De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%

Totaal aantal stemmen: 36

wimpey

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » wo nov 13, 2013 9:34 am

Rishi schreef: Lijkt me niet toch? Dan weet hij wel wie hij wel en gaat oproepen.
Van Gaal wist 4 weken geleden nog niet dat hij Veltman en Pröpper zou gaan oproepen. Hij kiest steeds voor de dagschotel. Kan prima uitpakken natuurlijk. Of faliekant fout gaan. In Brazilie wordt zijn (on)gelijk duidelijk.

Oranje kent 3 zekerheden (Persie, Robben, Strootman). Vele andere landen kennen 3 onzekerheden.

Met maar 3 zekerheden, iets maar dan een half voor aanvang van de eindronde, is de verantwoordelijkheid die de bondscoach naar zich toetrekt natuurlijk enorm. Een bewuste keuze. Blijkbaar zijn er buiten die 3 geen spelers in wie hij 100% vertrouwen heeft. De vraag is dan of dat aan die spelers ligt of aan de bondscoach.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo nov 13, 2013 10:19 am

wimpey schreef:
Rishi schreef: Lijkt me niet toch? Dan weet hij wel wie hij wel en gaat oproepen.
Van Gaal wist 4 weken geleden nog niet dat hij Veltman en Pröpper zou gaan oproepen. Hij kiest steeds voor de dagschotel. Kan prima uitpakken natuurlijk. Of faliekant fout gaan. In Brazilie wordt zijn (on)gelijk duidelijk.

Oranje kent 3 zekerheden (Persie, Robben, Strootman). Vele andere landen kennen 3 onzekerheden.

Met maar 3 zekerheden, iets maar dan een half voor aanvang van de eindronde, is de verantwoordelijkheid die de bondscoach naar zich toetrekt natuurlijk enorm. Een bewuste keuze. Blijkbaar zijn er buiten die 3 geen spelers in wie hij 100% vertrouwen heeft. De vraag is dan of dat aan die spelers ligt of aan de bondscoach.
Maakt toch niks uit hoeveel onzekerheden of zekerheden je hebt? Het gaat allemaal om de kwaliteit. Daar kan Van Gaal niet veel aan doen. Fijn dat andere landen misschien minder onzekerheden kennen, misschien is de concurrentie minder en moet je automatisch accepteren dat je een 'mindere god' als zekerheid meeneemt. Van Gaal probeert zijn mogelijkheden tot een uiterste te verkennen.
Whitey on the moon.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo nov 13, 2013 10:44 am

Kijk, doet Van Gaal dit 2 weken voor het WK dan kun je je afvragen of het nuttig is maar er is nog 8 maanden of zo tot het WK? In 9 maanden tijd kan Veltman zich enorm ontwikkelen en blijkt de ervaring die hij nu opdoet met het NL elftal ontzettend nuttig te zijn geweest. Of hij ontwikkelt zich niet en krijgt een terugval. Kijk, als je Reiziger, FdeBoer, Koeman, Blind, Numan, Bogarde en zo tot je beschikking hebt, dan heb je Veltman natuurlijk niet nodig. Helaas is het aantal goede verdedigers te weinig om achterover te gaan leunen en er maar op te vertrouwen.

Maar goed, deze discussie gaat allang niet meer over Veltman natuurlijk. Welke beslissing Van Gaal ook zou hebben genomen, het zou de verkeerde zijn geweest.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 13, 2013 11:44 am

Het komt over als selecteren met het bord op schoot. Maar dat mag je blijkbaar niet zeggen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo nov 13, 2013 11:53 am

Yopi schreef:Maar dat mag je blijkbaar niet zeggen.
:drecul.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 13, 2013 11:57 am

Raymon schreef: Welke beslissing Van Gaal ook zou hebben genomen, het zou de verkeerde zijn geweest.
Nogmaals, het WK zal uitwijzen of Van Gaal het goed of slecht heeft gedaan.

Geldt voor Oranje / Van Gaal trouwens ook dat resultaat en goed spel hand in hand moeten gaan? Ik ken nl. een trainer / coach die 3 landstitels op rij pakt en die niettemin bakken met stront over zich heen krijgt.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » wo nov 13, 2013 12:24 pm

wimpey schreef:
Raymon schreef: Welke beslissing Van Gaal ook zou hebben genomen, het zou de verkeerde zijn geweest.
Nogmaals, het WK zal uitwijzen of Van Gaal het goed of slecht heeft gedaan.

