AC Milan - Ajax 11-12-2013
Moderator: mods
Re: AC Milan - Ajax 11-12-2013
Serero was weer opvallend zwak gisteren, zoals zijn laatste wedstrijden na Barcelona allemaal steeds minder zijn. Ik vrees dat het om een eenmalige opleving ging.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Een vierde plaats was inderdaad wel heel slecht geweest, maar in deze poule 8 punten pakken is op zich een prima resultaat.
Ik kan nog kwaad worden om dat graftakken gedrag van die Milan spelers.
Zo'n Webb en kornuiten laten zich toch ringeloren. En die droeftoeter met die vlag die zogenaamde overtredingen en uitballen bij de cornervlag continue aan Milan gaf.
En wat flikte die Muntari bij Van Rijn ,de klootzak.
Ik riep nog in mijn woede, trap die ballotelli tegelijk met een vliegende tackle vol op zijn knieen moisander en Denswil. 1x rood en die klootzak invalide voor het leven. Ik gunde het hem.
Hopelijk loten ze madrid maffiosie
Zo, en dan nu Cambuur uit !
Zo'n Webb en kornuiten laten zich toch ringeloren. En die droeftoeter met die vlag die zogenaamde overtredingen en uitballen bij de cornervlag continue aan Milan gaf.
En wat flikte die Muntari bij Van Rijn ,de klootzak.
Ik riep nog in mijn woede, trap die ballotelli tegelijk met een vliegende tackle vol op zijn knieen moisander en Denswil. 1x rood en die klootzak invalide voor het leven. Ik gunde het hem.
Hopelijk loten ze madrid maffiosie
Zo, en dan nu Cambuur uit !
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Was niet dwingend aanwezig, deed aan alibi-voetbal. Net als Van Rhijn, Denswil, Fischer, diegene van wie ik niet mag zeggen dat ie slecht speelde, Bojan e.c.Bert schreef:Serero was weer opvallend zwak gisteren, zoals zijn laatste wedstrijden na Barcelona allemaal steeds minder zijn. Ik vrees dat het om een eenmalige opleving ging.
Klaassen en Moisander dachten offensief en in oplossingen. Ik had de indruk dat de rest na die rode kaart collectief in schoktoestand geraakte. Zo van: wat nu, tegen 10 man zouden we eigenlijk moeten winnen. Tegen 11 man hebben we tenminste een excuus wanneer het niet lukt.
Het ontbrak aan balls, aan mentale weerbaarheid. Te veel meelopers, te weinig assertiviteit. Unieke kans verneukt, dit dreunt nog wel effe na, lijkt me...
Bojan hoort niet in dat rijtje. Die speelde puur voor zichzelf. Nooit meer opstellen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Wat mij betreft in de winterstop een enkeltje Barcelona. Hij doet me denken aan Demy de Zeeuw, zero speldiscipline.Bert schreef:Bojan hoort niet in dat rijtje. Die speelde puur voor zichzelf. Nooit meer opstellen.
Met Siem, Boily, Veltman (geen alibispelers) en een flankspeler erbij hebben we trouwens een leuk elftal. Dat zomaar ver zou kunnen komen in de EL.
Inderdaad. Milan is prut. Hebben we gisteren kunnen zien.Duke schreef:Vooraf was een derde plaats een zekerheidje, en was er hoop op meer. Achteraf viel Milan behoorlijk tegen.Marillion schreef:Lijkt me wel. Vooraf waren velen hier bang voor een afstraffing in deze poule.
IK GELOOF!!!!!!
En bij ons waren er teveel ook prut.Rishi schreef: Inderdaad. Milan is prut. Hebben we gisteren kunnen zien.
Milan is geen top, maar prut? Dat lijkt me overdreven.
Het heeft geen zin om de scheidsrechter de schuld te geven. Dat staat een nuchtere analyse in de weg van wat er fout ging bij Ajax.
Te veel twijfelaars, en te veel spelers die graag van grote afstand de winnende wilden maken. Een week of wat terug nog leden deze spelers bijna elke week puntverlies. Dat merk je toch. De onzekerheid sloop erin toen het niet lukte.

Het heeft geen zin om de scheidsrechter de schuld te geven. Dat staat een nuchtere analyse in de weg van wat er fout ging bij Ajax.

Te veel twijfelaars, en te veel spelers die graag van grote afstand de winnende wilden maken. Een week of wat terug nog leden deze spelers bijna elke week puntverlies. Dat merk je toch. De onzekerheid sloop erin toen het niet lukte.
Ik vond de scheidsrechter ook wel meevallen. Ik vind Webb echt een heel slechte scheidsrechter, een wankele, zwakke persoonlijkheid die zelfverzekerd doet en daar zijn opgepompte spierballetjes voor nodig heeft. Maar hij durfde wel rood te geven, durfde 5 minuten bij te trekken en ging juist niet in op de provocaties van Milan omdat dat de bedoeling was zodat er meer tijd gerekt kon worden. Ook liet hij het tegen zijn gewoonte in ook niet uit de hand lopen.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Respect voor dat ventje van 20 bij ons. Geen twijfel en onzekerheid bij hem te bespeuren.Yopi schreef: Te veel twijfelaars, en te veel spelers die graag van grote afstand de winnende wilden maken. Een week of wat terug nog leden deze spelers bijna elke week puntverlies. Dat merk je toch. De onzekerheid sloop erin toen het niet lukte.

Was de enige bij wie ik het gevoel had dat ie zou kunnen scoren. Misschien had FdB hem "na Montolivo" in de spits moeten zetten. Maar dan was weer de vraag geweest wie hem in stelling had moeten brengen...
Het was allemaal net niet. Te weinig. Meteen na die kaart ging het tempo omlaag en ze waren zoekende...
Maar ik heb wel zin in de EL. Ajax op volle oorlogssterkte heeft een leuk elftal.
Klopt. Maar daarom was dit dan ook niet de poule des doods. Die hadden we vorig jaar. Dit was toch gewoon een slechte poule?wimpey schreef:En bij ons waren er teveel ook prut.Rishi schreef: Inderdaad. Milan is prut. Hebben we gisteren kunnen zien.
Barca is top. Maar Celtic... kom op.. Die kunnen er niks van. En Milan is ook een van de mindere pot 2 teams hoor.
IK GELOOF!!!!!!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Dat heet selectief citeren. Miste je de ironie in de daaropvolgende zin?wimpey schreef:Frank is een zeer goede trainer. Nu nog een zeer goede coach worden. Hij is nog te hectisch in zijn coachen. Er moet er 1 in. Dat bereik je niet met breekijzers, al 20 minuten voor het einde.Wie kent Cees de Wolf nog schreef: De Boer is overduidelijk een prutser.
Hopelijk neemt ie deze ervaring mee in zijn rugzak en leert eruit. In dat kader vond ik "anti-voetbal" en de scheids geen goed teken trouwens.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- Ajaciedjuh
Ik vind het ook allemaal te makkelijk. Na de rode kaart hebben we niet goed gevoetbald, maar een overwinning was terecht geweest. De kansen hebben we gewoon gehad (Poulsen, Klaassen 2x + omhaal, Fischer). Milan heeft 0 kansen gehad.
Ik ben trots op Ajax. Europa begint eindelijk weer rekening te houden met Ajax. Speciale vermelding voor Klaassen: wat een klasbak wordt dat als hij zich zo doorontwikkeld.
Ik ben trots op Ajax. Europa begint eindelijk weer rekening te houden met Ajax. Speciale vermelding voor Klaassen: wat een klasbak wordt dat als hij zich zo doorontwikkeld.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ik vind jullie overigens door de bank genomen te negatief hier, wellicht ook door de teleurstelling.
Maar kom op jongens. De rode kaart was voor Milan een blessing in desguise. We doen nu net alsof Ajax het allemaal beter had moeten doen, maar dat slaat eigenlijk nergens op. Ik noemde eerder al als voorbeeld Barca - Inter. Toen was Barca redelijk op het hoogtepunt van zijn kunnen, meester in tiki taka en die kwamen er ook niet doorheen bij de ultraverdedigende Milanezen (in weliswaar andere clubkleuren). Inter en Milan zijn in staat om met hun spel het catenaccio nog als aanvallend te bestempelen. Er is gewoon niet doorheen te komen als een tegenstander met zijn allen in of op de rand van het strafschopgebied gaat staan.
Laat ik eens een voorbeeld geven van Ajax - Salzburg, het gouden Ajax van 1994-1995 kwam tweemaal niet tot winst tegen de toen zeer verdedigende Oostenrijkers en zouden op basis van de resultaten zelfs in een knock-out fase er door Salzburg uitgekegeld zijn (1-1 thuis en 0-0 uit in de poulefase).
