De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Mr. Ajax

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Mr. Ajax » wo okt 09, 2013 2:49 pm

Marillion schreef:Ik vind er op zich wel iets voor te zeggen om voor management een andere doelstelling te kiezen die meer op de lange termijn is gericht.

Een trainer en spelers reken je per seizoen af maar zij zijn dan ook bezig met de korte termijn. Je zou voor beleidsbepalers doelstellingen kunnen formuleren die betrekking hebben op een periode van meerdere seizoenen.
Dat is ook niet helemaal juist, want een groot deel van het werk dat Overmars dit jaar verricht, zal gewoon grote invloed hebben op de resultaten van dit seizoen. Als hij dat deel van zijn werk dus goed doet, draagt hij gewoon net zo goed bij aan de (sportieve) winst. Daar mag hij in mijn ogen best een bonus voor krijgen.

Dit staat natuurlijk los van de hoogte en breedte van die boni, dat is echt een compleet andere discussie.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Le T.

Bericht door Le T. » wo okt 09, 2013 2:54 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef:Maar dan heeft hij deze vast maar mooi binnen.
Ja, want hij maakt deel uit van een management-team waarmee Ajax kampioen is geworden.
Dat zeg ik dus, kom je in de vriendjeskliek, dan kan het cashen meteen beginnen.
Ja, en? Pleit ik daarvoor of zo?
Je hoeft niet zo agressief te doen. Jij vindt Overmars' bonus voorbarig. Ik duid enkel een andere - op wanbeleid gestoelde - bonus aan.
Jouw gewoonte om alle kritiek op het Cruijffkliekje te beantwoorden met ouwe koeien is vooral zielig in zijn doorzichtigheid, agressief word ik daar echt niet van.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo okt 09, 2013 3:01 pm

Iemand zielig noemen is geen vorm van verbale agressie? :confused.gif:

Met Mr. Ajax eens. :biggthumpup.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 09, 2013 3:04 pm

Le T. schreef: Jouw gewoonte om alle kritiek op het Cruijffkliekje te beantwoorden met ouwe koeien is vooral zielig in zijn doorzichtigheid, agressief word ik daar echt niet van.
Neuh... :smallgrin.gif:

Willen tornen aan de regels voor boni voor het Cruijffkliekje is niet zielig in zijn doorzichtigheid? :aai.gif:
Laatst gewijzigd door wimpey op wo okt 09, 2013 3:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 09, 2013 3:07 pm

Mr. Ajax schreef:
Marillion schreef:Ik vind er op zich wel iets voor te zeggen om voor management een andere doelstelling te kiezen die meer op de lange termijn is gericht.

Een trainer en spelers reken je per seizoen af maar zij zijn dan ook bezig met de korte termijn. Je zou voor beleidsbepalers doelstellingen kunnen formuleren die betrekking hebben op een periode van meerdere seizoenen.
Dat is ook niet helemaal juist, want een groot deel van het werk dat Overmars dit jaar verricht, zal gewoon grote invloed hebben op de resultaten van dit seizoen. Als hij dat deel van zijn werk dus goed doet, draagt hij gewoon net zo goed bij aan de (sportieve) winst. Daar mag hij in mijn ogen best een bonus voor krijgen.

Dit staat natuurlijk los van de hoogte en breedte van die boni, dat is echt een compleet andere discussie.
Het ging mij niet specifiek om Overmars. Wat mij betreft zou je per functie moeten kijken hoe je het invult. Ben je gericht op korte termijn, lange termijn of een combinatie. En daar verzin je dan een passende bonusregeling bij die extra stimuleert om goed te presteren.

Dat je grofweg management op de lange termijn beoordeelt en de spelers en technische staf op de korte termijn lijkt mij wel een aardig uitgangspunt.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » wo okt 09, 2013 3:11 pm

Mr. Ajax schreef:

Punt is natuurlijk wel dat Overmars en de rest al vorstelijk worden beloond, en als het slecht gaat ( en dat goed gaat wordt nu dus geralateerd aan de Eredivisie kwa sportieve resultaten, blijkbaar telt de farce in de CL. niet mee ) men toch dat vorstelijk salaris zal blijven houden.Of betaald men dan een deel terug ?.Niet dus ...

Nog niet zo lang geleden was het doodnormaal om te roepen dat AJAX mee moet doen om het kampioenschap, blijkbaar nu niet meer gezien de borstklopperij uitgedrukt in euro's.

Daarbij heeft Overmars weinig invloed op wat een speler opbrengt, dat is nog steeds wat de gek er voor geeft ...

Afijn we hoeven niet te treuren zijn miskopen o.a. Sana, gaan er voor zorgen dat hij volgend seizoen een tonnetje gaat inleveren toch ?.
Laatst gewijzigd door 999 op wo okt 09, 2013 3:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Le T.

Bericht door Le T. » wo okt 09, 2013 3:15 pm

Yopi schreef:Iemand zielig noemen is geen vorm van verbale agressie? :confused.gif:
Ik noem zijn gewoonte zielig.
wimpey schreef:
Le T. schreef: Jouw gewoonte om alle kritiek op het Cruijffkliekje te beantwoorden met ouwe koeien is vooral zielig in zijn doorzichtigheid, agressief word ik daar echt niet van.
Neuh... :smallgrin.gif:

Willen tornen de regels voor boni voor het Cruijffkliekje is niet zielig in zijn doorzichtigheid? :aai.gif:
Nu je er zo over begint: Het is best opvallend dat er een revolutie is waarin van alles en nog wat anders moet en het meer een voetbalclub moet worden en minder een bedrijf en dat allemaal uit clubliefde wordt gedaan door de verantwoordelijken en waarvan wij de resultaten pas over vele jaren mogen beoordelen, dat dan de beloningsstructuur wel erg bedrijfsmatig is, erg clubliefdeloos en erg op de korte termijn is gericht: meer is beter en wat maar binnen is, is maar vast binnen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo okt 09, 2013 3:19 pm

Le T. schreef: Ik noem zijn gewoonte zielig.
En wat dient dat voor doel, behalve om hem te beledigen? :confused.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 09, 2013 3:21 pm

Zullen we de discussie gewoon bij het onderwerp laten in plaats van elkaar persoonlijk op te zoeken? Dat is wel zo prettig voor de sfeer hier.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » wo okt 09, 2013 3:28 pm

Yopi schreef:
Schei toch uit, Le T. zegt niks beledigends, niks bijzonders hoor ... Anders lees je eigen postings eens allemaal terug om te kijken wie jij zo allemaal hebt beledigd die bij AJAX werkten ...

Terug naar het onderwerp A.u.b. ... Graaiend AJAX :) ...
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 09, 2013 3:40 pm

999 schreef: Nog niet zo lang geleden was het doodnormaal om te roepen dat AJAX mee moet doen om het kampioenschap, blijkbaar nu niet meer gezien de borstklopperij uitgedrukt in euro's.
:confused.gif:

Roeptoeteren gaat Overmars e.c. idd niet zo goed af. Kampioen worden gelukkig wel.

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 09, 2013 3:46 pm

Le T. schreef: Nu je er zo over begint: Het is best opvallend dat er een revolutie is waarin van alles en nog wat anders moet en het meer een voetbalclub moet worden en minder een bedrijf en dat allemaal uit clubliefde wordt gedaan door de verantwoordelijken en waarvan wij de resultaten pas over vele jaren mogen beoordelen, dat dan de beloningsstructuur wel erg bedrijfsmatig is, erg clubliefdeloos en erg op de korte termijn is gericht: meer is beter en wat maar binnen is, is maar vast binnen.
Lange zin.

Wanneer een lange termijn visie "beloond" wordt met evt. boni op termijn, dan zit je als bestuurder met een 'na mij de zondvloed beleid' geramd.

Ik kan me dus niet vinden in je voorstel.

Le T.

Bericht door Le T. » wo okt 09, 2013 3:48 pm

Yopi schreef:
De uitwisseling van standpunten. Zo denk ik over die gewoonte om altijd maar met 'ja maar, toen en toen had je die en die en die deed dat' als er kritiek op het Cruijffkliekje komt. Dat jij je aangesproken lijkt me trouwens ook niet helemaal misplaatst.

999

Bericht door 999 » wo okt 09, 2013 3:51 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Nog niet zo lang geleden was het doodnormaal om te roepen dat AJAX mee moet doen om het kampioenschap, blijkbaar nu niet meer gezien de borstklopperij uitgedrukt in euro's.
:confused.gif:

Roeptoeteren gaat Overmars e.c. idd niet zo goed af. Kampioen worden gelukkig wel.
Daar heeft hij heel weinig aandeel in.

Maare het zal wel, antwoord op mijn vragen krijg ik toch niet .. In principe is er dus kwa graaien niet veel verandert na de fluwelen revolutie .. Ze hebben nu alleen een andere naam ... :)
Blij met de punten ...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo okt 09, 2013 3:59 pm

Le T. schreef:
Yopi schreef:
De uitwisseling van standpunten. Zo denk ik over die gewoonte om altijd maar met 'ja maar, toen en toen had je die en die en die deed dat' als er kritiek op het Cruijffkliekje komt. Dat jij je aangesproken lijkt me trouwens ook niet helemaal misplaatst.
Hoezo voel ik me aangesproken? :confused.gif:

Ik erger me aan je gebrek aan hoffelijkheid. Dat is alles. Het komt juist niet tot een uitwisseling van standpunten op die manier.

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 09, 2013 3:59 pm

999 schreef: Maare het zal wel, antwoord op mijn vragen krijg ik toch niet .. In principe is er dus kwa graaien niet veel verandert na de fluwelen revolutie .. Ze hebben nu alleen een andere naam ... :)
Ik denk eerder dat het antwoord je niet bevalt... Het gaat Ajax sportief en financieel voor de wind. Daarvoor worden de eindverantwoordelijken nog eens extra beloond.

Le T.

Bericht door Le T. » wo okt 09, 2013 4:13 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Maare het zal wel, antwoord op mijn vragen krijg ik toch niet .. In principe is er dus kwa graaien niet veel verandert na de fluwelen revolutie .. Ze hebben nu alleen een andere naam ... :)
Ik denk eerder dat het antwoord je niet bevalt... Het gaat Ajax sportief en financieel voor de wind. Daarvoor worden de eindverantwoordelijken nog eens extra beloond.
Dus VdBoog krijgt nog een zak geld? En het gaat sportief voor de wind? Ik dacht nou juist dat die Cruijffrevolutie begon naar aanleiding van een 2-0 verlies in Bernabeu. Hoe werkt dat dan?

999

Bericht door 999 » wo okt 09, 2013 4:14 pm

wimpey schreef:
Nee je geeft geen antwoorden op mijn vragen.Je quote steeds alleen die stukjes die je aanstaan, dus het zal wel Wimpey ..

Verder wordt weer veel recht gepraat wat krom is ...
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » wo okt 09, 2013 4:58 pm

Ah, goed om te zien dat de gigantische salarissen voor de vrinden van JC wel volkomen terecht zijn. Goed dat de kritiek op de hoge salarissen voor Ajaxbestuurders nu achter ons ligt.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo okt 09, 2013 5:00 pm

Ik vind die salarissen ook erg hoog, maar blijkbaar hoort het erbij? :confused.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo okt 09, 2013 5:29 pm

Het komt juist niet tot een uitwisseling van standpunten op die manier.
Beetje naïef? Alle discussies zijn doortrokken van de controverse JC-aanhangers tegenover andere Ajacieden.
Ik vind die salarissen ook erg hoog, maar blijkbaar hoort het erbij?
Zoals die er dan ook een paar jaar geleden bij hoorden? In die tijd was "de helft al te veel". Ik dacht gelezen te hebben dat de voetballers "uit liefde voor Ajax" een functie wilden bekleden.
Het basisinkomen van een Ajax-directeur lijkt me alleszins redelijk voor een beursgenoteerd bedrijf. Over bonussen discussieren heeft m.i. weinig zin. Voor normale stervelingen zijn die bizar hoog. Net als de management fees voor een vogel als Raiola dat zijn. (...)
Wel accepteren dat de salarissen (al of niet met bonus) voor de directie redelijk (is niet hoog) zijn, maar dan ineens de fees voor Raiola (een vogel noemen?) "bizar hoog" noemen, dan is nog eens kronkelen. Voor hem gelden toch dezelfde wetten en het gekke is:"Ik lees van spelers niet dat ze moeite hebben met wat Railoa opstrijkt, sterker nog, die man lijkt het steeds drukker te krijgen". Zo vreemd dat de wet van vraag en aanbod wel voor de een geldt, niet voor de ander.
dan was xxx weggekaapt door Volendam, PSV of Sheffield Wednesday? Welke aanbiedingen van meer dan een ton had Overmars lopen?
Van Go Ahead? Bergkamp is toch al een tijdje aan lonken naar Arsenal, las zelfs dat hij al een termijn in gedachten heeft. Onze beleidsbepalers zijn nog niet weggekaapt, zie ik zo snel niet gebeuren. Van Kinsbergen kan in zeven maanden meer dan € 300.000 verdienen, is hem met voetballen niet gelukt, denk ik.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo okt 09, 2013 5:32 pm