Geldt voor Oranje / Van Gaal trouwens ook dat resultaat en goed spel hand in hand moeten gaan? Ik ken nl. een trainer / coach die 3 landstitels op rij pakt en die niettemin bakken met stront over zich heen krijgt.
Maar wat is een 'goed' WK? Iedereen is het er over eens dat het NL elftal misschien 3 spelers van wereldklasse heeft, de rest is eredivisie niveau. Dus wat is de verwachting? Door de poule komen zou ik al een verrassing vinden persoonlijk. Nederland wordt geacht te winnen van landen die duidelijk kwalitatief minder zijn (dat doen ze volgens mij behoorlijk). Nederland hoeft zich niet te kunnen met met Spanje, Duitsland, Brazilie, Argentinie bijvoorbeeld. Tegen landen als Engeland en Belgie (hoewel die volgens mij ook vrijwel overal betere spelers hebben) moet je goed partij kunnen bieden.

Ajax speelt op dit moment beroerd tegen iedere club, ongeacht de sterkte. Daar krijgt De Boer terecht kritiek op. Wint de Boer met grote cijfers van RKC (het Hongarije van de Eredivisie) dan hoor je niemand meer.

elliquido

Bericht door elliquido » wo nov 13, 2013 12:53 pm

Afhankelijk van de loting kunnen we wat bereiken, maar echt geweldig is het allemaal niet hoor. Grote voordeel is dat we voorin tot de top 5 van de wereld behoren. Nadeel is dat we achterin rond de 100e plaatst bivakeren.

Wereldtop

Van persie
Robben

Strootman
Krul
VD Vaart
Lens

Goed

De rest
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 13, 2013 1:11 pm

Raymon schreef: Maar wat is een 'goed' WK?
Doelstelling KNVB is de halve finale, meen ik me te herinneren. "Plus plus" is dus de laatste 4 halen, "min min" alles daaronder.
Wint de Boer met grote cijfers van RKC (het Hongarije van de Eredivisie) dan hoor je niemand meer.
Oranje speelde belabberd tegen bijv. Estland en Andorra. Verschil met Oranje is dat van Ajax speltechnisch wat verwacht wordt.

Duke

Bericht door Duke » wo nov 13, 2013 1:13 pm

elliquido schreef:Afhankelijk van de loting kunnen we wat bereiken, maar echt geweldig is het allemaal niet hoor. Grote voordeel is dat we voorin tot de top 5 van de wereld behoren. Nadeel is dat we achterin rond de 100e plaatst bivakeren.

Wereldtop

Van persie
Robben

Strootman
Krul
VD Vaart
Lens

Goed

De rest
Van der Wiel kan ook top zijn, en Nigel de Jong hoort ook in dit lijstje thuis, lijkt me.

Salvador Dali

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo nov 13, 2013 1:16 pm

Halve finale, is dat de doelstelling van de KNVB....... Boewhahahahahahahaha.

v.d. Vaart is top? Die staat alleen nog maar uit te rusten naast de spits was afgelopen weekend nog duidelijk te zijn. Gaat allemaal veel te snel voor hem.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op wo nov 13, 2013 1:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » wo nov 13, 2013 1:18 pm

wimpey schreef:
Raymon schreef: Maar wat is een 'goed' WK?
Doelstelling KNVB is de halve finale, meen ik me te herinneren. "Plus plus" is dus de laatste 4 halen, "min min" alles daaronder.
Wint de Boer met grote cijfers van RKC (het Hongarije van de Eredivisie) dan hoor je niemand meer.
Oranje speelde belabberd tegen bijv. Estland en Andorra. Verschil met Oranje is dat van Ajax speltechnisch wat verwacht wordt.
Ga je nu verschuilen achter de doelstelling van de KNVB? Allemaal leuk en aardig hoor, maar je hebt ten eerste te maken met de kwaliteit van je eigen spelers (die houdt niet over), de sterkte van de tegenstanders (zijn een aantal landen erg goed bezig) en dan nog de omstandigheden. Nederland staat momenteel 8ste of 9de op de FIFA ranglijst, dan mag je toch geen doelstelling hebben om bij de laatste 4 te eindigen? Je mag de wens uitspreken maar om dit WK als mislukt te beschouwen als dat laatste gebeurt is al bij voorbaat zeggen dat het WK mislukt is.

