De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%

Totaal aantal stemmen: 36

zeux

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » za okt 12, 2013 5:58 pm

InnerHarbour schreef:Minimaal de kwartfinale, toe maar, ach ach ach, ze winnen een wedstrijdje van een stel bijzonder zwakke Hongaren die na de 2-0 achterin de sluizen opengooide en sommige beginnen over minimaal de kwartfinale. Rest van de baggerwedstrijden in deze figuurlijke kabouter poule en de vriendschappelijke wedstrijden zijn weer vergeten maar na die 8-1 rekenen 'we' op minimaal de kwartfinale.

Elke twee jaar hetzelfde gelul na 1 aardig resultaat. :smallgrin.gif:
Lezen is nog steeds niet je beste kant. :-)
Projecteren wel. :headbang.gif:

Ik gebruik een andere argumentatie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Baseman

Bericht door Baseman » za okt 12, 2013 6:13 pm

Volgens mij was Hongarije tot gisteren de nummer 2 in de poule, daarvan met 8-1 winnen is wel degelijk indrukwekkend.
Aan de andere kant zegt 1 wedstrijd nog niets.

Maar ik moet zeggen dat het lang geleden is dat ik Oranje zo goed heb zien spelen :biggthumpup.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » za okt 12, 2013 6:28 pm

Duke schreef:Maar niemand met enig voetbalverstand zal beweren dat dit Oranje wereldkampioen zal worden in Brazilië, wees maar niet bang, Yopi.
Als Griekenland Europees kampioen kan worden kan dit Nederlands elftal wereldkampioen worden. Het enige echt harde vereiste voor een dergelijk bovenmatige prestatie lijkt een hork van een trainer te zijn.

Nee, de kans is klein. Maar van de andere kant, het zijn eigenlijk alleen Duitsland en Spanje die nog geen kwetsbaarheden laten zien. Spanje lijkt over zijn top en Duitsland bleek op het EK toch nog vrij makkelijk te verslaan door Italie. Alsof die altijd fantastisch spelen. Als het niveauverschil maar klein genoeg wordt is het wedstrijdverloop en het toeval ineens heel belangrijk. De kans dat Ajax de CL 95 won werd ook niet heel hoog ingeschat. Als het een beetje meezit met blessures van cruciale spelers en een aantal jonkies nog een goede ontwikkeling doormaakt, dan denk ik dat Nederland gewoon meedoet met de grote jongens. Dan zal de breedte van de selectie een probleem worden, maar dat kan ook net goed vallen.
InnerHarbour schreef:Minimaal de kwartfinale, toe maar, ach ach ach, ze winnen een wedstrijdje van een stel bijzonder zwakke Hongaren die na de 2-0 achterin de sluizen opengooide en sommige beginnen over minimaal de kwartfinale. Rest van de baggerwedstrijden in deze figuurlijke kabouter poule en de vriendschappelijke wedstrijden zijn weer vergeten maar na die 8-1 rekenen 'we' op minimaal de kwartfinale.

Het lijkt me eerder dat na een dipje vroeg in het seizoen, Estland en Andorra, de negatievelingen hun kans schoon zagen. Het patroon is namelijk dat van een gestadige ontwikkeling naar erg goed voetbal.
Wollt ihr den totalen Mensch?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za okt 12, 2013 8:01 pm

Zeux schreef:

Lezen is nog steeds niet je beste kant. :-)
Projecteren wel. :headbang.gif:

Ik gebruik een andere argumentatie.
Ik lees prima hoor omdat jij een paar restricties verbind aan je uitspraak denk je dat je anders bent dan al die idioten die elke twee jaar ervan uitgaan dat "ze" ver komen en daarbij volkomen over het hoofd zien dat er veel beter team zijn. Minimaal kwartfinale tuurlijk......

Droom maar fijn door over 'je held' Louis de Achterbakse. :smallgrin.gif:
YNWA

roelf

Bericht door roelf » zo okt 13, 2013 4:52 am

Man man man, alweer de nul niet gehouden.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo okt 13, 2013 1:24 pm

Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien, maar wel de samenvatting. Ik moet zeggen dat de Hongaarse keeper en de verdedigers er soms uitzagen of ze expres liepen te schutteren. Dat sloeg toch helemaal nergens op?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo okt 13, 2013 4:19 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien, maar wel de samenvatting. Ik moet zeggen dat de Hongaarse keeper en de verdedigers er soms uitzagen of ze expres liepen te schutteren. Dat sloeg toch helemaal nergens op?
Zo'n slechte verdediging, die keeper bij het eerste doelpunt, lachwekkend. De uitslag blijft staan, hoe die tot stand gekomen is, wordt snel vergeten.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel

Bericht door Lionel » zo okt 13, 2013 7:56 pm

Waren de keepers en verdedigers van Andorra, Saudi-Arabie enz enz vroeger dan beter?

8-1 is een hele nette uitslag. Fantastisch zelfs.
IK GELOOF!!!!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » di okt 15, 2013 2:38 pm

Jaja mensen. Vanavond weer een zinderende pot in de Turkse heksenketel. De Stier van de Bosporus doet niet meer mee, desondanks gaat het een heet avondje worden.

Terim heeft Turkije weer aan het voetballen gekregen en teruggebracht van de kansloze vierde plek naar de tweede. Leeft deze wedstrijd niet onder jullie? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di okt 15, 2013 3:06 pm

Niet echt. Zou het op zoch wel leuk vinden als Turkije de play offs haalt, heb ik meer mee dan met Roemenië. En groepshoofd kunnen we toch niet meer worden heb ik begrepen, dus wat maakt het uit?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di okt 15, 2013 3:10 pm

Duke schreef:Niet echt. Zou het op zoch wel leuk vinden als Turkije de play offs haalt, heb ik meer mee dan met Roemenië. En groepshoofd kunnen we toch niet meer worden heb ik begrepen, dus wat maakt het uit?
Hangt volgens mij af van wat met name Uruquay doet in hun poule.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo okt 16, 2013 11:11 am

Toch mooi om te zien dat Van Gaal in een veel kortere termijn een team kan neerzetten waarbij de afspraken duidelijk zijn en er duidelijk met een gedachte gevoetbald wordt. Daar kunnen de huidige coaches in Nederland nog heel veel van leren. Of LvG nou met eerste of tweede keus speelt, niemand raakt in paniek. Nu moeten we weer het gerommel van Ajax aanschouwen. Vroeger vond ik de interland-weken maar een irritantie onderbreking, maar sinds kort is het gewoonweg vermakelijk geworden. Van Gaal heeft die spelers maximaal anderhalve week tot z'n beschikking, waarom kunnen clubcoaches zoiets niet neerzetten als ze constant op elkaars lip zitten?
Whitey on the moon.

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo okt 16, 2013 11:14 am

Omdat de spelers bij hun clubs contracten hebben. En van Gaal je gewoon kan laten vallen mocht dat nodig zijn.

Van Gaal neemt je de volgende x niet als je niet presteert en heeft een bij wijze van spreken onuitputtelijk reservoir aan keuze. Een clubcoach moet het doen met zijn selectie, tweede elftal en de A-junioren normaal gesproken.

Daar komt bij dat Van Gaal wel iets weet van groepsprocessen en een team bouwen, maar bovenstaande maakt wel degelijk verschil.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Le T.

Bericht door Le T. » wo okt 16, 2013 11:30 am

beelzebub schreef:Omdat de spelers bij hun clubs contracten hebben. En van Gaal je gewoon kan laten vallen mocht dat nodig zijn.

Van Gaal neemt je de volgende x niet als je niet presteert en heeft een bij wijze van spreken onuitputtelijk reservoir aan keuze. Een clubcoach moet het doen met zijn selectie, tweede elftal en de A-junioren normaal gesproken.

Daar komt bij dat Van Gaal wel iets weet van groepsprocessen en een team bouwen, maar bovenstaande maakt wel degelijk verschil.
Het maakt wel verschil, maar niet daarin. Indien hij te maken zou hebben met onwillige spelers die voor zichzelf aan het voetballen zijn dan heeft hij daarmee een minder groot probleem dan een clubtrainer.

