FC Twente - Ajax 19-10-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Ajaciedjuh

Re: FC Twente - Ajax 19-10-2013

Bericht door Ajaciedjuh » za okt 19, 2013 9:50 pm

3 100% kansen. En ja, Veltman heeft zich goed hersteld de 2e helft. Liet zich fysiek niet wegzetten en speelde prima in.

Siem speelde ook een prima 2e helft en een waardeloze eerste.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za okt 19, 2013 9:58 pm

Tadic was overigens onzichtbaar. Terwijl er genoeg ruimte lag om te voetballen.

En waar was Corona eigenlijk? :confused.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za okt 19, 2013 9:59 pm

Ajax 65% balbezit. FdB opmerking dat Twente op de counter speelde, was terecht.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

columbus

Bericht door columbus » za okt 19, 2013 9:59 pm

Is Frankie lazarus? Ajax mag blij zijn dat er door een knoert van blunder van Twente gelijk kon maken. Verder was het armoe troef, er wordt nul komma nul wat gecreëerd...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za okt 19, 2013 9:59 pm

Columbus schreef:Is Frankie lazarus? Ajax mag blij zijn dat er door een knoert van blunder van Twente gelijk kon maken. Verder was het armoe troef, er wordt nul komma nul wat gecreëerd...
Ajax heeft meer kansen gehad als Twente.

Zuidema

Bericht door Zuidema » za okt 19, 2013 10:04 pm

Jöhnk schreef:Tadic was overigens onzichtbaar. Terwijl er genoeg ruimte lag om te voetballen.
Inderdaad, die viel erg tegen. Tot de 1-0 vond ik Tadic nog wel redelijk goed op dreef, Van Rhijn had het lastig zat met hem. Maar na die 1-0 deelde hij in een onverklaarbaar stuk lamlendigheid bij Twente. Erg laf spel van Twente ook en dat voor je eigen publiek. Terecht dat ze daarvoor de deksel op de neus hebben gekregen.

Het experiment met Blind in de punt naar achteren is zo ook moeilijk te beoordelen. Hij verdeelde het spel rapper en zorgvuldiger dan Poulsen, maar dat is al vrij gemakkelijk te realiseren. Controlerend/verdedigend vond ik hem matig toen Twente nog wel aandrong. Ik zag hem ook enkele malen in de 1e helft zijn mannetje laten lopen richting 16. Gelukkig profiteerde Twente daar niet van. En een middenveld met Blind-Serero-De Jong kan geen of amper pressing spelen, voorzover dat al niet duidelijk was. Het blijft behelpen op die plek, het is steeds het een of het ander. We hebben helaas geen witte raaf die én kan controleren/verdedigen/pressen én (rap) kan spelverdelen.

999

Bericht door 999 » za okt 19, 2013 10:27 pm

Frank moet aan de bril ....
Blij met de punten ...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za okt 19, 2013 10:30 pm

Dat experiment is mislukt, maar dat lag niet alleen aan Blind. In verdedigend opzicht is hij geen geweldenaar, maar dat was al duidelijk. Voor de rest: hij moet het hebben van zijn simpele passing, van hem moet je niet vragen dat hij de spelverdeler uithangt. Dat was vandaag het probleem, met name in de eerste helft had hij steeds de bal, met als gevolg dat er veel breed ging en terug.

We missen Eriksen, pffff.

Irritante eerste helft, maar naarmate de tweede helft vorderde ging het beter. Jammer dat Siem het vizier niet op scherp had staan.

999

Bericht door 999 » za okt 19, 2013 10:32 pm

Proest, slechtste man op het veld was Boilesen ...
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za okt 19, 2013 10:37 pm

Andersen hoort op het middenveld (uiteindelijk). Tweede helft kwam hij tenminste voor in het spel, toen hij terugzakte. Ik vond Blind wel prima spelen. Ook verdedigend. 2e helft was de bal vaak vooruit en speelde hij ook op het middenveld.

Boilesen was inderdaad zwak. Ook Ricardo was niet best. Verloor veel op fysiek van Tadic. Mogelijkerwijs door zijn blessure.

LucaS

Bericht door LucaS » za okt 19, 2013 10:37 pm

Ik vond Blind aan de bal erg sterk. Positioneel was het onwennig, wat me niet zo raar lijkt. De Boer was iig erg te spreken over Daley, dus dit zal wel vaker gebeuren. Op zich een uijtstekend idee, ware het niet dat ik me dan wel erg zorgen begin te maken over de bezetting op linksback.
I think I lost my fucking headache

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za okt 19, 2013 10:41 pm

999 schreef:Frank moet aan de bril ....
Die man valt niet meer serieus te nemen. Al worden we nog 10x achterelkaar kampioen, ik ben echt klaar met dit zaadvoetbal. Ajax speelt net zo traag als de boer lult. Die man denkt echt dat hij van middelmatige spelers topspelers kan maken. Zo'n Veltman is toch een schande dat die in Ajax 1 staat? Die goser heeft totaal geen uitstraling, kan geen fatsoenlijke pass geven en is verdedigend ook nog eens matig.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za okt 19, 2013 10:45 pm

LucaS schreef:Ik vond Blind aan de bal erg sterk. Positioneel was het onwennig, wat me niet zo raar lijkt. De Boer was iig erg te spreken over Daley, dus dit zal wel vaker gebeuren. Op zich een uijtstekend idee, ware het niet dat ik me dan wel erg zorgen begin te maken over de bezetting op linksback.
Blind is 1 van de weinige echte Ajax spelers. Uitstekende techniek, rust aan de bal ook als hij opgejaagd wordt. Maar ik zie hem toch liever als linksback. Als midmid mist hij de body en het loopvermogen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za okt 19, 2013 10:46 pm

LucaS schreef:Ik vond Blind aan de bal erg sterk. Positioneel was het onwennig, wat me niet zo raar lijkt. De Boer was iig erg te spreken over Daley, dus dit zal wel vaker gebeuren.
Was er niet kapot van. Daley was me te traag, in alle opzichten.

Geen schande, hij is een dienende speler. Je hebt op het middenveld in elk geval iemand nodig die sneller denkt.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za okt 19, 2013 11:23 pm

Yopi schreef:
LucaS schreef:Ik vond Blind aan de bal erg sterk. Positioneel was het onwennig, wat me niet zo raar lijkt. De Boer was iig erg te spreken over Daley, dus dit zal wel vaker gebeuren.

Geen schande, hij is een dienende speler. Je hebt op het middenveld in elk geval iemand nodig die sneller denkt.
Ik ben met je eens dat dit niet de positie voor Blind is, maar niet omdat hij niet snel genoeg denkt. Hij is juist 1 van de weinige spelers die de handelingssnelheid heeft die je van een ajacied mag verwachten. Hij is alleen geschikter als back. Type Marcelo van Real Madrid. Ik verlang zo erg naar een type Jonk of Danny Blind achterin. Spelers die altijd vooruit denken en de man meer creëerden op het middenveld. Dat was altijd waar Ajax voor stond. Initiatief nemen, durven. Nu zien we alleen maar 2 centrale verdedigers die de bal naar elkaar toespelen. Controle! Ik kan het woord niet meer horen. Ik wil geen controle, ik wil risico. Dan gaat het maar af en toe mis. Maar speel tenminste des Ajax.

999

Bericht door 999 » za okt 19, 2013 11:23 pm

Als Blind volgens jou te traag is, wat is Poulsen dan ?.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » za okt 19, 2013 11:26 pm

Trab schreef:
Yopi schreef:

Ik ben met je eens dat dit niet de positie voor Blind is, maar niet omdat hij niet snel genoeg denkt. Hij is juist 1 van de weinige spelers die de handelingssnelheid heeft die je van een ajacied mag verwachten. Hij is alleen geschikter als back. Type Marcelo van Real Madrid. Ik verlang zo erg naar een type Jonk of Danny Blind achterin. Spelers die altijd vooruit denken en de man meer creëerden op het middenveld. Dat was altijd waar Ajax voor stond. Initiatief nemen, durven. Nu zien we alleen maar 2 centrale verdedigers die de bal naar elkaar toespelen. Controle! Ik kan het woord niet meer horen. Ik wil geen controle, ik wil risico. Dan gaat het maar af en toe mis. Maar speel tenminste des Ajax.
Inderdaad, we zijn verliefd geworden op AJAX om het spel, de durf, de onvoorspelbaarheid, het risico enz. niet op dit droeftoeter voetbal ...
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » za okt 19, 2013 11:31 pm

Eens, speel die bal ook eens tussen twee tegenstanders door naar iemand die voor je staat! Maar dat zag ik Blind vandaag juist wel een paar keer doen.
I think I lost my fucking headache

