Wat een competitie.

Moderator: mods
Het enige excuus is nog: niemand wil naar Ajax komen.Rednose schreef:Ik heb geen zin om voor de zoveelste keer weer de trainer de schuld te geven, zeker niet omdat hij wel wat heeft laten zien de afgelopen periode.
Maar ik word wel een beetje ziek van die kliek die voor heel veel geld zogenaamd beleid voert.
Elke blinde idioot kon zien aankomen dat onze bepalende spelers zouden vertrekken.
Daarnaast kon iedere blinde idioot zien dat er op veel plekken te weinig kwaliteit is, vooral voorin.
Vreselijk, Ajax is groot geworden dankzij de spitsen/voorhoede, en moet je nu zien, om te huilen.
Wat voor aankopen worden er gedaan om de gaten te vullen?
Joho...Sana ...leuk koopje.....
Van der Hoorn....mag nog net op de bank...ga zo maar door....
In het begin hoop je nog dat ze met hun goede verstand groeibriljantjes hebben gespot, maat uiteindelijk blijjkt het toch dat een deel van onze duurbetaalde directie niet verder komt dan het niveau Go Ahead. Kan iemand mij uitleggen welke verstandige aankoop is gedaan de afgelopen jaren?
Of kan iemand mij uitleggen wat voor visie de heren hebben, behalve dat JC altijd gelijk heeft??
Fischer: 'Veel kansen gecreëerd'
Fox Sports
Viktor Fischer is na de nederlaag tegen Vitesse, verrassend positief over het spel van zijn ploeg. Volgens Fischer gingen er veel dingen goed, maar werd er niet gescoord. 'We hebben veel kansen gecreëerd, maar de bal wilde er niet in', aldus de jonge Deen tegenover Fox Sports.
'Het verlies was stom, heel erg. Maar nu moeten we ervoor zorgen dat we er woensdag weer staan', vervolgt Fischer. 'We speelden redelijk. Het was niet heel goed, maar ook zeker niet slecht. Daarom mag je deze wedstrijd niet verliezen.'
Toch vindt Fischer, die zelf het vizier weer niet op scherp had staan, dat zijn ploeg niet geheel onterecht heeft verloren omdat Vitesse ook de nodige kansen heeft gehad. Tot slot werd hem de vraag gesteld aan welke kant hij het liefst speelt. Fischer antwoordde als volgt: 'Ik speel waar de trainer wilt dat ik speel'
Het is eigenlijk elke keer weer een grote teleurstelling met die aankopen door Ajax-trainers. Koeman, Van Basten, Ten Cate, Jol, noem maar op. Nu De Boer en het TH weer. Je verwacht dat ze er kijk op hebben, maar zelden is er iets raak. Eigenlijk had alleen Don Leo een verbluffend hoge score met voltreffers. Vaak kost het juist klauwen met geld dat je nooit meer terugziet. En ik vraag me af hoe dat komt. Is dat nou echt zo vreselijk moeilijk in te schatten wat voor vlees je in de kuip hebt bij een potentiele aankoop? Fysiek, qua talent en potentie? Maar ook mentaal?Rednose schreef: In het begin hoop je nog dat ze met hun goede verstand groeibriljantjes hebben gespot, maat uiteindelijk blijjkt het toch dat een deel van onze duurbetaalde directie niet verder komt dan het niveau Go Ahead. Kan iemand mij uitleggen welke verstandige aankoop is gedaan de afgelopen jaren?
Heb je inderdaad gelijk in. Anita, Vertonghen en Alderweireld kwamen bij de jeugdteams van Ajax binnen. Voor Eriksen is meen ik wel een anderhalf miljoen indertijd neergeteld. Dat maakt voor die staatjes inderdaad weinig tot niets uit.LucaS schreef:Die verhouding is niet veranderd, Anita, Vertonghen, Aldeweireld en Eriksen zijn geen goedkope aankopen geweest.
Inderdaad, Blind speelde op 6 heel behoorlijk. Liet de bal goed rondgaan, verlegde het spel geregeld goed en rap met spatzuivere passes. Prima. Ik blijf alleen wel mijn twijfels houden over Blind op 6 vwb het controlerende en verdedigende werk. Zeker in combinatie met Siem en Serero. Dan krijgt onze verdediging het wel heel erg druk met overstekende/aansluitende middenvelders enz.Zeux schreef:Blind is uitgegroeid tot 'sterkhouder'.LucaS schreef:Met Blind op de plek van Poulsen ging het een stuk beter, jammer dat het dan gelijk op linksback een heeeeeel stuk minder is.
Een jaar geleden, vermoedelijk...Wat lijkt het lang geleden dat ik doodziek was van zo'n nederlaag.....
www.nusport.nlDe Jong: 'Moeten onszelf niet in de put praten'
Na 0-0 vorig weekend tegen RKC Waalwijk verloor Ajax zaterdagavond met 1-0 van Vitesse. Aanvoerder Siem de Jong vindt echter niet dat er te dramatisch moet worden gedaan over het spel van zijn ploeg.