Wat hier echter het verschil maakt is dat al die spelers in elke situatie weten waar hun medespelers zijn en wat ze moeten doen en laten. Dat lijkt mij een kwestie van hard werken, geconcentreerd oefenen, en dan niet zomaar wachten tot het al doende ontstaat, maar gericht instrueren en net zo lang doen tot de uitvoering bijna automatisch gaat. Het zou mij niks verbazen als de spelers na de training niet zozeer fysiek moe zijn als wel mentaal, ze hebben veel informatie te verwerken gekregen en hebben de hele training scherp en geconcentreerd moeten zijn omdat de oefenstof dat vraagt en de trainer voorkomt dat ze daarin verslappen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo okt 16, 2013 11:35 am

Het verschil is Robben en Van Persie. Dat de verdediging nog steeds niet weet wat te doen, was gisteren weer héél duidelijk te zien. Dat is overigens niet de schuld van Van Gaal, want het heeft natuurlijk met kwaliteit te maken.

De Turken hadden in principe geen enkel idee, maar doordat de verdedigers regelmatig op vijf meter stonden te dekken konden ze toch nog enkele keren gevaarlijk worden. Zorgwekkend.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo okt 16, 2013 12:04 pm

Jöhnk schreef:Het verschil is Robben en Van Persie. Dat de verdediging nog steeds niet weet wat te doen, was gisteren weer héél duidelijk te zien. Dat is overigens niet de schuld van Van Gaal, want het heeft natuurlijk met kwaliteit te maken.

De Turken hadden in principe geen enkel idee, maar doordat de verdedigers regelmatig op vijf meter stonden te dekken konden ze toch nog enkele keren gevaarlijk worden. Zorgwekkend.
Ik vond het zonder Van Persie ook nog wel redelijk gaan. Je zag gewoon dat iedereen wist wat ie moest doen. Geen raar paniekerig gedoe op het veld, maar controle.
Whitey on the moon.

jabu

Bericht door jabu » wo okt 16, 2013 1:15 pm

Van Gaal heeft een dusdanig professionele werkwijze bij het Nederlands elftal gecreëerd dat zelfs bij een wedstrijd waar er eigenlijk niets meer op het spel staat iedereen gedreven voor een goede prestatie gaat. Een verademing ten opzichte van Van Marwijk waar een heleboel spelers altijd zeker van hun plaats waren en dus niet hoefden te presteren. Men weet dat het niet geaccepteerd wordt als je bij het Nederlands elftal komt om maar wat rond te hangen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo okt 16, 2013 1:27 pm

Daar werd Van Marwijk in het begin juist om geprezen. Eindelijk duidelijkheid en vastigheid na het gezwalk van Van Basten, luidde het commentaar destijds.

Totdat de resultaten tegenvielen. Toen was Van Marwijk een starre man. (Wat hij natuurlijk ook is, maar toen de resultaten nog goed waren werd dit positief uitgelegd.)

Le T.

Bericht door Le T. » wo okt 16, 2013 3:13 pm

Jabu schreef:Van Gaal heeft een dusdanig professionele werkwijze bij het Nederlands elftal gecreëerd dat zelfs bij een wedstrijd waar er eigenlijk niets meer op het spel staat iedereen gedreven voor een goede prestatie gaat. Een verademing ten opzichte van Van Marwijk waar een heleboel spelers altijd zeker van hun plaats waren en dus niet hoefden te presteren. Men weet dat het niet geaccepteerd wordt als je bij het Nederlands elftal komt om maar wat rond te hangen.
Op zich is er op beide kwalificaties van Van Marwijk niet zoveel aan te merken, ook niet qua inzet van de spelers. Het stond behoorlijk en dan is voetballen natuurlijk ook gewoon leuk. Angst om niet meer opgesteld te worden is echt niet de beste drijfveer voor spelers.

Van Marwijk liet blijken dat hij gevoelig was voor druk en niet altijd zijn rug recht zou houden, daarmee zagen sommige spelers hun kans schoon om voor hun eigen BV-tje te gaan spelen ipv voor de teamprestatie en ging het in 2010 qua spel mis en in 2012 helemaal mis. Bij Van Gaal beginnen ze niet eens met daaraan denken.

Baseman

Bericht door Baseman » do okt 17, 2013 8:05 am

Heeft Van Gaal eigenlijk wel minpunten in jouw ogen?
Of is hij voor jou wat Cruijff voor sommige anderen hier is, een soort übermensch die altijd gelijk heeft en foutloos is?

