Zwaar hoofdletsel lees ik net... Vreselijk. Je zal het bericht thuis krijgen...V schreef:Telegraaf heeft het bericht weer veranderd in zwaar gewond. Laten we hopen dat ze een keer de waarheid schrijven.
Ajax - FC Barcelona 26-11-2013
Moderator: mods
Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013
Ajax miste ook z'n beste speler, maar had geen meervoudig Spaans international (gehaald voor 40 miljoen!) als back-up.
Laatst gewijzigd door Bert op di nov 26, 2013 11:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Oeh, eentje voor de mierenneukers! ;)wimpey schreef:Het is een vreselijk gezelschap. Met die Braziliaanse Justin Bieber als dicknose supreme.InnerHarbour schreef:Die engnek van Barcelona die gelijk om een rodekaart vraag, longschop moet hij hebben.
Ik zou ons elftal niet tegen het Barcelona van vandaag willen ruilen. Met 11 tegen 11 waren wij de spelbepalende ploeg. Enorm compliment voor dit saaie Ajax en z'n tactisch zwakke trainer.![]()
We gaan er in Milaan natuurlijk (weer) op een lullige manier af, maar we hebben i.i.g. weer eens van ons doen spreken internationaal. Was sinds Koeman als trainer ook niet meer gebeurt.
Sinds Veltman erin staat speelt Ajax een stuk opportunistischer omdat Veltman tenminste een behoorlijke inspeelpass heeft. De bal gaat dus vaker vooruit en dan zie je dat Ajax best aardig kan voetballen. Samen met Blind op 6 die het spel makkelijk kan verdelen en dan creeer je een hoop ruimte wat dan weer makkelijker voetballen is. Het pijnpunt ligt vooralsnog voorin. Als je een Fisher in vorm hebt en een fatsoenlijke rechtsbuiten dan wordt het echt nog eens wat. Maar op dit moment zie je een duidelijk stijgende lijn met spelers die meer vertrouwen uitstralen. Ik denk dat deze tweede helft met 10 man weleens een kantelpunt kan zijn. Zoiets creeert een hecht team.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

TROTS!
Onze eer is gered.

Barcelona had er dus niet zoveel zin in.
- Ajaciedjuh
Er komen weer meer berichten dat de supporter toch overleden is. 

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
-
- AT Toto winner 15/16
Hoe zit dat met die supporter dan. Ik lees over een val van 10 meter. Is dat niet wat overdreven? Lijkt me eerder een metertje of 4. Heb er trouwens wel meer naar beneden zien gaan daar.
- Ajaciedjuh
Telesport
Wedstrijd as zondag wordt moeilijk. Eens kijken of ze echt stappen zijn aan het maken.De Boer: 'Dure les voor Veltman'
Van onze Telesportredactie
Ajax-trainer Frank de Boer was uiteraard zeer tevreden over de de 2-1 zege van zijn ploeg op Barcelona, maar was minder te spreken over de rode kaart van Joël Veltman.
"Louis van Gaal zei vroeger altijd dat we geen overtreding moesten maken, omdat Edwin van der Sar nog achter ons stond", vertelde De Boer over zijn ervaringen als speler van Ajax. "En ook nu moest Neymar die bal eerst nog maar zien te maken. Door de overtreding van Veltman krijg je een strafschop tegen en een rode kaart. We hebben keihard geknokt en gewonnen, maar het was een dure les voor Veltman."
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Zekers. Dat we dit toch nog mogen meemaken. Het kan dus wél. Die doodsaaie rondo en al dat tactische gepruts in vooral de eerste maanden van elk seizoen zijn dus kennelijk nergens voor nodig.wimpey schreef: Enorm compliment voor dit saaie Ajax en z'n tactisch zwakke trainer.![]()