Met andere woorden: als clubs als Barca en Ajax in hoogtijdagen al niet door massieve verdedigingsblokken kwamen, vind ik het te makkelijk om de huidige teamprestatie af te doen als zwak van coach en spelers; Serero c.s. worden alweer afgeschreven hier. Deze wedstrijd was echter niet de maat voor het hele seizoen. We hebben het gisteren niet weggegeven; dat deden we in Amsterdam tegen Milan en in Glasgow al.
Ik hoop dat de selectie het positieve uit deze wedstrijd kan halen, zich focust op 6 punten tegen Cambuur en Roda en dan mogen we eigenlijk best tevreden zijn over de eerste seizoenshelft. Want niemand had verwacht dat wij er nu zo voor zouden staan, een maandje of 2 geleden.
Maar kom op jongens. De rode kaart was voor Milan een blessing in desguise. We doen nu net alsof Ajax het allemaal beter had moeten doen, maar dat slaat eigenlijk nergens op. Ik noemde eerder al als voorbeeld Barca - Inter. Toen was Barca redelijk op het hoogtepunt van zijn kunnen, meester in tiki taka en die kwamen er ook niet doorheen bij de ultraverdedigende Milanezen (in weliswaar andere clubkleuren). Inter en Milan zijn in staat om met hun spel het catenaccio nog als aanvallend te bestempelen. Er is gewoon niet doorheen te komen als een tegenstander met zijn allen in of op de rand van het strafschopgebied gaat staan.
Laat ik eens een voorbeeld geven van Ajax - Salzburg, het gouden Ajax van 1994-1995 kwam tweemaal niet tot winst tegen de toen zeer verdedigende Oostenrijkers en zouden op basis van de resultaten zelfs in een knock-out fase er door Salzburg uitgekegeld zijn (1-1 thuis en 0-0 uit in de poulefase).
Met andere woorden: als clubs als Barca en Ajax in hoogtijdagen al niet door massieve verdedigingsblokken kwamen, vind ik het te makkelijk om de huidige teamprestatie af te doen als zwak van coach en spelers; Serero c.s. worden alweer afgeschreven hier. Deze wedstrijd was echter niet de maat voor het hele seizoen. We hebben het gisteren niet weggegeven; dat deden we in Amsterdam tegen Milan en in Glasgow al.
Ik hoop dat de selectie het positieve uit deze wedstrijd kan halen, zich focust op 6 punten tegen Cambuur en Roda en dan mogen we eigenlijk best tevreden zijn over de eerste seizoenshelft. Want niemand had verwacht dat wij er nu zo voor zouden staan, een maandje of 2 geleden.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- Ajaciedjuh
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik vind jullie overigens door de bank genomen te negatief hier, wellicht ook door de teleurstelling.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Thuis tegen Milan was je de gehele tweede helft de onderliggende partij, die 1-0 vlak voor tijd zou je echt een gestolen overwinning kunnen noemen. 1-1 is wel een terechte uitslag, hoe zuur ook.
Uit bij Celtic is de boel gewoon verloren. Milan wint daar gewoon met 0-3, tsja. Indien Milan daar overigens gewoon 1-1 had gespeeld waren we met een 0-0 gisteravond door en lazen we alleen maar hosanna-verhalen nu. Al zou de wedstrijd dan uiteraard ook anders hebben verlopen, maarja.
Uiteindelijk is de 3e plek denk ik wel terecht. Milan blijft een schijtclub, maar je mag alleen anderen de schuld geven als je zelf nergens hebt verzaakt..vind ik. En dat hebben we helaas bij Celtic-uit gedaan. Zonde.
Uit bij Celtic is de boel gewoon verloren. Milan wint daar gewoon met 0-3, tsja. Indien Milan daar overigens gewoon 1-1 had gespeeld waren we met een 0-0 gisteravond door en lazen we alleen maar hosanna-verhalen nu. Al zou de wedstrijd dan uiteraard ook anders hebben verlopen, maarja.
Uiteindelijk is de 3e plek denk ik wel terecht. Milan blijft een schijtclub, maar je mag alleen anderen de schuld geven als je zelf nergens hebt verzaakt..vind ik. En dat hebben we helaas bij Celtic-uit gedaan. Zonde.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Celtic uit en Barca thuis kun je tegen elkaar wegstrepen.
Neeeej. Olympus, volkomen duidelijk...Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Dat heet selectief citeren. Miste je de ironie in de daaropvolgende zin?