Le T.

Bericht door Le T. » do okt 17, 2013 10:05 am

Baseman schreef:Heeft Van Gaal eigenlijk wel minpunten in jouw ogen?
Of is hij voor jou wat Cruijff voor sommige anderen hier is, een soort übermensch die altijd gelijk heeft en foutloos is?
Ik beoordeel hem op zijn werk zoals dat in porties van dik 90 minuten tot ons komt. Dat varieert van doorgaans van goed tot uitzonderlijk goed, met hier en daar een redelijk of zelfs matig. Maar de totale verhouding daarin is nog steeds uitstekend.

De vergelijking met mensen die helemaal geen werk doen maar slechts wat vrijblijvend over voetbal en randzaken komen ouwehoeren lijkt me dan ook nogal misplaatst. Het lijkt mij dat waar het gaat om aanvallend combinatievoetbal spelen met jonge spelers Van Gaal met afstand de beste trainer ter wereld is, dan kan hij selecties boven hun niveau uit tillen. Dat ik wel eens andere keuzes zou maken doet daar niet aan af. Het zijn dan ook niet mijn uitspraken en voorspellingen in o.a. dit topic die er dik een jaar later nogal belachelijk opstaan.

Maar het is een heel slecht verliezer die dan erg onredelijk kan reageren op van alles en nog wat. Dat vind ik geen goede eigenschap, maar het betreft niet zijn eigenlijke werk. Ook verzucht ik wel eens dat hij het zich zo moeilijk maakt door onhandig te communiceren, maar anderzijds is dat misschien juist wel goed voor zijn eigenlijke werk. Wat betreft zijn eigenlijke werk vind ik dat hij zich nog wel eens verkijkt op puur niveau, dus dat hij teveel kijkt naar het profiel van een bepaalde speler, maar dingen als handelingssnelheid en techniek bij een hoge handelingssnelheid dan onderbelicht. Verder lijkt mij dat de intensiteit waarmee hij werkt wel eens vermoeiend kan zijn en dat daar een risico inschuilt dat het bij de spelers op een gegeven moment mentaal op is. Maar dat zou dan nog moeten blijken.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do okt 17, 2013 11:02 am

Goede trainer, maar het ontbreekt hem nogal eens aan respect voor anderen. Dat krijg je met zo'n groot ego.

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 17, 2013 11:07 am

Yopi schreef:Goede trainer, maar het ontbreekt hem nogal eens aan respect voor anderen. Dat krijg je met zo'n groot ego.
Hij is gewoon grappig op een "plaatsvervangende schaamte" manier. Het zal je vader zijn. :blush.gif:

Verder is het natuurlijk geen bovenmenselijke prestatie om je met Oranje easy voor een WK te kwalificeren, met een gesaneerde selectie. MVB, een flink mindere trainer, presteerde in de aanloop naar het WK van 2006 hetzelfde.

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 17, 2013 11:15 am

Le T. schreef: Het lijkt mij dat waar het gaat om aanvallend combinatievoetbal spelen met jonge spelers Van Gaal met afstand de beste trainer ter wereld is, dan kan hij selecties boven hun niveau uit tillen.
Dat lijkt mij niet. Daarvoor is het CV van Van Gaal veel te mager voor de lange periode tussen 1991 en 2013.

Z'n highlights vonden plaats in de mid-nineties. Daarna waren het vooral individuele oprispingen van succes, afgewisseld met menig diep dal.

In de mid-nineties was hij wereldtop. Zijn weigering tot welke concessie dan ook heeft hem ervan weerhouden zich als trainer en mens door te ontwikkelen. Zoals menig speler niet het maximale uit zijn mogelijkheden haalt, zo geldt dat ook voor de trainer Van Gaal.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do okt 17, 2013 11:25 am

In Barcelona kwam hij zichzelf hard tegen. Typerend voor hem dat hij toen niet aan introspectie deed maar anderen de schuld gaf van zijn impopulariteit daar.

In het buitenland heeft hij het niet echt gemaakt, daar knapten de mensen af op zijn gedrag. Lees maar eens wat Hoeness over hem zegt, daar lusten de honden geen brood van. Hij heeft echt iedereen en alles daar geschoffeerd.

Plaats reactie