FC Twente - Ajax 19-10-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: FC Twente - Ajax 19-10-2013

Bericht door Marillion » za okt 19, 2013 9:07 am

Ik weet niet of Poulsen wedstrijdfit is. Maar als hij dat is zou ik hem altijd opstellen in deze wedstrijd. Als dat betekent dat hij niet tegen Celtic kan spelen dan is dat maar zo.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » za okt 19, 2013 9:09 am

Marillion schreef:Opvallend aantal wijzigingen in één keer. Als het niet nodig is zie ik graag dat een elftal wat langer blijft staan zodat er wat automatismen kunnen ontstaan.

Maar voor de wijzigingen op zich is wel wat te zeggen denk ik. Veltman is beter thuis in het spelen met ruimte in zijn rug en het verzorgen van de opbouw. En Andersen is een groter talent dan De Sa. Als we zo voorzichtig moeten zijn met Poulsen had ik hem overigens vandaag opgesteld in plaats van dinsdag tegen Celtic. De competitie moet onze eerste prioriteit zijn in de huidige situatie. Ik ben wel benieuwd hoe Blind op die positie gaat spelen. Ben bang dat hij niet snel en wendbaar genoeg is maar hij heeft wel het spelinzicht en de trap om de opbouw te verzorgen.
Persoonlijk vind ik dat het nergens op slaat wat De Boer nu weer doet ( als dit de opstelling gaat worden ) zelfs al zou het een keertje gunstig uitpakken.Het elftal is net een heeeel klein beetje weer op de goede weg en de Boer gooit het weer kompleet door elkaar.Niet op een plaats maar compleet door elkaar,

Als Poulsen niet meerdere wedstrijden achter elkaar kan spelen had je hem al in het begin van het nieuwe seizoen moeten dumpen.Je kan er dan niks mee.

Daarnaast is het weer heel vreemd.Niet inkopen voor de CL, en ik wil niet nog een keer de discussie of dit nu wel of niet terecht is, maar wel spelers sparen ???. En ook dit is natuurlijk weer heel vreemd.Je mag toch verwchten dat spelers, zeker zo vroeg in het seizoen, deze wedstrijd, conditioneel gezien, gewoon aankunnen.

Dit is gewoon het zoveelste de Boer experiment ...
Blij met de punten ...

Zuidema

Bericht door Zuidema » za okt 19, 2013 9:39 am

wimpey schreef:
Vermoedelijke opstelling Ajax : Cillessen; Van Rhijn, Veltman, Denswil, Boilesen; De Jong, Blind, Serero; Andersen, Sigthorsson, Fischer.
In één woord: licht. PSV-uit achtig... Ik had Poulsen verwacht.

Idem. Echt onbegrijpelijk dit, als het waar is. Heeft Frank dan helemaal niets geleerd van Psv-uit? Hij kiest in dat geval weer eens voor uitsluitend voetbal, maar vergeet kennelijk dat we echt geen 100% balbezit hebben tijdens een wedstrijd. Je moet ook een team het veld insturen dat de hakken in het zand kan zetten als de tegenstander de bal heeft. En hij gooit nu ook nog eens de hele boel doormekaar, nota bene in een uitwedstrijd tegen een titelkandidaat. Waarbij die jongens dus straks zoekende zijn in de afstemming op mekaar tegen Twente uit... Dat zal lekker soepel gaan... Het zou mij verbazen als wij er met deze opstelling niet met een nulletje of twee, drie afgaan vanavond.
Laatst gewijzigd door Zuidema op za okt 19, 2013 9:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za okt 19, 2013 9:40 am

Ben wel benieuwd naar Blind op het middenveld. Wel een raar moment om het uit te proberen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za okt 19, 2013 10:03 am

Jöhnk schreef:Ben wel benieuwd naar Blind op het middenveld. Wel een raar moment om het uit te proberen.
Zeker met het feit dat het druk zetten de laatste wedstrijden weer een stuk beter gaat. Volgens FdB ligt dat voornamelijk aan Poulsen. Daarnaast heeft Poulsen 2 weken 'rust' gehad.

