Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door Lionel » do nov 28, 2013 8:55 am

LucaS schreef:
Yopi schreef: Ajax is veeeel zuiniger dan voorheen. Wie dat ontkent is te kwader trouw.
Nou nee hoor, Ajax geeft onder de Boer per transferperiode gemiddeld hetzelfde uit als onder Jol per transferperiode. Het ik hier laatst al eens met cijfers gestaafd, maar daar reageerde dan weer niemand op. Om vervolgens weer door te gaan met dezelfde sprookjes en onwaarheden over bezuinigingen en dergelijke.

En ook de beloningen voor directieleden en trainers zijn onder de uit clubliefde werkende oud-spelers niet gedaald.
Atouba kostte natuurlijk niks :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » do nov 28, 2013 9:09 am

Rishi schreef:
LucaS schreef:
Yopi schreef: Ajax is veeeel zuiniger dan voorheen. Wie dat ontkent is te kwader trouw.
Nou nee hoor, Ajax geeft onder de Boer per transferperiode gemiddeld hetzelfde uit als onder Jol per transferperiode. Het ik hier laatst al eens met cijfers gestaafd, maar daar reageerde dan weer niemand op. Om vervolgens weer door te gaan met dezelfde sprookjes en onwaarheden over bezuinigingen en dergelijke.

En ook de beloningen voor directieleden en trainers zijn onder de uit clubliefde werkende oud-spelers niet gedaald.
Atouba kostte natuurlijk niks :excited.gif:

En jij had het over vermoeiend ...lol ...
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » do nov 28, 2013 9:09 am

Die was goedkoper dan Bojan
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do nov 28, 2013 9:17 am

@Luuk: zuinig, dat is voor mij: (veel) minder uitgeven dan er binnenkomt.

Ik was blij met de reactie van Fischer na de wedstrijd. Niet gescoord, geen opvallende wedstrijd gespeeld en toch dol van vreugde. Een belangrijke les voor hem.

wimpey

Bericht door wimpey » do nov 28, 2013 9:31 am

Jöhnk schreef: Denk ook dat De Boer daarom Schöne eraf haalde en niet Fischer, die duidelijk minder in vorm is.
Schöne zat vol met antibiotica. Speelde niettemin ook een goede pot. Prima speler, nuttige kracht.

Ik ben hier in Duitsland al een aantal keren aangesproken op 'onze' zege. Ajax heeft wel iets los gemaakt, ook buiten NL. :biggthumpup.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do nov 28, 2013 9:32 am

Ook bij niet-voetbalvolgend Nederland, trouwens. Ik heb echt gigantisch veel whatsapp-berichtjes en smsjes gekregen van mensen die normaal nooit over Ajax beginnen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 28, 2013 9:43 am

Zelfs op FN worden ze gek he... Je hebt er ook een paar idioten bij die denken dat Twente, 010 en PSV ook wel van 'dit' Barca hadden gewonnen. Je moet het maar durven beweren... 2 dagen na een nederlaag tegen RKC :excited.gif:

Maar de overwinning is echt een boost voor heel voetballend en sportend Nederland :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do nov 28, 2013 10:08 am

Rishi schreef:Zelfs op FN worden ze gek he... Je hebt er ook een paar idioten bij die denken dat Twente, 010 en PSV ook wel van 'dit' Barca hadden gewonnen. Je moet het maar durven beweren... 2 dagen na een nederlaag tegen RKC :excited.gif:
Alleen Ajax durft zo te spelen. :ajaxscarf.gif:

zeux

Bericht door zeux » do nov 28, 2013 10:12 am

Rishi schreef:Je moet het maar durven beweren... 2 dagen na een nederlaag tegen RKC :excited.gif:
Speelde Ajax niet ook in het zeer recente verleden een aantal enorme zaadpotten tegen lowflyers in de competitie?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS

Bericht door LucaS » do nov 28, 2013 10:19 am

Ach, waarschijnlijk is het allebei waar. Ajax speelde fantastisch, en Barcelona niet 100%. Als dit de CL finale was geweest, was het vast wat moeilijker gegaan. Neemt niet weg dat het flauw is om de fantastische prestatie van Ajax te bagatelliseren. Maar goed, daar zijn het 'vijandelijke' supporters voor.

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 28, 2013 10:24 am

Zeux schreef:
Rishi schreef:Je moet het maar durven beweren... 2 dagen na een nederlaag tegen RKC :excited.gif:
Speelde Ajax niet ook in het zeer recente verleden een aantal enorme zaadpotten tegen lowflyers in de competitie?
Klopt. Maar zij beweren dus na een wedstrijd die ze verliezen tegen RKC dat ze wel ff winnen van Iniesta en Xavi...
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do nov 28, 2013 10:27 am

LucaS schreef: Neemt niet weg dat het flauw is om de fantastische prestatie van Ajax te bagatelliseren. Maar goed, daar zijn het 'vijandelijke' supporters voor.
Op AT hebben we ook zulke 'supporters' hoor... Inhoudelijk niet op de wedstrijd ingaan en aan 'damage limitation' doen door op "geen oog voor talent" en "miskopen" te hameren.

Europa heeft weer kennis kunnen maken met Ajax, na een lange winterslaap. Hopelijk was deze pot de opmaak voor veel moois.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do nov 28, 2013 10:28 am

Natuurlijk. Daarom moeten we niet te vroeg juichen. Er is nog een hoop werk aan de winkel. We staan pas aan het begin.

Nagenieten mag wel...
'Als je ooit van Barça wint, wil ik je shirt'

THE DAY AFTER -De dag na de overwinning tegen FC Barcelona was er één van genot. Davy Klaassen verklapte al dat er na de wedstrijd wel wat was gedronken en via de video-kanalen kwamen er louter blije gezichten. In het Algemeen Dagblad blikken de spelers nogmaals terug op een historische zege.

Zo beseft Viktor Fischer dat Ajax tot veel meer in staat is dan dat er vooralsnog is laten zien. 'We hebben op z'n Barcelona's gewonnen. We hebben het vertrouwen dat we tegen iedereen dit voetbal kunnen spelen. Als we dit elke week kunnen opbrengen, dan kunnen we doorgaan in de Champions League én ook weer kampioen worden', zo vertelt hij.

De Deen merkte na de 2-0 dat het wel eens een mooie avond kon worden. Ondanks de rode kaart werd het dat ook en dus moest hij een belofte inlossen. 'Toen het 2-0 werd, dacht ik: we kunnen winnen. Jammer van die rode kaart, want het had nóg mooier kunnen zijn. Mijn shirt heb ik niet geruild. Mijn broer Magnus zei wel eens: Als je ooit van Barcelona wint, wil ik je shirt. Dat is dus voor hem.'

Ook Daley Blind was apetrots op Ajax, maar misschien nog wel het meest op Ricardo van Rhijn. De rechtsback was de aanleiding voor de rode kaart van Joël Veltman, maar hij herpakte zich. 'Ik zag in het veld dat hij ermee zat en ook na de wedstrijd had hij er de pest over in. Maar hij heeft zich goed herpakt. Als je ziet hoeveel duels hij van Neymar heeft gewonnen.'

In De Telegraaf geeft Blind verder aan dat hij wel moest grijnzen om de onverbeterlijkheid van Frank de Boer. 'Ik was heel benieuwd wat hij zou vertellen.' Danny Hoesen vult aan: 'Hij zei: 'Voor dit duel ben je profvoetballer geworden. We kunnen historie schrijven. Doe het maar.'
AD

Haha, die Frank. Poep aan de wereld, wij zijn AJAX! Of zoals Cruijff zei: 'Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken.' :ajaxscarf.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » do nov 28, 2013 10:35 am

Spelers die met zakken geld gekocht worden, daarentegen.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do nov 28, 2013 10:36 am

Donderdag: nieuwe Balgevoel-column op NUsport!

Over Ajax - Barcelona, Het Ongeluk en een 'selfie'.

HIER LEZEN!

K.
Still alive...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do nov 28, 2013 10:44 am

Kowalczyk schreef:Donderdag: nieuwe Balgevoel-column op NUsport!

Over Ajax - Barcelona, Het Ongeluk en een 'selfie'.

HIER LEZEN!

K.
:biggthumpup.gif: :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

zeux

Bericht door zeux » do nov 28, 2013 10:45 am

Yopi schreef:Natuurlijk. Daarom moeten we niet te vroeg juichen. Er is nog een hoop werk aan de winkel. We staan pas aan het begin.
Precies. De winstpartijen tegen de twee Manchesters zorgden - in ieder geval in de competitie - ook niet voor consistent spel.

Op de een of andere manier voelt het nu wel iets anders. Alsof nu een stap is gezet door jongens die daar ook iets mee kunnen gaan doen. Dus ik hoop het maar.

ADO uit, aanstaande zondag. Als ze het dan ook laten zien, dan lijkt het er op dat de stap echt is gemaakt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do nov 28, 2013 10:46 am

LucaS schreef:Spelers die met zakken geld gekocht worden, daarentegen.
Mickey Sulejmani van 16 miljoen zeker? :hypocrite.gif:

Barcelona wint negen van de tien keer van Ajax. Maar soms is het die ene keer. :neutral.gif:

Ik ben niet naïef. De beste spelers willen niet in Nederland (blijven) voetballen, dat weet ik heus wel. Dat is geen reden om bij de pakken neer te zitten. Wie niet sterk is, moet slim zijn.

LucaS

Bericht door LucaS » do nov 28, 2013 10:52 am

Dat weet ik wel, maar de suggestie achter de opmerking van Cruijff is natuurlijk flauwekul. Alsof de eerste de beste amateurclub (ik stel voor FC Drunen) enige kans maakt tegen PSG.

999

Bericht door 999 » do nov 28, 2013 10:52 am

Is dat niet precies waar het om gaat, Barcelona wint 9 van de 10 keer van AJAX, het net doen of dat dit iets structureel ( het hosanna geroep ) is dat we vanaf nu van Barcelona blijven winnen terwijl we uit tegen ADO het nog maar weer moeten afwachten ..
Blij met de punten ...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do nov 28, 2013 11:10 am

Amateurs met profs vergelijken, je moet er maar op komen. :confused.gif:

Ajax heeft voetbaltechnisch gezien (trainingsuren, faciliteiten) dezelfde mogelijkheden als de clubs in de absolute top.

En nee, we zijn er nog lang niet. Als we morgen een revanchewedstrijd spelen tegen Barcelona, gaan we er keihard af. Dat doet er niet toe, want die revanchewedstrijd komt er niet. :666.gif:

In de topsport moet je durven dromen, anders kun je net zo goed meteen ophouden.

Ajax is zo bijzonder, dat merk je aan de reacties uit heel Europa. Wat er in de Italiaanse kranten staat: daar heb je die pestventjes van Ajax weer. En ook schrik: wie weet wat ze nu weer doen. Traditie, uitstraling kun je niet kopen. :ajaxscarf.gif:

999

Bericht door 999 » do nov 28, 2013 11:25 am

Tja, die zaadpartijen dit seizoen lees je natuurlijk niet terug in de buitenllandse pers :) ..
Blij met de punten ...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do nov 28, 2013 11:29 am

Yopi schreef:Ajax is zo bijzonder, dat merk je aan de reacties uit heel Europa. Wat er in de Italiaanse kranten staat: daar heb je die pestventjes van Ajax weer. En ook schrik: wie weet wat ze nu weer doen. Traditie, uitstraling kun je niet kopen. :ajaxscarf.gif:
Ik ben ook wel benieuwd naar de blikken bij Milan. Winnen even lekker met 0-3 in Glasgow, gaan er natuurlijk vanuit dat Barcelona even de 3 punten heeft meegenomen uit Amsterdam en ze -dus- geplaatst zijn.

En dan: huh, wat? 2-1 gewonnen?

Reken maar dat ze een beetje in hun broek poepen, daar. Zij zijn het aan hun stand verplicht. Wij hebben alleen maar een strijd te winnen, zij vooral eentje te verliezen. Ik denk dat ze er wel vanuit gaan dat ze het over de streep trekken, maar...het zit ze ongetwijfeld niet lekker, die laatste wedstrijd.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do nov 28, 2013 11:29 am

Gelukkig niet, nee. :neutral.gif:

Niemand beweert toch dat Ajax nu wereldtop is of zo?

Bij Barcelona hebben ze flink de pest in, hoor. De spelers moeten zich verantwoorden voor hun wanprestatie. Dit is hard aangekomen in Catalonië.

999

Bericht door 999 » do nov 28, 2013 11:31 am

Nou, de T. anders wel ... :) ...
Blij met de punten ...

Plaats reactie