PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Lionel

Re: PSV

Bericht door Lionel » ma nov 25, 2013 1:49 pm

'We zijn geen bank' :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma nov 25, 2013 1:53 pm

“Het kapitaal moet op het veld staan.”
Kom er maar in, Uri Coronel!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 25, 2013 2:06 pm

:smallgrin.gif:

PSV heeft al dure jongens als Matavz, Maher, Narsingh en Wijnaldum. Er staat dus al kapitaal op het veld.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 25, 2013 2:28 pm

De komende tijd zal blijken of men nu écht achter het beleid staat om meer met jeugdspelers te werken. Als je de wind mee hebt zoals in het begin van het seizoen is dat niet zo lastig. Nu de resultaten uitblijven is dat een ander verhaal. Krijgt Cocu met deze groep nu de tijd om te groeien? Of is een tereurstellende eerste seizoenshelft genoeg om toch weer naar de portemonnee te grijpen?

Voor de winterstop ziet het er zo uit:

Feyenoord - PSV
PSV - Vitesse
Utrecht - PSV
PSV - ADO

Het is met de recente prestaties in gedachte niet ondenkbeeldig dat ze nog verder gaan zakken.
Nil volentibus arduum

Le T.

Bericht door Le T. » ma nov 25, 2013 2:34 pm

wimpey schreef:"Sommige bedragen" hoeft niet op de transfersom te slaan. Kan "agent fee", "tekengeld" enz enz enz zijn.

Uiteindelijk klopte de verhouding kwaliteit / prijs bij Maher volgens Ajax niet. Bij Van Ginkel blijkbaar wel.
Onzin. De Boer heeft ook gezegd dat hij hem niet geschikt vond. Maar kennelijk moest het verkocht worden als keuze voor de jeugd, die 4 extra fte's bij marketing moeten ook wat te doen hebben waarschijnlijk, daar zal al die verwarring en tegenstrijdige mededelingen uit het TH daar vandaan komen.
wimpey schreef:
“Het kapitaal moet op het veld staan.”
Kom er maar in, Uri Coronel!!
Dat waren toch de woorden van zo'n technisch supertrio van Cruijff?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 25, 2013 2:48 pm

Marillion schreef:De komende tijd zal blijken of men nu écht achter het beleid staat om meer met jeugdspelers te werken. Als je de wind mee hebt zoals in het begin van het seizoen is dat niet zo lastig. Nu de resultaten uitblijven is dat een ander verhaal. Krijgt Cocu met deze groep nu de tijd om te groeien? Of is een tereurstellende eerste seizoenshelft genoeg om toch weer naar de portemonnee te grijpen?

Voor de winterstop ziet het er zo uit:

Feyenoord - PSV
PSV - Vitesse
Utrecht - PSV
PSV - ADO

Het is met de recente prestaties in gedachte niet ondenkbeeldig dat ze nog verder gaan zakken.
Gelijk tegen 010 en Vitesse...
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 25, 2013 2:54 pm

Ze mogen van mij wel winnen van Vitesse. Ik denk namelijk dat die laatste ploeg onze grootste concurrent zal zijn voor de titel. Zeker als er in de winterstop nog wat spelers vanuit Londen die kant op komen.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 25, 2013 3:56 pm

Inderdaad. Als er nog meer talentjes als Piazon komen...
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 25, 2013 4:57 pm

Marillion schreef:Ze mogen van mij wel winnen van Vitesse. Ik denk namelijk dat die laatste ploeg onze grootste concurrent zal zijn voor de titel. Zeker als er in de winterstop nog wat spelers vanuit Londen die kant op komen.
Winnen van Vitesse, verliezen van F. en Utrecht. :neutral.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 25, 2013 5:14 pm

Gelijkspelen tegen 010
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma nov 25, 2013 5:17 pm

Rishi schreef:Gelijkspelen tegen 010
Dat kun je vergeten. Dit elftal van psv is 0,0 weerbaar. Die gaan met een bruin broekje richting Kuip.

De kakkies hebben na gister weer eens wat goed te maken, 50.000 schuimbekkende malloten en de scheids erachter en psv krijgt met een nulletje of 3 op de broek.

elliquido

Bericht door elliquido » ma nov 25, 2013 5:26 pm

gelijk 010, winst op vitesse en verlies bij utrecht. Waar kan ik tekenen ? :ajaxsmiley.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Toppie

Bericht door Toppie » ma nov 25, 2013 6:34 pm

Weinig AT pusvee aanhang op dit forum alleen bij de 4-0 waren ze aanwezig :smallgrin.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 25, 2013 8:14 pm

Ik vind het sneu voor Cocu. Een sympathieke man en een grote naam in het Nederlandse voetbal. Hoeveel tijd krijgt hij nog?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 25, 2013 8:56 pm

Die hoeft zich voorlopig geen zorgen te maken verwacht ik. Als Brands en Sanders nu Cocu na een half jaar op straat zetten moeten ze er zelf net zo hard achteraan. Ze hebben volgens mij met hun volle verstand gekozen voor een jonge groep. Dan moet je niet panikeren als het even een paar wedstrijden tegen zit.

Kijk, in het begin werden ze wat overgewaardeerd. Nu slaat het een beetje de andere kant op. PSV heeft echt wel een aantal hele aardige spelers lopen.
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma nov 25, 2013 8:57 pm

Het zou van visie en ballen getuigen als men Cocu lekker laat zitten.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma nov 25, 2013 8:59 pm

Yopi schreef:Ik vind het sneu voor Cocu. Een sympathieke man en een grote naam in het Nederlandse voetbal. Hoeveel tijd krijgt hij nog?
Nog vierenhalf jaar, toch? :hypocrite.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 25, 2013 10:24 pm

Marillion schreef:Die hoeft zich voorlopig geen zorgen te maken verwacht ik. Als Brands en Sanders nu Cocu na een half jaar op straat zetten moeten ze er zelf net zo hard achteraan.
Je weet hoe het gaat. Bij slechte resultaten vliegt de trainer eruit en blijft de directie zitten.
Ze hebben volgens mij met hun volle verstand gekozen voor een jonge groep. Dan moet je niet panikeren als het even een paar wedstrijden tegen zit.
Van Raaij voorspelde vandaag al dat de supporters het niet zullen pikken als PSV zondag van F. verliest.

Kijk, in het begin werden ze wat overgewaardeerd. Nu slaat het een beetje de andere kant op. PSV heeft echt wel een aantal hele aardige spelers lopen.
Ach ja, ze krabbelen wel weer op. Maar voorlopig even niet, hoop ik. :neutral.gif:

Rutger

Bericht door Rutger » ma nov 25, 2013 10:50 pm

Ik las vandaag in de krant dat de supporters alweer om opheldering hadden gevraagd op de training. Volgens de woordvoerder van de supporters waren er twee opties: Versterken of Accepteren.
Deze supporter meende namelijk dat als je voor 40 miljoen verkoopt je best wel de portemonnee kunt trekken voor een versterking (Wat heeft Maher anders gekost?). Of dat ze het anders maar moesten accepteren dat PSV niet zo'n goede groep heeft en niet in de top kan meedraaien dit jaar.

Zul je net zien dat de directie weer onder de druk van de supporters bezwijkt.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma nov 25, 2013 11:19 pm

"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma nov 25, 2013 11:36 pm

wimpey schreef: Cocu zal hem niet opdragen om: stil te staan, niet op plekken te verschijnen waar hij Heerenveen pijn kan doen en Schaars het spel te laten bepalen. De kern van het probleem is niet Cocu, maar Maher zelf.
Daar heb je zeker een punt. Het blijft natuurlijk altijd de eindverantwoordelijkheid van de speler. Maar een coach loopt er niet voor niets rond. Grote vraag voor mij: wat doet Cocu nou eigenlijk met Maher? Laat ie het allemaal maar wat op zijn beloop, is ie net zo grijs bezig met zijn spelers als voor de microfoon met de media? Het lijkt mij in ieder geval zeer onwaarschijnlijk dat een Verbeek of een Van Gaal (om maar een paar fanatiekelingen te noemen) het geklooi en gelanterfant van Maher in het veld hadden gedoogd. Volgens mij waren ze met dat joch fors de strijd aan gegaan, totdat ie eindelijk wel zou doen wat ie in hun team met zijn talent behoort te doen. Het is dus niet alleen Maher, het is ook niet alleen Cocu, het is én-én.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di nov 26, 2013 7:00 am

Deze topic is vooral leuk als het slecht gaat met PSV, maar analyseren waarom het fout gaat? Ik geniet er alleen maar van, beseffend dat een nederlaag van Ajax en een overwinning van PSV weer totaal andere analyses teweeg zal brengen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Baseman

Bericht door Baseman » di nov 26, 2013 7:18 am

Het lijkt me heel verstandig om eindelijk eens afscheid te nemen van Toivonen...ongelooflijk hoe weinig energie hij steekt in de wedstrijden, hij loopt zelfs regelmatig op zijn gemakje te wandelen over het veld. Onbegrijpelijk ook dat Cocu hem op blijft stellen, in mijn ogen de grootste fout die hij momenteel maakt. Het loopt niet lekker bij PSV, bouw dan zekerheid in met Hiljemark ipv Toivonen en Maher op 10.

Typisch trouwens dat vorig seizoen de verdediging de zwakste linie was en nu de aanval.
Ondanks het stroperige veldspel krijgen de aanvallers voldoende kansen, het zou alleen wel prettig zijn als ze die dan ook afmaken. En af en toe de blinddoek af kan ook geen kwaad.
Marillion schreef:Die hoeft zich voorlopig geen zorgen te maken verwacht ik. Als Brands en Sanders nu Cocu na een half jaar op straat zetten moeten ze er zelf net zo hard achteraan. Ze hebben volgens mij met hun volle verstand gekozen voor een jonge groep. Dan moet je niet panikeren als het even een paar wedstrijden tegen zit.

Helemaal mee eens :biggthumpup.gif:
De vele (langdurige) blessures helpen daarbij ook niet.
wimpey schreef:Cocu zal hem niet opdragen om: stil te staan, niet op plekken te verschijnen waar hij Heerenveen pijn kan doen en Schaars het spel te laten bepalen. De kern van het probleem is niet Cocu, maar Maher zelf.
Ook mee eens.
De grote ster van AZ heeft nog niet door dat er bij PSV meer gevraagd wordt, waarbij keihard werken de basis is.
Hij kan ontzettend goed voetballen, maar hij moet eens nodig in de spiegel kijken.
Zuidema schreef:Het lijkt mij in ieder geval zeer onwaarschijnlijk dat een Verbeek of een Van Gaal (om maar een paar fanatiekelingen te noemen) het geklooi en gelanterfant van Maher in het veld hadden gedoogd.
Tsja, veel keuze heeft Cocu ook niet door de blessures van Wijnaldum en Park.
Maher is een groot talent en vertegenwoordigt een flinke waarde, daarbij is stoorzender Toivonen een belangrijke concurrent (helaas). Op dit moment zit Van Ooijen op de bank als eventuele vervanger, daar wordt PSV ook niet beter van.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di nov 26, 2013 9:23 am

Cocu ziet Toivonen niet als stoorzender, hij stelt hem elke week op. Toivonen komt onverschillig over, maar dat zal de buitenkant zijn. Tenslotte voetbalt hij voor een contract bij een andere club. Ik vind het daarom een beetje overdreven om die jongen overal de schuld van te geven. Volgens mij deugt de samenstelling van het middenveld niet, de andere middenvelders verzuipen óók.

Welke indruk maakt Cocu op jou, Baseman?

Baseman

Bericht door Baseman » di nov 26, 2013 9:37 am

Yopi schreef:Toivonen komt onverschillig over, maar dat zal de buitenkant zijn.
De afgelopen jaren wel, dit seizoen is anders...hij heeft enkele goede wedstrijden gespeeld, maar over het algemeen speelt hij erg matig en toont hij belachelijk weinig inzet. Tegen Heerenveen heb ik hem regelmatig gewoon op zijn gemakje over het veld zien wandelen, dat ging echt nergens over.

Ik geef hem trouwens niet overal de schuld van, maar hij is een stoorzender en PSV geeft een heel verkeerd signaal af door hem te blijven opstellen.
Welke indruk maakt Cocu op jou, Baseman?
Wat betreft de kwestie Toivonen een slechte indruk, verder is het nog moeilijk te oordelen.
Hij begon uitstekend, maar hij is ook eindverantwoordelijk voor de huidige slechte resultaten. Ik vind het wel goed dat hij niet naar excuses zoekt, ondanks dat hij de vele blessures makkelijk kan gebruiken hiervoor. Hij krijgt de tijd, maar zal er goed gebruik van moeten maken.

Plaats reactie