Probeer Blind dan uit tegen RKC.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za okt 19, 2013 10:32 am

Wie zegt dat deze opstelling van De Teleklaag klopt?

wimpey

Bericht door wimpey » za okt 19, 2013 11:02 am

Zuidema schreef: Je moet ook een team het veld insturen dat de hakken in het zand kan zetten als de tegenstander de bal heeft.
Eens. Druk op de opbouw zetten, doordekken etc. Ik vrees dat dat er met dit vederlichte team niet van komen gaat.

Je hebt een stevige en ingespeelde organisatie nodig. Poulsen en Siem zijn in dat proces cruciaal.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za okt 19, 2013 11:24 am

De Boer zal redeneren dat Ajax bij balbezit tegenstander veelal pressie zal moeten zetten vanuit de controleur: daar heb je je vrije man tegen Twente, dat met de punt naar achter speelt. Bovendien heeft Twente redelijk veel voetballend vermogen op het middenveld, maar positioneel is het allemaal (nog) niet je van het. Dat betekent dus dat je vroegtijdig druk moet zetten op het middenveld, om te voorkomen dat je achter de bal aan komt te lopen. Zo beschouwd is Blind een logische keuze, meer dan Poulsen, wiens kracht vooral ligt in het onderscheppen van de passinglijn - diepte eruithalen. Weliswaar kan Poulsen een directe tegenstander aardig terugdringen, als hij moet pressen zonder directe tegenstander wordt het snel onzeker en zelfs apatisch bij hem. De Boer zal Twente willen vastzetten en met Van Rhijn, Denswil en Boilesen (en Veltman) heb je natuurlijk veel snelheid achterin, om de snelle mensen van Twente enigszins op te vangen.

So far so good. De vraag zal eerder zijn of Ajax een vuist kan maken voorin, om te voorkomen dat er onzekerheid in sluipt. Daar ligt Ajax' grootste gevaar, gok ik.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za okt 19, 2013 11:34 am

Bert schreef:De Boer zal redeneren dat Ajax bij balbezit tegenstander veelal pressie zal moeten zetten vanuit de controleur: daar heb je je vrije man tegen Twente, dat met de punt naar achter speelt. Bovendien heeft Twente redelijk veel voetballend vermogen op het middenveld, maar positioneel is het allemaal (nog) niet je van het. Dat betekent dus dat je vroegtijdig druk moet zetten op het middenveld, om te voorkomen dat je achter de bal aan komt te lopen. Zo beschouwd is Blind een logische keuze, meer dan Poulsen, wiens kracht vooral ligt in het onderscheppen van de passinglijn - diepte eruithalen. Weliswaar kan Poulsen een directe tegenstander aardig terugdringen, als hij moet pressen zonder directe tegenstander wordt het snel onzeker en zelfs apatisch bij hem. De Boer zal Twente willen vastzetten en met Van Rhijn, Denswil en Boilesen (en Veltman) heb je natuurlijk veel snelheid achterin, om de snelle mensen van Twente enigszins op te vangen.

So far so good. De vraag zal eerder zijn of Ajax een vuist kan maken voorin, om te voorkomen dat er onzekerheid in sluipt. Daar ligt Ajax' grootste gevaar, gok ik.
Goede analyse. :biggthumpup.gif:

Daarbij hoort natuurlijk ook nog het onwennige van deze opstelling met Blind op 6. Daar heeft hij al jaren niet meer gespeeld. Het centrum is voor Ajax (eerste elftal) helemaal nieuw, met Veltman, Denswil en Blind. Veltman heeft er pas 60 minuten opzitten na zijn blessure in JA.

Ik ben ook benieuwd hoe Serero deze keer speelt. Een ander interessant duel is Koppers versus Andersen. Wie loopt achter wie aan!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za okt 19, 2013 11:43 am

Veltman heeft er volgens mij al twee wedstrijden op zitten na zijn blessure. Tegen Volendam en tegen Fortuna.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za okt 19, 2013 12:19 pm

Eén geruststelling mensen, ik ben in het stadion aanwezig bij deze wedstrijd. Van de 18 wedstrijden tussen Ajax en Twente die ik heb bezocht zijn er 17 door ons gewonnen en is er eentje geëindigd in een gelijkspel.

Edit: ik heb één keer een 0-1 nederlaag bijgewoond toen Ajax het 100-jarig bestaan vierde. Die zijn we zeker nog niet vergeten, maar dat is al wel weer heel erg lang geleden.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za okt 19, 2013 6:36 pm

Cillessen; Van Rhijn, Veltman, Denswil, Boilesen; De Jong, Blind, Serero; Fischer, Sigthórsson, Andersen.

Bank: Vermeer, Poulsen, Van der Hoorn, Klaassen, Schöne, Hoesen, De Sa.

Ik ben benieuwd. :blush.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za okt 19, 2013 6:46 pm

Ah onze topaankoop Van den Hoorn moet nog even acclimatiseren.
Whitey on the moon.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

FC Twente - Ajax 19-10-2013

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za okt 19, 2013 6:47 pm

Nogal een gok om Blind bij Twente uit op die positie uit te proberen... Ik kan me er, gezien zijn kwaliteiten en gebreken, vooralsnog niets bij voorstellen dat hij als VM een beetje uit de voeten kan, maar ik laat me graag positief verrassen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Zuidema

Bericht door Zuidema » za okt 19, 2013 6:50 pm

Ajaciedjuh schreef: Ik ben benieuwd. :blush.gif:
Ik niet. Als Twente lef heeft, overloopt het dit middenveld van Ajax.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za okt 19, 2013 6:50 pm

Thom schreef:Gangster denk jij werkelijk dat wij, met het materiaal dat we ons tegenwoordig kunnen veroorloven, snel een swingend elftal kunnen opstellen dat ook nog presteert?
Als ik Bergkamp (zijn biografie) moet geloven begint het met het eerste en daarna wordt er automatisch gepresteerd. Maar er is een verschil tussen een swingend elftal en de puinzooi die we tot nu toe gezien hebben. Iets beter moet kunnen hoor.
Whitey on the moon.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za okt 19, 2013 6:52 pm

Zuidema schreef:
Achterin zijn die boeren wel te pakken overigens.
Whitey on the moon.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za okt 19, 2013 7:19 pm

Het zou wel lekker zijn om de opinie bij Fox te logenstraffen.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op za okt 19, 2013 7:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » za okt 19, 2013 7:23 pm

Ja, logenstraffen mag trouwens ook! ;)

KOM OP AJAX! :ajaxscarf.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thom

Bericht door Thom » za okt 19, 2013 7:26 pm

GangstaRiB schreef:
Thom schreef:Gangster denk jij werkelijk dat wij, met het materiaal dat we ons tegenwoordig kunnen veroorloven, snel een swingend elftal kunnen opstellen dat ook nog presteert?
Als ik Bergkamp (zijn biografie) moet geloven begint het met het eerste en daarna wordt er automatisch gepresteerd. Maar er is een verschil tussen een swingend elftal en de puinzooi die we tot nu toe gezien hebben. Iets beter moet kunnen hoor.
Dat is wat anders.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Zuidema

Bericht door Zuidema » za okt 19, 2013 7:29 pm

GangstaRiB schreef:
Zuidema schreef:
Achterin zijn die boeren wel te pakken overigens.
Maar wie moet daar voor zorgen bij ons? In de meeste wedstrijden faalt de aanval groots en meeslepend. Door egoisme, door een schrijnend gebrek aan techniek, noem maar op. Misschien dat Andersen nog voor een verrassing zorgt. Het zal vrees ik weer van de middenlinie en verdediging moeten komen.

We hebben volgens mij alleen een kans als Twente afwachtend speelt en/of veel ruimte weggeeft, zodat Ajax aan voetballen toekomt. Dan wordt FdB in de kaart gespeeld.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za okt 19, 2013 7:37 pm

Als ik FdB goed begrijp, is dit dus een testwedstrijd. :666.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za okt 19, 2013 7:39 pm

Trechtervoetbal ligt op de loer of zullen we een verkapte 4-4-2 spelen!?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za okt 19, 2013 7:40 pm

feyenooit verspeelt in ieder geval punten, dus de avond begint goed.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za okt 19, 2013 7:44 pm

Ik neem Feyenoord niet zo serieus, maar het was in ieder geval grappig.

Benieuwd of er straks ook nog iets te lachen valt.

Plaats reactie