Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Duke » zo sep 15, 2013 9:41 pm

El Hamdaoui drie keer trefzeker bij basisdebuut Malaga  

Mounir El Hamdaoui heeft zondagavond bij zijn eerste basisplaats voor Malaga zijn visitekaartje afgegeven. De Rotterdammer was met drie treffers en een assist de grote man in de 5 -0 thuiszege op Rayo Vallecano.

El Hamdaoui wordt door Malaga gehuurd van Fiorentina en maakte twee weken geleden tegen Sevilla als invaller al zijn debuut.

De ex-Ajacied sloeg in de 31e minuut voor het eerst toe en bereidde even later de 2-0 van Portillo voor. De zestienvoudig Marokkaans international tekende in de tweede helft ook nog voor de 4-0 en 5-0. Het vijfde doelpunt kwam op naam van Eliseu. El Hamdaoui kreeg negen minuten voor tijd een publiekswissel.

De hattrick van El Hamdaoui was de eerste in tien jaar voor Málaga op het hoogste niveau. Destijds was de Spanjaard Salvador Ballesta in december 2003 driemaal trefzeker in Camp Nou, toen Málaga met 5-1 wist te winnen van FC Barcelona.

El Hamdaoui stond bij Fiorentina afgelopen seizoen slechts drie keer in de basis. De aanvaller werd door de Italianen vorig jaar zomer transfervrij opgehaald bij Ajax, waar hij bij trainer Frank de Boer in ongenade was gevallen. Naar verluidt had Feyenoord afgelopen zomer ook interesse voor El Hamdaoui. De spits zou echter te duur zijn geweest.
www.nusport.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma sep 16, 2013 6:56 am

Knappe prestatie als je zo lang niet hebt gevoetbald.

Ik dacht dat Ajax nog een transfersom had gekregen, maar blijkbaar is dat niet zo (Ben blijkbaar het gratis wegdoen vergeten):
De aanvaller werd door de Italianen vorig jaar zomer transfervrij opgehaald bij Ajax, waar hij bij trainer Frank de Boer in ongenade was gevallen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma sep 16, 2013 11:58 am

Fox-analist Perez misdraagt zich in amateurvoetbal

Kenneth Perez heeft zichzelf in een kwaad daglicht gesteld. De oud-prof van AZ, Ajax en FC Twente was de aanleiding voor gestaakte wedstrijd in de vierde klasse van het amateurvoetbal.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo sep 18, 2013 11:59 am

Grensrechter uitgescholden? :hypocrite.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 18, 2013 12:59 pm

Dit keer moest ipv de "assistent-scheidsrechter" de "échte scheidsrechter" het ontgelden. Bij mijn weten was deze blank dus Kenneth zal hem niet net zoals in 2006/2007 voor kankerneger hebben uitgemaakt maar verderop in het artikel stond wel dat Kenneth Perez fysiek is geworden richting die man.

Wat een lekker voorbeeld richting de jeugd weer. :aai.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo sep 18, 2013 3:11 pm

Cruijff schreef:Dit keer moest ipv de "assistent-scheidsrechter" de "échte scheidsrechter" het ontgelden. Bij mijn weten was deze blank dus Kenneth zal hem niet net zoals in 2006/2007 voor kankerneger hebben uitgemaakt maar verderop in het artikel stond wel dat Kenneth Perez fysiek is geworden richting die man.

Wat een lekker voorbeeld richting de jeugd weer. :aai.gif:
Die wil je toch niet als jeugdtrainer? :ajaxsmiley.gif:

Van AS
De elleboog van de week gaat ditmaal naar Kenneth Perez. De voormalig profvoetballer liet zich dit weekend op de amateurvelden gelden door een gemene elleboogstoot uit te delen en 'handtastelijk' te zijn richting de scheidsrechter. De oud-Ajacied werd met direct rood het veld afgestuurd.

De oud-profvoetballer speelt tegenwoordig bij BVV '31 uit Blaricum in de vierde klasse van het amateurvoetbal. In het duel met SEC uit Soest stond BVV '31 met 3-0 achter toen Perez het wel welletjes vond en een elleboog uitdeelde. Vervolgens kreeg hij het ook nog aan de stok met de wedstrijdleiding en een kort handgemeen volgde.

Om de gemoederen te bedaren legde de scheidsrechter van dienst de wedstrijd 5 minuten stil. Veel haalde dat niet uit voor BVV'31: de wedstrijd ging met 5-0 verloren.
Een ex-prof kan lager gaan voetballen, maar vierde klasse!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

jabu

Bericht door jabu » vr sep 20, 2013 5:46 pm

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr sep 20, 2013 5:51 pm

Jabu schreef:De eerste hangt er lekker in: http://touch.dailymotion.com/video/x14wq7b_eri_sport
Ja het eerste doelpunt dat Eriksen voor de Spurs in de EL maakte was een mooie. Maar het is ook logisch, want zoals Louis van Gaal al zei doen de spelers in de Eredivisie op technisch vlak niet onder voor die van de Premier League.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr sep 27, 2013 10:54 am

NuSport
Stekelenburg moet mogelijk schouderoperatie ondergaan
Gepubliceerd: 27 september 2013 11:25 | Laatst gewijzigd: 27 september 2013 11:40

Fulham-keeper Maarten Stekelenburg moet mogelijk een operatie ondergaan om te herstellen van zijn schouderblessure.

Dat zei trainer Martin Jol vrijdag tegenover Sky Sports.

Stekelenburg kwam deze zomer over van AS Roma. De 54-voudig international speelde sindsdien alleen in het openingsduel van het seizoen met Sunderland en raakte in die wedstrijd na 76 minuten geblesseerd.

De blessure aan zijn rechterschouder is sindsdien alleen maar verergerd, waardoor er nog geen uitzicht is op een snelle terugkeer van de Nederlander.

Na het duel met Sunderland liet de doelman nog weten dat hij binnen twee weken weer onder de lat zou staan.

Jol geeft Stekelenburg nog twee weken om volledig fit te worden. "Als hij dan niet hersteld is, volgt er mogelijk een operatie. Het duurt nu al vijf weken."

"Hij heeft al een aantal injecties in zijn schouder gekregen, maar het blijft gevoelig. Hij traint wel, maar als hij zich rekt voelt hij veel pijn. We moeten dus voorzichtig zijn", stelt Jol.
Ook echt een man van glas. :blush.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di okt 08, 2013 3:48 pm

Ondertussen in Madrid:
Alderweireld: 'Besef dat ik moet gaan spelen bij Atletico'

Toby Alderweireld heeft sinds zijn transfer van Ajax naar Atletico Madrid nog geen minuut gespeeld in een officiële wedstrijd. Toch leeft de verdediger met opgeheven hoofd toe naar het cruciale WK-kwalificatieduel van België met Kroatië, vrijdag in Zagreb. "Ik speel bij de nummer één van Spanje, hier groei ik als speler. Ik kan ook in België gaan voetballen, maar ik denk niet dat ik daar beter van word. Dit is een nieuwe ervaring en dat neem ik ook mee naar de nationale ploeg", aldus Alderweireld in gesprek met Belgische media.

Van gebrek aan wedstrijdritme is volgens hem nog geen sprake. Alderweireld stapte pas vlak voor het einde van de transferperiode op 2 september over naar Atletico. "Dat geldt pas als je zes maanden niet speelt. Het is amper een maand en ik train ook veel, dus dat is geen probleem."

De trainingen in Spanje zijn volgens Alderweireld van een hoog niveau, genoeg om het gebrek aan wedstrijden te compenseren. "Ik moest me ook wel even aanpassen aan de intensiteit van trainen. Ik moet gaan spelen, dat besef ik ook wel, maar daar heb ik vertrouwen in." Bij de Rode Duivels is Alderweireld wel telkens verzekerd van een basisplaats als rechtsback. De equipe van coach Marc Wilmots heeft tegen de Kroaten aan een punt genoeg om zeker te zijn van deelname aan het WK. Het zou de eerste keer sinds 2002 zijn dat België van de partij is.

"Het is geen arrogantie, maar we hebben er wel vertrouwen in. Dat vertrouwen in eigen kunnen, moeten we ook wel hebben. Maar ook de kennis dat zij een heel goed team hebben en dat we honderd procent moeten zijn om daar een punt te halen. Heel België heeft vertrouwen en dat is mooi."

Bron: NUsport.nl
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » di okt 08, 2013 4:54 pm

Ja, dat moet je spelen, maar toe nu toe dus niet 1 minuut in een officiële wedstrijd. ...
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » di okt 08, 2013 5:01 pm

Ik kan ook in België gaan voetballen, maar ik denk niet dat ik daar beter van word.
Blijkbaar was blijven voetballen bij Ajax geen optie...

