AC Milan - Ajax 11-12-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

zeux

Re: AC Milan - Ajax 11-12-2013

Bericht door zeux » wo dec 11, 2013 10:45 pm

Jöhnk schreef:
Zeux schreef:
Jöhnk schreef:Ajax valt hier door de mand, zeg. Milan is met 10 man gewoon beter.
Nah, beter. Het verdedigt zeer professioneel en gesloten.
Als het echt beter was, zou het aanvallen en scoren.
Milan bepaalde wat er gebeurde, niet Ajax. En daarom was Milan beter.

Wissels van De Boer waren overigens dramatisch.
Milan deed gewoon geen fuck. Met zijn allen hangen op de eigen 25 meter. En het lukte Ajax niet om daar gebruik van te maken. Al waren er zeker vier ballen erg close. Het kleine beetje mazzel hebben ze dan ook niet.
Laatst gewijzigd door zeux op wo dec 11, 2013 10:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Zlatan

Bericht door Zlatan » wo dec 11, 2013 10:45 pm

Rishi schreef:Muntari en Balotelli mogen van mij dood. Een hele pijnlijke.
Ik begrijp je emotie. Dit gaat me wat ver, maar ik zou er niet rouwig om zijn als ze beide een flinke blessure oplopen waardoor ze nooit meer kunnen voetballen. Wordt de wereld toch een stukje mooier van.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » wo dec 11, 2013 10:45 pm

Zeux schreef:Frustrerend gelijkspel, maar ze dwingen het ook niet af.
Dat is het ja, we dwingen het niet af. Slecht hoor.

Doodzonde weer.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

999

Bericht door 999 » wo dec 11, 2013 10:46 pm

Gelukkig ben ik wel met beide benen op de grond blijven staan :) ..
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo dec 11, 2013 10:46 pm

Zeux schreef:
Milan deed gewoon geen fuck. Met zijn allen hangen op de eigen 25 meter. En het lukte Ajax niet om daar gebruik van te maken. Al waren er zeker vier ballen erg close. Het kleine beetje mazzel hebben ze dan ook niet.
Wat Milan deed was goed verdedigen, en zo Ajax met speels gemak van doelpunten of uberhaupt kansen afhouden. Misschien zou daar in Nederland wat meer waardering voor moeten bestaan.

wimpey

Bericht door wimpey » wo dec 11, 2013 10:47 pm

Ajaciedjuh schreef:Wat een baggerploeg is dat Milan :excited.gif:
Fout, wat een Baggerploeg was Ajax vanavond. Ik sta werkelijk perplex van zoveel onkunde en zo weinig technisch en tactisch vernuft. En van de wissels van De Boer.

Balotelli was met afstand de beste man van het veld. Met hem in de spits wint Ajax deze pot easy.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo dec 11, 2013 10:47 pm

wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef:Wat een baggerploeg is dat Milan :excited.gif:
Fout, wat een Baggerploeg was Ajax vanavond. Ik sta werkelijk perplex van zoveel onkunde en zo weinig technisch en tactisch vernuft. En van de wissels van De Boer.

Balotelli was met afstand de beste man van het veld. Met hem in de spits wint Ajax deze pot easy.
Tja... tactisch is ie nog geen monument zullen we maar zeggen.
Whitey on the moon.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo dec 11, 2013 10:48 pm

Oh oh wat is het fijn met Bojan ipv Hoesen in de spits he. Zelfs Frank de Boer doet mee aan de waan van de dag van AT. Maar Bojan deed het zo leuk bij een 3/0 stand.

Slecht gespeeld. Erg slechte tactiek. Van der Hoorn was helemaal het toppunt...

