De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%

Totaal aantal stemmen: 36

Yopi
Erelid

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » wo nov 13, 2013 4:30 pm

Daar doen we het niet voor. De halve finale! :hypocrite.gif:

Wat vinden jullie? Heeft hij gelijk? Zijn Nederlandse spelers technisch en tactisch beter dan Portugese?

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo nov 13, 2013 4:43 pm

Yopi schreef:Daar doen we het niet voor. De halve finale! :hypocrite.gif:

Wat vinden jullie? Heeft hij gelijk? Zijn Nederlandse spelers technisch en tactisch beter dan Portugese?
Over het algemeen denk ik wel dat we beter technisch en tactisch geschoold zijn, maar of dat er ook op het veld uitkomt is een tweede natuurlijk. Overigens denk ik dat Portugal ongeveer even sterk is als Nederland en erg afhankelijk van Ronaldo.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo nov 13, 2013 4:47 pm

Dat moet haast wel. Tenslotte is Portugal er niet in geslaagd zich rechtstreeks te plaatsen, en Nederland wel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 13, 2013 4:52 pm

Andere poule. :confused.gif:

Cristiano Ronaldo is buitencategorie. Logisch dat zijn team afhankelijk van hem is. Maar dat was de discussie niet.

Zijn de spelers van Oranje technisch en tactisch nog zo bijzonder? De voorsprong van weleer zijn we nu wel kwijt, denk ik.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo nov 13, 2013 4:53 pm

Ik weet wel zeker dat de gemiddelde aanvaller liever tegen juffrouw de Vrij of tegen knulletje Veltman speelt dan tegen Pepe of Ricardo Carvalho
YNWA

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » wo nov 13, 2013 5:00 pm

InnerHarbour schreef:Ik weet wel zeker dat de gemiddelde aanvaller liever tegen juffrouw de Vrij of tegen knulletje Veltman speelt dan tegen Pepe of Ricardo Carvalho
Klopt, maar de vraag was of De Vrij en Veltman technisch en taktisch beter onderlegd zijn en dat lijkt me wel.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo nov 13, 2013 5:07 pm

Yopi schreef:Andere poule. :confused.gif:
Inderdaad een andere poule. Maar gelijkspelen tegen Israel (2 keer) en Noord Ierland is geen teken van grote sterkte. Portugal was ook groepshoofd, net als Oranje. Ze hebben het dus gewoon matig gedaan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo nov 13, 2013 5:08 pm

@ Ray. Ik ben met je eens dat Pepe en Ricardo Carvalho in alle opzichten veel betere verdedigers zijn.
YNWA

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 13, 2013 5:13 pm

Duke schreef: Inderdaad een andere poule. Maar gelijkspelen tegen Israel (2 keer) en Noord Ierland is geen teken van grote sterkte. Portugal was ook groepshoofd, net als Oranje. Ze hebben het dus gewoon matig gedaan.
Dat wil nog niet zeggen dat de Portugese spelers technisch en tactisch...

Portugal heeft juist altijd prachtige voetballers. Ze zitten niet in hun beste periode, maar hetzelfde geldt voor Oranje.

DelToro

Bericht door DelToro » wo nov 13, 2013 5:24 pm

Yopi schreef:O, dat zullen ze best ooit gezegd hebben. Net als in het beleidsplan van Ajax ooit stond dat Ajax elk jaar minstens de kwartfinale van de CL moest halen. Doelstellingen staan zolang de mensen (in dit geval dus ook de bondscoach) in dienst zijn die zich aan die doelstelling hebben gecommitteerd. Komen er nieuwe mensen, dan wordt de doelstelling aangepast of bekrachtigd. Vandaar ook dat Van Oostveen en Van Gaal expliciet hebben gezegd wat de doelstelling voor deze periode was, namelijk minstens de halve finale bereiken van de WK.

Dat Van Gaal stiekem die doelstelling niet belangrijk vindt omdat hij toch niet doorgaat, laat ik voor jouw rekening. Dat zou betekenen dat hij een loopje neemt met de KNVB. Dat zou achterbaks en cynisch zijn, en zo is hij toch niet? :hypocrite.gif:
Ik lees dat hij de halve finale wil halen en niet dat hij minstens de halve finale moet halen. Ik geloof best dat hij de halve finale wil halen, wie wil dat immers niet. Maar hij heeft - toen hij eenmaal met zijn spelers heeft kunnen werken - ook zo snel mogelijk de verwachtingen getemperd, dus ja, wellicht kan je Van Gaal achterbaks noemen als je dat wilt.

Maar geen stress, ik ben geen Evangaalist of iets. Ik vind t alleen flauw om het WK als mislukt (min min) te beschouwen als hij niet de halve finale haalt, ook als diegene (wimpey) de halve finale zelf als onrealistisch ziet.

Buiten dat vind ik doelstellingen voor een toernooi sowieso onzin en al helemaal wanneer je ze een aantal jaar van tevoren uitspreekt. Stel dat Van Persie en Robben geblesseerd raken, dan kan je het wel vergeten. Of dat je in de achtste finale tegen Duitsland of Spanje moet, dan kan je ook vroeg klaar zijn. Maar dit terzijde.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 13, 2013 5:31 pm

Doelstelling betekent dat je iets wilt? Dan kun je het beter een wilstelling noemen. :hypocrite.gif: :confused.gif:

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » wo nov 13, 2013 5:39 pm

Yopi schreef:Doelstelling betekent dat je iets wilt? Dan kun je het beter een wilstelling noemen. :hypocrite.gif: :confused.gif:
Een doelstelling is ergens naar streven, en dat zal hij vast doen. Of hij het haalt is afhankelijk van vele factoren.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 13, 2013 5:43 pm

Dan betekent dat woord dus niets meer. Ik heb geleerd dat doelstellingen bedoeld zijn om te halen. Anders kunnen alle coaches de halve finale, of zelfs de finale, of zelfs de Wereldbeker als doelstelling hebben, nietwaar?

Waarom dan niet meteen de finale? :hypocrite.gif:

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » wo nov 13, 2013 5:47 pm

InnerHarbour schreef:@ Ray. Ik ben met je eens dat Pepe en Ricardo Carvalho in alle opzichten veel betere verdedigers zijn.
Dat hangt van de taak van de verdedigers af. Als een van de taken het doorschuiven naar het middenveld is om zodoende een man meer situatie te creeeren dan denk ik dat Veltman daarin sterker is dan een Pepe. Om maar een voorbeeld te noemen. Dus als aanvaller speel ik liever tegen Veltman dan tegen Pepe. Maar als team speel ik liever tegen Portugal dan tegen Nederland met doorschuivende verdedigers. En dat is wat Van Gaal ook bedoelt denk ik met mindere spelers maar een beter team. Je kan winnen van een sterker geacht team door diens zwakke punten bloot te leggen. Dus tegen een Pepe zet je switchende aanvallers bijvoorbeeld.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » wo nov 13, 2013 5:50 pm

Yopi schreef:Dan betekent dat woord dus niets meer. Ik heb geleerd dat doelstellingen bedoeld zijn om te halen. Anders kunnen alle coaches de halve finale, of zelfs de finale, of zelfs de Wereldbeker als doelstelling hebben, nietwaar?

Waarom dan niet meteen de finale? :hypocrite.gif:
Omdat doelstellingen wel een realistisch karakter moeten hebben natuurlijk. En ik vind een halve finale plaats niet realistisch en ik denk dat niemand hier dat vindt dus waarom zou je dat Van Gaal kwalijk nemen als ze niet de laatste 4 halen? Nederland is gewoon niet meer zo heel erg sterk.

LucaS

Bericht door LucaS » wo nov 13, 2013 5:52 pm

Misschien vindt Yopi dat van Gaal in anderhalf jaar tijd dat elftal zo heeft vernieuwd en opgebouwd, dat het weer tot de wereldtop behoort, of zelfs het allerbeste team in de wereld is. En dat de Nederlandse spelers en competitie tot de beste ter wereld behoren. In dat geval is een halve finale natuurlijk weinig ambitieus.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 13, 2013 6:04 pm

Raymon schreef: Omdat doelstellingen wel een realistisch karakter moeten hebben natuurlijk.
De doelstelling was niet realistisch?

Dergelijke doelstellingen vind ik sowieso onzin. Alsof je alles in de hand hebt. Kwaliteit is toeval uitsluiten, dat soort gelul. :excited.gif: Maar laten we wel wezen, ze komen er zelf mee. Dus worden ze er ook op afgerekend.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » wo nov 13, 2013 6:09 pm

Yopi schreef:
Raymon schreef: Omdat doelstellingen wel een realistisch karakter moeten hebben natuurlijk.
De doelstelling was niet realistisch?
De KNVB en Van Gaal zijn die zelf overeen gekomen, hoor.

Dergelijke doelstellingen vind ik sowieso onzin. Alsof je alles in de hand hebt. Kwaliteit is toeval uitsluiten, dat soort gelul. :excited.gif: Maar laten we wel wezen, ze komen er zelf mee. Dus worden ze er ook op afgerekend.
De KNVB heeft die doelstelling in het beleidsplan gezet, niet Van Gaal. En Van Gaal zal het ook best als doelstelling hebben. Als alles op de juiste plaats valt, je hebt een gunstige loting en een beetje geluk met blessures dan kan het zomaar gebeuren.

Maar goed, ga jij je maar druk maken over een doelstelling in een beleidsplan ipv je druk te maken over het eigenlijke spel (dit is het punt waar je zegt dat je toch geen wedstrijden van het NL elftal kijkt) want dat is veel belangrijker.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 13, 2013 6:24 pm

Je weet het inderdaad nooit. Je moet vooral geluk hebben met de loting.

Ik verbaas me meer. Er is een doelstelling, die haal je of die haal je niet.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » wo nov 13, 2013 6:36 pm

Yopi schreef:Je weet het inderdaad nooit. Je moet vooral geluk hebben met de loting.

Ik verbaas me meer. Er is een doelstelling, die haal je of die haal je niet.
Jij hebt het over resultaat, dat is heel wat anders. Doelstellingen streef je naar te bereiken.

Je hebt tot doel om bij de laatste 4 te komen en om dat te bereiken kies je de beste spelers, met de beste taktiek en onder de beste omstandigheden. Toch haal je het niet omdat er 4 teams zijn die betere spelers hebben, een betere taktiek bedenken en onder nog betere omstandigheden werken. Je hebt je doelstelling niet bereikt, maar dat verandert niets aan de doelstelling. In de evaluatie kan naar voren komen dat de coach belangrijke zaken niet heeft gezien of er bewust een potje van heeft gemaakt. Oftewel, wat zijn de redenen dat een doelstelling niet gehaald worden.

De doelstelling van het TH is iets met zelf opleiden, jeugd inpassen. Falen ze als dat niet geheel lukt? Nee, want je hebt te maken met talent, prestaties van het eerste (aantrekkingskracht) en nog 1001 andere zaken. Een doelstelling geeft je de handvaten om iets te kunnen bereiken en datgene in werking te kunnen zetten om het te bereiken.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo nov 13, 2013 6:41 pm

Raymon schreef:
InnerHarbour schreef:@ Ray. Ik ben met je eens dat Pepe en Ricardo Carvalho in alle opzichten veel betere verdedigers zijn.
Dat hangt van de taak van de verdedigers af. Als een van de taken het doorschuiven naar het middenveld is om zodoende een man meer situatie te creeeren dan denk ik dat Veltman daarin sterker is dan een Pepe. Om maar een voorbeeld te noemen. Dus als aanvaller speel ik liever tegen Veltman dan tegen Pepe. Maar als team speel ik liever tegen Portugal dan tegen Nederland met doorschuivende verdedigers. En dat is wat Van Gaal ook bedoelt denk ik met mindere spelers maar een beter team. Je kan winnen van een sterker geacht team door diens zwakke punten bloot te leggen. Dus tegen een Pepe zet je switchende aanvallers bijvoorbeeld.
Ja in theorie zou dat kunnen kloppen maar dan moet je de kwaliteiten van Spanje hebben en zo dominerend kunnen spelen. Nog Nederland of Portugal hebben die kwaliteiten. Sterker nog, je zet Oranje een beetje onder druk en het is algehele paniek achterin. Ik kiest dus voor Pepe en Carvalho every day of the week and twice on Sunday wie de tegenstander dan ook is.
YNWA

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » wo nov 13, 2013 6:43 pm

InnerHarbour schreef:
Raymon schreef:
Ja in theorie zou dat kunnen kloppen maar dan moet je de kwaliteiten van Spanje hebben en zo dominerend kunnen spelen. Nog Nederland of Portugal hebben die kwaliteiten. Sterker nog, je zet Oranje een beetje onder druk en het is algehele paniek achterin. Ik kiest dus voor Pepe en Carvalho every day of the week and twice on Sunday wie de tegenstander dan ook is.

Mijn voorbeeld was ook hypothetisch en niet gebaseerd op het huidige spel van Oranje :)

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo nov 13, 2013 6:47 pm

:ajaxsmiley.gif:
YNWA

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 13, 2013 7:00 pm

Raymon schreef: De doelstelling van het TH is iets met zelf opleiden, jeugd inpassen. Falen ze als dat niet geheel lukt? Nee, want je hebt te maken met talent, prestaties van het eerste (aantrekkingskracht) en nog 1001 andere zaken. Een doelstelling geeft je de handvaten om iets te kunnen bereiken en datgene in werking te kunnen zetten om het te bereiken.
Nee, zeg. Voor vrijblijvendheid kopen we niets. Ik wil toppers in Ajax 1! :1evil.gif:

Van Gaal heeft de halve finale als doelstelling. Dan kan het niet zo zijn dat hij prima gepresteerd heeft als Oranje er snel uit ligt.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » wo nov 13, 2013 8:01 pm

Yopi schreef:
Raymon schreef: De doelstelling van het TH is iets met zelf opleiden, jeugd inpassen. Falen ze als dat niet geheel lukt? Nee, want je hebt te maken met talent, prestaties van het eerste (aantrekkingskracht) en nog 1001 andere zaken. Een doelstelling geeft je de handvaten om iets te kunnen bereiken en datgene in werking te kunnen zetten om het te bereiken.
Nee, zeg. Voor vrijblijvendheid kopen we niets. Ik wil toppers in Ajax 1! :1evil.gif:

Van Gaal heeft de halve finale als doelstelling. Dan kan het niet zo zijn dat hij prima gepresteerd heeft als Oranje er snel uit ligt.
Als jij je met dit soort scorebord journalistiek wilt bezig houden, prima dan.

Plaats reactie