"We speelden niet goed vanavond, dat weten we allemaal", aldus De Jong na afloop in de Arena. "Maar tegen RKC was het echt heel slecht, nu niet. Ik denk dat een gelijkspel meer terecht was geweest."
"We moeten nu ook niet zeggen dat het dramatisch was, niet onszelf in de put praten. Over vier dagen wacht Celtic, dan moeten we winnen. Dat wordt alles of niets."
De Jong leek in de slotfase Ajax naar 1-0 te koppen, maar Piet Velthuizen redde knap. "Toen ik hem raakte dacht ik: die gaat erin. Maar de doelman pakte hem goed. En misschien kopte ik ook net niet hard genoeg."
Pijn
Uit de tegenstoot maakte Valeri Qazaishvili prompt de 1-0 voor Vitesse. "Dat doet dan pijn als je hem zo in de laatste minuut tegen krijgt", gaf De Jong toe. "Het was zo lekker geweest voor het vertrouwen als we hier hadden gewonnen."
"Met dat vertrouwen zit het nu niet lekker in het team. Misschien ontbreekt daardoor ook net de rust voor het doel. Je ziet het ook als we een bal onderscheppen. Dan spelen we vaak terug, terwijl de bal juist meteen naar voren moet. Dat heeft ook met vertrouwen te maken."
De Jong was ook niet tevreden over zijn eigen spel. De 24-jarige middenvelder lijkt zoekende sinds hij in augustus een klaplong opliep.
"Tegen RKC voelde ik dat nog een beetje. Dit keer ging het fysiek wel, maar het loopt nog steeds niet. Dat is ook lastig, omdat het hele team niet draait. Maar ik ben zelf ook nog niet scherp genoeg, ik moet de kansen gewoon afmaken."
Mij ook niet, alleen ben ik bang dat AJAX en het TH daar niet aan beginnen.Doen ze dat wel verliezen ze hun gezicht.Zuidema schreef:Hoe dan ook, ze maken mij niet wijs dat er op deze aardkloot van 6-7 miljard bewoners niet meer voetballers rondlopen die tegen een acceptabele prijs van toegevoegde waarde voor Ajax kunnen zijn en de backbone hebben om binnen het pittige klimaat van Ajax te slagen. Zaak is dus daarin een stramien te ontwikkelen dat je die jongens weet te traceren en uit te testen. Ik ben natuurlijk een buitenstaander, maar als ik Ajax zo zie zwalken met aankopen, denk ik dat daarin nog veel winst te halen valt.
:) ...Wouter schreef:Een jaar geleden, vermoedelijk...Wat lijkt het lang geleden dat ik doodziek was van zo'n nederlaag.....
en als de andere teams een beetje willen meewerken is er ook geen Europees voetbal. Er is immers genoeg geld, Ajax hoeft niet zo nodig.Rishi schreef:1 voordeel.. niemand gaat volgend jaar weg of naar het WK...
Zuidema schreef: Ik blijf alleen wel mijn twijfels houden over Blind op 6 vwb het controlerende en verdedigende werk. Zeker in combinatie met Siem en Serero.
Je haalt me de woorden... Ik ben normaal niet van het miepen op een scheids, maar die Nijhuis.GangstaRiB schreef:Tsja... volgens mij was dat een penantie....
Daar ga ik wel van uit. Dat hij in de publiciteit niet al te kritisch is vind ik ook prima. Daar bereik je niet zoveel mee. Rust bewaren en werken aan verbetering. Dat is wat hij moet doen.Zuidema schreef:Ik hoop van harte dat FdB achter de schermen wel wat diepgaander en adequater de problematiek benadert dan met deze prietpraat over hard werken en geluk.
Waarschijnlijk wel, maar zo saai? Ik denk het niet. Ik herinner me wel dat onder Ivic saai werd gespeeld, hij is volgens mij om die reden weggestuurd, ook al werd Ajax kampioen, maar in mijn herinnering gebeurde er toen meer dan nu, zeker in voorwaartse richting.Rishi schreef:Heeft Ajax ooit zo slecht gevoetbald?
De 1-0 leek inderdaad houdbaar, maar Cillissen hield er aan de andere kant ook een aantal ballen verdomde goed uit wat mij betreft. Nee, het is geen wereldkeeper, het mag allemaal nog wel wat overtuigender, maar ik heb hem toch liever dan die zenuwenlijer van een Vermeer.wimpey schreef: Ik ben niet zo kapot van Cillessen. [...] Andersen en Denswil waren erg zwak. Veltman vond ik erg sterk en Fischer op rechts is een stuk beter dan op links. Hopelijk zijn Moisander en Duarte er binnenkort weer bij, die maken het elftal beter. En Bojan zal toch ook nog wel iets meer kunnen dan het erg slappe spel van Andersen, hoop ik.