De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Bert
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » ma nov 04, 2013 6:07 pm

Hij mocht in dit geval zelf kiezen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

zeux

Bericht door zeux » ma nov 04, 2013 6:18 pm

Bert schreef:Hij mocht in dit geval zelf kiezen.
Nou, wat een keuze. Pfff.

Zou je zelf zo'n keuze om gedegradeerd te worden binnen je bedrijf fijn vinden?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 04, 2013 6:23 pm

Zeux schreef:
Bert schreef:Natuurlijk is het een degradatie. Het punt van de club is dat Endt vervangen moest worden zodat er verder geprofessionaliseerd kon worden. Maar goed, daar gaat het niet over. De reacties van en over Endt richten zich voornamelijk op de mate waarin het 'zielig' is voor Endt.
Dan moet je hem gewoon ontslaan. Degraderen is pijnlijker.
Waarom?

Het overkomt zoveel mensen. De club wil hem iets anders laten doen, maar hij wil niets anders. Ik vind de aangeboden functies niet ongepast. Ze kunnen hem moeilijk met Jong Ajax laten meedoen, en het gras maaien zal hij ook niet willen. Het is maar net wat er beschikbaar is.

Van der Sar zei het laatst zo: 'De technische staf vond dat het beter kon.' Niet leuk voor Endt, en hij is bepaald de eerste niet die in het geweer komt tegen een dergelijke beslissing. Mensen vinden het doorgaans onterecht als hun leidinggevende zegt dat ze niet goed functioneren.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 04, 2013 6:52 pm

Zeux schreef:Nou, wat een keuze. Pfff.

Nee, natuurlijk niet, maar is wat Endt 'fijn' vindt hier de norm? Bij Ajax vinden ze dat het beter moet. Zoiets gebeurt. Hij zal ervoor gecompenseerd zijn.

En met niemand anders!

columbus

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door columbus » ma nov 04, 2013 6:59 pm

Heb totaal geen medelijden met Endt en hoef hem ook totaal niet te verdedigen maar het is toch logisch dat hij zich gepiepeld voelt. Jaar in, jaar uit is hij met iets bezig waar hij blijkbaar enorm veel plezier in had en in zijn ogen ook prima deed. Dan wordt je geconfronteerd met het feit dat er iemand aangenomen gaat worden die het beter kan. Al vraag ik me af hoe moeilijk het kan zijn om een hotel te boeken voor de Ajax selectie... :-) ;-) Ik er ook vreselijk van balen dat je dat niet meer mag doen. En ja, ik zou ook passen wanneer ik van elke dag tussen de groep staan naar het archief zou moeten verhuizen.

LucaS

Bericht door LucaS » ma nov 04, 2013 7:02 pm

Het kan zijn dat ik een slecht geheugen heb, maar ik herinner me dat degenen die het nu prima vinden dat Endt weg moet, over Sjakie Wolfs heel andere gedachten hadden.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma nov 04, 2013 7:14 pm

Vind je dat niet wat vergezocht? Ik kan me vergissen, maar volgens mij mocht Sjakie niet meer op de bank plaatsnemen omdat de trainer vond dat er te veel geapplaudisseerd werd voor de materiaalman en te weinig voor de trainer. Een andere situatie dus.

LucaS

Bericht door LucaS » ma nov 04, 2013 7:24 pm

Uiteraard.

zeux

Bericht door zeux » ma nov 04, 2013 7:26 pm

Bert schreef:

Nee, natuurlijk niet, maar is wat Endt 'fijn' vindt hier de norm?
Nee, hoe een club als Ajax met zijn werknemers om gaat, dat is de norm.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 04, 2013 7:38 pm

Zeux, spreek je er ook schande van iedere keer dat een trainer sneuvelt, of een directeur?

En met niemand anders!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma nov 04, 2013 8:37 pm

Zeux schreef:
Bert schreef:

Nee, natuurlijk niet, maar is wat Endt 'fijn' vindt hier de norm?
Nee, hoe een club als Ajax met zijn werknemers om gaat, dat is de norm.
Dus ze hadden hem op de keien moeten zetten en geen andere functie moeten aanbieden. Helder.

Valt me op dat hier nogal wordt gezocht en wordt gedraaid inzake Endt. Ajax biedt hem een passende functie (ik zou namelijk bij god niet weten wat hij anders zou kunnen), maar nu had men hem weer direct moeten lozen. Als men hem direct had ontslagen, dan was Ajax kil geweest en had men hem een passende functie als archivaris moeten aanbieden.