Ajax speelt al heeeeul lang heeeeeul beroerd met hier en daar een positieve uitschieter. Lijkt me toch iets anders dan het NL elftal onder Van Gaal. Maar je hebt wel een punt, van het NL elftal verwacht ik meer resultaat en hoe het gebeurt is van minder belang. Daarentegen heb ik me kapot geergerd aan het WK van 2010. De finale halen met zulk afbraakvoetbal hoeft van mij dus echt niet. Dan liever eruit geknald worden in de kwart finale maar wel met een positief gevoel dat je goed hebt proberen te voetballen.

Le T.

Bericht door Le T. » wo nov 13, 2013 1:23 pm

Raymon schreef:Maar wat is een 'goed' WK? Iedereen is het er over eens dat het NL elftal misschien 3 spelers van wereldklasse heeft, de rest is eredivisie niveau. Dus wat is de verwachting? Door de poule komen zou ik al een verrassing vinden persoonlijk. Nederland wordt geacht te winnen van landen die duidelijk kwalitatief minder zijn (dat doen ze volgens mij behoorlijk). Nederland hoeft zich niet te kunnen met met Spanje, Duitsland, Brazilie, Argentinie bijvoorbeeld. Tegen landen als Engeland en Belgie (hoewel die volgens mij ook vrijwel overal betere spelers hebben) moet je goed partij kunnen bieden.
Ik verwacht er wel iets meer van. Het geheel kan aanzienlijk meer zijn dan de som der delen, en dat is vooral een kwestie van de trainer. Als dat Griekenland het EK kon winnen kan dit NL elftal het WK winnen, het zal alleen niet gebeuren, het zou een 'freak occurance' zijn. Maar ik verwacht wel dat NL veel dichter op de toplanden zit dan je op basis van het materiaal zou mogen verwachten.

Alleen is het grotendeels een toevalsverhaal. Is één van de 3 niet fit, dan is dat een heel belangrijk toeval. Maar ook het toeval wanneer het niveau en de onervarenheid van de verdediging zich gaan wreken. Is het 2 keer achter elkaar in het begin van een wedstrijd in de 2e ronde, dan kan het zomaar dat ze daardoor het vertrouwen verliezen en wordt het een roemloze aftocht. Net als in 2012, maakt Brazilie zijn kansen de 1e helft wel enigzins af dan is het toernooi een afgang met louter slechte wedstrijden. Doen ze dat niet en storten ze mentaal in, dan wordt het ineens een fantastische prestatie doordat de loting daarna meezit en Suarez rood krijgt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

DelToro

Bericht door DelToro » wo nov 13, 2013 1:31 pm

InnerHarbour schreef:Halve finale, is dat de doelstelling van de KNVB....... Boewhahahahahahahaha.

v.d. Vaart is top? Die staat alleen nog maar uit te rusten naast de spits was afgelopen weekend nog duidelijk te zijn. Gaat allemaal veel te snel voor hem.
Wat betreft statistieken is hij anders de op twee na meest waardevolle speler van de Bundesliga dit seizoen achter Lewandowski en Max Kruse, die beiden bij een wel iets beter team spelen dan Van der Vaart.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo nov 13, 2013 1:57 pm

Zou het niet weten hoe ze bij die waardevolle komen. Echt die gozer doet weinig tot niks meer en nu is het november, kan je nagaan hoe die vooruitkomt aan het eind van het seizoen en in de hitte van Brazilie.

Superefitte spelers heb je daar nodig en dat zijn Sneijdertje en van der Vaart al een tijdje niet meer.
YNWA

DelToro

Bericht door DelToro » wo nov 13, 2013 2:11 pm

Hij behoort tot de spelers met de meeste assists, goals, gecreëerde kansen, succesvolle passes, etc. En dat in een team dat niet al te goed draait, is hoe dan ook best knap.

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 13, 2013 2:12 pm

Raymon schreef: Ga je nu verschuilen achter de doelstelling van de KNVB?
Ik hoef me nergens achter te verschuilen, toch... :confused.gif:

Vraag is of LvG zich mag verschuilen en "min-min" mag gaan uitdelen wanneer Oranje de halve finale niet haalt.

Die doelstelling is immers uitgesproken door de werkgever van de bondscoach. In onderling overleg met de bondscoach, neem ik aan.

DelToro

Bericht door DelToro » wo nov 13, 2013 2:49 pm

Die doelstelling stamt uit 2009. Van Gaal heeft zelf allang gezegd dat hij de kans groot acht dat die doelstelling niet behaald zal worden. En dat is niet meer dan logisch, dat zul jij toch ook vinden.

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 13, 2013 3:33 pm

Echt? Dacht dat die Oostveen na het EK die doelstelling had gesteld...

En ik ben natuurlijk met je eens dat die doelstelling niet realistisch is. Oranje gaat op eigen kracht geen potten breken.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 13, 2013 3:47 pm

Niks 2009. Dit bericht stond op vi.nl vorig jaar december:

Van Gaal: 'Kunnen hoge ogen gooien op WK in Brazilië'

Bondscoach Louis van Gaal acht een halve finale-plek op het WK van 2014 in Brazilië niet onmogelijk voor Oranje. De keuzeheer van Oranje maakt zich wel zorgen over het Nederlandse voetbal.

Van Gaal beleefde een uitstekende start in de WK-kwalificatiecampagne met twaalf punten uit vier duels. 'Maar we zijn er nog niet, zelfs Andorra kan bij wijze van spreken nog aan twaalf punten komen', vertelt hij aan Radio 1.

'Wel is het zo dat we fantastisch gepresteerd hebben met twaalf punten en een doelsaldo waar je U tegen zegt. Bovendien hebben we heel aardig en attractief gespeeld. Onze kracht ligt ook in de breedte van de selectie: zonder Sneijder en Robben, die op een gegeven moment moesten afhaken, hebben we twaalf punten gepakt. Daarnaast hebben we ook nog eens verjongd.'

Als doelstelling kreeg Van Gaal van de KNVB minimaal een halve finaleplek op het WK van 2014 in Brazilië mee. 'Dat is misschien niet heel erg realistisch, maar wel het streven. Het is ook niet onmogelijk. Als wij als team spelen, kunnen wij op het WK het beste team zijn. Wij hebben namelijk niet de beste spelersgroep, maar kunnen hoge ogen gooien als we het beste team vormen. Dat geloof overbrengen doen we al vanaf de eerste dag. Onze organisatie bij balbezit van de tegenstander is nu goed, maar andere facetten kunnen we nog verbeteren.'

Zorgelijk
'Wel is het helaas zo dat er in Nederland weinig duels op het scherpst van de snede worden gespeeld', legt de bondscoach het huidige clubvoetbal onder de loep. 'Neem bijvoorbeeld de Portugese topper Sporting Lissabon - Benfica van maandagavond. Zoals je daar geen minuut rust hebt, dat is onvergelijkbaar met het Nederlandse voetbal. Een topduel. Bij PSV - Twente was er zeventig minuten een beetje strijd, maar niet zoals bij die Portugese topper. Wat dat betreft maak ik me zorgen. Aan de andere kant zijn we technisch en tactisch wel weer beter geschoold dan bijvoorbeeld de Portugezen.'

'Dat de Nederlandse clubs het dit seizoen in Europa slecht doen, is in mijn ogen een incident en geen tendens. Wel is het belangrijk voor Nederlandse spelers om zich te meten met clubs en spelers uit het buitenland. In aanraking komen met andere culturen is belangrijk voor de ontwikkeling van spelers.'

Jong Oranje
Een van de momenten voor de jeugdige Oranje-internationals om zich te meten met andere culturen is tijdens het Jeugd-EK van 2013 in Israël. Tegelijkertijd heeft het grote Oranje evenwel een oefentrip door Azië. Spelers als Kevin Strootman spraken al uit deelname aan het EK te prefereren.

'En dat is ook goed', zegt Van Gaal. 'Ik wil ook dat ze dat uitspreken. Ik denk namelijk dat Jong Oranje daar hoge ogen kan gooien. En dat ik ze dan niet kan oproepen, betekent dat ook weer een kans voor andere spelers. Natuurlijk word je tegen sterke landen beter getest als tegen China, maar de trip biedt dus ook voordelen', besluit Van Gaal.
Minstens halve finale dus, al krabbelde Van Gaal vorig seizoen al terug.