Eens met elke zin. Wat me vooral verrast is dat met een rijtje lichtgewichten op het middenveld pressing toch mogelijk is. Had ik niet verwacht. Met De Jong straks weer in de spits en hopelijk Boilesen weer snel terug kan het zo nog wel eens een heel leuk seizoen worden.Raymon schreef: Sinds Veltman erin staat speelt Ajax een stuk opportunistischer omdat Veltman tenminste een behoorlijke inspeelpass heeft. De bal gaat dus vaker vooruit en dan zie je dat Ajax best aardig kan voetballen. Samen met Blind op 6 die het spel makkelijk kan verdelen en dan creeer je een hoop ruimte wat dan weer makkelijker voetballen is. Het pijnpunt ligt vooralsnog voorin. Als je een Fisher in vorm hebt en een fatsoenlijke rechtsbuiten dan wordt het echt nog eens wat. Maar op dit moment zie je een duidelijk stijgende lijn met spelers die meer vertrouwen uitstralen. Ik denk dat deze tweede helft met 10 man weleens een kantelpunt kan zijn. Zoiets creeert een hecht team.
Laatst gewijzigd door Zuidema op di nov 26, 2013 11:35 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Ajaciedjuh
Telesport
De Boer: 'Dit hadden ze niet verwacht'
Van onze Telesportredactie
"Ik denk dat Barcelona dit niet had verwacht", zei Ajax-trainer Frank de Boer na de 2-1 zege op de Catalanen die met uitstekend spel werd behaald. "We hebben een zege geboekt dankzij onze strijdlust en onze kwaliteit."
"De eerste helft was heel goed, daarna was het jammer dat we met tien man kwamen te staan", aldus De Boer. "Maar toen hebben we met de hulp van het publiek gestreden en uiteindelijk de zege binnengesleept."
Had je dat idee echt? Volgens mij werden ze in de eerste helft gewoon teruggedrongen. Ze hebben erg vaak de bal uit paniek over de zijlijn gerost. De tweede helft probeerden ze het overduidelijk, maar zonder Messi, Alves, Busquets, Sanchez (of zat ie op de bank?), etc, leken ze vandaag gewoon niet beter te kunnen. Ze vielen me heel erg tegen, maar ik vond het er niet naar uit zien dat ze er geen zin in hadden.Yopi schreef: Barcelona had er dus niet zoveel zin in.
Politie tweet dit: Nog geen update beschikbaar over slachtoffer #arena tijdens #ajabar. Geruchten dat slachtoffer zou zijn overleden zijn dus niet correct!brigade zuid schreef:Hoe zit dat met die supporter dan. Ik lees over een val van 10 meter. Is dat niet wat overdreven? Lijkt me eerder een metertje of 4. Heb er trouwens wel meer naar beneden zien gaan daar.
De T heeft het bericht ook aangepast. De foto's op Twitter/Instagram zagen er niet best uit trouwens :-(
Hoe kan je in vredesnaam over de reling vallen? Dat is toch eigenlijk onmogelijk?
Treurig treurig treurig...
Treurig treurig treurig...
De echte scherpte ontbrak. Dan zie je dat spelers vaak overtredingen maken uit onmacht.DelToro schreef:Had je dat idee echt? Volgens mij werden ze in de eerste helft gewoon teruggedrongen. Ze hebben erg vaak de bal uit paniek over de zijlijn gerost. De tweede helft probeerden ze het overduidelijk, maar zonder Messi, Alves, Busquets, Sanchez (of zat ie op de bank?), etc, leken ze vandaag gewoon niet beter te kunnen. Ze vielen me heel erg tegen, maar ik vond het er niet naar uit zien dat ze er geen zin in hadden.
Maakt niet uit, hoor. Ajax heeft de overwinning verdiend.

Als je op mij reageert: het ontgaat je kennelijk dat ik met mijn posting hierboven het gehavend zijn van Barcelona relativeer en de zeer goede prestatie vanavond van een ook gehavend Ajax daarmee juist benadruk.Bert schreef:Ajax miste ook z'n beste speler, maar had geen meervoudig Spaans international (gehaald voor 40 miljoen!) als back-up.
Laatst gewijzigd door Zuidema op di nov 26, 2013 11:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben ik met je eens overigens hoor, maar ik vond niet dat ze het lieten lopen.Yopi schreef:De echte scherpte ontbrak. Dan zie je dat spelers vaak overtredingen maken uit onmacht.DelToro schreef:Had je dat idee echt? Volgens mij werden ze in de eerste helft gewoon teruggedrongen. Ze hebben erg vaak de bal uit paniek over de zijlijn gerost. De tweede helft probeerden ze het overduidelijk, maar zonder Messi, Alves, Busquets, Sanchez (of zat ie op de bank?), etc, leken ze vandaag gewoon niet beter te kunnen. Ze vielen me heel erg tegen, maar ik vond het er niet naar uit zien dat ze er geen zin in hadden.
Maakt niet uit, hoor. Ajax heeft de overwinning verdiend.
Verder zal het me inderdaad weinig schelen of ze hun best deden of niet, de overwinning smaakt er niet minder op

Er ontgaat mij niets. ;)Zuidema schreef:Als je op mij reageert: het ontgaat je kennelijk dat ik met mijn posting hierboven het gehavend zijn van Barcelona relativeer en de zeer goede prestatie vanavond van een ook gehavend Ajax daarmee juist benadruk.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ah, gelukkig maar. Ik dacht al, zo ken ik je niet. ;)Bert schreef:Er ontgaat mij niets. ;)Zuidema schreef:Als je op mij reageert: het ontgaat je kennelijk dat ik met mijn posting hierboven het gehavend zijn van Barcelona relativeer en de zeer goede prestatie vanavond van een ook gehavend Ajax daarmee juist benadruk.
http://www.mundodeportivo.com/20131126/ ... 03787.html
Davy Klaassen was een openbaring.
http://www.lequipe.fr/Football/match/310969
Maar 35% balbezit voor Ajax, dat verbaast me.

Davy Klaassen was een openbaring.
http://www.lequipe.fr/Football/match/310969
Maar 35% balbezit voor Ajax, dat verbaast me.

-
Gewoon genieten en miste Barcelona spelers? Ajax ook.
Klaassen, zo vaak gezien, werd in B-jeugd vergeleken met "het tussen de linies lopen van Litmanen", tegenstanders zeiden dat "hij zo vaak vrij stond", maar zoals vandaag heb ik hem niet eerder gezien en dat na een jaar blessureleed (met dank aan de artsen in Barcelona) Blind, zo vaak verketterd, de grond ingetrapt, weggeschreven, "speelde alleen omdat zijn vader ...", maar, ook al vind ik hem te langzaam op de eerste meters, vandaag zo goed.
Cillessen, Ajax heeft weer een goede keeper, zeker als je hem vergelijkt met neuroot Vermeer.
Klaassen, zo vaak gezien, werd in B-jeugd vergeleken met "het tussen de linies lopen van Litmanen", tegenstanders zeiden dat "hij zo vaak vrij stond", maar zoals vandaag heb ik hem niet eerder gezien en dat na een jaar blessureleed (met dank aan de artsen in Barcelona) Blind, zo vaak verketterd, de grond ingetrapt, weggeschreven, "speelde alleen omdat zijn vader ...", maar, ook al vind ik hem te langzaam op de eerste meters, vandaag zo goed.
Cillessen, Ajax heeft weer een goede keeper, zeker als je hem vergelijkt met neuroot Vermeer.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Tuurlijk, vooral na de rode kaart.Maar 35% balbezit voor Ajax, dat verbaast me.
Maar het was 55% in de eerste helft geloof ik.
Wie was Man of the Match trouwens? Ik had het aan Serero of Blind gegeven. Moisander was ook goed bezig. En Boilesen, maar ja, 90 minuten brengt hij zelden he...

Vandaag zat alles mee. Mag het een keer?
Het is wel zuur dat Veltman er niet bij is in Milaan.
wat hen ik genoten de 1e helft
51% balbezit was het, maar vooral barca afgetroefd op alle fronten.. dan dat oerstomme moment en ik dacht , nu is het gebeurd.
Wonderwel hielden we het vol.
Serrero en Klassen super gespeeld !
Hoessen op karakter
51% balbezit was het, maar vooral barca afgetroefd op alle fronten.. dan dat oerstomme moment en ik dacht , nu is het gebeurd.
Wonderwel hielden we het vol.
Serrero en Klassen super gespeeld !
Hoessen op karakter
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Ach, v.d. Hoorn zal er dan wel klaar voor zijn :) ...
Blij met de punten ...
Wow, wat was dit fantastisch zeg. Eerste helft was het beste Ajax in jaren. Klaassen en Blind waren echt fantastisch.
Balen inderdaad. Domme overtreding ook na gedroom van Ricardo. Denk trouwens niet dat Veltman weer snel zo'n fout maakt. Nou ja, er staat zoveel goeds tegenover bij die jongen, het mag wat lijen wat mij betreft. Maar nu we toch bezig zijn: kan alsjeblieft dat Frank-de-Boertje bij Veltman in elke wedstrijd eruit gehaald worden? Dát is wel erg slecht voor mijn hart en bloedvaten.Yopi schreef: Het is wel zuur dat Veltman er niet bij is in Milaan.
Laatst gewijzigd door Zuidema op wo nov 27, 2013 12:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.