Ben overigens bang dat hij niet zo makkelijk wat nieuws vindt. Markant figuur en wel iemand 'die er bij hoort', maar teammanager bij een andere club is denk ik onhaalbaar en zijn schrijfsels zullen ook 'niet zo goed' verkopen.

zeux

Bericht door zeux » ma nov 04, 2013 8:40 pm

Bert schreef:Zeux, spreek je er ook schande van iedere keer dat een trainer sneuvelt, of een directeur?
Als je hem vervolgens een baan als baloppomper biedt wel ja.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma nov 04, 2013 10:04 pm

Cruijff nu bij Derksen op RTL7.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma nov 04, 2013 10:05 pm

Peter schreef:Cruijff nu bij Derksen op RTL7.
Hij zal wel flink aan de tand gevoeld worden. :hypocrite.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Rooie

Bericht door Rooie » ma nov 04, 2013 10:10 pm

Misschien horen we volgende week wel dat Cruijff een uur te laat was en midden in de uitzending ging schijten...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 04, 2013 10:31 pm

Zeux schreef:
Bert schreef:Zeux, spreek je er ook schande van iedere keer dat een trainer sneuvelt, of een directeur?
Als je hem vervolgens een baan als baloppomper biedt wel ja.
Waarom doe je zo laatdunkend? Is er iets vernederends aan het beheren van Ajax' erfgoed?

Ik begrijp het ook wel, Columbus, maar voorbij is voorbij. Nu heeft hij geen baan meer. Maar wellicht heeft hij voor de afkoopsom gekozen.

@Jöhnk: inderdaad, wat Sjakie betreft.

Rednose

Bericht door Rednose » ma nov 04, 2013 11:07 pm

Yopi schreef: Pffff. :excited.gif:

Archieffunctie, uithangbord van de club, wat is daar mis mee?
Op zich is in het archief werken een prima baan, maar als je je ogen sluit voor hoe er bij Ajax met mensen wordt omgegaan die het niet altijd met JC eens zijn of waren dan is het een andere zaak.
Tja, je minachting voor iedereen die niet de kloten van JC kust is wel erg groot.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 04, 2013 11:33 pm

Hoezo? De Boer heeft toch aangegeven waarom Endt vervangen werd? Geloof je hem niet?

De rest is speculatie. Je kunt er van alles achter zoeken maar bewijs heb je er niet voor.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di nov 05, 2013 6:13 am

Cruijff vindt het er 'fantastisch' uitzien bij Ajax
Volgens Johan Cruijff ziet het er bij Ajax 'fantastisch' uit. De voormalige nummer 14 van de Amsterdammers wil nog altijd de top bereiken met de regerend landskampioen.

Foto: ANP
"Mensen verklaren ons misschien voor gek dat we terug naar de top willen, maar je bent altijd gek voordat je een genie bent", zei Cruijff in het programma Derksen &. "Laten we voor nu blij zijn als we regelmatig in februari nog in de Champions League spelen."
"Ik moet me nu nauwelijks nog met de organisatie bemoeien", vervolgde hij. "Als ik nu naar Ajax kijk, zie ik dat het er fantastisch uitziet. De mensen die er nu zitten, zijn supermensen. Je ziet als voorbeeld Bayern München, met veel ex-voetballers aan de top, en wij gaan nu dezelfde kant op."
Cruijff weet dat Ajax het vooral van de jeugdopleiding moet hebben en is ook daar zeer over te spreken. "Er zit een gigantische kwaliteit tussen de zestien en achttien jaar oud nu. Echt een enorme kwaliteit. Dat wil niet zeggen dat iedereen het eerste haalt. Maar het hoeft nu geen vijf jaar te duren voordat het eruit komt, want ze kunnen bijvoorbeeld al op hun negentiende debuteren."
Gevaar
Er is echter een gevaar volgens Cruijff en dat zijn de zaakwaarnemers en de ouders. "Probleem één is de zaakwaarnemer en probleem twee is de familie, want die zien een zilvervloot langskomen en gaan zich anders gedragen. Als een zaakwaarnemer dus langskomt met een mening van hoe het moet, dan moet je hem lekker ergens anders heensturen. Wij hebben een jongen opgeleid."
El Salvador had in 2010 naar eigen zeggen het gevoel dat het Nederlandse voetbal afgleed en besloot daarom om in te grijpen bij Ajax, de club waar hij elf seizoenen als speler actief was. De zogenaamde 'fluwelen revolutie' was begonnen. Eenvoudig ging het niet. Cruijff had vooral problemen met Steven ten Have, de voorzitter van de Raad van Commissarissen van Ajax. Ten Have wilde Louis van Gaal aanstellen als algemeen directeur, iets wat Cruijff niet zag zitten.
Flikken
"Dat is dus typisch een voorbeeld van hoe mensen zoals Ten Have bepaalde mensen tegen elkaar uit willen spelen en de pers willen beïnvloeden", zei Cruijff. "Dat soort dingen moet je niet flikken. Ik denk wel dat Van Gaal er niet aan mee had moeten werken. Niet per sé voor mij, maar tegenover de jongens van de generatie zoals Dennis Bergkamp, met wie hij gewerkt heeft."
Cruijff zei geen enkel probleem te hebben met Van Gaal. "Van Gaal heeft lang geleden bij mij stage gelopen, dat werd toen afgebroken omdat er bij hem nare privéproblemen waren. De pers heeft daar een draai aan gegeven, maar ik heb helemaal geen ruzie met Van Gaal. Eigenlijk kan het me niet zo veel schelen. Het is meer theoretisch en praktisch. Ik ben meer praktisch. Hij heeft de opleiding als leraar gehad en is meer theoretisch. Het is zo lang als het breed is. Maar samen bij Ajax werken, dat kan niet, want de kijk op voetbal is anders."
Amateurclub
Cruijff had nooit het gevoel dat hij de strijd tegen Ten Have zou gaan verliezen. "Die strijd was niet te verliezen. Dit soort wedstrijden is profclub tegen amateurclub. Die kan je niet verliezen. Die dingen zijn zo duidelijk. Zo extreem duidelijk. Voetballers hebben natuurlijk een bepaalde hardheid in zich. Die zijn niet met een kluitje in het riet te sturen."
"Het is ook een karaktereigenschap van mij om wanneer iemand denkt me te kunnen gebruiken, het gevecht aan te gaan. Ik denk dat die mensen een verkeerd beeld hadden van hoe wij zijn. De jongens die zo ontwikkeld zijn, zoals Marc Overmars en zo, kan je niet in de maling nemen."
Oranje
Cruijff ging ook nog in op de kansen voor Oranje op het WK in Rio van volgend jaar. "Op dit moment is Nederland er nog niet klaar voor, maar er zit nog een jaar tussen", was hij duidelijk. "Veel spelers kunnen zich nog ontwikkelen. Daarom is het eigenlijk heel jammer dat weinig clubs Europa League spelen. Dat is natuurlijk de makkelijkste manier om bij te leren."
De oud-international ziet daar echter ook een voordeel in. "Aan de andere kant hebben wij natuurlijk het grote voordeel dat niet al onze spelers zo oververmoeid zijn als bij de rest van de landen, want die spelen elke paar dagen en zijn aan het eind van hun Latijn als ze die kant op moeten."
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

