ADO Den Haag - Ajax 01-12-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey

Re: ADO Den Haag - Ajax 01-12-2013

Bericht door wimpey » wo dec 04, 2013 1:41 pm

Demosthenes schreef: Er is voor mij geen absolute waarheid en dat verschil tussen de visie van de JC-aanhangers en die van mij zal altijd blijven bestaan (schat ik in, anders heb ik het over de waarheid?), zo lang ik post op AT.
Dat verschil beeld je jezelf graag in, geloof ik... De slaafse volgers vs. de eenling die de moed heeft tegen de stroom op te roeien. Don Quichothenes ofzo.

Jouw waarheid is dat het TH er niet veel van kan. Mijn waarheid is een andere.

De waarheid ligt in sport nu eenmaal niet in de bestuurskamer, de media of op het trainingsveld.

Feit is dat Ajax onder deze heren titels wint en vorige week Barcelona 45 minuten lang van het veld vaagde. Die waarheid, die op het veld dus, valt toch lastig te ontkennen...

elliquido

Bericht door elliquido » wo dec 04, 2013 1:57 pm

Er is voor mij geen absolute waarheid en dat verschil tussen de visie van de JC-aanhangers en die van mij zal altijd blijven bestaan (schat ik in, anders heb ik het over de waarheid?), zo lang ik post op AT.
Uiteindelijk krijg je een keer gelijk natuurlijk... gefeliciteerd alvast
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo dec 04, 2013 2:46 pm

elliquido schreef:

Er is voor mij geen absolute waarheid en dat verschil tussen de visie van de JC-aanhangers en die van mij zal altijd blijven bestaan (schat ik in, anders heb ik het over de waarheid?), zo lang ik post op AT.
Wat een slappe reactie, niets inhoudelijks, maar oké, mijn reactie. Ga je uit van twee soorten Ajacieden? De ene groep waar ik toe dan zou moeten behoren is de groep die Ajax liever ziet verliezen? Ik weet niet hoe oud je bent (en dat interesseert me ook niet, je post op AT), maar zoiets noem ik kinderlijk.

Het is misschien jouw groep die denkt dat het (alleen?) dankzij het TH goed gaat, los van welke andere ontwikkeling ook, maar dan zal in jouw eigen theorie het na die 5 à 7 jaar toch altijd goed gaan? Jij hoeft je totaal niet ongerust te maken, het zal saai worden, je weet van tevoren al dat Ajax weer de CL wint, maar dat komt dan wel door het TH of begin je zelf al te twijfelen, want dan lees ik tussen "jouw regel door", dat het over 2 à 4 jaar misschien geen Europese finale wordt?

@Wimpey,
Ik heb de hele wedstrijd genoten van Ajax, niet alleen die 45 minuten, maar waarom geldt zo'n opmerking alleen als Ajax goed speelt en wint, waarom niet als het RKC niet kan verslaan, als het ten onrechte (met dank aan de scheidsrechter) van PEC wint?
De vraag is retorisch bedoeld!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo dec 04, 2013 3:02 pm

Demosthenes schreef: Een discussie houdt op door gewoon te ontkennen dat Sigthorsson geblesseerd was, waardoor De Jong naar de spits ging, Janssen aanvallender ging spelen en Anita verdedigende middenvelder werd, dat staat er, maar als je dat ontkent: oké.
Dit is twee seizoenen geleden, toch? Daar had ik het niet over, dus het lijkt me sterk dat ik het heb ontkend.

elliquido

Bericht door elliquido » wo dec 04, 2013 5:12 pm

Demosthenes schreef:
elliquido schreef:

Wat een slappe reactie, niets inhoudelijks, maar oké, mijn reactie. Ga je uit van twee soorten Ajacieden? De ene groep waar ik toe dan zou moeten behoren is de groep die Ajax liever ziet verliezen? Ik weet niet hoe oud je bent (en dat interesseert me ook niet, je post op AT), maar zoiets noem ik kinderlijk.

Het is misschien jouw groep die denkt dat het (alleen?) dankzij het TH goed gaat, los van welke andere ontwikkeling ook, maar dan zal in jouw eigen theorie het na die 5 à 7 jaar toch altijd goed gaan? Jij hoeft je totaal niet ongerust te maken, het zal saai worden, je weet van tevoren al dat Ajax weer de CL wint, maar dat komt dan wel door het TH of begin je zelf al te twijfelen, want dan lees ik tussen "jouw regel door", dat het over 2 à 4 jaar misschien geen Europese finale wordt?
Er is echt iets mis met je als je deze conclusies uit mijn reactie haalt...

Ik zal hem alvast zelf inkoppen. Ik ben een supporter zoals zovelen. Als het goed gaat is het hosanna, als het slecht gaat Leiden in last. En zo wandel ik door het forum met hopelijk enige subjectieve nuance.

