.

Helemaal zeker is de komst van Amrabat nog niet, aangezien ook Hull City de flankspeler wil inlijven.

Update - 13.35 uur
Ajax-watcher Simon Zwartkruis meldt op Twitter dat het gerucht rondom het principeakkoord de prullenbak in kan. Wordt ongetwijfeld vervolgd...

Update II - 12:32 uur 02/01
In een reactie aan Ajax Showtime heeft Bener Onar, de persvoorlichter van Galatasaray, bevestigd dat er geen akkoord is tussen Ajax en de Turkse grootmacht over Nordin Amrabat. 'Het is onzin', aldus Onar. 'Waarschijnlijk is de berichtgeving in de Turkse media over een akkoord met Ajax een truc geweest van een Turkse zaakwaarnemer van Amrabat of iets dergelijks.'
Ajaxshowtime.com

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 02, 2014 1:03 pm

Die Amrabat was nog nooit wat... Liever niemand halen dan Amrabat, Hupperts of Cuenca halen.

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 02, 2014 2:24 pm

Cuenca vind ik wel goed. Die zie ik graag komen.
IK GELOOF!!!!!!

Khraa

Bericht door Khraa » do jan 02, 2014 3:04 pm

Cuenca heeft nog niets laten zien dat me bekoort. We hadden spelers die eraan zaten te komen volgens TH, Schone doet het redelijk, ik hoef geen spelers die hun fitheid of wedstrijdritme komen opdoen bij Ajax.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 02, 2014 3:52 pm

Ik ken hem nog bij Barca. Daar vond ik hem goed. Als hij fit is. Niet fit = wegblijven.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » do jan 02, 2014 5:06 pm

Rishi schreef:Ik ken hem nog bij Barca. Daar vond ik hem goed. Als hij fit is. Niet fit = wegblijven.
Zo lang niet fit kan ook trouble zijn. Komt hij terug op zijn oude niveau?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 02, 2014 5:39 pm

Die jongen had bij zijn vorige verblijf al geen enkele vorm van wedstrijdritme en fitheid. Dat zal nu alleen nog maar minder zijn.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 02, 2014 9:06 pm

Dan moet hij niet gehaald worden, als dat zo is. Maar als hij nu zou aansluiten is er genoeg ritme op te doen. Niet over een maand.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 03, 2014 9:38 am

Ik vrees dat een nieuwe buitenspeler voor FdB het alibi is om het nóg maar eens met Sig in de spits te proberen. Onder het mom van: we hebben nu een buitenspeler voor een spits die het van buitenspelers moet hebben.

Lionel

Bericht door Lionel » vr jan 03, 2014 10:28 am

Wat is dat toch met Frank? Hij ziet toch ook wel dat Ajax beter speelt met Sig uit het elftal..
IK GELOOF!!!!!!

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr jan 03, 2014 10:30 am

wimpey schreef:Ik vrees dat een nieuwe buitenspeler voor FdB het alibi is om het nóg maar eens met Sig in de spits te proberen. Onder het mom van: we hebben nu een buitenspeler voor een spits die het van buitenspelers moet hebben.
Ben ik ook wat bang voor. En het zou me echt verbijsteren. In dat geval zou FdB hier en daar nog steeds niet door hebben, waarom het aanvalsspelletje van Ajax soms zo goed functioneert. Siem is natuurlijk geen Europees topniveau, maar met hem hebben we wel een goed meevoetballende spits én een spits die goed gebruik weet te maken van voorzetten, zowel door de lucht als over de grond. Het is best wel sneu voor Sigi, maar hij had eigenlijk nooit aangetrokken moeten worden door Ajax. Dit valt zo zeer slecht uit voor beide partijen. Hij kan die rol van Ajax-spits nooit voldoende uitvoeren. Al steek je nog een miljoen trainingsuren in hem, zijn techniek zal povertjes blijven. En hij is niet slim genoeg, hij ziet het gewoonweg niet.

Dat blijft naast heel veel goeds wat mij betreft toch wel een fors minnetje bij FdB: hij komt vooralsnog niet bepaald over als een tactisch wonder, kaliber Cruijff of Van Gaal. Dat ie vrij vlot weet welke spelers hij nodig heeft voor welk spelletje. Kan natuurlijk nog komen, hij is nog steeds lerende. Maar voorlopig moet hij wel heel erg veel en lang van alles en nog wat uitproberen in zijn basiselftal, voordat ergens op een gegeven moment de puzzelstukjes samenvallen. Hoeveel mensen zijn er nou wel niet uitgetest op het middenveld en in de aanval de afgelopen jaren? En dat komt echt niet alleen door verloop, blessures en schorsingen. Hij moet me wat teveel steeds weer een plank in het water gooien om te kijken of ie blijft drijven. Abstractie lijkt (nog?) niet echt aan hem besteed.

Lionel

Bericht door Lionel » vr jan 03, 2014 10:31 am

Maar wat doen de mensen om hem heen dan?
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 03, 2014 10:50 am

Aan de andere kant, hij heeft ook veel vertrouwen gegeven aan spelers waar het er uiteindelijk wel uit komt. Neem bijvoorbeeld de ontwikkeling van Blind. Die jongen is van uitgefloten door het eigen publiek naar een belangrijke speler op het middenveld gegaan. Of Veltman, hoeveel supporters zagen het in hem zitten als opvolger van Alderweireld vóór hij het zo goed begon te doen?

Ik zie het ook niet zitten in Sigthorsson als spits bij Ajax. Maar feit is wel dat hij nauwelijks gebruikt is op een manier die bij hem past doordat we daar het materiaal niet voor hebben.

Wat mij betreft laten we een nieuwe buitenspeler zitten of er moet zich echt een buitenkansje voordoen. Zo'n korte termijn constructie halverwege het seizoen brengt zelden iets goeds. Schöne doet het prima op rechts en op links wil je waarschijnlijk toch Fischer laten doorontwikkelen. Een jongen met diepgang en een voorzet zou er op zich goed bij passen. Maar is dat ook haalbaar? En kunnen we dat wellicht volgend seizoen al invullen met een speler uit de opleiding?
Nil volentibus arduum

Plaats reactie