En weten we ook weer dat hij de trainingen van Ajax minder intens vindt dan bij Madrid.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Arthur

Bericht door Arthur » di okt 08, 2013 5:41 pm

Waarom verbaast je dat? Atletico heeft toch veel betere spelers én een bredere selectie?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo okt 09, 2013 3:52 pm

Benieuwd waar Rik van den Boog gebleven is?

http://www.tireconveyingsystems.com/mat ... -of-tires/

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo okt 13, 2013 4:33 pm

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo okt 13, 2013 5:08 pm

Demosthenes schreef:Van AS, mooi, verrassend doelpunt. http://www.ajaxshowtime.com/voetbalnieu ... teren.html

of iets anders http://www.youtube.com/watch?v=chbJaAvxRzI
Hartstikke leuk dat Ozbiliz het daar zo goed gaat. Deze doelpunten en acties waren trouwens ook wel min of meer bekend in zijn tijd bij Ajax. Zie de eerste 7 minuten van deze compilatie:

https://www.youtube.com/watch?v=Y5Bf7HLYbyc

Was het een fout om hem te laten gaan? Lijkt me niet. Hoe groot onze problemen rechtsvoor momenteel ook zijn, vond ik Ozbiliz zelf te licht als buitenspeler voor Ajax. Er lukte gewoonweg veel te weinig bij die jongen in een wedstrijd, wat mij betreft.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo okt 13, 2013 5:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo okt 13, 2013 5:11 pm

Rood voor ruziënde Edgar Davids

Edgar Davids heeft zondag geen beste beurt gemaakt als speler/trainer van de Engelse ploeg Barnet FC. De oud-international, die bij de ploeg uit de Engelse hoogste amateurdivisie met rugnummer 1 speelt, kreeg het in de slotfase van de thuiswedstrijd tegen Wrexham (1-1) tijdens een massale ruzie aan de stok met tegenstander Stephen Wright.
Beide spelers werden door de scheidsrechter met rood van het veld gestuurd.

Wrexham beëindigde het duel met negen spelers, omdat even later ook Johnny Hunt de rode kaart kreeg.

Barnet, dat vorig seizoen degradeerde, staat na 15 wedstrijden negende waardoor een snelle terugkeer op het laagste profniveau nog ver weg is.
Bron: www.ad.nl

:icon_neutral.gif: :icon_question.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo okt 13, 2013 6:25 pm

Hij kan altijd nog raad van commissaris worden. :hypocrite.gif:

999

Bericht door 999 » zo okt 13, 2013 8:23 pm

Gaan we zoiets nu ook al posten ?.
Blij met de punten ...

jabu

Bericht door jabu » zo okt 13, 2013 9:10 pm

Als je het waagt je niet te laten discrimineren door Cruijff ben je natuurlijk voortaan persona non grata.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma okt 14, 2013 3:51 pm

Ach gut. :aai.gif:

Davids in de slachtofferrol, ik weet het niet, hoor.

http://www.revu.nl/uit-ons-archief/vroe ... ereldster/

999

Bericht door 999 » ma okt 14, 2013 4:37 pm

Yopi schreef:Ach gut. :aai.gif:

Davids in de slachtofferrol, ik weet het niet, hoor.

http://www.revu.nl/uit-ons-archief/vroe ... ereldster/
Wat is nu je punt Yopi ?.
Blij met de punten ...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma okt 14, 2013 5:32 pm

Davids is geboren met een chip on his shoulder, laatste die trainer zou moeten worden, alleen maar negatieve energie geeft die man af.
YNWA

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di okt 15, 2013 8:24 am

Yopi schreef:Hij kan altijd nog raad van commissaris worden. :hypocrite.gif:
I am board of director.

Hoeveel wedstrijden schorsing zullen dit trouwens worden?

http://www.youtube.com/watch?v=aG7eGLADBy4

Arthur

Bericht door Arthur » di okt 15, 2013 8:48 am

Jöhnk schreef:Hoeveel wedstrijden schorsing zullen dit trouwens worden?

http://www.youtube.com/watch?v=aG7eGLADBy4
Ik vraag me af of ze meetellen dat hij coach is en dus het goede voorbeeld moet geven, maar ik heb ze wel eens erger gezien. Het was duidelijk een heat-of-the-moment actie en niet een geplande aanslag.

Plaats reactie