Verder zie ik hele discussies op dit forum met eindeloze herhaling van zetten op basis van beleidsbeslissingen en sportieve prestaties waarvan men de details niet kent.
Ik heb veel moeite met sommige discussie's hier , die gebasseerd zijn op aannames en die als algehele waarheid worden geponeerd.
Dat is leuk voor even, in emotie van succes of verlies, maar nu al jarenlang dezelfde grammafoonplaat wordt afgedraaid begint het vervelend te worden van beide kanten.

Zoals de quote aangeeft doe je een aantal vreemde aannames en dat vind ik nogal potsierlijk.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo dec 04, 2013 6:29 pm

Er is echt iets mis met je als je deze conclusies uit mijn reactie haalt...

Ik zal hem alvast zelf inkoppen. Ik ben een supporter zoals zovelen. Als het goed gaat is het hosanna, als het slecht gaat Leiden in last. En zo wandel ik door het forum met hopelijk enige subjectieve nuance.

Verder zie ik hele discussies op dit forum met eindeloze herhaling van zetten op basis van beleidsbeslissingen en sportieve prestaties waarvan men de details niet kent.
Ik heb veel moeite met sommige discussie's hier , die gebasseerd zijn op aannames en die als algehele waarheid worden geponeerd.
Dat is leuk voor even, in emotie van succes of verlies, maar nu al jarenlang dezelfde grammafoonplaat wordt afgedraaid begint het vervelend te worden van beide kanten.

Zoals de quote aangeeft doe je een aantal vreemde aannames en dat vind ik nogal potsierlijk.
Nee er is niets mis met me, ik hoop met jou ook niet.

Wat de inhoud betreft: op AT zijn we bijna allemaal Ajax-supporter (af en toe een PSV'er erbij) en het is heel goed mogelijk dat je moeite met discussies hebt als er herhaling van zetten is (Van beide kanten, dat wordt vaak vergeten), maar wat is een discussie over voetbal, als je niets uit het verleden mag gebruiken? De grootst mogelijke onzin staat m.i. vaak in de voorbeschouwingen, de tactische vindingen van de trainers-in-spé, maar misschien is dat dit seizoen anders, ik neem nu geen tijd meer voor die onzin, ik lees die voorbeschouwingen niet (of nauwelijks?)

Discussies gebaseerd op aannames; veel zekerheden zijn er niet, vrees ik, behalve de scores e.d, maar dan krijg je weer scorebordjournalistiek, al het overige is mening en dan zit je al dicht tegen een vooronderstelling of verwacht je dat de JC-aanhangers de laatste kampioenschappen ophangen aan de jeugdopleiding van voor de JC-tijd?

@Johnk,
Jouw zin: Dit is twee seizoenen geleden, toch? Daar had ik het niet over, dus het lijkt me sterk dat ik het heb ontkend.

De zin waar het in je reactie om gaat op 3 december, 07.48 uur gaat toch echt over het eerste seizoen

Alles is zo een keuze, als de spits er niet is (eerste kampioenschap) en je wilt toch met elf man beginnen, dan kies je een ander, dat is een keuze.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo dec 04, 2013 7:09 pm

Oh, ik dacht dat dat over het eerste kampioenschap ging, dus over de keuze voor De Jong boven El Hamdaoui.

Maar je mag van mij aannemen dat ik het over dit seizoen had. Het verleden is niet zo belangrijk meer.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do dec 05, 2013 8:36 am

We kunnen natuurlijk de Fluwelen Revolutie-discussie als was het lauwe kots na elke wedstrijd opwarmen; we kunnen discussiëren over de vraag of het opstellen van Klaassen wel of geen keuze van De Boer was; maar we zouden ook gewoon kunnen vaststellen dat het geen reet uitmaakt hoe het tot stand gekomen is en constateren dat de huidige middenveldbezetting de juiste lijkt.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo dec 08, 2013 4:04 pm

Lauwe kots, wat onsmakelijk. :1evil.gif:

De Boer zoekt elk jaar, en uiteindelijk vindt hij. Hij is van het uitproberen.

Ik wil vooral dat het goed gaat met Ajax. :ajaxscarf.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » zo dec 08, 2013 4:06 pm

Yopi schreef:Lauwe kots, wat onsmakelijk. :1evil.gif:

De Boer zoekt elk jaar, en uiteindelijk vindt hij. Hij is van het uitproberen.

Ik wil vooral dat het goed gaat met Ajax. :ajaxscarf.gif:
Hij moet elk jaar ook weer een aantal nieuwe spelers inpassen. Ik hoop voor jullie dat hij nu tot de conclusie is gekomen dat hij Sigtorsson niet meer op moet stellen, want die kan er niet zo veel van.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo dec 08, 2013 4:26 pm

Valt wel mee. We missen Eriksen natuurlijk, maar verder?

Het is zijn karakter. De Boer is niet van de briljante ingeving maar van het noeste werken.

Wouter

Bericht door Wouter » zo dec 08, 2013 5:52 pm

Valt wel mee. We missen Eriksen natuurlijk, maar verder?
Alderweireld, toch?

Lionel

Bericht door Lionel » zo dec 08, 2013 6:32 pm

Siem, Boilesen... amper gespeeld.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie