PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

LucaS

Re: PSV

Bericht door LucaS » di okt 08, 2013 6:06 pm

Fox heeft met terugwerkende kracht een aantal verplichtingen overgenomen/bijgestort.
I think I lost my fucking headache

zeux

Bericht door zeux » di okt 08, 2013 7:07 pm

LucaS schreef:Fox heeft met terugwerkende kracht een aantal verplichtingen overgenomen/bijgestort.
Ja, die vond ik ook boeiend. Uit welke hoge hoed die komt begrijp ik ook niet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS

Bericht door LucaS » di okt 08, 2013 7:26 pm

Als ik me goed herinner is een jaarlijks bedrag gegarandeerd aan de clubs, waarbij rekening is gehouden dat dat bedrag pas na een paar jaar gedekt zou worden door de opbrengsten uit abonnementen e.d.. Het verschil tussen de werkelijke opbrengst en het voor de clubs gegarandeerde bedrag is voorgeschoten door (ik meen) RBS. De opbrengsten lagen de eerste jaren inderdaad lager dan het garantiebedrag, dus er was een forse schuld aan RBS opgebouwd. Die schuld is overgenomen door Fox. Ajax heeft de afgelopen jaren steeds alleen de werkelijke opbrengst in de resultaten meegenomen (en had dus ook geen schuld aan RBS), en had daarom vorig boekjaar (ik meen) een extra opbrengst uit televisierechten van 5 miljoen. Ik weet niet of PSV wel steeds het garantiebedrag heeft meegenomen. Ik meen me te herinneren dat ik heb gelezen dat Ajax de enige club is die geen beroep heeft gedaan op dat extra bedrag via RBS.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo okt 09, 2013 9:08 am

wimpey schreef:
Peter schreef: Want men had wel voorzien dat ze Mertens en Lens voor bijna 20 miljoen zouden verkopen voor 30 juni? Zonder die verkopen had men gewoon het forse verlies te pakken, hoor.
psv doet nog denken aan het Ajax van enkele jaren geleden. CL spelen, Suarez verpatsen en dan maar een paar tonnetjes winst noteren.
Ja, en dan maar roepen dat alles onder controle is. :biggrin.gif:

Zonder CL-inkomsten is er (veeeel) geld uit transfers nodig om de verliezen af te dekken. Linke soep.

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 09, 2013 11:07 am

Yopi schreef: Ja, en dan maar roepen dat alles onder controle is. :biggrin.gif:

Zonder CL-inkomsten is er (veeeel) geld uit transfers nodig om de verliezen af te dekken. Linke soep.
Ik vind trouwens wel dat psv, na de gekte in de 2 voorbije seizoenen, een beleid voert dat zowel sportief als financieel een stuk gezonder over komt.

En het psv van nu is natuurlijk ook niet minder dan het psv van vorig seizoen met de 'succesgaranten' en grootverdieners Bommel en Dickie.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo okt 09, 2013 12:32 pm

Zeker, maar zetten ze dit beleid voort als ze nog een of twee jaar geen kampioen worden?

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 09, 2013 12:56 pm

Yopi schreef:Zeker, maar zetten ze dit beleid voort als ze nog een of twee jaar geen kampioen worden?
Laten we hopen dat het in 2015 zo ver is. :neutral.gif:

999

Bericht door 999 » do okt 10, 2013 9:06 am

COLLEGA’S FLUITEN ED JANSSEN TERUG

• Ed Janssen

Van onze Telesportredactie
ZEIST – Erwin Koeman staat niet alleen in zijn kritiek op scheidsrechter Ed Janssen, die tijdens PSV-RKC (2-1) wegens tijdrekken een tweede gele kaart gaf aan RKC’er Sander Duits. Uitgerekend op de dag dat de aanklager betaald voetbal een onderzoek startte naar de uitlatingen van de RKC-trainer, kreeg hij een ruggensteun van de arbitrage.

Tijdens de maatwerkbijeenkomst arbitrage keurden Janssens collega’s bijna unaniem de rode kaart af en noemde scheidsrechtersbaas Dick van Egmond die zelfs ’niet handig’. Het noteren van de tweede gele kaart en wegzenden van Duits kostte veel meer tijd dan het getreuzel bij de inworp.

De laptopsessies, waarbij scheidsrechters in groepjes actuele situaties beoordelen, maakte verder duidelijk dat Dennis Higler – zoals de aanklager ook al oordeelde – volgens zijn medescheidsrechters tijdens Roda JC-PEC Zwolle geen rode kaart had moeten trekken voor Roda JC-speler Frank Demouge (vermeende elleboog in gezicht Joost Broerse). Het wegzenden van Roda JC-middenvelder Roly Bonevacia (neerhalen doorgebroken speler) in dezelfde wedstrijd kreeg wel de goedkeuring van Higlers collega’s.
De T.
Blij met de punten ...

Baseman

Bericht door Baseman » do okt 10, 2013 9:34 am

Het noteren van de tweede gele kaart en wegzenden van Duits kostte veel meer tijd dan het getreuzel bij de inworp.
Dus eigenlijk zeggen ze hiermee dat tijdrekken nooit meer betraft mag worden met een kaart...wat een argumentatie zeg :excited.gif:

999

Bericht door 999 » do okt 10, 2013 10:23 am

Nee, zo lees jij het ...
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 10, 2013 10:25 am

Die tijd voor het noteren van de kaart en het wegzenden van de speler tel je er vervolgens toch ook gewoon weer bij op? :confused.gif:
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » do okt 10, 2013 10:28 am

Inderdaad, ontstellend slechte argumentatie dus.

