In zijn positie was ik ver uit de buurt gebleven van jeugdspelers. Of de verdenkingen ergens op sloegen of niet. Je weet hoe het gaat vandaag de dag.
Moderator: mods
Mee eens, dit is half werk. Er ligt nu een verhaal wat genoeg voeding geeft aan speculatie. En dat gebeurd vervolgens ook volop. Niet handig want nu kom je weer in de positie dat je daarop moet gaan reageren. Gaat het inderdaad om deze persoon of niet, en wat heeft hij nou precies wel en niet gedaan. Die vragen hou je natuurlijk niet meer tegen.Zeux schreef:Lastig. Maar als zoveel details worden vrijgegeven over het soort werk dat hij deed én dat het een 'clubicoon' is én dat hij al tientallen jaren werkt, dan ben je wel erg naïef als je denkt dat dan niet in no time de naam Thoolen aan deze zaak verbonden wordt.Yopi schreef:Hoe pak je zoiets aan?
Daar moet je dan wat mee denk ik. Of ontkennen, of bevestigen. Veel andere smaken zijn er niet.
Over aard en omvang is echter ook onduidelijkheid. Je leest over 'een incident' in de jaren tachtig, maar ook dat hij meer recent nog onder de douche ging met spelers. Tegelijkertijd is er bij de politie niets bekend - terwijl de zaak dus al maanden loopt - en zegt Cees hierboven dat de man nog niet door een strafadvocaat wordt bijgestaan.
Ik kan mij voorstellen dat de ouders van de voetballers willen weten wat er de afgelopen jaren op De Toekomst is gebeurd rond hun jongens. ZEker als je hoort dat de man afspraken negeert.
Veel onduidelijkheid dus.
Ze zijn zelf met identiteitgevende details naar buiten gekomen. Nu doorpakken denk ik dan.
Als (en ik zeg heel bewust als) er laakbaar gedrag is, dan is misbruik de volgende stap. Zonder twijfel.Neefkens schreef:Daar ging het wel ietsje verder. Hier is geen misbruik geconstateerd, wel gedrag wat blijkbaar laakbaar was.
Neefkens schreef:Natuurlijk is het niet te tolereren, ik word er akelig van. Alleen termen als misbruik hebben een juridische lading, die je ook moet kunnen bewijzen. Dat is het externe bureau dus niet gelukt.
Dat hij dient te vertrekken ( als het allemaal waar is), lijkt me duidelijk.
Jagten was die film.Neefkens schreef:Dan wordt het ook moeilijk voor hem.
Ik heb laatst een Zweedse film gezien over een man die werkt in een kinderdagverblijf en verdacht wordt van misbruik. Maar hij had niets gedaan, maar een hele jacht werd op hem en zijn gezin geopend. Zeer indrukwekkend, maar ook angstaanjagend hoe snel dat kan gaan en je er niets aan kan doen.
Ook in de familie heb ik zoiets meegemaakt. Ik ben zelf ook altijd heel voorzichtig in mijn werk als ik een moeilijke boodschap moet brengen aan een vrouwelijke medewerker.
Ja, die heb ik ook gezien. Prachtige film. En dat verhaal geeft maar aan hoe voorzichtig je moet zijn met dit soort beschuldigingen. Dat is lastig want je wil kinderen beschermen voor mensen die wél verkeerde bedoelingen hebben. Die twee zaken laten zich slecht met elkaar verenigen.Neefkens schreef:Dan wordt het ook moeilijk voor hem.
Ik heb laatst een Zweedse film gezien over een man die werkt in een kinderdagverblijf en verdacht wordt van misbruik. Maar hij had niets gedaan, maar een hele jacht werd op hem en zijn gezin geopend. Zeer indrukwekkend, maar ook angstaanjagend hoe snel dat kan gaan en je er niets aan kan doen.
Ook in de familie heb ik zoiets meegemaakt. Ik ben zelf ook altijd heel voorzichtig in mijn werk als ik een moeilijke boodschap moet brengen aan een vrouwelijke medewerker.
Ik twijfelde al, maar het is idd Deens.LucaS schreef:Jagten is toch Deens? Prachtige film overigens.
Alleen de hoofdrolspeler was prut.LucaS schreef:Jagten is toch Deens? Prachtige film overigens.
Wie gaat er dan over? De directie of de voorzitter van de BR (verenigingszaken)?Marillion schreef:Dat snap ik. Maar in welke zin draagt het verhaal dat er tot nu toe ligt ergens aan bij? We hebben nu toch vooral onduidelijkheid?
Straks gaan de geruchten over een verkeerd persoon of worden de verhalen veel sterker dan ze in werkelijkheid zijn. Voor je het weet vliegen de stenen door de ramen.