DelToro

Bericht door DelToro » wo nov 13, 2013 3:51 pm

Van Gaal: 'Doelstelling blijft halve finale'
Gepubliceerd: 11 september 2013 15:03 | Laatst gewijzigd: 12 september 2013 10:29
Bondscoach Louis van Gaal schatte vorige maand de kans dat Oranje de kwartfinale haalt op het WK op 20 procent. De KNVB houdt echter vast aan een halve finaleplaats als doelstelling in Brazilië.

''De doelstelling is vastgelegd in ons beleidsplan 2009-2014 en is nog altijd een plaats bij de laatste vier", zei Bert van Oostveen, directeur van de KNVB woensdag. "Dat is onze ambitie en die past ook goed bij het Nederlandse voetbal. We lopen nu eenmaal graag met onze borst vooruit."

"Maar je moet wel realistisch blijven. We hebben de lat destijds hoog gelegd. Uit de praktijk moet nog blijken of een plaats in de halve finales bij het WK haalbaar is. Zo ver mogelijk komen in het toernooi, blijft in elk geval ons streven.''

Felicitaties
Van Oostveen keerde donderdag met een zeer tevreden gevoel terug in Amsterdam nadat Oranje zich dankzij de 2-0 zege in en tegen Andorra geplaatst had voor het WK. De kwalificatie leverde hem uit binnen- en buitenland tal van welgemeende felicitaties op.

''Er zaten reacties van collega's van andere landen bij met enige bewondering, maar soms ook met een beetje jaloezie'', sprak Van Oostveen met een glimlach.

Volgens de KNVB-topman heerst er internationaal een nogal algemene opvatting, dat kwalificatie voor een groot toernooi voor Oranje al vele jaren geen probleem meer is.

''Ach, jullie zijn er toch altijd wel bij, krijg ik dan te horen. Maar dat is natuurlijk overdreven. Niettemin is het bijzonder prettig dat we nu al zeker van het WK-ticket zijn. Het echte werk gaat nu beginnen.''

Trots
Van Oostveen doelde met die laatste opmerking zowel op het sportieve als op het organisatorische gedeelte. ''Het spel was in de laatste twee wedstrijden tegen Estland en Andorra niet geweldig. Niettemin zijn we een poule met geduchte tegenstanders als Roemenië en Turkije zeer goed doorgekomen."

"Zoals onze bondscoach Louis van Gaal terecht zei: de eerste fase is afgerond, maar we zijn er nog lang niet. Om bij het WK daadwerkelijk te kunnen presteren, zullen we als team moeten groeien.''

Van Oostveen haalde nog even het mislukte EK in 2012 van Oranje in de herinnering. ''Dat was een moeizaam toernooi."

"We mogen er allemaal trots op zijn dat we nu al de WK-kwalificatie succesvol hebben afgerond. Dat is zeker ook de verdienste van Van Gaal. Er zijn genoeg voorbeelden uit het verleden, zoals Frankrijk in 2008 en 2010, waarbij nationale teams minder snel konden afrekenen met een mindere periode.''

Door: ANP/NUsport

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 13, 2013 4:02 pm

DelToro schreef:
Van Gaal: 'Doelstelling blijft halve finale'
Gepubliceerd: 11 september 2013 15:03 | Laatst gewijzigd: 12 september 2013 10:29
Bondscoach Louis van Gaal schatte vorige maand de kans dat Oranje de kwartfinale haalt op het WK op 20 procent. De KNVB houdt echter vast aan een halve finaleplaats als doelstelling in Brazilië.

''De doelstelling is vastgelegd in ons beleidsplan 2009-2014 en is nog altijd een plaats bij de laatste vier", zei Bert van Oostveen, directeur van de KNVB woensdag. "Dat is onze ambitie en die past ook goed bij het Nederlandse voetbal. We lopen nu eenmaal graag met onze borst vooruit."

"Maar je moet wel realistisch blijven. We hebben de lat destijds hoog gelegd. Uit de praktijk moet nog blijken of een plaats in de halve finales bij het WK haalbaar is. Zo ver mogelijk komen in het toernooi, blijft in elk geval ons streven.''

Felicitaties
Van Oostveen keerde donderdag met een zeer tevreden gevoel terug in Amsterdam nadat Oranje zich dankzij de 2-0 zege in en tegen Andorra geplaatst had voor het WK. De kwalificatie leverde hem uit binnen- en buitenland tal van welgemeende felicitaties op.