Zuidema

Bericht door Zuidema » za okt 19, 2013 11:44 pm

Trab schreef:Spelers die altijd vooruit denken en de man meer creëerden op het middenveld. Dat was altijd waar Ajax voor stond. Initiatief nemen, durven. Nu zien we alleen maar 2 centrale verdedigers die de bal naar elkaar toespelen. Controle! Ik kan het woord niet meer horen. Ik wil geen controle, ik wil risico. Dan gaat het maar af en toe mis. Maar speel tenminste des Ajax.
:worshippy.gif:

Khraa

Bericht door Khraa » za okt 19, 2013 11:45 pm

Zuidema schreef:
Trab schreef:Spelers die altijd vooruit denken en de man meer creëerden op het middenveld. Dat was altijd waar Ajax voor stond. Initiatief nemen, durven. Nu zien we alleen maar 2 centrale verdedigers die de bal naar elkaar toespelen. Controle! Ik kan het woord niet meer horen. Ik wil geen controle, ik wil risico. Dan gaat het maar af en toe mis. Maar speel tenminste des Ajax.
Een keer een man met een actie. Fischer speelt dramatisch, maar heeft tenminste nog wel de durf. Het lijkt wel of passeren van iemand met de bal een zonde is geworden.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

jabu

Bericht door jabu » za okt 19, 2013 11:49 pm

LucaS schreef:
Arthur schreef:Wel jammer dat we niet ff een overwinning konden meepikken, want nu blijf je op de nul staan in uitwedstrijden.
Het goede nieuws is dat we met AZ, Twente, PSV, Heerenveen en Groningen al zo'n beetje de moeilijkste gehad hebben.
Nog oa Utrecht, ADO, Feyenoord, Vitesse...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 20, 2013 6:34 am

Coach Twente: interview fox, zelfs vd Wiel speelt nog bij Ajax. :smallgrin.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo okt 20, 2013 8:53 am

Zuidema schreef:
Volgens sommigen heet dat een stijgende lijn. Ik heb er schoon genoeg van. De Boer die na de wedstrijd trots komt vertellen dat zijn tactiek werkte omdat ze 65% balbezit hadden. Jezus, wat is dat voor een argumentatie. Er werd helemaal niks met dat balbezit gedaan. Ik ben de tel kwijtgeraakt hoevaak ballen als vuurpijlen richting de helft van Twente werden afgevuurd. Dat was gewoon kick and rush, niks meer niks minder. Er was geen eer voor Sigtorsson te behalen. De hele wedstrijd kon de verdediging de bal niet aan het middenveld kwijt. Er kwamen pas 'kansjes' door individuele acties van een back of een fout van Twente.

Je hoorde ook de verbazing in de stem van Jan Joost van Gangelen nadat FdB doodleuk zegt dat hij Ajax op 20 minuten na, de betere vond. Ik waardeer zijn positiviteit, maar het is wel lachwekkend. We gaan maar weer hopen dat onze concurrenten punten laten liggen, want zelf halen we ze niet binnen. Op naar een 4de kampioenschap met nog minder punten.
Whitey on the moon.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 20, 2013 9:05 am

De waarheid ligt ergens in het midden. De 2e helft hebben we gewoon verdiend gelijk gemaakt. En wat is Twente dan wel niet!? De best voetballende club van Nederland!? :drecul.gif: Een schijtploeg wat mij betreft. Op het eerste kwartier na, puur op de counter.

De beste kansen over de hele wedstrijd waren voor Ajax. Ik vond de eerste helft ook slecht.

wimpey

Bericht door wimpey » zo okt 20, 2013 9:40 am

Ik heb net de samenvatting gezien, wedstrijd gisteren gemist. Ajax kreeg toch wel een aantal aardige uitgespeelde kansen. En m.n. Denswil maakte t.o.v. Kastanjes een zwakke indruk... Maar kan me al met al niet aan de indruk onttrekken dat Ajax wel degelijk de stijgende lijn te pakken heeft.

Ajax kreeg na 20 minuten meer controle over de wedstrijd. Volgens de trainer kwam dit door 'een tactische move'. 'Welke move?', vroeg Van Gangelen. 'Dat houd ik maar voor me', zei De Boer wijs. 'Dat is tactisch, dat mogen jullie uitvinden.'

--> hebben jullie uitgevonden wat die move was?

Plaats reactie