NEC - Ajax 10-11-2013
Moderator: mods
Re: NEC - Ajax 10-11-2013
Het is een complot!
Overigens 2-1 voor NAC
Overigens 2-1 voor NAC
I think I lost my fucking headache
- Ajaciedjuh
Wat zal ik blij zijn als Duarte weer kan spelen ipv Serero.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Ajaciedjuh
LucaS schreef:Het is een complot!
Overigens 2-1 voor NAC

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Waarom mag Serero de hele wedstrijd aankloten?
ik had hem al na 10 minuten gewisseld!
ik had hem al na 10 minuten gewisseld!
Ik denk dat we dan eindelijk wel de juiste opstelling te pakken hebben.Ajaciedjuh schreef:Wat zal ik blij zijn als Duarte weer kan spelen ipv Serero.
van Rhijn... wat een drama!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoe kan het dat hij nog steeds een basisplaats heeft?
Omdat hij met afstand onze beste rechtsback is.WP_LeGeNd schreef:van Rhijn... wat een drama!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Boilesen en Denswil vind ik zorgenkindjes. Op dit moment vind ik hen eerlijk gezegd niet goed genoeg.Arthur schreef:Ik denk dat we dan eindelijk wel de juiste opstelling te pakken hebben.Ajaciedjuh schreef:Wat zal ik blij zijn als Duarte weer kan spelen ipv Serero.
Denk het ook. Dan staan we er goed voor.Arthur schreef:Ik denk dat we dan eindelijk wel de juiste opstelling te pakken hebben.
Steeds aanspeelbaar en in beweging, sober, houdt het simpel. Ik vind hem goed spelen. Die rol wordt onderschat, Eriksen kreeg ook vaak het verwijt te snipperen. Serero deed het vandaag voor de ploeg goed om tot combinatievoetbal te komen.WP_LeGeNd schreef:Waarom mag Serero de hele wedstrijd aankloten?
Beschamend!Arthur schreef:Omdat hij met afstand onze beste rechtsback is.WP_LeGeNd schreef:van Rhijn... wat een drama!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Ajaciedjuh
Denswil zit toekomst in, al zou ik nu ook met Moisander (mits fit) spelen. Serero was met afstand de slechtste (Ricardo deed ook zijn best). Veltman, Siem en Klaassen de beste bij Ajax.
Klaassen ben ik niet stuk van, als we een spits hebben zou ik Siem op zijn plek zetten!Ajaciedjuh schreef:Denswil zit toekomst in, al zou ik nu ook met Moisander (mits fit) spelen. Serero was met afstand de slechtste (Ricardo deed ook zijn best). Veltman, Siem en Klaassen de beste bij Ajax.
Toch kwalijk. 3-0 met nog 20 minuten te spelen, de tegenstander in de touwen en dan toch niet serieus doordrukken voor het doelsaldo.
Fischer viel weer matig in tegen een kapotgespeelde tegenstander. Wordt zo ook geen bedreiging voor Sigi op linksbuiten. Ik ben er op zijn zachtst gezegd niet kapot van, maar er zijn eigenlijk geen alternatieven op deze manier. Triest.
Fischer viel weer matig in tegen een kapotgespeelde tegenstander. Wordt zo ook geen bedreiging voor Sigi op linksbuiten. Ik ben er op zijn zachtst gezegd niet kapot van, maar er zijn eigenlijk geen alternatieven op deze manier. Triest.
Niet mee eens. Laat Siem maar lekker in de spits staan. Ging nog wel het een en ander mis bij hem vanmiddag, maar daar staat ook veel goeds tegenover. Ajax heeft een voetballende spits nodig, die gevoel voor positie en ruimte heeft, afdoende techniek heeft en zijn doelpunten meepikt. Siem vind ik helaas niet dynamisch genoeg voor de rechtshalf, zeker niet als je met de punt naar achteren speelt. Als Klaassen niet voldoet, zou ik eerder op zoek gaan naar een andere rechtshalf. Maar zo zijn er hier en daar nog wel wat plekken, die er niet echt geweldig uitzien bij Ajax. De backs en de de links- en rechtsbuiten met name.WP_LeGeNd schreef: Klaassen ben ik niet stuk van, als we een spits hebben zou ik Siem op zijn plek zetten!
-
Sigi dus de zoveelste miskoop van FdB/TH? Ik ben het overigens met je eens hoor, De Jong scoort 'gewoon' 2 keer en je speelt zo'n wedstrijd uit. De kans van Sigtorsson op slag van rust laat precies het verschil zien.wimpey schreef:Zoals ieder seizoen: Siem in de spits, Ajax titelkandidaat.
Whitey on the moon.
Miskoop van FdB/Blind.