''Er zaten reacties van collega's van andere landen bij met enige bewondering, maar soms ook met een beetje jaloezie'', sprak Van Oostveen met een glimlach.

Volgens de KNVB-topman heerst er internationaal een nogal algemene opvatting, dat kwalificatie voor een groot toernooi voor Oranje al vele jaren geen probleem meer is.

''Ach, jullie zijn er toch altijd wel bij, krijg ik dan te horen. Maar dat is natuurlijk overdreven. Niettemin is het bijzonder prettig dat we nu al zeker van het WK-ticket zijn. Het echte werk gaat nu beginnen.''

Trots
Van Oostveen doelde met die laatste opmerking zowel op het sportieve als op het organisatorische gedeelte. ''Het spel was in de laatste twee wedstrijden tegen Estland en Andorra niet geweldig. Niettemin zijn we een poule met geduchte tegenstanders als Roemenië en Turkije zeer goed doorgekomen."

"Zoals onze bondscoach Louis van Gaal terecht zei: de eerste fase is afgerond, maar we zijn er nog lang niet. Om bij het WK daadwerkelijk te kunnen presteren, zullen we als team moeten groeien.''

Van Oostveen haalde nog even het mislukte EK in 2012 van Oranje in de herinnering. ''Dat was een moeizaam toernooi."

"We mogen er allemaal trots op zijn dat we nu al de WK-kwalificatie succesvol hebben afgerond. Dat is zeker ook de verdienste van Van Gaal. Er zijn genoeg voorbeelden uit het verleden, zoals Frankrijk in 2008 en 2010, waarbij nationale teams minder snel konden afrekenen met een mindere periode.''

Door: ANP/NUsport
Damage control, ja. Bij zijn aanstelling was er geen sprake van een voorbehoud. Uit De Gelderlander:
De KNVB geeft Van Gaal twee hoofdopdrachten mee, die wel eens tot een spagaat zouden kunnen leiden: resultaten boeken én de selectie verfrissen met nieuw bloed. Van Gaal: "We willen kwalitatief goede talenten inpassen, maar het mag niet ten koste gaan van de resultaten. Het eerste doel is kwalificatie voor het WK 2014. En vervolgens willen we in Brazilië de laatste vier halen. Dat is een hele ambitieuze doelstelling als je net op de voorronde van een EK bent uitgeschakeld. We leggen de lat hoog."
En nee, ik heb niets weggelaten. Geen relativering of aanvulling.

DelToro

Bericht door DelToro » wo nov 13, 2013 4:05 pm

Ja en die doelstemming stamt dus uit 2009, zoals ik al aangaf.
Al hadden ze gezegd tegen Van Gaal dat hij het WK in 2014 moest winnen, dan had hij alsnog de baan genomen. Hij heeft nooit het idee gehad langer dan het WK in Brazilië actief te zijn als bondscoach, dus of hij nu de doelstelling haalt of niet doet voor hem niet ter zake. Hij wilde koste wat het kost een WK meemaken als bondscoach.
Het gaat er in dit geval om dat hij die doelstelling niet zelf heeft bedacht, maar dat de KNVB die al in 2009 heeft opgenomen in hun beleidsplan.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 13, 2013 4:20 pm

O, dat zullen ze best ooit gezegd hebben. Net als in het beleidsplan van Ajax ooit stond dat Ajax elk jaar minstens de kwartfinale van de CL moest halen. Doelstellingen staan zolang de mensen (in dit geval dus ook de bondscoach) in dienst zijn die zich aan die doelstelling hebben gecommitteerd. Komen er nieuwe mensen, dan wordt de doelstelling aangepast of bekrachtigd. Vandaar ook dat Van Oostveen en Van Gaal expliciet hebben gezegd wat de doelstelling voor deze periode was, namelijk minstens de halve finale bereiken van de WK.

Dat Van Gaal stiekem die doelstelling niet belangrijk vindt omdat hij toch niet doorgaat, laat ik voor jouw rekening. Dat zou betekenen dat hij een loopje neemt met de KNVB. Dat zou achterbaks en cynisch zijn, en zo is hij toch niet? :hypocrite.gif:

Duke

Bericht door Duke » wo nov 13, 2013 4:27 pm

De selectie verfrissen met nieuw bloed is in ieder geval al gelukt.

Salvador Dali

Plaats reactie