Ik vind Kaiser Frank een top (veld)trainer. Qua coaching moet ie nog leren. Het lijkt me ook niet easy om een elftal op de rails te krijgen dat na die rode kaart nogal van de rol leek te zijn...
Ajax is op de goede weg. Maar gisteren viel het me vies tegen. Als alleen een ventje van 20 dreigend is... Een x-aantal spelers verzaakte. En ik vond dat FdB ook niet lekker in de wedstrijd zat.

Maar ik verheug me op de EL.
Ja, dit dus, Cees... Beeld van de voorbije seizoenen (m.u.v. vorig seizoen v.w.b. CL, toen waren we kansloos) is dat we het steeds nét te laat op de rails hadden staan om in de CL te overwinteren.Wie kent Cees de Wolf nog schreef: We hebben het gisteren niet weggegeven; dat deden we in Amsterdam tegen Milan en in Glasgow al.
Vraag is dus hoe je ondanks het vertrek van je beste spelers begin Oktober al zo ver bent als nu het geval is. We zitten nu sinds begin November in een flow. Dat moet met een maand vervroegd worden.
Nu was gister het moment supreme. En daar was een aantal spelers niet tegen opgewassen. Ook dat moet Ajax meenemen.
Maar all in all: we hebben een leuk elftal. Bij 11 vs. 11 deelden we de lakens uit, we vonden ruimte tussen hun linies en kwamen tot kansen. Na die kaart waren er geen linies meer. Teleurstellend dat we daar niets op vonden... Maar ik zie ons wel wat leuks doen in de EL.
-
Toch is die flow per toeval gekomen. Siem en Sig geblesseerd en met andere keuzes lukt het ineens wel. Het is net als met Anita voorheen. Hoe goed is FdB tactisch?wimpey schreef:Ja, dit dus, Cees... Beeld van de voorbije seizoenen (m.u.v. vorig seizoen v.w.b. CL, toen waren we kansloos) is dat we het steeds nét te laat op de rails hadden staan om in de CL te overwinteren.Wie kent Cees de Wolf nog schreef: We hebben het gisteren niet weggegeven; dat deden we in Amsterdam tegen Milan en in Glasgow al.
Vraag is dus hoe je ondanks het vertrek van je beste spelers begin Oktober al zo ver bent als nu het geval is. We zitten nu sinds begin November in een flow. Dat moet met een maand vervroegd worden.
Nu was gister het moment supreme. En daar was een aantal spelers niet tegen opgewassen. Ook dat moet Ajax meenemen.
Maar all in all: we hebben een leuk elftal. Bij 11 vs. 11 deelden we de lakens uit, we vonden ruimte tussen hun linies en kwamen tot kansen. Na die kaart waren er geen linies meer. Teleurstellend dat we daar niets op vonden... Maar ik zie ons wel wat leuks doen in de EL.
Whitey on the moon.
Kijk nog maar eens naar de reacties vóór dat we aan de poule begonnen. Volgens mij was de algemene tendens dat we met Celtic zouden gaan strijden om de derde plek. Nou, die strijd hebben we ruimschoots gewonnen. Over het behalen van de 2e plek heb ik niet zoveel mensen gehoord.Rishi schreef:Inderdaad. Milan is prut. Hebben we gisteren kunnen zien.Duke schreef:Vooraf was een derde plaats een zekerheidje, en was er hoop op meer. Achteraf viel Milan behoorlijk tegen.Marillion schreef:Lijkt me wel. Vooraf waren velen hier bang voor een afstraffing in deze poule.
Nil volentibus arduum
Die flow kwam tegen Celtic-thuis op gang. Sig op links, Siem in de spits.GangstaRiB schreef: Toch is die flow per toeval gekomen. Siem en Sig geblesseerd en met andere keuzes lukt het ineens wel. Het is net als met Anita voorheen. Hoe goed is FdB tactisch?
Tactisch vind ik FdB geen groot licht. Maar hij is nog jong en zal leren. Wat minder emotie langs de lijn zou geen kwaad kunnen. In de rust ligt de kracht.
Nee, inderdaad. We hadden de slechtste selectie sinds jaren, weet je nog?Marillion schreef: Kijk nog maar eens naar de reacties vóór dat we aan de poule begonnen. Volgens mij was de algemene tendens dat we met Celtic zouden gaan strijden om de derde plek. Nou, die strijd hebben we ruimschoots gewonnen. Over het behalen van de 2e plek heb ik niet zoveel mensen gehoord.