Overigens zie ik Sigthorsson, in tegenstelling tot andere eredivisie hypes, het wel goed doen bij een subtopper in bijvoorbeeld de bundesliga. Voor Ajax is hij echter geen geschikte spits.
Overigens zie ik Sigthorsson, in tegenstelling tot andere eredivisie hypes, het wel goed doen bij een subtopper in bijvoorbeeld de bundesliga. Voor Ajax is hij echter geen geschikte spits.
Boilesen was vandaag m.i. prima. NEC bracht die Ali Reza om de aanvallende drang van Boilesen in te tomen. Boilesen heeft z'n momentjes, maar hij moet dan ook weer in het ritme van een topsporter komen na 2 jaar niksen. Ik geloof in die gozer. Op termijn dé LB van Ajax... Van Rhijn, Blind, Denswil vandaag zwak. Van Rhijn staat m.i. ook stil in z'n ontwikkeling.Jöhnk schreef: Boilesen en Denswil vind ik zorgenkindjes. Op dit moment vind ik hen eerlijk gezegd niet goed genoeg.
Siem in de spits prima, om hem heen weten ze hoe ze op hem moeten reageren. Vraag is waarom hij het seizoen niet als spits begint.

Klaassen is slim en effectief. Veltman vandaag ook weer klasse. Rust, techniek, inzicht. Die ontwikkelen zich goed.
Van het "lijstje van Frank is ons lijstje". DB was toen nog TM, by the way.GangstaRiB schreef: Sigi dus de zoveelste miskoop van FdB/TH?
De loopactie daaraan voorafgaand was prima. Die maakt Siem niet. Sig vanaf links kán.De kans van Sigtorsson op slag van rust laat precies het verschil zien.
Siem is als spits veel variabeler. Wat denk ik ook meespeelt is de mythe: tegenstanders in NL kakken al op het moment dat Siem weer in de spits staat, want dan gaat het combinatiemolentje bij Ajax weer draaien.
-
Het wordt wel erg geknutseld op die manier. Sigi als spits werkt niet, dus moet er maar iets anders van gemaakt worden. Geluk bij ongeluk kan ie op links want daar heb je de ondermaatse Fischer. Bij gebrek aan beter kan ie dus op links. Schöne op rechtsbuiten hetzelfde. In niks is ie een echte rechtsbuiten, maar ja... wat heb je anders? Vind dat nogal een slechte inschatting.wimpey schreef:Van het "lijstje van Frank is ons lijstje". DB was toen nog TM, by the way.GangstaRiB schreef: Sigi dus de zoveelste miskoop van FdB/TH?
De loopactie daaraan voorafgaand was prima. Die maakt Siem niet. Sig vanaf links kán.De kans van Sigtorsson op slag van rust laat precies het verschil zien.
Siem is als spits veel variabeler. Wat denk ik ook meespeelt is de mythe: tegenstanders in NL kakken al op het moment dat Siem weer in de spits staat, want dan gaat het combinatiemolentje bij Ajax weer draaien.
Whitey on the moon.
Die arme Sigthorsson heeft twee problemen. Hij mist een aantal kwaliteiten en de kwaliteiten die hij wel heeft benutten we niet. Wat mij betreft is hij niet de ideale nummer 9 voor Ajax. Binnen de huidige groep kies ik voor De Jong en daarachter Hoessen. Maar ter verdediging van Kolbein moet ik zeggen dat we hem meestal verkeerd gebruiken. Was hij eerst de centrumspits die vergeefs stond te wachten op een voorzet vanaf de vleugel. Nu staat hij zelf op die vleugel. Je moet hem maar één ding laten doen. Met het gezicht naar het doel laten spelen en hem voorzien van bruikbare voorzetten.
Nil volentibus arduum
Fischer is niet ondermaats, Fischer is een groot talent.
Eens. Het talent is er zat, alleen zijn bovenkamer werkt niet mee. De ellende met die jongen is dat ie zo fanatiek is en zich zo graag wil waarmaken, dat ie zichzelf compleet het wak in voetbalt als het tegenzit. En er speelt volgens mij trouwens ook een stukkie arrogantie mee, gezien de wijze waarop hij meent soms een verdediger te kunnen passeren. Hij lijkt inmiddels wel wat rustiger te worden in zijn bovenkamer, maar ik vrees dat er nog een lange weg te gaan is voordat dat allemaal wat in balans is bij hem.Yopi schreef:Fischer is niet ondermaats, Fischer is een groot talent.
Ik moet het nog zien met Fischer. Vorig seizoen een aantal prachtige goals, maar echt aanwezig zijn was ook vorig seizoen eerder uitzondering dan regel.
I think I lost my fucking headache