De bonusstructuur van de directie wordt/is vastgesteld door de RvC. Opmerkingen als 'een slager die zijn eigen vlees' keurt slaan dus ook nergens op, maar goed.Als je vindt dat de beloning (vast en variabel) onredelijk is, dan is het vooral Wijers die je moet aan kijken. Of Cruijff, want die heeft sowieso schuld haha.

Ik snap niet zo goed waar de discussie nu over gaat. Ik had juist verwacht dat de discussie zich toe zou leggen op van der Aat, aangezien het bonussysteem daar juist tekort schoot. Je kunt zeggen wat je wilt, maar de huidige directie voldoet aan veel doelstellingen en dan ontvangt men de vastgestelde bonus (die er al een tijd is). Oftewel, Ajax is kerngezond, Ajax pakt 't kampioenschap en speelt CL en daar krijgt de directie naar betaald (iets wat gewoon al vast lag). Als je vindt dat dit onredelijk is, dan moet je dus vooral bij de RvC zijn. Ik zou het echter veel begrijpelijker vinden als je je vraagtekens zet bij de bonussen van de eerdere directie en bij van der Aat in het bijzonder. Zij zijn namelijk op alle fronten tekort geschoten, maar voor een geintje als het Ajax Experience en de daarbij behorende negatieve cashflow krijg je dus gewoon een forse beloning (lees: bonus). Dat is opmerkelijk. Sterker nog, dat is reinste diefstal.

Edit: Och jee we gaan de fee met Raiola vergelijken met de directietaken van Ajax. Hoe wil je ze hebben. Ik vind overigens dat filmsterren ook veel geld verdienen. En piloten ook. :confused.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo okt 09, 2013 6:06 pm

Edit: Och jee we gaan de fee met Raiola vergelijken met de directietaken van Ajax. Hoe wil je ze hebben.
Vond ik ook een vreemde zaak, vandaar die opmerking :ajaxsmiley.gif:

Wat ik me afvraag: over een jaar of drie speelt Ajax in de finale van de CL (Daar is de JC-revolutie toch voor), hoe hoog zal de bonus dan zijn? In zo'n geval kun je onze directieleden natuurlijk natuurlijk niet belonen met "een miljoen de man", dat is dan een aanfluiting als je ziet wat ze al krijgen voor deze tijd in de Minnie Mouse-competitie en zonder overwintering in de CL (2012-2013)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

zeux

Bericht door zeux » wo okt 09, 2013 6:12 pm

Bayern verwacht recordomzet van meer dan 400 miljoen

Bayern München verwacht voor dit jaar een omzet boven de 400 miljoen te behalen. Dat zou een recordomzet zijn voor de Champions Leaguewinnaar.

"Het winnen van de Champions League gaf een enorme boost", zei bestuursvoorzitter Karl-Heinz Rummenigge tegen Sportbild. "We zijn interessanter geworden, dat merken we op elke reis."

"We hebben dit jaar voor het eerst meer dan één miljoen shirtjes verkocht. Dat had ik een Duitse club nooit voor mogelijk gehouden."

Bayern-directeur Jörg Wacker, verantwoordelijk voor de internationalisering van de club, deelde nog een sneer uit aan Borussia Dortmund: "We zien concurrentie van Real Madrid, FC Barcelona of Manchester United. Niet van Borussia Dortmund."

Door: NUsport
:biggrin.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.

Bericht door Le T. » wo okt 09, 2013 6:40 pm

Yopi schreef:Ik vind die salarissen ook erg hoog, maar blijkbaar hoort het erbij? :confused.gif:
Bij vriendjespolitiek? Ja.

Plaats reactie