LucaS

Bericht door LucaS » wo dec 11, 2013 10:49 pm

Beschamend, constant de verkeerde keuzes.
I think I lost my fucking headache

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo dec 11, 2013 10:49 pm

Jöhnk schreef:
Zeux schreef:
Wat Milan deed was goed verdedigen, en zo Ajax met speels gemak van doelpunten of uberhaupt kansen afhouden. Misschien zou daar in Nederland wat meer waardering voor moeten bestaan.
Voor negatief anti voetbal kan ik geen waardering voor opbrengen. :1evil.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo dec 11, 2013 10:50 pm

Dat staat los van het feit dat Ajax het niet goed deed na de rode kaart.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo dec 11, 2013 10:50 pm

Jöhnk schreef:
Rishi schreef:Muntari en Balotelli mogen van mij dood. Een hele pijnlijke.
Nou, nou. Vooral Balotelli was natuurlijk wel verschrikkelijk goed.
MOTM. Al was Bojan ook heel goed. Zou Hij weten dat ie niet meer bij Milan speelt?!

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo dec 11, 2013 10:51 pm

wimpey schreef: Fout, wat een Baggerploeg was Ajax vanavond. Ik sta werkelijk perplex van zoveel onkunde en zo weinig technisch en tactisch vernuft. En van de wissels van De Boer.
Eens. Laat dat Milan nou maar, dit hebben we toch vooral aan ons zelf te wijten. Wij flikkerden helemaal inmekaar na de rode kaart. Alles viel weg na een best wel goede start. Zowel binnen als buiten het veld. Verbijsterend, echt verbijsterend.

zeux

Bericht door zeux » wo dec 11, 2013 10:51 pm

Jöhnk schreef:
Zeux schreef:
Het is inderdaad mijn spelletje niet. Knap hoor, zo gesloten verdedigen en loeren op de counter. Maar ik vind het anti-voetbal. Heb ik altijd gehad met die Italiaanse ploegen. Of Porto. Ook zo'n ploeg. Niet alleen puur verdedigen, zonder ook meer één intentie het spel te maken, maar ook vuile overtredingen en niet voetballen maar alleen het spel willen ontregelen. Ik vind het laf voetbal. Want het spel maken is echt moeilijker dan twee linies van vier man in het centrum poten tot max 25 meter van de eigen goallijn af.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » wo dec 11, 2013 10:54 pm

Peter schreef:Oh oh wat is het fijn met Bojan ipv Hoesen in de spits he. Zelfs Frank de Boer doet mee aan de waan van de dag van AT. Maar Bojan deed het zo leuk bij een 3/0 stand.
Maakte toch maar mooi de 4e tegen ADO en NAC. :excited.gif:

Wat een vergooide kans. :excited.gif:

Je moet achter die laatste lijn van hun komen. Breng Ligeon of De Sa op rechts. Niet dat die potten breken, maar dan heb je dreiging in de diepte en dwing je Milan te kiezen. Komt FdB met kopkracht en opportunisme. :excited.gif:

Boilesen vreselijk gemist, de backs van Milan hadden een snipperdag, hoewel een van hun collega's in de hoek moest staan. Wat er vandaag bij Ajax op de flanken stond (letterlijk), was prut. De enige overtalsituaties die we in 3/4 wedstrijd met 10 man hebben uitgespeeld vonden op een meter of 35 van het doel van Milan plaats.

Milan verdiend door. Dikverdiend.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo dec 11, 2013 10:55 pm

Jammer dit. Maar we zijn er in de onderlinge duels met Milan niet in geslaagd om ze er op te leggen. Ik denk dat er wat meer in had kunnen zitten als we iets anders hadden gespeeld. Gewoon Hoesen vanaf het begin en niet Bojan. Later in het duel, na het inbrengen van Sigthorsson en V.d.Hoorn, ging het veel te veel met een lange bal door het midden. Makkelijk te verdedigen. Ik had liever Schöne aan de buitenkant gehouden. Spel breed houden en zo proberen je kansen af te dwingen. Al was het tempo daarvoor te laag.

Vooraf hadden we echter getekend voor de 3e plek. Laten we dat maar meenemen naar de rest van het seizoen. Thuis van Barcelona gewonnen. Twee keer gelijkwaardig aan Milan. Nu op naar de landstitel en misschien nog een leuk EL avontuur.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo dec 11, 2013 10:55 pm

Frank de Boer laat zich wel een beetje kennen nu.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo dec 11, 2013 10:56 pm

Zeux schreef:
Het is inderdaad mijn spelletje niet. Knap hoor, zo gesloten verdedigen en loeren op de counter. Maar ik vind het anti-voetbal. Heb ik altijd gehad met die Italiaanse ploegen. Of Porto. Ook zo'n ploeg. Niet alleen puur verdedigen, zonder ook meer één intentie het spel te maken, maar ook vuile overtredingen en niet voetballen maar alleen het spel willen ontregelen. Ik vind het laf voetbal. Want het spel maken is echt moeilijker dan twee linies van vier man in het centrum poten tot max 25 meter van de eigen goallijn af.
Je hoeft het niet eens te waarderen. Het is toch heel eenvoudig om vast te stellen dat Milan zijn tactiek veel beter uitvoerde dan Ajax? Milan moest Ajax van scoren afhouden, dat deden ze goed. Ajax moest een doelpunt maken, dat deden ze niet goed.

LucaS

Bericht door LucaS » wo dec 11, 2013 10:56 pm

Ik denk achteraf dat het beter 11 tegen 11 had kunnen blijven. Maar goed, Ballotelli had er natuurlijk ook af gemoeten.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo dec 11, 2013 10:56 pm

wimpey schreef:
Peter schreef:Oh oh wat is het fijn met Bojan ipv Hoesen in de spits he. Zelfs Frank de Boer doet mee aan de waan van de dag van AT. Maar Bojan deed het zo leuk bij een 3/0 stand.
Maakte toch maar mooi de 4e tegen ADO en NAC. :excited.gif:

Wat een vergooide kans. :excited.gif:

Je moet achter die laatste lijn van hun komen. Breng Ligeon of De Sa op rechts. Niet dat die potten breken, maar dan heb je dreiging in de diepte en dwing je Milan te kiezen. Komt FdB met kopkracht en opportunisme. :excited.gif:

Boilesen vreselijk gemist, de backs van Milan hadden een snipperdag, hoewel een van hun collega's in de hoek moest staan. Wat er vandaag bij Ajax op de flanken stond (letterlijk), was prut. De enige overtalsituaties die we in 3/4 wedstrijd met 10 man hebben uitgespeeld vonden op een meter of 35 van het doel van Milan plaats.

Milan verdiend door. Dikverdiend.
:excited.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo dec 11, 2013 10:57 pm

brigade zuid schreef:Frank de Boer laat zich wel een beetje kennen nu.
Hij heeft helemaal gelijk.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo dec 11, 2013 10:58 pm

LucaS schreef:Ik denk achteraf dat het beter 11 tegen 11 had kunnen blijven. Maar goed, Ballotelli had er natuurlijk ook af gemoeten.
Het was de hele wedstrijd 11 tegen 11. Balotelli hield constant 2 man bezig en was ze de baas. Wat een krachtpatser. One-man army.
Whitey on the moon.

zeux

Bericht door zeux » wo dec 11, 2013 10:58 pm

Jöhnk schreef:
Zeux schreef:
Je hoeft het niet eens te waarderen. Het is toch heel eenvoudig om vast te stellen dat Milan zijn tactiek veel beter uitvoerde dan Ajax? Milan moest Ajax van scoren afhouden, dat deden ze goed. Ajax moest een doelpunt maken, dat deden ze niet goed.
Waar ontken ik dat?

LucaS

Bericht door LucaS » wo dec 11, 2013 10:58 pm

wimpey schreef:Milan verdiend door. Dikverdiend.
Mwa, Uiteindelijk dus door die onterechte pingel in de arena. Maar goed, het begint een repeterend verhaal te worden. Laten we het erop houden dat Ajax het verschrikkelijk slecht heeft uitgespeeld.

wimpey

Bericht door wimpey » wo dec 11, 2013 10:58 pm

Ajaciedjuh schreef: Voor negatief anti voetbal kan ik geen waardering voor opbrengen. :1evil.gif:
Voor de domheid van Ajax vanavond nog minder. Headless chicken footie.

We misten Veltman, Boilesen en Siem wel heel erg. En Ajax moét wat aan de flanken doen in de winterstop, dit kan zo echt niet. Schöne was de enige voor rust die daar iets wat op dreiging leek veroorzaakte.

Héél slecht vond ik ook Denswil. Brrrrrr. Die heeft naald en draad bepaald niet uitgevonden.

Plaats reactie