LucaS

Bericht door LucaS » di nov 05, 2013 7:17 am

Goed nieuws!

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 05, 2013 7:48 am

LucaS schreef:Het kan zijn dat ik een slecht geheugen heb, maar ik herinner me dat degenen die het nu prima vinden dat Endt weg moet, over Sjakie Wolfs heel andere gedachten hadden.
Adriaanse was van mening dat Wolfs het materiaal prima verzorgde.

Hij was van mening dat de koffiejuf van Willem II niet goed functioneerde. Dus vloog ze eruit. Het TH was van mening dat de functie die Endt vervulde op een betere manier ingevuld kon worden. Dus vloog ie eruit.

Shit happens en bij Endt komen een hoop emoties los. Bij die koffiejuf destijds ongetwijfeld ook. Alleen haalden die emoties de media niet.

jabu

Bericht door jabu » di nov 05, 2013 8:47 am

Hoe kan jij pakweg tien jaar na dato die koe dan uit de sloot halen als het nooit de media heeft gehaald?

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 05, 2013 9:01 am

Jabu schreef:Hoe kan jij pakweg tien jaar na dato die koe dan uit de sloot halen als het nooit de media heeft gehaald?
Ben ik nou zo slim...

Bij de koffiejuf ging het om niet-functioneren. Bij Endt volgens het TH ook. Het verschil is de aandacht die de zaak-Endt in de media krijgt. Het niet-functioneren van Endt is bijna volledig buiten beeld geraakt, de media maken er iets emotioneels i.p.v. inhoudelijks van.

Die man had een faciliterende functie, die hij in de ogen van het TH niet goed genoeg uitvoerde. Precies hetzelfde gold voor die koffiejuf.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di nov 05, 2013 9:31 am

Waarbij een teammanager meer invloed heeft dan een koffiejuf.

Misschien moet De Boer eens uitleggen waarom Endt weg moet. Al zal Endt dat niet leuk vinden. :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » di nov 05, 2013 10:01 am

Yopi schreef:Waarbij een teammanager meer invloed heeft dan een koffiejuf.

Misschien moet De Boer eens uitleggen waarom Endt weg moet. Al zal Endt dat niet leuk vinden. :smallgrin.gif:
Nu suggereer je weer iets.Nou wat zal Endt, die blijkbaar tig jaar zonder problemen functioneerde dan niet leuk vinden ?.Maak ons blij en vertel ?.

Of is dit weer het zoveelste bewijs dat ene JC ook zo maar wat doet en hoopt dat het een beetje gaat lukken.Verder hebben jullie het altijd over binding met de club, verstand van hoe voetballers denken.

Toen bleek dat er dan wel heel weinig personen in aanmerking komen is dat door de T. en D. verandert in binding met sport en sport achtergrond.Verder moet je gewoon lekker slijmen bij ene JC en een baan is gegarandeerd bij AJAX.De zoveelste.

Maar goed, ondanks dat dat orakel op die grote berg in Barcelona steeds roept dat hij zich nergens mee bemoeit zit AJAX in een wurggreep van hem.En als het mis gaat dan krijg je weer de zoveelste column in de T. van hoe het wel zou moeten.Keer op keer ..

Afijn, Smeets zal volgend seizoen ook wel een vette bonus krijgen omdat hij het zoveel beter heeft gedaan dan Endt, natuurlijk niet te controleren maar dat maakt blijkbaar niks uit en anders geeft men er wel een draai aan ..
Blij met de punten ...

Plaats reactie