PS: Die zin heeft de T. er trouwens zelf bij verzonnen lijkt het.
Knap stukje 'journalistiek' weer :excited.gif:

999

Bericht door 999 » do okt 10, 2013 10:41 am

En zo dwalen we weer van het onderwerp af.

Feit is dat ook Janssens collega’s bijna unaniem de rode kaart niet juist vonden.Punt ..
Blij met de punten ...

Baseman

Bericht door Baseman » do okt 10, 2013 11:05 am

Ik vind'm wel terecht, punt.

999

Bericht door 999 » do okt 10, 2013 11:31 am

Tja, dat mag.Maar jij bent dan ook zeer objectief ...
Blij met de punten ...

Baseman

Bericht door Baseman » do okt 10, 2013 12:32 pm

Zo ben ik niet :hypocrite.gif:
:icon_biggrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 10, 2013 2:13 pm

Ik heb inderdaad wel eens de indruk dat jij voor PSV bent. Klopt dat? :hypocrite.gif:
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » do okt 10, 2013 3:02 pm

Ach, je kan er over aan de gang blijven.Gele kaart voor het z.g.n. tijdrekken sloeg nergens op.Verder was het meer dan terecht dat Psv won natuurlijk.Ook tussen dat laatste valt, maar dat is mijn mening, geen speld tussen te krijgen ...
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » do okt 10, 2013 9:19 pm

En de goal van Toivonen was buijtenspel en rkc had een penalty moeten krijgen.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do okt 10, 2013 10:08 pm

Die gele kaart voor tijdrekken is te vergelijken met de penalty van Milan tegen Ajax; allebei erg zwaar bestraft, maar ook allebei een beetje domme acties. Als je in een strafschopgebied aan een shirt gaat trekken, of eerst een half uur niet ingooit om vervolgens de bal met een enorme pisboog, als kwam er een spectaculaire volleybalservice, aan je teamgenoot te geven, vraag je om moeilijkheden.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Baseman

Bericht door Baseman » vr okt 11, 2013 3:10 pm

Uit de VI:
Montenegrijnse talenten naderen akkoord met PSV

PSV hoopt op korte termijn de komst van de Montenegrijnse talenten Aleksandar Boljevic van FK Zeta en Boris Cmiljanic van FK Buducnost te realiseren.

De onderhandelingen met zowel de clubs als de spelers zijn reeds in vergevorderd stadium. Naar verluidt moet PSV rekening houden met een investering van tussen de 1 en 1,5 miljoen euro per speler.

Boljevic, die bij FK Zeta nog een contract heeft tot 2015, viel PSV op in de Europa League-duels tussen PSV en FK Zeta vorig seizoen. De rechtsbenige linksbuiten staat ook in de belangstelling van enkele Franse clubs, maar lijkt te opteren voor een verhuizing naar Eindhoven.

PSV hoopt hem in de winterstop naar Nederland te halen. Jong Montenegro-speler Boljevic viert op 12 december zijn achttiende verjaardag en mag dan -als niet-EU-speler- een internationale transfer maken.

Cmiljanic, een rechtsbenige centrumspits die onlangs tot 2016 tekende bij FK Buducnost, verblijft momenteel in Eindhoven voor een tweede stageperiode. Dat sterkt PSV in de gedachte dat het een voorsprong heeft op twee clubs uit respectievelijk Italië en Spanje die het talent ook met serieuze interesse hebben benaderd.

Cmiljanic, die vorig jaar al debuteerde in de onder-21 ploeg van zijn vaderland, kan pas na zijn verjaardag in maart 2014 officieel bij PSV tekenen. Desondanks verwachten de Brabanders ook met hem nog deze maand al concrete afspraken te kunnen maken.

De twee talenten hebben, net als hun landgenoot Luka Djordjevic van FC Twente, oud-FC Utrecht-spits Igor Gluscevic als zaakwaarnemer.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo okt 16, 2013 3:27 pm

'Bij PSV loopt, zeker in de onderbouw, het meeste talent'

Lange tijd braken er bij PSV nauwelijks zelf opgeleidde spelers door, maar Phillip Cocu durft veelbelovende talenten een kans te geven. De jeugdopleiding wordt weer belangrijk gemaakt in Eindhoven en dat merken ook scouts uit het buitenland, die steeds vaker naar De Herdgang komen.

Steven Aptroot is een van die scouts. Hij is werkzaam voor Liverpool en kijkt graag rond bij PSV: "Bij PSV loopt, zeker in de onderbouw, het meeste talent", zo vertelt hij aan Voetbal International. "Maar de doorstroming richting de A-jeugd en de A-selectie is nog voor verbetering vatbaar. In mijn ogen pamperen ze de talenten te veel en missen ze een trainer van het niveau Cor Adriaanse, die bij Feyenoord de B1 doet."

Ook John Park, hoofdscout van Celtic, zegt onder de indruk te zijn. Hij vertelt dat hij normaal gesproken nooit bij PSV langs kwam: "Maar nu is het één van de belangrijkste werkvelden voor ons", stelt Park. Jeroen Zoet, Nigel Bertrams, Joshua Brenet, Jorrit Hendrix, Abel Tamata, Menno Koch, Peter van Ooijen, Memphis Depay, Jürgen Locadia en Zakaria Bakkali zijn de huidige selectiespelers die zelf werden opgeleid door PSV.
VZ

Arthur

Bericht door Arthur » wo okt 16, 2013 3:32 pm

Waarom zou een Nederlands toptalent ooit naar Celtic gaan?

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo okt 16, 2013 4:07 pm

Dankzij dat bericht zien we Steef trouwens toch nog weer eens op AT.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo okt 16, 2013 4:49 pm

Laten we over een paar jaar maar de balans opmaken en zien welke van die spelers echt de top hebben bereikt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie